Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Ty redukce v kolech bych chápal, zřejmě bude rychlejší stálý převod v redučce oproti seriové T111, proto to pojede rychleji, jinak by to jelo stejně rychle jako seriová stojedenáctka po vyřazení těch redukcí. Ale o tolik?
A že by se něco točilo obráceně, kde by jsi to dokázal a hlavně jaký by to mělo smysl, převodové poměry by se nezměnily.
A že by se něco točilo obráceně, kde by jsi to dokázal a hlavně jaký by to mělo smysl, převodové poměry by se nezměnily.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Smysl obráceně?? koukni např na 815ku s redukcema v kole-- točí se kříže v osách obráceně než se točí kolo...
na vlastní oči jsem to neviděl ale myslím, že je to tak i u 141ky když je planeta v kole..tím pádem by se to mělo vrtět obráceně vše i v rouře...a kdybys tam vložil jen jiné poloosy tak to pojede dozadu ne??? musí se něco změnit i v převodech podle mně....doufám že to někdo od fochu potvrdí či i vyvrátí- rád se poučím....chce to důkaz
na vlastní oči jsem to neviděl ale myslím, že je to tak i u 141ky když je planeta v kole..tím pádem by se to mělo vrtět obráceně vše i v rouře...a kdybys tam vložil jen jiné poloosy tak to pojede dozadu ne??? musí se něco změnit i v převodech podle mně....doufám že to někdo od fochu potvrdí či i vyvrátí- rád se poučím....chce to důkaz
Teď jsi mě dostal , to jsem si vůbec neuvědomil, že se to bude muset točit obráceně, protože takové překopávky jsem nikdy nedělal..... teď mě napadá taková kravina, to by mělo být i jiné soukolí v dif. když se to točí obráceně, myslím ozubení k vůli odvalování po sobě??
Taky by mě zajímali podrobnosti, že by někdo překopal celou T141 aby to jelo rychleji
Taky by mě zajímali podrobnosti, že by někdo překopal celou T141 aby to jelo rychleji
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
pánové, vcelku jednoduše, vyndaly se obě zadní nápravy( s redukcemi) jako celek, byly nahrazeny tím samým, ale ze 111, a protože má 141 jiný sestup ( převody) , tak je to rychlý...
-natáčení jízdy jsem se taky zúčastnil...
a proč to dělal ?
- aby to jelo rychleji ( srazy atd), nepočítá s tím, že by s tím tahal podval..
-natáčení jízdy jsem se taky zúčastnil...
a proč to dělal ?
- aby to jelo rychleji ( srazy atd), nepočítá s tím, že by s tím tahal podval..
Naposledy upravil(a) standa dne stř pro 26, 2012 3:01 pm, celkem upraveno 1 x.
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
Smysl otáčení
V difu, tedy lépe řečeno v rozvodovce, není jiné soukolí, jen jsou přehozené polonápravy. Vojenské aplikace nebo ty, co mají redukce v nábojích kol mají pravé polonápravy vpředu a civilní aplikace levé. Tím se docílí změny otáčení poloos při zachování smyslu otáčení vývodu ze sestupné převodovky.teď mě napadá taková kravina, to by mělo být i jiné soukolí v dif. když se to točí obráceně, myslím ozubení k vůli odvalování po sobě??
Víc než spousta souvětí napoví obrázek:
http://www.rc-trucker.com/photos/t813/moment.jpg
zde je schéma T813 spolu s planetovým rychloběhem, pravé polonápravy vpředu.
A zde video fénixe, kde jsou levé polonápravy vpředu:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BY8C0K3fC8
Tím, že byly přehozeny celé zadní nápravy je to kouzlo jasný
My jsme měli kdysi dávno (1981) na STSce tahač T141. Nevím kdy jej kdo upravoval, byl to staručký tahač, ale , měl motor T148 a asi i jinou převodovku. Tahalo se za ním většinou stalince. Také měl na zádi nálepku 40, ale jel jako čert. Bylo to rychlé jako klasická T148. Pak jsem si skusil tahač T813 a za jízdy jsem mohl hledat houby, jak to bylo proti Máni pomalé.
Při pohledu na motor mne napadlo jediné " chčije a chčije"
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
Scan
oldjan: celý život se člověk učí
A někdy je s podivem, že učení páni zkušení přijdou u prkna na to, s čím už dávno jezdili naši pradědové.
Zde, vontató tehergépkocsi kezelési útmutató od uživatele daruzas.hu
http://daruzas.hu/pdf/Tatra141.pdf
na stránce 45 je schéma s průběhem točivého momentu u T141.
Nemám to jak převést na obrázek, proto jen ten odkaz.
A někdy je s podivem, že učení páni zkušení přijdou u prkna na to, s čím už dávno jezdili naši pradědové.
Zde, vontató tehergépkocsi kezelési útmutató od uživatele daruzas.hu
http://daruzas.hu/pdf/Tatra141.pdf
na stránce 45 je schéma s průběhem točivého momentu u T141.
Nemám to jak převést na obrázek, proto jen ten odkaz.
111 třeba valník
Kolik se dá vymáčknout z tatry 111 maximální rychlost , a jaká je běžná rychlost tak aby motor vydržel běžný provoz...
- Jirka Modelář
- Příspěvky: 286
- Registrován: pát zář 29, 2006 3:58 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 51 hostů