Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, spida, talaš.m, mc.cvok

Odpovědět
luboš růžička
Příspěvky: 559
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Ahoj kluci, chtěl bych se zeptat ohledně 148ček. Ten chladič je jistě dobrá věc,ale můj děda jezdil také s agrovkou a přívěsem PS 10.20 H a na žádnou teplotu si nestěžoval. Jezdil i "dálky" východní čechy- severní čechy (tam písek,zpět uhlí) takže si myslím, že auto bylo vytížené až dost. Je pravda, že bylo nové :D
Fotky ze siláží hezké, kolik tam nakládáte?
Dále bych měl dotaz na modernizaci která proběhla údajně kolem roku 1978, kdy auta dostali lepená čelní skla,ostřikovače skel,vzduchem odpruženou sedačku řidiče a u sklápěček jednu pístnici většího průměru místo dosavadních dvou. Je to pravda? Nebo tam bylo ještě více modernizovaných věcí?
čtv říj 05, 2017 5:13 pm

Uživatelský avatar
jarek148
Příspěvky: 1123
Registrován: sob led 16, 2010 5:44 pm
Bydliště: Herálec (ZR)

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Ten rok modernizace nesedí hlavní část modernizace se začala vyrábět od 1.1.1979 a bylo toho mnohem více
čtv říj 05, 2017 6:57 pm

Hynek
Příspěvky: 6415
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Tak ony ty modernizace probíhaly v průběhu cca dvou let, ale ta hlavní byla jak píše Jarek.
Odborové sdružení hasičů Praha - www.oshp.wz.cz
čtv říj 05, 2017 7:27 pm

tomas 148
Příspěvky: 320
Registrován: pon led 02, 2012 4:08 pm
Bydliště: Slavkovský les

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Třeba ještě uchycení torzek podobně jako u t815.
čtv říj 05, 2017 10:24 pm

luboš růžička
Příspěvky: 559
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Díky kluci za vysvětlení,ale klidně mi napište co všechno se na autech ještě modernizovalo? Uchycení torzek ,dobrý poznatek, to by mě ani nenapadlo.
pát říj 06, 2017 4:05 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4713
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

...palubní deska bez ampérmetru,alternátor místo dynama,boční blinkry vodorovně,předek+mezináprava na jednu cívku(na sestupu zaslepené místo pro dvojcívku předku,na bakelitovém panýlku jen jedno tlačítko na uzávěrky),jiná vidlička spojky(nerachotící),péra 12 listů místo 14 slabších,na vaně motoru plastová zátka se závitem místo plechové s jazýčkama,která se ztrácela za jízdy,jiné svody(šikmé-pravouhle navařené příruby) a rozdvojka(litinová-plechová) výfuku,atd...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
sob říj 07, 2017 12:24 am

Hynek
Příspěvky: 6415
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Vodorovné blinkry jsou už na autech z roku 1976, tedy na T1. Ještě měla T2 jinou masku, ale ta se taky objevila mnohem dřív - cca 1977.
Odborové sdružení hasičů Praha - www.oshp.wz.cz
sob říj 07, 2017 7:22 am

Uživatelský avatar
jarek148
Příspěvky: 1123
Registrován: sob led 16, 2010 5:44 pm
Bydliště: Herálec (ZR)

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Změny od 1.1.1979 přední čep klikového hřídele,vstřikovací trubky,hlava válce,zvýšení startovatelnosti motoru,klouby přední nápravy,přídavná převodovka,zakotvení zkrutných tyčí,ostřikovač čelních skel,brzdový systém vozidla,kabina řidiče,sedadlo řidiče,palivová nádrž,spojení blatníků a kabiny,plošina třístranného sklápěče,zvedací zařízení,snížení hlučnosti,snížení měrné spotřeby paliva,hřídele zadních náprav,skříň rozvodovky náprav a ochranný koš,listové pružiny,torzní tyče,zadní blatníky,zadní skupinové svítilny,nabíjeci soustava,otočný čep přední nápravy,spojka,kardan,a bylo toho mnohem více třeba v detajlech
sob říj 07, 2017 8:22 am

Uživatelský avatar
jarek148
Příspěvky: 1123
Registrován: sob led 16, 2010 5:44 pm
Bydliště: Herálec (ZR)

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Třeba toto není T-2 i když to má masku z T-2
Obrázek
sob říj 07, 2017 8:33 am

luboš růžička
Příspěvky: 559
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Skvělé, děkuji za vyčerpavající odpovědi. Koukám, že toho bylo vcelku dost, ani jsem to nečekal. :D
sob říj 07, 2017 10:13 am

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4713
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

...a pak se to všechno v generálkách domíchalo dohromady a co kus to originál... :lol:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ned říj 08, 2017 9:57 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 3844
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Generálky + lidová tvořivost :D
ned říj 08, 2017 11:08 pm

bobrahakl
Příspěvky: 350
Registrován: pát kvě 07, 2010 4:32 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Podzimní Kozinec 2017,celé album na rajčeti - http://bobrahakl.rajce.idnes.cz/PODZIMNI_KOZINEC_2017/
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
ned říj 29, 2017 7:10 am

Rastislav RK
Příspěvky: 146
Registrován: pon říj 30, 2017 8:49 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Obrázek
čtv lis 30, 2017 7:42 pm

pan Jamal
Příspěvky: 736
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Re: T-137, 138, 148

Příspěvek

Obrázek Obrázek
čtv lis 30, 2017 8:21 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů