Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

oldjan: Je to smrtelně vážné, není to žádný podvrh - osobně znám jak lidi co to točili, tak řidiče :wink:
úte pro 25, 2012 8:15 pm

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

Z technického hlediska jednoduše by to mělo jít tak --že se zruší planetový převod v náboji kola a jede to rychleji...teoreticky ne??
smysl otáčení -to zas zajímá mně o pár příspěvků výše...
stř pro 26, 2012 10:01 am

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Ty redukce v kolech bych chápal, zřejmě bude rychlejší stálý převod v redučce oproti seriové T111, proto to pojede rychleji, jinak by to jelo stejně rychle jako seriová stojedenáctka po vyřazení těch redukcí. Ale o tolik?
A že by se něco točilo obráceně, kde by jsi to dokázal a hlavně jaký by to mělo smysl, převodové poměry by se nezměnily.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
stř pro 26, 2012 11:54 am

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

Smysl obráceně?? koukni např na 815ku s redukcema v kole-- točí se kříže v osách obráceně než se točí kolo...
na vlastní oči jsem to neviděl ale myslím, že je to tak i u 141ky když je planeta v kole..tím pádem by se to mělo vrtět obráceně vše i v rouře...a kdybys tam vložil jen jiné poloosy tak to pojede dozadu ne??? musí se něco změnit i v převodech podle mně....doufám že to někdo od fochu potvrdí či i vyvrátí- rád se poučím....chce to důkaz
stř pro 26, 2012 12:24 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Teď jsi mě dostal :), to jsem si vůbec neuvědomil, že se to bude muset točit obráceně, protože takové překopávky jsem nikdy nedělal..... teď mě napadá taková kravina, to by mělo být i jiné soukolí v dif. když se to točí obráceně, myslím ozubení k vůli odvalování po sobě??
Taky by mě zajímali podrobnosti, že by někdo překopal celou T141 aby to jelo rychleji
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
stř pro 26, 2012 1:27 pm

standa
Příspěvky: 1642
Registrován: úte kvě 30, 2006 5:47 pm
Bydliště: u Berouna

Příspěvek

pánové, vcelku jednoduše, vyndaly se obě zadní nápravy( s redukcemi) jako celek, byly nahrazeny tím samým, ale ze 111, a protože má 141 jiný sestup ( převody) , tak je to rychlý...

-natáčení jízdy jsem se taky zúčastnil...


a proč to dělal ?
- aby to jelo rychleji ( srazy atd), nepočítá s tím, že by s tím tahal podval..
Naposledy upravil(a) standa dne stř pro 26, 2012 3:01 pm, celkem upraveno 1 x.
stř pro 26, 2012 2:36 pm

Uživatelský avatar
Hanys
RC-TRUCKER
Příspěvky: 467
Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Smysl otáčení

Příspěvek

teď mě napadá taková kravina, to by mělo být i jiné soukolí v dif. když se to točí obráceně, myslím ozubení k vůli odvalování po sobě??
V difu, tedy lépe řečeno v rozvodovce, není jiné soukolí, jen jsou přehozené polonápravy. Vojenské aplikace nebo ty, co mají redukce v nábojích kol mají pravé polonápravy vpředu a civilní aplikace levé. Tím se docílí změny otáčení poloos při zachování smyslu otáčení vývodu ze sestupné převodovky.
Víc než spousta souvětí napoví obrázek:
http://www.rc-trucker.com/photos/t813/moment.jpg
zde je schéma T813 spolu s planetovým rychloběhem, pravé polonápravy vpředu.
A zde video fénixe, kde jsou levé polonápravy vpředu:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BY8C0K3fC8
Tím, že byly přehozeny celé zadní nápravy je to kouzlo jasný :D
stř pro 26, 2012 2:51 pm

Urpín
Příspěvky: 245
Registrován: úte bře 15, 2011 3:12 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

My jsme měli kdysi dávno (1981) na STSce tahač T141. Nevím kdy jej kdo upravoval, byl to staručký tahač, ale , měl motor T148 a asi i jinou převodovku. Tahalo se za ním většinou stalince. Také měl na zádi nálepku 40, ale jel jako čert. Bylo to rychlé jako klasická T148. Pak jsem si skusil tahač T813 a za jízdy jsem mohl hledat houby, jak to bylo proti Máni pomalé.
Při pohledu na motor mne napadlo jediné " chčije a chčije"
stř pro 26, 2012 3:12 pm

jakub480
Příspěvky: 367
Registrován: pát kvě 29, 2009 6:19 pm
Bydliště: plzen

Příspěvek

to dvd mam taky doma, jen sem si rikal kdyz jel tech 120 ze pak brzdil i ocima :D
stř pro 26, 2012 5:40 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Já mluvil o originálu toho videa, nikoli o tom, co se objevilo v Legendárních náklaďácích, bo jak se to jmenuje - v originále je i vidět, jak v pohodě přibrzdí a sjede na dalším sjezdu z okruhu.
stř pro 26, 2012 5:49 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Nu, tak jsem na stará kolena zase moudřejší :D , k těm otočeným diferákům jsem dospěl taky na gauči při konzumaci cukroví, Hanys mi to potvrdil, ostuda je že až po 45 letech. :roll: :)
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
stř pro 26, 2012 6:14 pm

Uživatelský avatar
Hanys
RC-TRUCKER
Příspěvky: 467
Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Scan

Příspěvek

oldjan: celý život se člověk učí :D
A někdy je s podivem, že učení páni zkušení přijdou u prkna na to, s čím už dávno jezdili naši pradědové.
Zde, vontató tehergépkocsi kezelési útmutató od uživatele daruzas.hu
http://daruzas.hu/pdf/Tatra141.pdf
na stránce 45 je schéma s průběhem točivého momentu u T141.
Nemám to jak převést na obrázek, proto jen ten odkaz.
stř pro 26, 2012 6:56 pm

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

Díky chlapci -zas je člověk chytřejší..."furt "mi to nelezlo do hlavy... :wink:
stř pro 26, 2012 7:16 pm

v3s
Příspěvky: 33
Registrován: ned zář 26, 2010 12:20 pm
Bydliště: chomutov

111 třeba valník

Příspěvek

Kolik se dá vymáčknout z tatry 111 maximální rychlost , a jaká je běžná rychlost tak aby motor vydržel běžný provoz...
čtv pro 27, 2012 11:10 pm

Uživatelský avatar
Jirka Modelář
Příspěvky: 286
Registrován: pát zář 29, 2006 3:58 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já bych jen poznamenal, že celý ten pokus ze 141 jsme udělali 2x a ten řidič z Actrose, který jel cca 90 z toho předjetí ještě dnes asi špatně spí :D :D :D
čtv pro 27, 2012 11:52 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 51 hostů