Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Tak T815 a T815-2 má jedno vlákno, tam to neřeš. A EURO II mají na první pohled kapku jiný nárazník (větší otvor na závěs), zpravidla mají podjížděcí plechy, často mají šedivý spodek, za kabinou je tzv. udírna - sloup odvodu tepla od motoru sahající až po střechu. Vpředu pod nárazníkem je široká stupačka, staré tatry mají jen malou úzkou. Dalo by se pokračovat...
odstín civilních podvozků
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat zda-li nevíte jakým odstínem RAL jsou lakovány standardní podvozky pro civilní sektor.
Děkuji za info.
chtěl jsem se zeptat zda-li nevíte jakým odstínem RAL jsou lakovány standardní podvozky pro civilní sektor.
Děkuji za info.
Trochu jsem bojoval s tím kam tento dotaz zařadit, tak snad tu nebude vadit...
Jde mi o dempry / tahače / jednoosé traktory s komponenty Tatra vyráběné ve Stavostroji, případně v Přerovských strojírnách. Kromě toho, že o nich sháním jakékoli info, případně obrázky či jinou dokumentaci, mám také zmatek v jejich značení...
1957 - Jednonápravový tažný traktor T 180 - komponenty z Tatry 111, viděl jsem ho pouze s do boku sklopnou vanou, později označovanou jako "terénní vůz". Kolik mohlo vzniknout kusů? Předpokládám, že šlo pouze o prototyp. Výrobcem byly Přerovské strojírny (jejich závod v Novém Městě nad Metují??)
1963 (nebo už dřív?) - Jednoosý traktor T 180A - komponenty z Tatry 138 (i kapotáž byla tvarována do nápadných oblin, které měli zřejmě na T138 odkazovat, kabina byla tvarově podobná té z prvního HONu 050), objevují se zde už tři vleky a do dempr D 10, skrejpr S 10 a terénní vůz TV 10. Kolik mohlo být vyrobeno kusů? Pokud vím, o vývoj se starali ještě Přerovské strojírny, ale případná výroba již měla běžet ve Stavostroji.
19?? - Jednoosý tahač T 180 - prvky zakulacené kapotáže z Pragy S5T, jinak komponenty Tatra (138 nebo 148?). U tohoto typu si především vůbec nejsem jistý označením, někde je totiž uváděn už jako T200, někde však ještě jako T180 (- můj názor je takový, že šlo o přechodný typ, který původně využíval komponentů z T138 a později už z T148, proto to nelze rozlišit podle kapotáže, ale pouze pokud bychom se podívali například na motor, štítek a podobně). Co se týče přívěsů, objevil se ještě se všemi třemi typy. Kolik jich mohlo být vyrobeno? Výrobcem byl Stavostroj.
1973 - Jednoosý tahač T 200 - kapotáž již celá hranatá, kompletně vyráběná ve Stavostroji, komponenty z T148. Nikde jsem tento typ už neviděl s terénním vozem TV-10 (i když si myslím, že připojit starší TV 10 šlo...), každopádně se dal spatřit s modernizovaným demprem D 10.1 a skrejprem S 10.1, případně také se špulkou na kabely, jejíž označení mi není známo (pokud vůbec nějaké je...). Myslím, že šlo o nejvíce vyráběný typ, avšak celkový počet strojů nevím (odhaduji tak 7 desítek kusů?).
19?? - Jednoosý tahač T250 - předpokládám že šlo o prototyp s komponenty z T813. Nejspíše vyrobený ve Stavostroji. Viděl jsem ho pouze se skrejprem SM -150 (nebo SM-180?). Nic víc bohužel o tomto stroji nevím...
Pokud víte o těchto strojích něco víc nebo k nim máte nějaké materiály, budu moc rád . Případně pokud víte o nějakém v provozu nebo v kopřivách...
Jde mi o dempry / tahače / jednoosé traktory s komponenty Tatra vyráběné ve Stavostroji, případně v Přerovských strojírnách. Kromě toho, že o nich sháním jakékoli info, případně obrázky či jinou dokumentaci, mám také zmatek v jejich značení...
1957 - Jednonápravový tažný traktor T 180 - komponenty z Tatry 111, viděl jsem ho pouze s do boku sklopnou vanou, později označovanou jako "terénní vůz". Kolik mohlo vzniknout kusů? Předpokládám, že šlo pouze o prototyp. Výrobcem byly Přerovské strojírny (jejich závod v Novém Městě nad Metují??)
1963 (nebo už dřív?) - Jednoosý traktor T 180A - komponenty z Tatry 138 (i kapotáž byla tvarována do nápadných oblin, které měli zřejmě na T138 odkazovat, kabina byla tvarově podobná té z prvního HONu 050), objevují se zde už tři vleky a do dempr D 10, skrejpr S 10 a terénní vůz TV 10. Kolik mohlo být vyrobeno kusů? Pokud vím, o vývoj se starali ještě Přerovské strojírny, ale případná výroba již měla běžet ve Stavostroji.
19?? - Jednoosý tahač T 180 - prvky zakulacené kapotáže z Pragy S5T, jinak komponenty Tatra (138 nebo 148?). U tohoto typu si především vůbec nejsem jistý označením, někde je totiž uváděn už jako T200, někde však ještě jako T180 (- můj názor je takový, že šlo o přechodný typ, který původně využíval komponentů z T138 a později už z T148, proto to nelze rozlišit podle kapotáže, ale pouze pokud bychom se podívali například na motor, štítek a podobně). Co se týče přívěsů, objevil se ještě se všemi třemi typy. Kolik jich mohlo být vyrobeno? Výrobcem byl Stavostroj.
1973 - Jednoosý tahač T 200 - kapotáž již celá hranatá, kompletně vyráběná ve Stavostroji, komponenty z T148. Nikde jsem tento typ už neviděl s terénním vozem TV-10 (i když si myslím, že připojit starší TV 10 šlo...), každopádně se dal spatřit s modernizovaným demprem D 10.1 a skrejprem S 10.1, případně také se špulkou na kabely, jejíž označení mi není známo (pokud vůbec nějaké je...). Myslím, že šlo o nejvíce vyráběný typ, avšak celkový počet strojů nevím (odhaduji tak 7 desítek kusů?).
19?? - Jednoosý tahač T250 - předpokládám že šlo o prototyp s komponenty z T813. Nejspíše vyrobený ve Stavostroji. Viděl jsem ho pouze se skrejprem SM -150 (nebo SM-180?). Nic víc bohužel o tomto stroji nevím...
Pokud víte o těchto strojích něco víc nebo k nim máte nějaké materiály, budu moc rád . Případně pokud víte o nějakém v provozu nebo v kopřivách...
Re: Tatra - Všeobecně
Dotaz pro znalé: věděl by ještě někdo, co je teď s Ronaldem Adamsem? Žije tu s rodinou, nebo se odstěhovali do USA? Žije vůbec ještě? Jak na tom zkrátka je?
Re: Tatra - Všeobecně
Ron žije v Texasu, ale minulý týden byl s rodinou ve své vile na Hukvaldách.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů