Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 809
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Příspěvek

T815 - máme s otcom teraz, je to fajn, ale cena + stačí keď predok zoskočí do plytkého garátu a dostať sa von je k*rva problém. T148 - lacná kúpna cena, lacné diely, uzávierka na predku, nízka výška (kto jazdí v lese 815 pozná - neustále sklopené späťáky, obité rohy kabíny, vybité obrysové svetlá, prípadne prasknuté čelné sklo). Robím zvoz/rozvoz hlavne po okreskách, s 12 m3 bučiny idem s uloženkou motorom 70 - 75 km/h, so starým V10 ledva 60 km/h. V8 EII - cena (2500e a vyššie) + myslím, že sa tam nezmestí kvôli uhlu medzi valcami (intercooler nad kapotou by bol fajn :lol: :twisted: ). V12 (813) sa dá kúpiť za 700e, diely lacné a nikto nespozná, že tam je V12 namiesto V8. Je tam rozdiel cca 70 koní, čo by podľa mňa malo byť cítiť, ale žeby to spodok neuniesol? Turbo na motor 148...? nad tým som nerozmýšľal. Nestačila by je K-36 - ka z liazu?
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
stř pro 14, 2016 11:00 am

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Já tvoje argumenty plně chápu, dodnes si pamatuji nářky starejch mazáků, když dostali nové T815 s desetiválcem, místo T148. V podstatě můžu potvrdit ty nářky, na silnici dobrý, na rovince se dal držet krok s liazkou :( , v kopci mi ujel, v terénu jsem musel opatrně, uzávěrka citelně chyběla , o bezsynchronní převodovce a spotřebě se nemá cenu bavit. Takže T148 je pro mě srdeční záležitost, která má náhradu v tak akorát v T815-7.
Takže rozumná rada, která by tě nezruinovala asi nebude lehká. Dát do auta jiný motor a jezdit s tím po silnici nepovažuju za příliš rozumný, nikdy nevíš co může přihodit. Když byl v T148 dobrej motor, který měl komprese a dobrý čerpadlo (ono se dá přidat trochu rozumně i na čerpadle), tak to jelo celkem slušně i naložené. To je stejný jako nahradit V3S, není čím, taky to zoufalci bastlí, tam je trochu výhoda, že se jedná o řaďák, který se nahradí jednodušeji.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
stř pro 14, 2016 1:37 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Trošku OT,ale zrovna ve V3S jsem viděl krásnou zástavbu motoru ZETOR,je to na youtube a vypadá to velice profesionálně a úhledně :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=bBDzGduu24o


https://www.youtube.com/watch?v=1Gha2fJa_sQ
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř pro 14, 2016 11:29 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

To by mohlo být rozumné řešení, proč ne. Když s tím počítali i do Děvínu. Vcelku se mi to líbí.
čtv pro 15, 2016 6:26 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

No jo, ale tam je to furt kam nacpat... A nacpat 160tikoňovej oturbenej Zetor místo 180tikoňový Tatry, to se vyplatí :-D :-D
čtv pro 15, 2016 10:25 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No K36 právě ne. Nemá ten obtok. Výkon bude fajn, ale ten motor není na přeplňování stavěný. Budeš si to muset hlídat, jinak to neuchladíš a motor dlouhodobější ježdění nevydrží. Smysl toho, co jsem psal je právě v tom obtoku turba. Pokud nepotřebuješ, tak turbo netlačí a motor jede víceméně jako atmosféra. Když je potřeba krátkodobě se zvedne výkon. Ono by se sice na K36 dala udělat externí wastegate ale to už je taky trochu řešení mimo.
Filip Nikl
pát pro 16, 2016 12:02 am

ML.šak
Příspěvky: 212
Registrován: úte čer 07, 2011 12:17 pm
Bydliště: Nemšova

Příspěvek

https://www.youtube.com/watch?v=LvDF8-6wK8Q hoši krasne video a od 2:35 sou tam T 138 jak víííno to mi povedste ktore JZD ma tak krasne auta v tejto dobe . fakt super :shock: :shock: 8) :o
Daf XF 105.460
ned pro 25, 2016 5:20 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

I obě škodovky traktory jsou v na dnešní dobu ve vzorném stavu
ned pro 25, 2016 6:30 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Tak ty 138čky to je teda mazec :shock: , škoda jezdit s takovými veteránky a jsou fakt velice zachovalé, škodovky samosřejmě také. Super video a jzd ukázkové :D
pon pro 26, 2016 12:10 am

Uživatelský avatar
SniperFM
Příspěvky: 59
Registrován: ned lis 29, 2015 8:55 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Hoši, nemají tam fleka navíc? :wink: Hned bych si šel zajezdit :driver:

Je zajímavé, že někde na STK vojenský nárazník nevadí...
pon pro 26, 2016 8:32 am

PtrialM
Příspěvky: 1582
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Zdravím,ty krásný 138,148 jezdí kousek od Jihlavy,mezi Třeští a Telčí, konkrétně Sedlejov.
Taky jsen tam na ně čuměl.Mají je jenom na senáže a siláže jinak je to v hangáru.Taky si pořídili Tatraktory.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
    pon pro 26, 2016 9:23 am

    oldjan
    Příspěvky: 820
    Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
    Bydliště: Liberec

    Příspěvek

    Taky bych si šel zajezdit i třeba jen za stravu, ale zamlouval bych si T148, přeci je tam nějaký ten koník navíc
    Proboha kde ty T138 měli zašitý, že unikli hutím i zubu času, vždyť plechařina nebyla už koncem 80let a modernizovalo se na T148.
    když už něco děláš, tak to dělej pořádně
    pon pro 26, 2016 9:32 am

    pipiroha
    Příspěvky: 741
    Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
    Bydliště: ČR

    Příspěvek

    Parádní...až neuvěřitelné...v takovém stavu nejsou ani T138 S3 u veteránistů - nebo se mi teď žádná nevybavuje :) . Samozřejmě lak a plechařina může klamat, ale jestli je mají opravdu schované a berou je jen na siláže a senáže, tak by to mohlo napovídat, že je o ně postaráno, ono už jen to že se dochovaly... :dance: :clap:
    pon pro 26, 2016 11:27 am

    PtrialM
    Příspěvky: 1582
    Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
    Bydliště: Brno

    Příspěvek

    Mám to od toho pána,moc bahna nebo vody nepoznají,a hlavně je to i o tom mezi článku pedál-volant. Nic tam není omláceno,v kabině pořádek.
    Ještě jsem něco pohledal,ta první je focená v Hanušovicích a zbytek Sedlejov.
    Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
    pon pro 26, 2016 11:40 am

    Uživatelský avatar
    Matúš Sabo
    Zaklinač
    Příspěvky: 2428
    Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
    Bydliště: Bystre n/T

    Příspěvek

    čtv pro 29, 2016 10:30 am

    Odpovědět

    Zpět na „TATRA“

    Kdo je online

    Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů