Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
T148 12tivál
Mikki: flexa, větší díra do předního čela kabiny a 12ctiválec je tam
http://www.rc-trucker.com/photos/T148CA ... or_813.jpg
http://www.rc-trucker.com/photos/T148CA ... or_813.jpg
Když pomineme enormí přetěžování převodovky a ostatních převodů, proč neuvažuješ spíše opačnou cestou?
Počet válců zachovat, ale použít novější technologii, tedy V8 Turbo E II např. V dnešní době běžně sehnatelné zboží a díly.
813-ka bude akorát chlastat a stejně nevyužiješ naplno potenciál toho motoru. Velikou devízou 148-čky je její spotřeba o kterou stejně přijdeš, ale nemyslím si, že bys s V12 nějak rapidně oživil vůz jako celek.
Bude to stejný lenochod jen s větší silou.
Počet válců zachovat, ale použít novější technologii, tedy V8 Turbo E II např. V dnešní době běžně sehnatelné zboží a díly.
813-ka bude akorát chlastat a stejně nevyužiješ naplno potenciál toho motoru. Velikou devízou 148-čky je její spotřeba o kterou stejně přijdeš, ale nemyslím si, že bys s V12 nějak rapidně oživil vůz jako celek.
Bude to stejný lenochod jen s větší silou.
S V8 sice nebude takový problém s délkou (i když turbo je vlastně za motorem, takže bude), jako s výškou - kam jako nacpeš ten vysoký intercooler na motoru, to aby sis pořídil před sebe periskop Ale hlavně to furt naráží na legislativu, pod tohle se nikdo nepodepíše... A jak píše SniperFM - pohřbíš si převody atd., není to stavěné na takový krouťák potažmo výkon... Nevydrží to ani omylem.
Já tomu moc nerozumím, ale proč by nemělo standartních 200K stačit. Kolik na to chceš naložit. Já nejsem lesák, ale cesty a cestičky v lese mají své limity a nehody bývají vesměs tragické. Velká fůra , znamená vysoko těžiště, velkou hmotnost, která se musí nějak ubrzdit a adheze nebývá valná. A tam kde je slušná cesta, tak projede i T815 s turbem. Ale jak píšu, jsme v tomhle laik.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Výškově upravit kapotu je schůdnější jak délkově, takový nasávač jak na STi ale to jsou už jen zcestné úvahy.
Osobně bych nechal T-148 už jako veterána a sehnal bych si T-815 s touhle nástavbou s V8 motorem, kde bych dal motor s turbem a to přes kopřivnici zlegalizoval.
A nebo bych se pídil po motrou T-138 s turbem, který se ve své době nabízel
Osobně bych nechal T-148 už jako veterána a sehnal bych si T-815 s touhle nástavbou s V8 motorem, kde bych dal motor s turbem a to přes kopřivnici zlegalizoval.
A nebo bych se pídil po motrou T-138 s turbem, který se ve své době nabízel
No hlavně jde o to proč si myslíš, že to nebude stačit? Na silnici nebo terénu? Pokud chceš výkon v kopci na silnici, tak je 148 nesmysl celkově. A nebo chceš auto do terénu a 148 třeba kvůli přední uzávěrce a blbuvzdornosti a bojíš se, že když to zahrabeš, tak to motor neutáhne? Pokud je to druhý důvod, tak bych tam rozhodně V12 necpal. U auta ztěžkne předek, bude to bastl. V8 to samý, nehledě k tom, jestli by se tam vůbec vešla... Má 90° narozdí od 75° u motoru 148, takže bude širší.
Já bych byl pro nějaký krizový řešení v podobě turba. Sehnat Holseta z Terna a předělat ovládání obtoku na manuál. Spojit to s ovládáním přidavače paliva aby měl motor naftu. Normálně bude obtok otevřený a turbo bude "profukovat" s minimálním plnícím tlakem aby se motor nepřetěžoval protože na to není stavěný. Když bude krizovka zmáčkneš knoflík, zavře se obtok, přidá nafta, motor zabere a budeš venku. Krátkodobý zatížení motor i převody snesou. I finančně a časově to bude podle mě úplně jinde než tam cpát jinej motor.
Když už to musí být za každou cenu 148.
Já bych byl pro nějaký krizový řešení v podobě turba. Sehnat Holseta z Terna a předělat ovládání obtoku na manuál. Spojit to s ovládáním přidavače paliva aby měl motor naftu. Normálně bude obtok otevřený a turbo bude "profukovat" s minimálním plnícím tlakem aby se motor nepřetěžoval protože na to není stavěný. Když bude krizovka zmáčkneš knoflík, zavře se obtok, přidá nafta, motor zabere a budeš venku. Krátkodobý zatížení motor i převody snesou. I finančně a časově to bude podle mě úplně jinde než tam cpát jinej motor.
Když už to musí být za každou cenu 148.
Filip Nikl
SniperFM: Motor 138 s turbem se nikdy nenabízel, pouze se to zkoušelo v nekolika málo prototypech, stejně jako později T148... tehdy ve zkouškách přišli nejen na to, že to nezvládá ten motor jako takový (životnost šla tuším pod polovinu bežné), ale že se zásadně snižuje životnost i celého zbytku vozidla.
Kluci kdo kdy jezdil v terénu s T148 a T815 V10,tak ví,že kde se utáhne 815 utáhne se aji 148 a to bez jakýchkoli problémů,vždycky to není jen o výkonu,148 je úplně jinak zpřevodovaná,má jinak naladěné vstřikování díky jiným ekopožadavkům a dvoulamelová spojka je taky něco jiného...Podle Mě,cpát do 148 jiný motor nemá smysl,zbytek auta na to není stavěný a když už tohle řešit,tak jedině dobový Deutz...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ja som zastanca tvrdenia že 148 sa utahne v blate viacej ako 815 ka u ex zamesnavatela som mal vojensku uloženku čo bola PHM cisterna takže mala zatažovy regulator a ked už nemohla jednoducho sem zaistil cucak a jela blato neblato kopec nekopec sice za mnou bola dymova clona ale to mne bolo jedno jedine ked mala ten zatažak že nešla tak pekne za plynem ale zase jela pekne odspod rozjezd krasne bez plynu . jo a to sem na ni vozieval 18 ton šterku plus podval 6 ton a na nem 16 tonovej bagr a ked šel motor do mopasu po roku a pol na GO tak spojka aj pritlačka bola stale ako nova tak se tam dala i spet. ale už bol motor bez zatažaku a to auto v kopci nejelo .
Daf XF 105.460
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti