Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Korbu bych rád systém stará dobrá 815 T1 S3, tzn. háčky na zajištění čela ve sloupcích, ne uprostřed, levá bočnice bude dělená tak i starý způsob zavírání, tzn.: čep přes páku, všechno schované ve sloupku, z výrobců to zatím uměl nabídnou jen Porgest, máš nějaký typ?
Ještě k motoru, leží mi to v hlavě a nejsem si moc jistý. Na autě se řidiči střídají nebude mít pána, ráno jsem chvilku pozoroval průměrný styl jízdy dnešního šoféra, nechtěl bych vidět spotřebu s 460 koňma , kluk 25 let, myslím,že netřeba dál rozvádět
410tka má oproti výkonové rezervě zase "bonus" menšího kroutáku, kdy se rozjíždí na nížší kvalt a to dělá dobře spojce, prostě nevím,
kdybych na tom jezdil sám tak nepřemýšlím, ale vím jak to chodí...
Ještě k motoru, leží mi to v hlavě a nejsem si moc jistý. Na autě se řidiči střídají nebude mít pána, ráno jsem chvilku pozoroval průměrný styl jízdy dnešního šoféra, nechtěl bych vidět spotřebu s 460 koňma , kluk 25 let, myslím,že netřeba dál rozvádět
410tka má oproti výkonové rezervě zase "bonus" menšího kroutáku, kdy se rozjíždí na nížší kvalt a to dělá dobře spojce, prostě nevím,
kdybych na tom jezdil sám tak nepřemýšlím, ale vím jak to chodí...
Porgest je v pohodě,jednu máme na Terrnu.Taky jsme spokojení s korbama od Mlčocha,ty máme 3ks s podélně dělenýma bočnicema.S tím motorem Ti neporadím,to je na tobě...Střídání řidičů na autě je naprd,bohužel se tomu nedá vyhnout...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
u mlčocha mi vadí ty háčky uprostřed čela, když mrzne tak se na to lepí hlína, často se poškodí při sklápění kusů betonu nebo balvanů, zavírání na přesky bych zkousnul, ale staré provedení mi přijde blbuvzdornější.
U výkonu motoru je pro mě hlavní problém v tom, že to nemůžu nikde vyzkoušet, kdyby mi půjčili na den obě varianty tak večer umím říct co mi pro moje potřeby bude vyhovovat víc, takhle loudím rozum z lidí okolo a každý ti řekne něco jiného, často i pravý opak, pak se v tom orientuj.
Hlavním kriteriem je u mě spotřeba, osobně si myslím,že 410tka by měla být úspornější na popojíždění pod bagrem a při jízdě bez vleku( to u nás zatím převládá), ve chvíli kdy připojím podvalník nebo vlek a budu se chtít rychlostně vyrovnat 460ce tak na naftě budu hůř, když pojedu s ohledem na možnosti motoru tak bych to měl jet za stejnou naftu, jen o fous pomaleji, takovou zkušenost s ostatní technikou mám já, ale na druhou stranu tu nemáme ani jeden motor řízený elektronicky, všechno jsou to zatím mechaniky... takže tápu....
Vedle projede naloženej kladák s 360 konma, osmikolu se 400 tak se utvrdím v tom, že 410 je pro nás to pravý, za chvíli potkám dvounápravovou solničku se 410 a už si tak jistej nejsem...
Víc mě tam sedí ten slabší, přece kupuju auto do terénu a tam to rozhodně není výkonu, provozovat Tatru na silnici s vlekem samozřejmě jde, ale oproti třeba 6x4 tatra pojede dráž sama o sobě, vzhledem k těžším podvozku a ztrátách v převodech. Provoz bez vleku u nás na najeté MTH bude určitě v převaze, když potáhnu vlek tak na otočku 15 -25 km po silničkách, které tu mají bežně 5,5 metru šířky a tam to na závodění rozhodně není, největší starost máš s tím, kde se vyhneš s autobusem, nevim jestli by jsme tu rezervu výkonu v takovém provozu využili
Na druhou stranu na trase z lomu do lesa, kam hodně navážíme, je to na 20 kilometrech převýšení o 200 metrů tam by ty koně navíc měly smysl...
U výkonu motoru je pro mě hlavní problém v tom, že to nemůžu nikde vyzkoušet, kdyby mi půjčili na den obě varianty tak večer umím říct co mi pro moje potřeby bude vyhovovat víc, takhle loudím rozum z lidí okolo a každý ti řekne něco jiného, často i pravý opak, pak se v tom orientuj.
Hlavním kriteriem je u mě spotřeba, osobně si myslím,že 410tka by měla být úspornější na popojíždění pod bagrem a při jízdě bez vleku( to u nás zatím převládá), ve chvíli kdy připojím podvalník nebo vlek a budu se chtít rychlostně vyrovnat 460ce tak na naftě budu hůř, když pojedu s ohledem na možnosti motoru tak bych to měl jet za stejnou naftu, jen o fous pomaleji, takovou zkušenost s ostatní technikou mám já, ale na druhou stranu tu nemáme ani jeden motor řízený elektronicky, všechno jsou to zatím mechaniky... takže tápu....
Vedle projede naloženej kladák s 360 konma, osmikolu se 400 tak se utvrdím v tom, že 410 je pro nás to pravý, za chvíli potkám dvounápravovou solničku se 410 a už si tak jistej nejsem...
Víc mě tam sedí ten slabší, přece kupuju auto do terénu a tam to rozhodně není výkonu, provozovat Tatru na silnici s vlekem samozřejmě jde, ale oproti třeba 6x4 tatra pojede dráž sama o sobě, vzhledem k těžším podvozku a ztrátách v převodech. Provoz bez vleku u nás na najeté MTH bude určitě v převaze, když potáhnu vlek tak na otočku 15 -25 km po silničkách, které tu mají bežně 5,5 metru šířky a tam to na závodění rozhodně není, největší starost máš s tím, kde se vyhneš s autobusem, nevim jestli by jsme tu rezervu výkonu v takovém provozu využili
Na druhou stranu na trase z lomu do lesa, kam hodně navážíme, je to na 20 kilometrech převýšení o 200 metrů tam by ty koně navíc měly smysl...
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
pavel 815
Pavle tahle Tratra ...soudruzi novátoři mi za to dali 6 os cometo a jeď ..parogenerátor 56 tun do katowic přes náchod ....
320 poníků za 10 tis km co sem to cometo tahal ....bylo po gumách na hlavách věčně 200+ do tý doby nekápla ..... pak ten olej snad prosakoval i blokem tejden sem jí dělal do stavu " bezolejnatého" když mi dali toho zrembíka potom .....osobně neznám člověka , kterej "radši" vezme slabší motor ...výkonu nikdy není nazbyt a pokud je rozdíl ceny 00 něco není co řešit ,specielně pacard 460 a 510 už takovej rozdíl není ..... jsou to divný motory ..taková jalovina, mě to srdci nějak nepřirostlo, i když problém s tim žádnej za těch několik desítek tisíc
Pavle tahle Tratra ...soudruzi novátoři mi za to dali 6 os cometo a jeď ..parogenerátor 56 tun do katowic přes náchod ....
320 poníků za 10 tis km co sem to cometo tahal ....bylo po gumách na hlavách věčně 200+ do tý doby nekápla ..... pak ten olej snad prosakoval i blokem tejden sem jí dělal do stavu " bezolejnatého" když mi dali toho zrembíka potom .....osobně neznám člověka , kterej "radši" vezme slabší motor ...výkonu nikdy není nazbyt a pokud je rozdíl ceny 00 něco není co řešit ,specielně pacard 460 a 510 už takovej rozdíl není ..... jsou to divný motory ..taková jalovina, mě to srdci nějak nepřirostlo, i když problém s tim žádnej za těch několik desítek tisíc
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Za mně 410 do sola stačí a vlek 27 t v pohodě utáhne. Když se koukneš do němec tak by do této konfigurace dali 360 . Safky maj v soupravě tgs s 390 a pohoda.čím větší krouťák tím budou trpět hnací komponenty. Z mého pohledu auta s motory okolo 400 k nebyl problém najezd 1 mega bez go převodovky. Jo a řidič bude chtít 500 to je jasný ,jak si psal, tuhle jsem potkal lesáka scanča 380 a bylo to 3 os auto a 3 os vlek , kde na to sehnal šovce
Přidám svůj názor. Mám tahač 6x2 xf 105 e5 se 460 koňmi a s celkovou 48 tun ve sklopce jezdím u nás po vysočině (kousek od tebe) za cca 48 l/100km . Je to moje třetí auto s tímto motorem a osobně bych v tvojim případě šel touhle cestou.
Naposledy upravil(a) Makec dne čtv led 21, 2016 7:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Tomáš 148:
Právě to poklapávání je do budoucna problém, filtr o sobě bude dávat vědět, ale jak dramaticky, to ukáže zase až provoz, pokud se s tím budou řidiči setkávat častěji, nebude to mít jiné následky, než vyoperované filtry částic, zacpané EGR a spoustu dalších vylepšováků
U silniček je jasný favorit 460, ale ať se přikloním na jednu nebo druhou stranu tak to bez vyzkoušení bude pořád loterie
Škoda, že se nenajde nikdo kdo sedlal oba typy.
Právě to poklapávání je do budoucna problém, filtr o sobě bude dávat vědět, ale jak dramaticky, to ukáže zase až provoz, pokud se s tím budou řidiči setkávat častěji, nebude to mít jiné následky, než vyoperované filtry částic, zacpané EGR a spoustu dalších vylepšováků
U silniček je jasný favorit 460, ale ať se přikloním na jednu nebo druhou stranu tak to bez vyzkoušení bude pořád loterie
Škoda, že se nenajde nikdo kdo sedlal oba typy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů