Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Zdravím Vás všechny,potřeboval bych radu.Kolik váží 805 valník bez podvozku,to znamená rám se všemi bočnicemi s vybavenou kabinou a kolik váží samostatný podvozek,to znamená nápravy s rourou a převodovkou včetně motoru a kol.Jedná se mi o to že potřebuji vyměnit převodovku a nemám možnost portálového jeřábu.Má představa je uvázat kompletní rám s kabinou ůvazkama mezi kabinou a korbou a jednotunovým hupcukem zavěšeným na trámu stodoly zvednout o metr a současně zvedat zadek valníku podloženým paletama ručním vysokozdvihem.Nic jinýho nemám,a pak vyjet s podvozkem.Mám to docela slušně zrenovovany a nemám moc prostoru tak to nechci moc rozebírat.Uvítám každou zkušenost,radu či fotku.Budu to dělat až v zimě takže na odpovědi je času dost.Díky had
ze zkušeností ..... není tak jednoduché to takto rozpojit, totiž pod zadní příčkou kabiny jsou 4 šrouby hlavního rámu do převodovky + 2 zepředu dozadu , no a abys je vyšrouboval, musíš kabinu vzadu zvednout , to zase ve většině případu neumožní blatníky, které se začnou opírat o kastlík na aku + nářadí a na druhé straně o kastlík s nádrží , tzn budeš muset ty šrouby od středu blatníků dozadu odšroubovat .... . Nejlépe je sundat ty blatníky , pak kabinu a pak celý rám ..... Holt je to takhle dobře vymyšlený, jako celá 805ka ......
Co se týče zvedání, tím hupcukem ji klidně vem vepředu , přes nárazník za háky na rámu určené k vyproštování. Vzadu tím vysokozdvihem, nebo jinými zvedáky .... ( panenka) ....
Co se týče zvedání, tím hupcukem ji klidně vem vepředu , přes nárazník za háky na rámu určené k vyproštování. Vzadu tím vysokozdvihem, nebo jinými zvedáky .... ( panenka) ....
Dík.To s těmi šrouby vím,ozkoušel jsem si to na jiné kačeně.Ono stačí kabinu pozvednout o 2centimetry a šrouby povolovat a současně pozvedávat rám.Mravenčí práce ale de to.Co se týče blatníků nechci to rozebírat kvůli podření a znehodnocení silikonového zaspárování.Proto to chci uvázat za rám za kabinou a ne zepředu právě kvůli podření nebo otlačení laku.A hlavně kvůli prostoru,kůlna není moje kamarád mi ji jen zapůjčí má tam psa a víš jak to bývá,něco někam položíš aby to nepřišlo k ůjmě někdo tam projde zavadí o to a můžeš začít znova.Já to renovoval v pronajmuté dílně 2roky a dost jsem se na tom nadřel,takže vím že když poškodím bytˇ jenom lak tak to musím dělat cely znova a už nemám ani kde.Jezdím s tím jenom na výstavy,do terénu vůbec.Já vím že nejlepší by bylo to cely rozebrat ale beru to jako krajní možnost když už to jinak nepůjde.Mě jde o to jestli to jednotunová kočka zvedne aby mě to nespadlo.Převodovku musím vyměnit proto,protože začal chodit předlohový hřídel o 1centimetr a tlačí to tam stále jedničku.Zehnal jsem ale ůplně novou takže jen přehodit.had
a co takhle kvůli jednoduchosti pantů,ve předu je kabina zešikmená,horní pant musí být buďto vystrčený jako u T138,148 a nebo hodně dole,takže to dost namáha kostrukci jak dveří tak kabiny.T111 měla předek kabiny rovný a měla panty vepředu,zatímco prototypy novější T138 měly panty vzadu...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
http://aukro.cz/tatra-805-i4813196324.html
jedna prosí o záchranu!!
jedna prosí o záchranu!!
Při pohledu na motor mne napadlo jediné " chčije a chčije"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů