Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hanys
RC-TRUCKER
Příspěvky: 467
Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

T148 12tivál

Příspěvek

Mikki: flexa, větší díra do předního čela kabiny a 12ctiválec je tam :wink:

http://www.rc-trucker.com/photos/T148CA ... or_813.jpg
pon pro 12, 2016 7:06 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

:twisted:
Obrázek
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
pon pro 12, 2016 7:15 pm

Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 809
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Příspěvek

Mal som predstavu, že V12 je len V8 + 4 valce, väčšia spojka a pár drobností okolo. Nemal by mať sirší/vyšší blok. Tak?

Leoš: :lol: :lol:
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
úte pro 13, 2016 10:25 am

Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 809
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Příspěvek

O koľko môže byť V12 ťažší oproti V8?
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
úte pro 13, 2016 10:26 am

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Tak český kutil dokáže neuvěřitelný věci s flexou a svářečkou v ruce, upravil by pár "drobností" a T148 V12 EVOII by byla na světě. Jenom proboha proč??
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
úte pro 13, 2016 12:26 pm

Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 809
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Příspěvek

Plánujem postaviť lesovoz 148, s klietkou na krátke drevo a 185 - kou rukou. Zo skúsenosti je V10 v dobrom stave na sólo lesovoz 815 ledva dostačujúce. V8 v 148 bude málo...
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
úte pro 13, 2016 5:24 pm

Uživatelský avatar
SniperFM
Příspěvky: 59
Registrován: ned lis 29, 2015 8:55 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Když pomineme enormí přetěžování převodovky a ostatních převodů, proč neuvažuješ spíše opačnou cestou?
Počet válců zachovat, ale použít novější technologii, tedy V8 Turbo E II např. V dnešní době běžně sehnatelné zboží a díly.
813-ka bude akorát chlastat a stejně nevyužiješ naplno potenciál toho motoru. Velikou devízou 148-čky je její spotřeba o kterou stejně přijdeš, ale nemyslím si, že bys s V12 nějak rapidně oživil vůz jako celek.
Bude to stejný lenochod jen s větší silou.
úte pro 13, 2016 6:07 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

S V8 sice nebude takový problém s délkou (i když turbo je vlastně za motorem, takže bude), jako s výškou - kam jako nacpeš ten vysoký intercooler na motoru, to aby sis pořídil před sebe periskop :lol: :lol: Ale hlavně to furt naráží na legislativu, pod tohle se nikdo nepodepíše... A jak píše SniperFM - pohřbíš si převody atd., není to stavěné na takový krouťák potažmo výkon... Nevydrží to ani omylem.
úte pro 13, 2016 6:21 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Já tomu moc nerozumím, ale proč by nemělo standartních 200K stačit. Kolik na to chceš naložit. Já nejsem lesák, ale cesty a cestičky v lese mají své limity a nehody bývají vesměs tragické. Velká fůra , znamená vysoko těžiště, velkou hmotnost, která se musí nějak ubrzdit a adheze nebývá valná. A tam kde je slušná cesta, tak projede i T815 s turbem. Ale jak píšu, jsme v tomhle laik.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
úte pro 13, 2016 7:00 pm

Uživatelský avatar
SniperFM
Příspěvky: 59
Registrován: ned lis 29, 2015 8:55 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Výškově upravit kapotu je schůdnější jak délkově, takový nasávač jak na STi :lol: ale to jsou už jen zcestné úvahy.

Osobně bych nechal T-148 už jako veterána a sehnal bych si T-815 s touhle nástavbou s V8 motorem, kde bych dal motor s turbem a to přes kopřivnici zlegalizoval.

A nebo bych se pídil po motrou T-138 s turbem, který se ve své době nabízel :wink:
úte pro 13, 2016 7:03 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No hlavně jde o to proč si myslíš, že to nebude stačit? Na silnici nebo terénu? Pokud chceš výkon v kopci na silnici, tak je 148 nesmysl celkově. A nebo chceš auto do terénu a 148 třeba kvůli přední uzávěrce a blbuvzdornosti a bojíš se, že když to zahrabeš, tak to motor neutáhne? Pokud je to druhý důvod, tak bych tam rozhodně V12 necpal. U auta ztěžkne předek, bude to bastl. V8 to samý, nehledě k tom, jestli by se tam vůbec vešla... Má 90° narozdí od 75° u motoru 148, takže bude širší.

Já bych byl pro nějaký krizový řešení v podobě turba. Sehnat Holseta z Terna a předělat ovládání obtoku na manuál. Spojit to s ovládáním přidavače paliva aby měl motor naftu. Normálně bude obtok otevřený a turbo bude "profukovat" s minimálním plnícím tlakem aby se motor nepřetěžoval protože na to není stavěný. Když bude krizovka zmáčkneš knoflík, zavře se obtok, přidá nafta, motor zabere a budeš venku. Krátkodobý zatížení motor i převody snesou. I finančně a časově to bude podle mě úplně jinde než tam cpát jinej motor.

Když už to musí být za každou cenu 148. :wink:
Filip Nikl
úte pro 13, 2016 8:39 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

kdysi mi zdejší borec říkal, že chtěli dávat do 148čky motor ze řezačky claas Jaguár, že to snad někde v kolchozu jezdilo. :? Ale jinak si myslím, že je to škoda peněz, sehnat 815tku a když tak narvat peníze do ní. 40tku nech jako veterána.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
úte pro 13, 2016 9:10 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

SniperFM: Motor 138 s turbem se nikdy nenabízel, pouze se to zkoušelo v nekolika málo prototypech, stejně jako později T148... tehdy ve zkouškách přišli nejen na to, že to nezvládá ten motor jako takový (životnost šla tuším pod polovinu bežné), ale že se zásadně snižuje životnost i celého zbytku vozidla.
úte pro 13, 2016 9:46 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Kluci kdo kdy jezdil v terénu s T148 a T815 V10,tak ví,že kde se utáhne 815 utáhne se aji 148 a to bez jakýchkoli problémů,vždycky to není jen o výkonu,148 je úplně jinak zpřevodovaná,má jinak naladěné vstřikování díky jiným ekopožadavkům a dvoulamelová spojka je taky něco jiného...Podle Mě,cpát do 148 jiný motor nemá smysl,zbytek auta na to není stavěný a když už tohle řešit,tak jedině dobový Deutz...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
úte pro 13, 2016 10:08 pm

ML.šak
Příspěvky: 212
Registrován: úte čer 07, 2011 12:17 pm
Bydliště: Nemšova

Příspěvek

ja som zastanca tvrdenia že 148 sa utahne v blate viacej ako 815 ka u ex zamesnavatela som mal vojensku uloženku čo bola PHM cisterna takže mala zatažovy regulator a ked už nemohla jednoducho sem zaistil cucak a jela blato neblato kopec nekopec sice za mnou bola dymova clona ale to mne bolo jedno :D :D jedine ked mala ten zatažak že nešla tak pekne za plynem ale zase jela pekne odspod rozjezd krasne bez plynu . jo a to sem na ni vozieval 18 ton šterku plus podval 6 ton a na nem 16 tonovej bagr a ked šel motor do mopasu po roku a pol na GO tak spojka aj pritlačka bola stale ako nova tak se tam dala i spet. ale už bol motor bez zatažaku a to auto v kopci nejelo .

Obrázek Obrázek
Daf XF 105.460
úte pro 13, 2016 10:29 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti