Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Pokud si matně pamatuji, při návštěvě pana Španiela v jeho kopřivnickém ateliéru mi ukazoval i nějaké kresebné návrhy této tatrovky a vím, že ta spodní část byla víceméně stejná. Nicméně součástí byla i zcela nová, více zaoblená bohatě prosklená moderní kabina. Spolu to vytvářelo velmi povedený kompaktní celek, který pokud by se realizoval v té době, by zajisté značně předběhl konkurenci. A moderně by zajisté působil i dnes. Osobně si ale myslím, že by tento projekt (silniční tahač) vyžadoval i jinou specifikaci podvozku, než tu terénní.
Odpovím jednoduše - Jeep nemusí nutně vypadat jako Renault Espace jen proto, že ten je lépe prostorově řešený. Měl by být navržen tak, aby co nejlépe fungoval v prostředí, do kterého je určen. Základní a zjednodušené pravidlo v designu tedy zní - určen pro silnici = subtilnější vzhled, větší důraz na komfort. Určen do terénu = masivní, bytelný vzhled, potlačení komfortu na úkor co největší účelnosti. DAFácké kabině bohužel ten robustní prvek chybí (je určena spíš na silniční provoz) - na druhou stranu vypadá pořád líp, než kdyby tam dali kabinu z IFY.
Fino na druhou stranu musím za za sebe říct, že Phoenix EURO VI v provedení s nárazníkem Tatra už i na dálku je poznat že jde o terénní náklaďák Tatra a ne Daf
, ale pohrát si s čumákem na speciální tahač něco jak náš v profilu aby pasoval i k 7 čce jak to má MRAP a ty to umíš
print screen windows xp
, ale pohrát si s čumákem na speciální tahač něco jak náš v profilu aby pasoval i k 7 čce jak to má MRAP a ty to umíš
print screen windows xp
Tak ono je pak potřeba zvážit, kam to auto vlastně pojede. Typický příklad Land Rovery... Vzít si Discovery někdy okolo roku 2000 a nebo Defendera. Defender je sice jasný teréní vůz ale s komfortem jízdy je to trochu horší. Discovery v konečnym důsledku zvládne to samý a když s tím někam pojedu, tak je to i pohodlné vozidlo. Do míst kde bych opravdu ocenil robustnost Defendera se pravděpodobně ani nedostanu.
Ten samý případ to může být i s Phoenixem. Ono to vlastně zas až tak teréní auto není. Je spíš pro smíšený provoz.
No ten Phoenix zrovna teda. Možná nevědět to, že ten nárazník tam je jen z důvodu unifikace dílů FAT BOY/Phoenix. Přijde mi to stejně blbě vypadající jako když v Holandsku daj na DAFa masku E6 a nárazník E5. Nakonec sice nevypadal tak špatně když byl ve starotvní "zbroji". Podle mě se sériovým nárazníkem by to vypadalo daleko líp a tak nějak moderněji.
Ten samý případ to může být i s Phoenixem. Ono to vlastně zas až tak teréní auto není. Je spíš pro smíšený provoz.
No ten Phoenix zrovna teda. Možná nevědět to, že ten nárazník tam je jen z důvodu unifikace dílů FAT BOY/Phoenix. Přijde mi to stejně blbě vypadající jako když v Holandsku daj na DAFa masku E6 a nárazník E5. Nakonec sice nevypadal tak špatně když byl ve starotvní "zbroji". Podle mě se sériovým nárazníkem by to vypadalo daleko líp a tak nějak moderněji.
Naposledy upravil(a) filip 90 dne pát led 22, 2016 1:18 pm, celkem upraveno 2 x.
Filip Nikl
myslím Fino že v první řadě je konstrukce a design zachranuje to co se jim moc nepovedlo a v kabině dafu ti druzí teda odvedli dobrou práci je dobrá pro borce tak do sto kilo ostatně jako všechny uzký kabiny,to nevim kdo to vymějšlí tyhle budky a přesto působí na první pohled prostorně,u toho exteriéru jsou asi větší možnosti jaký výraz daný auto dostane,jinak v dnešní době je stále víc řidičů aut do terénu co nesedají za volant v zablácených holinách ale v pantoflích a účelnost nemusí být s komfortem na štíru
Po dlouhé době zdravím. Chtěl bych zareagovat na modernizaci kabiny T815-7. Pro srovnání po dvojicích obrázků - vlevo před a vpravo po modernizaci. Patřil jsem mezi hodně hlasité kritiky původní verze. Taková neslaná nemastná, na pohled od prkna narychlo spíchnutá krabice, připomínající spíše kabinu drážní drezíny, než nákladního automobilu. V současnosti beru zpět, chlapům z Tatry se tenhle facelift opravdu zdařil - všechna čest. Krásně se ukazuje, že v dobře zpracovaném detailu může i hranatý a až brutální jednoduchostí provokující tvar získat na atraktivnosti... Co vy na to ???
Prosím vkládej fotky v souladu s pravidly. Děkuji Admin
Prosím vkládej fotky v souladu s pravidly. Děkuji Admin
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 50 hostů