Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Novinky v TATŘE
Cena je samozřejmě důležitá, mohl by vzniknout jednodušší a levnější vůz pro ty, pro které je Phoenix drahý a vysoký. Přece už vloni proběhla zpráva, že v průběhu roku 2017 bude představen výrazně modernizovaný model Terrno1, který ponese název Tatra Terra. A vlastní motor E6 není až tak nezbytně nutným, rozměrově by tam mohl pasovat Cummins.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Novinky v TATŘE
Jenže Tatra nenabízí ani motor Cummins ve verzi E6. Nevím co si o tom mám myslet, ale jediná výhoda mi připadá ta průjezdnost. Ve verzi E6 už o jednoduchej stroj nepůjde ani náhodou. Navíc konkurenční firmy už mají E6 zmáknutou pár let a určitě ne s motorpalem. Povede se vůbec u vzduchovky ohlídat optimální teplotu? Jestli ano, určitě to všechno nepůjde levně.
BES - běs
Re: Novinky v TATŘE
Už se to tu probíralo několikrát. Tenkrát kolem roku 2013 jsem byl přímo v motorárně, už po rozhodnutí že tatra motor E6 dělat nebude. Tam mi bylo řečeno, že byly problémy s chlazením a také, že motor E6 splňoval teoreticky, prakticky to bylo tak nějak E5,5. Na brzdě v laboratorních podmínkách by se snad dalo E6 dosáhnout, ale v reálném autě ne.
Nevím na čem pracují nyní, ale vypadá to na jiné řešení než před 7mi lety. Nyní je ale situace jiná, na vývoj je více finančních prostředků a vážně hrozí, že i hasiči a armáda bude muset mít motor E6 (skončí vyjímky). A opravdu je problém sehnat jiný motor E6 na zabudování do Terna nebo sedmičky (výrobci se nehrnou jej tatře prodávat a nevím, jestli lze použít motor Paccar).
A podle všeho to ještě vypadá na zájem některých trhů o vzduchem chlazený E6. Možná větší uplatnění bude mít v civilní sedmičkové řadě než v Ternu, ale to je jen můj odhad. Phoenix je důstojný nástupce Terna, ale sedmičková řada je v případě vlastní motorizace odkázána pouze na E5.
Ale platí můj názor, že chyba byla ukončit vývoj motoru řady T5 a rozvíjí se dál výrazněji zastaralá řada T3 (T3D-928).
Nevím na čem pracují nyní, ale vypadá to na jiné řešení než před 7mi lety. Nyní je ale situace jiná, na vývoj je více finančních prostředků a vážně hrozí, že i hasiči a armáda bude muset mít motor E6 (skončí vyjímky). A opravdu je problém sehnat jiný motor E6 na zabudování do Terna nebo sedmičky (výrobci se nehrnou jej tatře prodávat a nevím, jestli lze použít motor Paccar).
A podle všeho to ještě vypadá na zájem některých trhů o vzduchem chlazený E6. Možná větší uplatnění bude mít v civilní sedmičkové řadě než v Ternu, ale to je jen můj odhad. Phoenix je důstojný nástupce Terna, ale sedmičková řada je v případě vlastní motorizace odkázána pouze na E5.
Ale platí můj názor, že chyba byla ukončit vývoj motoru řady T5 a rozvíjí se dál výrazněji zastaralá řada T3 (T3D-928).
Re: Novinky v TATŘE
Je zajímavé, že tady bazilisak psal, že ta teplota byla jen zástupný důvod a že se motor chladil bez problémů. Tak čemu věřit, bazilisak tehdy jezdil na zkušebně... Njn, bohužel motor T5 byl v tak ranné fázi vývoje, že prostě nebyly prachy pro zainvestování výrobní linky...
Nicméně motor E6 zřejmě nahradí dosavadní E5 mj. v hasičských vozidlech. A umožní to uvolnit do civilu pro různé speciální aplikace řadu Force s motorem Tatra... Toliko bych v tom hledal. Nejsem si úplně jistý, zda je ještě klasický civilní trh otevřený pro řadu Terrno/budoucí Terra. Nicméně mezi speciály proč ne...
Nicméně motor E6 zřejmě nahradí dosavadní E5 mj. v hasičských vozidlech. A umožní to uvolnit do civilu pro různé speciální aplikace řadu Force s motorem Tatra... Toliko bych v tom hledal. Nejsem si úplně jistý, zda je ještě klasický civilní trh otevřený pro řadu Terrno/budoucí Terra. Nicméně mezi speciály proč ne...
Re: Novinky v TATŘE
Právě Hynku, tak mi to dává také smysl! Také si myslím, že je to hlavně kvůli řadě Force. Force nemá jinou alternativu a nekonkuruje přímo Phoenixu. Nevím, jak je na tom nyní aktuálně odbyt v Austrálii, ale tam byl také dost velký zájem o tatrovácké vzducháče. Ale tam šlo ještě dodávat E5 (nevím, jak nyní).
Re: Novinky v TATŘE
No já mám zprávy ze by E6 měl být do konce roku a obnovení terrna
Re: Novinky v TATŘE
TATRA vydává novou knihu. Myslím, že bude perfektní.
http://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk- ... mu-vyroci/
http://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk- ... mu-vyroci/
Re: Novinky v TATŘE
Dodával jsem nějaké fotky
-
- Příspěvky: 334
- Registrován: stř črc 11, 2012 10:07 am
- Bydliště: Kopřivnice-Lubina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novinky v TATŘE
Kopřivnické noviny - rekonstrukce haly hlavní montáže a nová zkušebna motorů.
http://www.koprivnice.cz/index.php?tema ... anek=23303
http://www.koprivnice.cz/index.php?tema ... anek=23303
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novinky v TATŘE
Kniha již je v e-shopu: http://tatra.aba-reklama.cz/nahled.php? ... parent=132
nebo i na bazoši: https://knihy.bazos.cz/inzerat/82484788 ... rtelna.php
nebo i na bazoši: https://knihy.bazos.cz/inzerat/82484788 ... rtelna.php
Re: Novinky v TATŘE
Tak mi přišla knížka Tatra nesmrtelná. Je dobrá a velká a těžká.
Re: Novinky v TATŘE
A nenatočil bys prosím například krátké video s "prolistováním"? Popřípadě pár fotek vnitřku?
Re: Novinky v TATŘE
Tatra v Ázerbájdžánu:
https://www.azernews.az/business/124204.html
https://www.azernews.az/business/124204.html
-
- Příspěvky: 334
- Registrován: stř črc 11, 2012 10:07 am
- Bydliště: Kopřivnice-Lubina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novinky v TATŘE
Ano, je to potvrzeno:
http://zpravy.e15.cz/fleet-special/zbro ... nu-1341278
http://zpravy.e15.cz/fleet-special/zbro ... nu-1341278
Re: Novinky v TATŘE
Tak kniha doma, protekčně s podpisy technického ředitele Ing. Radka Smolky a vedoucího projekce Ing. Ondřeje Skácela. Musím říci, že je super, obzvlášť zpracování posledních 30-40ti let je podrobné a opravdu super... Tiskařský šotek a technický šotek si sice vybrali drobnou daň, ale to se nevyhne žádnému dílu A mile mě překvapilo, že tam mám dvě svoje fotky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů