Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

USA TATRA

Příspěvek

Obrázek Obrázek

I write English & Russian because CZ is so bad, if problem hopefully someone translate.

I finally load TP24 transport 4000 km across country from Baltimore to North Dakota where I work, then in next few months transport 1200 km to where I live in Montana (MT). Truck without engine so I was legal weight GVW (39500 lbs) 18T
Over last couple months of 2014 I remove parts down to bare Cab Chassis truck. I buy unused new (NOS) Hutchinson forged aluminum 2-piece military wheels with bead lock insert

Obrázek

Detroit Diesel 8V92ta engine, very good condition, very low hours, but missing a few parts, engine is sitting in special military
Steel shipping container.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

I want increase off-road, so I cut approx 300mm off rear frame.

Я, наконец, загрузить TP24 транспорт 4000 км через всю страну из Балтимора в Северной Дакоте, где я работаю, то в ближайшие несколько месяцев транспорта 1200 км туда, где я живу в Монтане (MT). Грузовик без двигателя, поэтому я был легальный вес Полная масса (39500 фунтов) 18Т
За последние пару месяцев 2014 года я удалить части до голой кабины грузовика шасси. Я покупаю не использовался новый (NOS) Хатчинсон кованые алюминиевые 2-х частей военных колеса с вставкой замка шарик. Двигатель Detroit Diesel 8V92ta, очень хорошее состояние, очень низкие часов, но не хватает нескольких частей, двигатель сидит в специальной военной Steel транспортную тару. Я хочу повышения проходимости, поэтому я вырезать около 300 мм от задней рамы.
Naposledy upravil(a) sean dne sob bře 28, 2015 7:21 pm, celkem upraveno 1 x.
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
sob bře 28, 2015 6:52 pm

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

ATC / TATRA USA

Příspěvek

Now I start posting my project on USA forums, and I receive phone call from people formally involved in the now Bankrupt
ATC ( USA Tatra ) they were building fire trucks only for government department use, not for commercial or private use.
They have offered me the 1 remaining truck 2002 TerrN0 6x6 it was an Amored Truck used in Military Expo Show, then used as a demonstrator, it had ISM Cummins with TwinDisc automatic transmission. I do not want armored cab or body so they remove and sale for scrap metal, they want to keep engine and transmission for spares for the 6 other TerrN0 Tatra's they had previously sold to fire dept's in USA
I now buy the rolling chassis + 2 new 2 door cabins they also have
Obrázek Obrázek Obrázek

Теперь я начать размещение мой проект о США форумов, и я получаю телефонный звонок от людей, официально участвующими в настоящее время банкротом
ATC (США Tatra), они строили пожарные машины только для государственных нужд отдела, а не для коммерческого или частного использования.
Они предложили мне 1 Оставшееся грузовик 2002 TerrN0 6х6 это было Amored Грузовик, используемые на военной Expo Show, затем используется в качестве демонстратора, это было ISM Cummins с TwinDisc автоматической коробкой передач. Я не хочу бронированной кабиной или тело так, они снимают и продажа на металлолом, они хотят, чтобы двигатель и коробку передач на запчасти для 6 других TerrN0 Tatra-х они ранее продали стрелять отдела годов в США
Я теперь купить Rolling шасси 2 новых 2 двери кабины Они также имеют
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
sob bře 28, 2015 7:10 pm

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

Příspěvek

So I plan to go and collect the TerrN0 next month, if I do not buy they will cut up the truck for scrap metal.
I want to swap the rear axles TP24 with TerrN0 so I will have a 8x8 TP24 and the TerrN0 4x4, I will have have special frame sections formed so I can mount the dual rear axle on the TP24, as far as I know there is not any difference in axle gear ratio
TP versus TerrN0, let me know if I am incorrect.


Так что я планирую пойти и собрать TerrN0 в следующем месяце, если я не покупаю, они будут резать грузовик металлолома. Я хочу поменять задние мосты TP24 с TerrN0 так что я буду иметь 8x8 TP24 и 4x4 TerrN0, у меня будет отдельная секция рама корпуса, поэтому я могу установить двойную заднюю ось на TP24, насколько я знаю, не существует Любое различие в соотношении оси шестерни
TP по сравнению с TerrN0, дайте мне знать, если я неправильно.
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
sob bře 28, 2015 7:17 pm

česan
Příspěvky: 645
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

Hey ... it's a shame that you have no engine . I do not know whether you know the original engine type . It v12 volume 19000,4ccm ... the double turbo with an output of 365 horse power..very beautiful sound ... the photos are in section diamoil..opravy
sob bře 28, 2015 7:59 pm

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

Příspěvek

I could not import the truck into USA with Original engine, I traded engine for transport to Bremerhaven.
I know of a V12 turbo Tatra engine in Texas which I will buy, however I will be using the DD 8V92ta with Allison automatic
the same power pack from Oshkosh HMETT 8x8 but tuned 700BHP, I love Power

Я не мог импортировать грузовик в США с оригинальным двигателем, я торговал двигатель для транспортировки Бремерхафен. Я знаю о V12 с турбонаддувом Татра двигателя в Техасе, который я покупаю, но я буду использовать DD 8V92ta с Эллисон автоматической той же силовой установкой от Oshkosh HMETT 8x8, но настроены 700bhp, я люблю Мощность
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
sob bře 28, 2015 10:44 pm

Uživatelský avatar
Ráďa V8
Příspěvky: 150
Registrován: pát čer 22, 2012 11:33 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

hm, with this will be lot of work :lol: but Tatra has simple technique :dance: so you can do it. good luck :thumbud:
sob bře 28, 2015 11:01 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

sean:

So te sean hello to the import of Tatra house! Finally, I finally got it! :thumbud: :lol:

:think: Ever let into quite boldly repair the car, so I hold your thumb at you that everything goes well. I'll be glad when there das photo of repairs. It will be interesting for us.

So every success, friends, and good luck.
ned bře 29, 2015 11:08 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek

:think: It is a shame to scrap. They're almost like a new car. Original booths are there to swap with, remove the superstructure, and make s it like any Tatra Mountains. Tipper trucks, trailers, tanker ... etc.
ned bře 29, 2015 11:24 am

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

Příspěvek

Hello Marian,
Yes I finally not only got truck into USA, where I had to leave it in storage for 1 year near the port of entry, but finally its near my home. It now has cost me twice the purchase price to get it here and that's without the engine.
Major things that killed the ATC here in USA, The TwinDisc auto unreliable electronics, small Diesel engine ISM Cummins ok, but couple trucks had very troublesome Cat C13 very poor emissions causing breakdowns, also small engine not enough power for fire truck. Then finally the bank financial crisis in USA started 2006. Once Wildlands went bankrupt ATC was finished.

Now I work on the diesel engine, 2 stroke DD 8V92 is a very reliable and easy to maintain, old style hydraulic Allison is also. I should have the engine running in next 4 weeks.

http://youtu.be/jWFB-65I5yc




Да, я, наконец, получил не только грузовик в США, где я должен был оставить его в хранилище в течение 1 года недалеко от порта ввода, но, последнее, недалеко от моего дома. В настоящее время она стоила мне в два раза цену покупки, чтобы получить его здесь, и это без двигателя.
Основные вещи, которые убили УВД здесь, в США, TwinDisc авто ненадежные электроника, малых дизельных двигателей ISM Cummins нормально, но пару грузовиков было очень хлопотно Cat C13 очень плохие выбросов, вызывающих поломки, также мала двигателя не хватает мощности для пожарной машины. Тогда, наконец, банк финансовый кризис в США начал 2006 года только Wildlands обанкротилась УВД была закончена.

Сейчас я работаю на дизельном двигателе, 2 инсульта DD 8V92 является очень надежным и простым в обслуживании, старый стиль гидравлический Эллисон также. Я должен иметь работу двигателя в течение 4 недель.

[youtube][/youtube]
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
ned bře 29, 2015 6:03 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

scean:

Hello Friends!

I'm glad you still not forget me! Yeah buddy, tatra finally home! So I'm glad!
Vis, u vas in America, you have here has other opinions, different mentality, so we Europeans vas else here has to be understood.
I'm doing with TATRAMAT years, today it is already 29 years old what does professionally Tatras. And I personally not make sense of it as you're taking it easy, there vrazím engines such, gearbox and a poison.
Tatra is a simple car, but I'd seen so on SZ'll give you e-mail for a friend directly from the factory construction TATRA and he'll just OBLIGATIO and order what is and is not possible, and when Jo and how!
Personally, I can not imagine it!
Well from the other ages, skusenosti from Russia, Ukraine only strengthens me from the Tatra features absolutely everything!
We Czechs and we think we know what it is tatra, but if you want to know the Tatras, thus driving out to foreign countries, and there you will know what it is tatra what it is Tatrovaks.
It makes a difference if you're making per hour, when you're dil under your nose when you have everything as it should be, but do when you're not just a desire to work and imaginary tatrovactvi!
Ukraine, Russia is the problem service, parts, and total traffic, and America?
Hats off !!!
Therefore, holding his thumb, every success, and successful shalt make his intention.
If I had the money, so I am with his Tatra truck turn around and calmly go to you in North Dakota, I do not care north as North! Russian or American!
Well my Tatra motor, hand me over undergone tater, engine, and
ned bře 29, 2015 7:35 pm

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

Příspěvek

Marian,
Great here from you, I wish you luck.
Tatra in USA, yes many people think it's crazy proposition, however I know what the Tatra can do, I know that I have to modify it to be successful. Minimize the number of unique Tatta parts, basically driveline chassis cabin Tatra. Engine Transmission
Air System USA common parts. When this Terrn0 6x6 truck was offered to me I thought now I can have my 8x8 from exchanging rear axle assembly. Then I can build 4x4 from the Terrn0 and sale that to offset cost of this crazy project.

Великий здесь от вас, я желаю вам удачи.
Tatra в США, да многие люди думают, что это сумасшедший предложение, но я знаю, что Tatra могу сделать, я знаю, что я должен изменить его, чтобы быть успешным. Сведите к минимуму количество уникальных частей Tatta, в основном трансмиссия шасси кабины Татр. Двигатель Трансмиссия
Воздушная система США общих частей. Когда это 6x6 грузовик Terrn0 было предложено мне, я думал, что теперь я могу у меня 8х8 от обмена заднего моста. Тогда я могу построить 4x4 из Terrn0 и продажи, чтобы компенсировать стоимость этой сумасшедшей проекта.




I work in the Oil Industry, I move drilling rigs driving company truck, I want build my Tatra to work in Oil Mining industry transporting heavy equipment, and also recovery towing.
Here is my inspiration Siberia Tatra

Я работаю в нефтяной промышленности, я двигаюсь буровые установки рулем Экспедиция, я хочу построить мой Tatra работать в нефтяной Горнодобывающая промышленность транспортировки тяжелого оборудования, а также буксирные.
Вот мое вдохновение Сибирь Tatra




Obrázek

Obrázek


The main point is that I will know this truck, because I will have built it. No payments for loans, at least not on truck, I may have to finance the trailer.

Главное, что я знаю, что это грузовик, потому что у меня будет построен его. Никакие выплаты по кредитам, по крайней мере, не на грузовике, я не придется финансировать прицепа.
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
pon bře 30, 2015 3:26 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

sean:

So where Delas snowboarding, you wrote me back then. So I know it!
Well, you did not say of you wanna do from the truck tractor 8x8 tractor. That would be for you to get better Once upon a time Tatra 8x8 from the army, some VT or VVN 8x8 and remake it on the tractor.
Ja I can not say whether they will fit on the right of the Tatra TP24 Terrno I think it probably is not.
But I look it into a private message Send e-mail to friends from the Tatra factory construction, and with them everything Discuss what could and could not. Gotta write him exactly what type of Terrno to let them know what you want it everything on the TP24 swap, and warehouses.
pon bře 30, 2015 11:34 am

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

2002 T815 Terrn0 6x6

Příspěvek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Photos of rolling chassis
прокатки шасси, которое вы можете видеть, потому что TwinDisc Авто не имеет внутреннем перепаде не Tatra момент делитель - межосевого дифференциала и центральный вал сплайна отличается от Tatra.

válcování podvozek můžete vidět, protože TwinDisc Auto má vnitřní rozdíl nemá Tatra moment dělič - mezinápravový diferenciál a centrum hřídel spline odlišný od Tatra.
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
čtv dub 02, 2015 6:17 pm

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

DD 8V92 Engine Assembly

Příspěvek

Detroit Diesel DD 8V92 is a 12 litre V8 two stroke ( two cycle ) engine it has a blower / supercharger for scavenging and a turbo it was missing some parts when purchased here is it's reassembly.

Detroit Diesel DD 8V92 je 12 liter V8 dvoutakt (dvě cyklus), motor má ventilátor / kompresor pro úklid a turbo to chybí některé části, když tady koupil, je, že je to montáž.

Detroit Diesel DD 8V92 является 12-литровый V8 двухтактный (два цикла) двигатель имеет вентилятора / нагнетателя для нейтрализации и турбо в ней не хватает некоторых частей при покупке здесь это сборка.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
ned dub 05, 2015 12:49 am

Uživatelský avatar
sean
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 07, 2012 9:05 pm
Bydliště: Montana USA

DD 8V92

Příspěvek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
1987 T815 TP24 6x6
1985 Autocar 8V92TA 6x4
1984 International 9670 6x4

Prodáno:
Kraz 255b 6x6
Autocar 6x4
Western Star 4900 6x4
ned dub 05, 2015 12:54 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 17 hostů