Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 376
Registrován: sob úno 25, 2012 4:48 pm
Bydliště: Ivančice

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Čonkin: V Avii jsem samozřejmě seděl, v T810 bohužel nikoliv, pouze v bývalém zaměstnání jsme dělali dílenskou nástavbu na Renault Midlum. Takže ty rozměry porovnat nemohu. Z Tvého příspěvku se domnívám, že kabina od Renaultu má větší vnitřní prostor než kabina Avie. Je to samozřejmě možné, nijak jsem to neporovnával (např. podle nějakých rozměrových výkresů). :-| Když se tady objevila informace, že spolupráce s Renaultem končí, tak první náhrada, která mě napadla, byla právě Avia řady D. Z naprosto jednoduchého důvodu a sice, že ji má současný vlastník Tatry, průmyslová skupina CSG, téměř ihned k dispozici.
:think:
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
pon zář 24, 2018 6:38 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Kabina déčkové Ávie je naprosto srovnatelná s Renaultem, možná subjektivně mi přijde ávka o něco prosotornější, a je samozřejmě více strohá. Jezdil jsem s obojím a s T810 taky, uvnitř není proti Midlumu příliš rozdílů...
pon zář 24, 2018 7:10 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 6861
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
úte zář 25, 2018 6:31 pm

Uživatelský avatar
mischicka
Příspěvky: 665
Registrován: ned črc 04, 2010 12:46 pm
Bydliště: různě

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Původní kabina T810 určitě není, co se prostoru týká, žádný zázrak, ba naopak, kromě řidiče je v ní málo místa a jízda ve třech je peklo, ale pořád si stojím za tím, že T810 jsou to, co drží tuhle armádu ještě pořád na nohou, resp. na kolech.

Jak píše Hynek, armáda naprosto zaspala se silničními vozidly a všechno (to málo) se nakupuje jen do války, ale vůbec se nemyslí na to, že drtivá většina úkolů je v míru a pro takové použití by velmi dobře posloužila klasická silniční vozidla a to jak nákladní, tak osobní, prt. není smyslem hry honit po republice pancéřované 815-7 či Iveca.
stř říj 03, 2018 1:53 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

A v čem selhává úplně jsou přepravníky techniky - vše se pořád nesmyslně po republice tahá za VTčkama na zastaralejch podvalech Stavostroj P-50N, místo aby se koupilo několik silničních tahačů s návěsovejma podvalama... A ty dvě už asi patkrát generálkovaná Terrna N34 6x6 s návěsovými podvaly to nevytrhnou a už mají taky svoje nejlepší léta za sebou... Ale dokud někdo nedá armádě přes pazoury za to jak plejtvá prachama, tak se nic nezmění... Když HZS převzal od armády ZÚ Hlučín, hned se začal plánovat nákup podvalů s tahači - a dnes má ZÚ HZS čtyři tahače MAN 6x4 s podvaly Nooteboom, VTčka s p-50N už se používají mnohem méně... A přitom by armádě stačilo nakoupit třeba dvacet Phoenixů 6x6 (když už teda mocí mermo chtějí mít terénní tahače) s podvalama a bylo by na léta vystaráno, ekonomika provozu úplně jinde než pomalá VTčka na taktickejch gumách... Anebo klasické 6x4 koníky, třeba ty MANy a třeba s hydrodrivem, když už teda aby to na trávě mělo záběr...
stř říj 03, 2018 11:32 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

To už si klidně můžou objednat 7 na dvojmontáži jako tahač armáda má stejně výjimku na emise, tak proč si komplikovat život elektronickým motorem. Bouda nízká dodatečný pancíř není problém, silničně terénní auto jako vyšité. To by v naší armádě musel někdo přemýšlet, vím své od jednoho plk., který má něco za sebou a má toho bordelu plný zuby. Armáda buzeruje na drobných a přitom vyhazuje miliony oknem.
čtv říj 04, 2018 8:15 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Dnes si pronajímají soukromé dopravce, těch pojízdných podvalů je tak jeden na prapor, strategická přeprava se řeší po kolejích. Většina přepravy po ose je na Multiliftech. Nebo Tatra 815-260N34 33 255 6x6.2 https://forum.valka.cz/topic/view/32575 ... -255-6x6-2
Naposledy upravil(a) Milda dne sob říj 06, 2018 8:18 pm, celkem upraveno 1 x.
pát říj 05, 2018 7:18 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Soukormé dopravce? Tak to asi potkávám desítky VTček s V3S, Gazíkama na podvalech asi jenom ve snu, ne? Žádnýho soukromýho přepravce s aktivní vojenskou technikou jsem ještě nepotkal a na Multiliftech to taky skoro nevozej, to taky prakticky nepotkáš... A ty Terrna N34 jsou jenom dvě a obě už i po generálkách, ty to fakt nevytrhnou, ostatně to píšu výše. V tomhle armáda spí jako pařez... Už i drážním hasičům to došlo a budou vypisovat tahač s návěsem na svoje vyprošťovací tanky...
sob říj 06, 2018 10:05 am

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1426
Registrován: sob říj 31, 2009 10:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Hynku třeba v Olomouci vozil vyprošťovací tank na cvičení soukromník a Bevko se tahalo za Tatrou. Vozila to ta Scanie http://www.autodoprava-dostal.cz/stroj. ... a8f96633ff
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
sob říj 06, 2018 10:42 am

Uživatelský avatar
toko
Příspěvky: 636
Registrován: ned dub 13, 2008 9:08 am

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Tak jestli to byl VT-72M4 CZ, tak ten má 52 tun a s ním se může souprava VT + P-50N loudat jenom 25 km/h.
Madness??? No, this is TATRA!!
sob říj 06, 2018 12:02 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Malé OT:
Nedávno mě v protisměru míjel MAN 8x4 - tuším TGS - (nebo 8x8??), nosič kontejnerů, měl naložené cosi, co vypadalo jako přepravní plošina Flatrack a na ní OT-64....
Celý to bylo poměrně pěkně barevně sladěný v klasické khaki, ten MAN měl dokonce na dveřích původní znaky ČSLA / AČR..... Netušíte, co to bylo za nadšence?
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
sob říj 06, 2018 1:08 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Tak Hynku záleží koho jsi potkal, dnes mají military spolky víc techniky než celá AČR například https://www.facebook.com/groups/Moravsk ... 458975807/ :lol: Dnes má AČR jen dvě mechanizované brigády a to jenom 7. Hranická brigáda má tři prapory na pásech 71. mpr Hranice BVP-2, 72.mpr Přáslavice BVP-2, 73. tankový prapor T M4CZ, 72. lmopr čtvrtý 74. lmpr Bučovice je na kolech Pandur a LOV Iveco. Tam to maximálně tahají na Libavou na výcvikáč. Zbytek pásů je ve Vyškově pro základní výcvik. Druhá brigáda 4. brn Žatec výcvikáč Doupov nebo Boletice je komplet na kolech. Něco budou mít SÍLY BOJOVÉ PODPORY dělostřelecký, ženijní, chemický pluk , ale to je jenom pár speciálů.
14. PLUK LOGISTICKÉ PODPORY PARDUBICE
141. zásobovací prapor Pardubice
142. prapor oprav Klatovy
143. zásobovací prapor Lipník nad Bečvou
Mostovka Nejnovější varianta Tatra 815-7 AM-50 EX tu už jsem vyděl jako prototyp 2009 ve výzkumáku ve Vyškově, ale čekalo se až se zavedou Pandury nebo něco jiného, To samý je vyprošťovák a dílenský speciál. Nyní se čeká na výběr pásových vozidel a na ně bude navazovat výběr ostatních podpůrných prostředků jako jsou podvaly, vyprošťováky, dílny, mostovky. Ono souvisí totiž všechno se vším. Hodně techniky do zahraničí se přepravovalo civilním dopravcem v zaplachtovaných návěsech například Španělsko, Holandsko, Bosna, Kosovo. Většina těch důležitých úkolů se opravdu řeší v terénu asfalt potkáš jenom v hlavním městě :lol: a tam kde je tak tam jsou krátery, že tam zajedeš autobusem :lol: proto armáda omezuje nákup silničních vozidel :wink: nerad zde dělám chytráka , ale jenom se podělím stručně o vlastní zkušenost :think: Dělal jsem tam 20 let a na závádění některé techniky a zbraní jsem se osobně podílel. Ještě si pamatuji na testování v roce 1998 předchůdce T810 tento prototyp ROSS vozili jsme je do Nového Jičína http://nakladni.tiptrucker.cz/valnik-na ... j-13010530 byla tam konstrukční chyba upadával přední kardan při větších rychlostech a radši jsme se jich zbavili říkali jsme, že mohou vozit jenom vzduch na korbě :lol: nakonec jsme vzali Tatry 6x6 ARMAX https://forum.valka.cz/topic/view/43019 ... -255-6x6-1
Jinak v Přelouči SVOS krásně likvidují auta, bylo mi jich líto když tam stály na úpravu pancéřováním jako TATRY 810 http://www.armsvos.cz/#utm_source=firmy ... .cz-176776
sob říj 06, 2018 7:29 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

drtivá většina přeprav je vyřazená technika, která se stahuje do Olomouce nebo Kostelce a to jezdí výhradně VTčko s P50N. Nepřesvědčuj mě o něčem, co není pravda, poznám auto armády nebo nějakého spolku, ostatně s klukama od jedhono z VTček jsem tuhle krafal na D1 na odpočívadle a sami nadávali jak špačci, že armáda není schopná nic kloudnýho na ty přepravy koupit a že jezděj skoro denně jak pitomci tam a zpět po dálnici s tímhle. Asi nejkomičtější je, když VTčko táhne na stavostroji dva UAZy, to je rentabilita jak prase...
ned říj 07, 2018 10:48 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

Já tě nepřesvědčuji Hynku :lol:, ale borci ti neřekli, že mají třeba hloupého náčelníka logistiky :lol: nebo musí odjezdit určitý kilometry s danou technikou, tak třeba to jenom využily na odvoz šrotu :lol: nedivím se,že špačkovali :lol: Je to jenom dílčí problém oni to dennodenně jezdit nebudou :think: Ale říká se, že tam kde končí lidský rozum , začíná vojenská logika :lol:
Jinak když už píšu tak největší problém je, že po revoluci žádná vláda nedokázala říct jakou armádu potřebujeme a na co :lol: Pracovalo se s variantou specializace a to chemické vojsko a polní nemocnice to ostatní šlo do kytek velká chyba. Až 2007 se to změnilo a obnovovala se vševojsková armáda začal se zvedat z popele zbrojní průmysl díky tomu je Tatra tam kde dnes je. Od toho se odvíjely tabulky kolik lidí a jakou techniku, výsledek je ten co jsi viděl. T810 byla jenom politická loby, ale pro Tatru dobrý tah, jinak by ji vyšachovali ze hry o střední nákladní automobil, a dnes tady máme Tatru Tactic jezdili by Iveco nebo Unimog. Jedno Iveco je ve službě https://forum.valka.cz/topic/view/12137 ... ke-policie Ještě si vzpomínám jak jsme koncem 90 let testovali Liazku https://forum.valka.cz/topic/view/39235 nakonec zvítězila Tatra 4x4. Pro Tedom nebyla politická vůle https://forum.valka.cz/topic/view/45349
ned říj 07, 2018 12:16 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Re: T-810 Tactic

Příspěvek

v SVOSu likvidují auta ? Neni to spíše naproti přes cestu v CSG?
ned říj 07, 2018 12:26 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: zdenek54 a 12 hostů