Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 929
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

Pokud si matně pamatuji, při návštěvě pana Španiela v jeho kopřivnickém ateliéru mi ukazoval i nějaké kresebné návrhy této tatrovky a vím, že ta spodní část byla víceméně stejná. Nicméně součástí byla i zcela nová, více zaoblená bohatě prosklená moderní kabina. Spolu to vytvářelo velmi povedený kompaktní celek, který pokud by se realizoval v té době, by zajisté značně předběhl konkurenci. A moderně by zajisté působil i dnes. Osobně si ale myslím, že by tento projekt (silniční tahač) vyžadoval i jinou specifikaci podvozku, než tu terénní.
čtv led 21, 2016 8:15 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

to je pravda Fino ale v opačným případě kdy dáš dobře prostorově pořešenou kabinu na teréní auto je to přínos :wink:
čtv led 21, 2016 10:18 pm

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 929
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

Odpovím jednoduše - Jeep nemusí nutně vypadat jako Renault Espace jen proto, že ten je lépe prostorově řešený. Měl by být navržen tak, aby co nejlépe fungoval v prostředí, do kterého je určen. Základní a zjednodušené pravidlo v designu tedy zní - určen pro silnici = subtilnější vzhled, větší důraz na komfort. Určen do terénu = masivní, bytelný vzhled, potlačení komfortu na úkor co největší účelnosti. DAFácké kabině bohužel ten robustní prvek chybí (je určena spíš na silniční provoz) - na druhou stranu vypadá pořád líp, než kdyby tam dali kabinu z IFY.
pát led 22, 2016 10:38 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Fino na druhou stranu musím za za sebe říct, že Phoenix EURO VI v provedení s nárazníkem Tatra už i na dálku je poznat že jde o terénní náklaďák Tatra a ne Daf :wink:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
, ale pohrát si s čumákem na speciální tahač něco jak náš v profilu aby pasoval i k 7 čce jak to má MRAP a ty to umíš
Obrázek
print screen windows xp
pát led 22, 2016 12:32 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak ono je pak potřeba zvážit, kam to auto vlastně pojede. Typický příklad Land Rovery... Vzít si Discovery někdy okolo roku 2000 a nebo Defendera. Defender je sice jasný teréní vůz ale s komfortem jízdy je to trochu horší. Discovery v konečnym důsledku zvládne to samý a když s tím někam pojedu, tak je to i pohodlné vozidlo. Do míst kde bych opravdu ocenil robustnost Defendera se pravděpodobně ani nedostanu.
Ten samý případ to může být i s Phoenixem. Ono to vlastně zas až tak teréní auto není. :wink: Je spíš pro smíšený provoz.

No ten Phoenix zrovna teda. Možná nevědět to, že ten nárazník tam je jen z důvodu unifikace dílů FAT BOY/Phoenix. Přijde mi to stejně blbě vypadající jako když v Holandsku daj na DAFa masku E6 a nárazník E5. Nakonec sice nevypadal tak špatně když byl ve starotvní "zbroji". Podle mě se sériovým nárazníkem by to vypadalo daleko líp a tak nějak moderněji.
Obrázek
Naposledy upravil(a) filip 90 dne pát led 22, 2016 1:18 pm, celkem upraveno 2 x.
Filip Nikl
pát led 22, 2016 12:44 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

myslím Fino že v první řadě je konstrukce a design zachranuje to co se jim moc nepovedlo a v kabině dafu ti druzí teda odvedli dobrou práci je dobrá pro borce tak do sto kilo ostatně jako všechny uzký kabiny,to nevim kdo to vymějšlí tyhle budky :lol: :lol: :lol: a přesto působí na první pohled prostorně,u toho exteriéru jsou asi větší možnosti jaký výraz daný auto dostane,jinak v dnešní době je stále víc řidičů aut do terénu co nesedají za volant v zablácených holinách ale v pantoflích a účelnost nemusí být s komfortem na štíru :wink:
pát led 22, 2016 1:02 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

filipe to přece nemužeš vůbec srovnávat s dakarkou od buggyry :lol: to žlutý auto vypadá jak prase po obrně :lol: :lol: :lol: pravděpodobně to tak zmastili kvůli nájezdovýmu úhlu a lepšímu chlazení
ned led 24, 2016 10:31 pm

Uživatelský avatar
Fino
Příspěvky: 929
Registrován: stř říj 17, 2012 2:24 pm
Bydliště: Bechyně

Příspěvek

Po dlouhé době zdravím. Chtěl bych zareagovat na modernizaci kabiny T815-7. Pro srovnání po dvojicích obrázků - vlevo před a vpravo po modernizaci. Patřil jsem mezi hodně hlasité kritiky původní verze. Taková neslaná nemastná, na pohled od prkna narychlo spíchnutá krabice, připomínající spíše kabinu drážní drezíny, než nákladního automobilu. V současnosti beru zpět, chlapům z Tatry se tenhle facelift opravdu zdařil - všechna čest. Krásně se ukazuje, že v dobře zpracovaném detailu může i hranatý a až brutální jednoduchostí provokující tvar získat na atraktivnosti... Co vy na to ???
8)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Prosím vkládej fotky v souladu s pravidly. Děkuji Admin
čtv říj 13, 2016 8:35 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Tak ono šlo hlavně o inovaci celé kabiny, technologie výroby je úplně jiná... A vzhled se mi taky líbí 8)
pát říj 14, 2016 6:56 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] a 9 hostů