Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
miky
Příspěvky: 742
Registrován: pát črc 18, 2008 8:45 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

jedna novinka, v Tatře se začíná připravovat použití motoru 12 V s turbem pro hasiče
víte někdo víc?? :D
stř úno 04, 2009 7:39 am

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

mě by spíš potěšila zpráva, že montujou kotoučový brzdy. dodnes nechápu co je za problém, když stávající brzdy na některých typech hasičáků údajně jsou problém
Naposledy upravil(a) mates dne stř úno 04, 2009 2:46 pm, celkem upraveno 1 x.
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
stř úno 04, 2009 8:26 am

Vejvoda Radek
Příspěvky: 416
Registrován: stř dub 09, 2008 4:03 pm

Příspěvek

V12 s turbem pro hasiče by byla dobrá volba... Super dostačující výkon u velikých cisteren se znakem náprav 6x6 a 8x8....
stř úno 04, 2009 10:17 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

miky: Nepočítám, že by se motor 12V k vůbec něčemu chystal, protože tyhle motory se již vyrábí jen jako montážní sady do Indie coby náhradní díly. Nesplňují tuším ani EURO I a pochybuju, že by Tatra rozjížděla vývoj úplně jiného motoru za nehorázné peníze, když osmiválec EURO V je dnes o 60 kW výkonnější, než byl dvanáctiválec turbo v typech T815 TP24, VVN26 a VT26... Navíc se chystá osmiválec EURO VI...

Radek: I 6x6ce stačí bohatě stávající osmiválec 325 kW, silnější motor je úplná zbytečnost. Takhle montáž turba do starých CAS-32 na podvozku T815 PR2, to by byla jiná, tam ten výkon chybí... Mají to tak hasiči na letišti Karlovy Vary.
stř úno 04, 2009 10:53 am

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Aby V12 splnoval třeba E3 , stačí dát tam válcovky z E3, a bosch vstřikovací čerpadlo, a dodat mezichladiče a žhavení , a výkonu by bylo víc.... Ale to už je utopie..... to už nikdy nebude...
stř úno 04, 2009 1:14 pm

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

Bude :-)
stř úno 04, 2009 2:47 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Je zcela jisté, že V12 se v sérii pro trh čr a evropy neobjeví... již kvůli finanční náročnosti, vždyt je tam oproti V8 půl motoru navíc, je delší, zástavba takového motoru do dnešních aut by byl větší (finanční ) problém .
stř úno 04, 2009 3:46 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Si vemte že jen přidáte k osmiválci 4 válce a rázem jste na výkonu 660 koní (v podstatě vznikne motor co má Tomeček v dakarce) to je trochu moc i na hasičák. A taky si vemte kolik by to žralo dyk jeden z důvodů proč se V12 přestaly dělat a začalo se vývojem V8 byla příliš vysoká spotřeba. A dneska v době šetření a ekologie by si to nikdo nekoupil.
stř úno 04, 2009 5:59 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Nehledě na to, že dnes není problém získat výkon přes 600 koní třeba i z 8-mi válcového motoru....třeba nás vývoj překvapí, ale už za cenu elektroniky.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř úno 04, 2009 9:18 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Re: mates - kotoučovky

Příspěvek

Možná se nepoužívají proto, že kombinace kotouče-terén není u náklaďáku vždycky to pravé z důvodu horší samočisticí schopnosti.... ?
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř úno 04, 2009 9:22 pm

Negative
Příspěvky: 290
Registrován: sob led 13, 2007 6:40 pm

Příspěvek

Čonkin: To víš že jo, kotouče jsou do terénu hodně nevhodný. Jsou dost háklivý na bordel. Kotouče jsou vynikající na silnici, ale ne do terénu.
stř úno 04, 2009 9:40 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

konkrétně na hasičskym podvozku je to asi fuk. jinak vim, že do terénu bubny
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
stř úno 04, 2009 9:53 pm

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

Bude V 12 (ne pro civil) a i koutouce. Vic nereknu :-)
stř úno 04, 2009 10:35 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Ronald Adams nedávno prohlásil, že Tatra získala v poslední době dvě až tři nové armádní zakázky, navíc z Indie jsou další objednávky. Že by to teda souviselo přímo s nimi... :think:
čtv úno 05, 2009 12:45 am

Uživatelský avatar
toko
Příspěvky: 636
Registrován: ned dub 13, 2008 9:08 am

Příspěvek

Z toho tedy vychází jediné... nový tankový tahač pro Alžírsko, jinak navrhuji založit nové téma Novinky v Tatře a přesunout diskuzi tam
Madness??? No, this is TATRA!!
čtv úno 05, 2009 1:02 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů