Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Urpín
Příspěvky: 245
Registrován: úte bře 15, 2011 3:12 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Obrázek
Tady je , ale jen ze zadu.
Při pohledu na motor mne napadlo jediné " chčije a chčije"
úte zář 30, 2014 10:43 pm

Had65
Příspěvky: 26
Registrován: čtv bře 13, 2014 6:59 pm
Bydliště: Boskovice

Příspěvek

Zdravím Vás všechny,potřeboval bych radu.Kolik váží 805 valník bez podvozku,to znamená rám se všemi bočnicemi s vybavenou kabinou a kolik váží samostatný podvozek,to znamená nápravy s rourou a převodovkou včetně motoru a kol.Jedná se mi o to že potřebuji vyměnit převodovku a nemám možnost portálového jeřábu.Má představa je uvázat kompletní rám s kabinou ůvazkama mezi kabinou a korbou a jednotunovým hupcukem zavěšeným na trámu stodoly zvednout o metr a současně zvedat zadek valníku podloženým paletama ručním vysokozdvihem.Nic jinýho nemám,a pak vyjet s podvozkem.Mám to docela slušně zrenovovany a nemám moc prostoru tak to nechci moc rozebírat.Uvítám každou zkušenost,radu či fotku.Budu to dělat až v zimě takže na odpovědi je času dost.Díky had
pon říj 06, 2014 9:46 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ze zkušeností ..... není tak jednoduché to takto rozpojit, totiž pod zadní příčkou kabiny jsou 4 šrouby hlavního rámu do převodovky + 2 zepředu dozadu , no a abys je vyšrouboval, musíš kabinu vzadu zvednout , to zase ve většině případu neumožní blatníky, které se začnou opírat o kastlík na aku + nářadí a na druhé straně o kastlík s nádrží , tzn budeš muset ty šrouby od středu blatníků dozadu odšroubovat .... . Nejlépe je sundat ty blatníky , pak kabinu a pak celý rám ..... Holt je to takhle dobře vymyšlený, jako celá 805ka ......

Co se týče zvedání, tím hupcukem ji klidně vem vepředu , přes nárazník za háky na rámu určené k vyproštování. Vzadu tím vysokozdvihem, nebo jinými zvedáky .... ( panenka) ....
stř říj 08, 2014 9:38 am

Had65
Příspěvky: 26
Registrován: čtv bře 13, 2014 6:59 pm
Bydliště: Boskovice

Příspěvek

Dík.To s těmi šrouby vím,ozkoušel jsem si to na jiné kačeně.Ono stačí kabinu pozvednout o 2centimetry a šrouby povolovat a současně pozvedávat rám.Mravenčí práce ale de to.Co se týče blatníků nechci to rozebírat kvůli podření a znehodnocení silikonového zaspárování.Proto to chci uvázat za rám za kabinou a ne zepředu právě kvůli podření nebo otlačení laku.A hlavně kvůli prostoru,kůlna není moje kamarád mi ji jen zapůjčí má tam psa a víš jak to bývá,něco někam položíš aby to nepřišlo k ůjmě někdo tam projde zavadí o to a můžeš začít znova.Já to renovoval v pronajmuté dílně 2roky a dost jsem se na tom nadřel,takže vím že když poškodím bytˇ jenom lak tak to musím dělat cely znova a už nemám ani kde.Jezdím s tím jenom na výstavy,do terénu vůbec.Já vím že nejlepší by bylo to cely rozebrat ale beru to jako krajní možnost když už to jinak nepůjde.Mě jde o to jestli to jednotunová kočka zvedne aby mě to nespadlo.Převodovku musím vyměnit proto,protože začal chodit předlohový hřídel o 1centimetr a tlačí to tam stále jedničku.Zehnal jsem ale ůplně novou takže jen přehodit.had
stř říj 08, 2014 3:01 pm

prof.i
Příspěvky: 235
Registrován: pon srp 30, 2010 10:18 pm
Bydliště: praha

Sani

Příspěvek

Zdravim chlapi.Spadl mi kus lisu na saci potrubi a je total kaput.Nemate nekdo nejake starsi za rozumnou kacku?Diky
pát říj 17, 2014 7:29 pm

Uživatelský avatar
pt_55
Příspěvky: 268
Registrován: sob pro 27, 2008 1:14 pm
Bydliště: Cassovia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zdravím, mám taky dotaz, stále mi vrtá v hlave dôvod prečo sa na T805 a V3S otvárajú dvere smerom dozadu? Určite to má nejaký význam len stále neviem nikde nájsť aký, vie to niekto z vás? Diky :)
stř lis 19, 2014 12:41 pm

Rummcajs
Příspěvky: 966
Registrován: pon led 02, 2012 3:27 pm
Bydliště: V Židech

Příspěvek

Asi kvůli kolu,ne?
stř lis 19, 2014 2:44 pm

Kojal
Příspěvky: 173
Registrován: stř led 23, 2013 6:56 pm
Bydliště: Blansko

Příspěvek

jsou to vojenska vozidla: tak aby jsi mohl střilet z jedouciho vozu ne? :D
stř lis 19, 2014 2:51 pm

mc.cvok
Příspěvky: 2178
Registrován: úte říj 17, 2006 10:18 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

A co proto že v době vzniku měla stále ještě většina aut dveře pro
ti větru ?Teprve později tuším nějakou vyhláškou kvůli bezpečnosti se začalo vyrábět tak jak to známe dodnes . A V3Ska má dveře proti větru proto , že má kabinu z 805 :)
Zabijte je všechny.....Bůh si ty svý pozná .
stř lis 19, 2014 3:08 pm

Uživatelský avatar
pt_55
Příspěvky: 268
Registrován: sob pro 27, 2008 1:14 pm
Bydliště: Cassovia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Asi kvůli kolu,ne?
?? To by sa potom museli dvere dozadu otvarať aj na liazkach a X ďalšich autoach.[/i]
stř lis 19, 2014 3:44 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

a co takhle kvůli jednoduchosti pantů,ve předu je kabina zešikmená,horní pant musí být buďto vystrčený jako u T138,148 a nebo hodně dole,takže to dost namáha kostrukci jak dveří tak kabiny.T111 měla předek kabiny rovný a měla panty vepředu,zatímco prototypy novější T138 měly panty vzadu...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř lis 19, 2014 10:02 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pavel 815 ..... A co tak vyndat dveře z pantů a zkusit si nastoupit zezadu, jako kdyby se dveře otevíraly normálně ??, A pak by bylo jasno, nedá se tak pohodlně nastoupit. Mám fotky dveří obráceně u prototypů , a fakt je to nepoužitelné nehledě na technické problémy s umístěním pantů .....
čtv lis 20, 2014 8:41 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

u 805 určitě,ale u V3S kdybys posunul stupačky,nevidím s nastupováním problém...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv lis 20, 2014 9:30 pm

Volin
Příspěvky: 1
Registrován: čtv říj 23, 2014 4:05 pm
Bydliště: Loučeň

Redukce

Příspěvek

Chlapi,neválí se někomu doma redukce mezi motor a spojkovou komoru na TATRU 805?
pát lis 21, 2014 6:09 pm

Urpín
Příspěvky: 245
Registrován: úte bře 15, 2011 3:12 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Při pohledu na motor mne napadlo jediné " chčije a chčije"
pát lis 21, 2014 11:51 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů