Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
http://www.ikoktejl.cz/magaziny/koktejl ... l_711.html hned v úvodu toho článku je napsaná ta spz možná někde najdu fotky.
-
- Medvěd
- Příspěvky: 3182
- Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
- Bydliště: Reichenberg
-
- Medvěd
- Příspěvky: 3182
- Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
- Bydliště: Reichenberg
Můj nemcina nebyt dobry ale podle toho co tu pisou, tak ten valnik je minimalne o rok mladsi nez baumovka
http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... ra/lkw.htm
http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... ra/lkw.htm
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
Dr. Baum
Už jsem psal synovi Bauma, třeba o tom něco bude vědět...tatracyber píše:Můj nemcina nebyt dobry ale podle toho co tu pisou, tak ten valnik je minimalne o rok mladsi nez baumovka
http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... ra/lkw.htm
Re: Dr. Baum
Takže věc se má takhletatraman píše:Už jsem psal synovi Bauma, třeba o tom něco bude vědět...tatracyber píše:Můj nemcina nebyt dobry ale podle toho co tu pisou, tak ten valnik je minimalne o rok mladsi nez baumovka
http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... ra/lkw.htm
Podle -
http://www.cd-web.de/fotos/details.php? ... 07b6fc19dd
je to skutečně Tatra 72, ne jak Rusové mylně udávají T7R.
hmm
http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... ra/lkw.htm
http://www1.swr.de/rasthaus/archiv/2006 ... trag3.html
Tak vida, ještě aspoň jedna jezdí!!
S pozdravem
Petr Baum
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát úno 16, 2007 11:51 am
- Bydliště: Australie
- Kontaktovat uživatele:
Měl bych ještě několik poznámek -
Především - valník. Moji rodiče obytný vůz nechali v r. 1939 po návratu z Afriky přestavět na valník a prodali ho. Důvodem bylo, že nechtěli, aby okupanti jejich auto použili jako štábák a doufali, že když bud použité komerčně může uniknout mobilizaci techniky.
SPZ - číslice odpovdají, ale identická tabulka to není (to je sotva překvapující!). Ta původní na voze měla dvojku podstatně menší:
[
Kabina - shoda tvarů je nápadná a zadní stěna dává smysl jen když vznikla uříznutím obytné části. Skoro určitě jde buď o stejnou kabinu, nebo o repliku. Ale rozdílů je hodně, i podle fotek. Krom rozdílů, které uvedl už tatracyber jsou i další drobnosti - třeba elektrická houkačka je trochu jinde a stírač je shora místo zdola. Vršek kabiny se u "essenského" vozu zdá hladší než bylo provedení od fy. Uhlík.
Rozvor může být v pořádku, dík různé nástavbě je těžké to vizuálně porovnat a délka obytné nástavby šla spíš dozadu jako převis.
Otevírání dveří mohlo být kdysi změněno kvůli registraci, původní variantě se tady v Austrálii říká "sebevražedné dveře".
V německých informacích o voze řada věcí nesedí, ale všechno jsou to jen podrobnosti, pro které se dá najít vysvětlení. Nejen, že je to hodně let. Údaje se tenkrát v Praze uváděly za složité situace a je dokonce možné, že něco bylo změněné úmyslně, aby se ztížila identifikace vozu, který byl vlastně měněn do pro okupanty méně užitečné formy.
Celkově bych se spíš klonil k tomu, že jde o repliku, která má propojit vůz se známým jménem. Nebýt jedné věci - o tom, že vůz byl přestavěn na valník není tolik známo. Ten, kdo má jen málo informací by tedy pro repliku těžko zvolil provedení valník. Dobře informovaný člověk by zase sotva udělal otevírání dveří obráceně.
Zatím se mně zdá, že obojí je možné - buď replika, nebo několikrát pozměňovaný originál. Pokusil jsem se kontaktovat majitele emailem a když se neozve, zkusím napsat partě, která vůz do Essenu připravovala. Dám vědět, co jsem se do nich dozvěděl.
Petr
Především - valník. Moji rodiče obytný vůz nechali v r. 1939 po návratu z Afriky přestavět na valník a prodali ho. Důvodem bylo, že nechtěli, aby okupanti jejich auto použili jako štábák a doufali, že když bud použité komerčně může uniknout mobilizaci techniky.
SPZ - číslice odpovdají, ale identická tabulka to není (to je sotva překvapující!). Ta původní na voze měla dvojku podstatně menší:
[
Kabina - shoda tvarů je nápadná a zadní stěna dává smysl jen když vznikla uříznutím obytné části. Skoro určitě jde buď o stejnou kabinu, nebo o repliku. Ale rozdílů je hodně, i podle fotek. Krom rozdílů, které uvedl už tatracyber jsou i další drobnosti - třeba elektrická houkačka je trochu jinde a stírač je shora místo zdola. Vršek kabiny se u "essenského" vozu zdá hladší než bylo provedení od fy. Uhlík.
Rozvor může být v pořádku, dík různé nástavbě je těžké to vizuálně porovnat a délka obytné nástavby šla spíš dozadu jako převis.
Otevírání dveří mohlo být kdysi změněno kvůli registraci, původní variantě se tady v Austrálii říká "sebevražedné dveře".
V německých informacích o voze řada věcí nesedí, ale všechno jsou to jen podrobnosti, pro které se dá najít vysvětlení. Nejen, že je to hodně let. Údaje se tenkrát v Praze uváděly za složité situace a je dokonce možné, že něco bylo změněné úmyslně, aby se ztížila identifikace vozu, který byl vlastně měněn do pro okupanty méně užitečné formy.
Celkově bych se spíš klonil k tomu, že jde o repliku, která má propojit vůz se známým jménem. Nebýt jedné věci - o tom, že vůz byl přestavěn na valník není tolik známo. Ten, kdo má jen málo informací by tedy pro repliku těžko zvolil provedení valník. Dobře informovaný člověk by zase sotva udělal otevírání dveří obráceně.
Zatím se mně zdá, že obojí je možné - buď replika, nebo několikrát pozměňovaný originál. Pokusil jsem se kontaktovat majitele emailem a když se neozve, zkusím napsat partě, která vůz do Essenu připravovala. Dám vědět, co jsem se do nich dozvěděl.
Petr
Dr. Baum
CIAo, Petr toho o historii auta asi ví více než my všichni dohromady, ale o rozvoru budu polemizovat, myslím že teď je to zkráceno, porovnejte umístění zadního blatníku který je v této verzi hned za kabikou(či spíše jejím zbytkem) s původní, kde byl skoro metr,,, ještě dodám fotku až se mi to povede adam
nejde mi udělat vložení fotky, ale je to tady:
www.volny.cz/t805/baum.jpg
Naposledy upravil(a) tatraman dne sob úno 17, 2007 10:30 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát úno 16, 2007 11:51 am
- Bydliště: Australie
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím. Škoda, že nemáme boční pohled na essenský vůz, ale porovnání následujících dvou obrázků je jasné:
http://www.baum.com.au/Dr_J_Baum/archiv ... 7L/496.jpg
(auto na stepi u Bakersfield Kalifornie)
http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... /tatra.jpg
Petr
http://www.baum.com.au/Dr_J_Baum/archiv ... 7L/496.jpg
(auto na stepi u Bakersfield Kalifornie)
http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... /tatra.jpg
Petr
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 17 hostů