Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Martine: slušelo vám to! (tobě aji Tatře) :wink: Jan Bastl: Já myslím,že ty úvahy 50koní navíc versus spotřeba zbytečně přeceňuješ,na chrchlání pod bagrem je to úplně jedno,záleží jen na řidiči jestli bude jezdit na pohodu,nebo bude na 30ti metrech 8x řadit a u káždého kvaltu pro efekt šlápne 3x meziplyn,stejně tak s vlekem na silnici není žádný rozdíl,jestli přijede s fůrou z lomu o půl minuty dřív,zas je ta spotřeba hlavně o řidiči jestli pojede šoustkama do kopce s plynem na podlaze,nebo bude plyn jenom lechtat o půl kvaltu níž...Ty silný motory mají výhodu ve spotřebě a rychlosti hlavně v dálničním provozu,kde dáš nejvyšší kvalt a jedeš na něj pořád bez podřazování a ztráty rychlosti...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv led 21, 2016 9:44 pm

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

Pavel 815:
pod to co jsi uvedl bych se podepsal, vidím to stejně. Tady si lámu hlavu abych neudělal kopanec, ale ve finále bude rozhodovat pravá noha toho, co bude sedět za volantem.
Fakt, že silný agregát má své výhody v provozu typu dálnice nebo silnice s podobnými parametry je bez debat, čím víc se od toho nasazení auta vzdaluje tak se ten rozdíl stírá a jde spíš o styl jízdy, než o 50 koní nahoru dolů.
Proto bych se s ohledem na častý provoz při nevytíženém motoru a životnost hnací soustavy přikláněl k 410, pro naše potřeby.
pát led 22, 2016 6:35 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11907
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

pavel 815

Ty silný motory mají výhodu ve spotřebě a rychlosti hlavně v dálničním provozu,kde dáš nejvyšší kvalt a jedeš na něj pořád bez podřazování a ztráty rychlosti...
------------------------------------------

přesně tak , záleží v jakým režimu to auto jezdí a kdo s nim jezdí .... na motání okolo komína je to o ničem ( max o egu že je na boku 500+ :D )
pokud auto jezdí +50% samý taháky a pod , např. alpy , a pod. tak je časová i litrová úspora hodně znát .... jezdim stejnou trasu už rok ...rovina -dálnice vyzkoušel sem spagetti western 480 , mercedes mp 3 440 a ted volvo 500 vše s +- 10-12 tun, samozřejmě to není nějaký směrodatný měřítko ale ...
iveco-24,9 otáčky při 90=1450
mercedes-24,1/1320
volvo stabilně 23,4 ted v zimě 23,6/1190


podle profilu tras je třeba volit "konfiguraci auta" o tom to celý je + ten "kus" co ještě šlape na ty dva-tři pedály

jinak např . mercedes 440 ledvice -třemošná naloženo 39,90 :wink: :lol:
71,2 (normálně s 30-ti cca 42-46)
daf xf 460 maďarsko stabilně do 40 tun celkový a zpět plzen 29,9-31,2

okolo komína nakl "co se vejde" 40-45

scanie 420 e3 taky tak podobně +- autobus
:wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát led 22, 2016 2:05 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

...jo jo kluci,je to věda a je to taky o tom,že sklopka 6x6 je půl- napůl pracovní stroj a auto...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pát led 22, 2016 10:31 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Ještě ke korbě,Mlčoch umí aji klasiku zavírání čela ve sloupkách,je to jen o domluvě...chtěl jsem ti to ukázat na naší T2jce,ale zjišťuju,že nemám žádný pořádný fotky,ty co máme na Terrnech,mají zavírání uprostřed-to má výhodu hlavně při vybírání bagrem z korby,že se ti čelo neprohne,jinak jak říkáš klasika v rozích je lepší...Pokud nesypeš na pravou stranu,nech si ji udělat napevno čili S2 a mezi podlahu a pravou bočnici nech navařit šikmo plech(zkosit roh)kvůli lepení materiálu... T2
Obrázek ObrázekS2 ObrázekS3 Obrázek Obrázek ObrázekPorges Obrázek
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pát led 22, 2016 11:31 pm

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

Na specifikaci korby, kterou poptávám, zatím zareagoval jen Porgest, mám poptané ještě další dva. Dno naší korby připomíná po letech spíš plástev od bonboniéry, tak bych volil 5ku hardox na dno a 4 konstrukční 11 523. Pravý bok potřebujeme čas od času taky otevřít, ale bude v celku, otevíratelný pouze kolem spodních pantů dolů, aby šly naložit palety.

Dost mi vadí cena, mám tu nabídky na standart Mlčoch, cca 370 tis, bez hardoxu. U Pardubic je zámečnická dílna, kde svařují korby T1 až EUR II, tzn. přesně to co poptávám, a i s hardoxovým dnem jsou 180tis i s lakem, jediné co neumí je atest od M. Dopravy. . .
Prostě cenově půlka!!!! A z fotek to vypadá fakt slušne
sob led 23, 2016 9:23 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jak se jmenuje ta firma od pc ?
sob led 23, 2016 9:57 am

Venca R
Příspěvky: 1975
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Jan Bastl
Mám phoenixe verzi traktor 4x4, omezovač na 70 km/h, silniční pneu, vepředu balony. Na trase Žamberk-Litovel a zpět přez Moravskou Třebovou jsem jezdil kolem 43-45 l/100 km (v neděli bez provozu a bez spěchu pod 42). Tam prázdný, zpět okolo 42 celková. Na cukačkách kolem podniku např. s cisternou s digestátem na pole k aplikátoru to pápne kolem 50, max 55l. Profil trasy dost složítý, samá křižovatka, prudké kopce, polní cesty. Hlavně pozor na převod v sestupu. Mě to při 70km/h točí 1200 ot, ostatní auta 1400 a hlavně na delší cestě je to znát
sob led 23, 2016 10:28 am

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

Ivan Hofman :http://www.sbazar.cz/meganservis/detail ... odam-korbu

Venca R: to je v naftě slušný výsledek, sestup bude dvoustupňový( 1,43 terén a 0,98 silnice), vy máte asi střední tipuji, poměr 1,28 tuším

S tím motorem jsem to nakonec rozlouskl tak, že objednám motor 410 a k němu převodovku z 460tky, je stějně odstupňovaná ale dimenzovaná na větší kroutící moment, je to za příplatek cca 5 tis, do budoucna nebudu omezen, kdybych potřeboval pár koní "přifouknout".

Pavel 815: na fotce jsi i s vlekem, máš na něm ABS ?
sob led 23, 2016 12:39 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Jan Bastl: firmu od Pardubic neznám,takže nemůžu hodnotit,ale bacha na levné korby,všechno je to o materiálech...My jsme se takhle vydrbali s korbou na druhé T2,vypadala krásně,když byla nová,dneska jsme z ní nešťastní,podlaha zprohýbaná,bočnice a čelo prohnuté,prodřené,držáky a panty vytrhané..
Obrázek
Proto jsme na druhou T2 dali od Mlčocha.Na podlaze nešetři,dej 6tku Hardox.Ty fotky jsou staršího data z mého archívu,ten vlek už nemáme,jenom korbu z něj na jiném podvozku,Já tahám PS3-24 s EBS:
Obrázek Obrázek

Proč se ptáš na ABS?
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
sob led 23, 2016 10:40 pm

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

S tou korbou samozřejmě budu ještě nějaký čas hledat a porovnávat, jak píšeš, je nesmysl ušetřit a v budoucnu řešit praskliny a deformace.

Mám v plánu pořídit starší dvouosý BSS, zatím nejsem moc v obraze ohledně konkr. typu, vyrábělo se několik druhů, potřebuju s co nejkratším rozvorem, kvůli manévrování a s nosností 12-15 tun. Na ABS se ptám, protože dvouosák z fotky bude asi staršího data výroby, tedy bez ABS a TERRNo s ABS, jak to šlo dohromady?

Když vidím ten nový vlek na 3 osách rozumím těm koním nahoru:)
ned led 24, 2016 6:55 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Přemýšlel bych spíš o pěkným tandemu. Na otáčení, couvání atd. je to úplně jiná liga... Když budeš trochu shánět, okolo 200 se dají sehnat nějaký slušný Panavy, za 300 už máš nádhernej.
ned led 24, 2016 10:45 am

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

TeSi: ze zkušenosti preferuji přívěs, tím couváním a dotěžením auta v zimě pro nás výhody tandemu začínají i končí,za mě negativa: větší opotřebení pneu, o něco málo, ale je náročnější na tah, hlavně v zatáčkách, pokud jsou silnice sjízdné je dotížení auta akorát k horšímu, a to hlavní: zkus odpřáhnout tandem a přívěs, o plném ani nemluvím.
ned led 24, 2016 11:32 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Jan Bastl

Len taky dotaz, teda tri:
1.Nebol by ti lepsi tandem,ktory ma prednu napravu zvedaciu takze to po prazdne tahas po jednej osi??
2.Pises ze sa ti na tom bude striedat kde kto, kolko ludi vie cuvat s kalsickym tocnicovim vlekom??
3.Rozpriahal som nalozeny vlek aj nalozeny tandem,ziadny rozdiel v tom nevidim, mozes to prosim trochu vysvetlit??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned led 24, 2016 1:01 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Jan:Nedej se zblbnout,tandem je pro děti co neuměj couvnout s opravdovým vlekem :D .
ned led 24, 2016 3:03 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů