Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
progranit
Příspěvky: 359
Registrován: ned led 26, 2014 4:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já to neumím :oops:
čtv zář 25, 2014 3:28 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

ad rámy ...
situaci změnilo v roce 2009 nařízení evropské komice 78/2009, které zásadně zpřísnilo požadavky pro vozidla M1 a N1 z hlediska ochrany chodců. Již předtím ale platila směrnice 2003/102 (nebo tak nějak), která toto řešila zejména pro M1. Pokud je nyní auto uvedených kategorií prodáváno, musí toto plnit (tedy s některými vyjímkami, pod které se alespoň dosud nemuselo toto řešit např. u pickupů jako je Hilux nebo Amarok). Stejně tak, pak jsou možné i jiné úlevy pro vozidla speciálních složek nebo např. pro malovýrobce, kteří vyrábějí auta v malých sériích. Na druhou stranu ten výtvor co je na minulé stránce si o plnění předpisů může nechat zdát ... Požadavky na ochranu chodců jsou jezdním z důvodů, proč třeba končí výroba Land Roveru Defender. Samozřejmě, že na vozidlo z 0tých let je možné dát rám který je schválený podle tehdejších předpisů, nikoliv podle posledních. Ale na novou X5 musím mít již rám odzkoušených podle 78/2009 ...
Co se týče vozidel N2 a N3, tak tam tato směrnice o ochraně chodců neplatí a vztahuje se na ně pouze požadavky EHK 61 o vnějších výčnělcích resp. třeba nesmí dojít k omezení viditelnosti světel, omezení odtahového úchytu nebo překročení povolené vzdálenosti přední podjezdové zábrany od obrysu. A tyto rámy by měli mít onen Atest 8SD, což je schválení Ministerstva dopravy. Jinak TUV není státní zkušebna je to pobočka německého TUV a jesoukromá, stejně jako DEKRA. Jedinou státní zkušebnou je SZZPLS, což je zemědělská zkušebna traktorů a nebo třeba vojenská zkušebna ve Vyškově.
čtv zář 25, 2014 4:46 pm

progranit
Příspěvky: 359
Registrován: ned led 26, 2014 4:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Takže kdyz mám N2 tak rám nemusím řešit a mohu ho tam namontovat tak aby neomezoval světla a další jak píšeš?
čtv zář 25, 2014 5:02 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

Každá věc na autě musí být schválená. Rám pro N2 musí být schválený a být označen výrobním štítkem s číslem schválení (Atest 8sd atp.) ...
V čem má N2 výhodu oproti M1/N1, že se neřeší ona ochrana chodců, ale jsou tam další požadakvy na výčnělky atp, jak jsem psal výše...
čtv zář 25, 2014 5:05 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak když mám auto v kategorii M1G a vyrobené 2008 tak tedy spadám do starého režimu 2003 a to je lepší :D a stejně dávat na bezrámový, samonosný auta přední rámy je nesmysl. Ostatně jsou tam tak komicky upevněný že nadělají víc škody než užitku.
Já to mám dole ukotvený do rámu podvozku a výše pak do přední traverzové příčky v nárazníku.
Volvo FL 614.
čtv zář 25, 2014 5:33 pm

progranit
Příspěvky: 359
Registrován: ned led 26, 2014 4:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

No tak já mám auto 1994 :twisted:
čtv zář 25, 2014 5:44 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Jinak k té Pony nádstavbě, to by ti asi museli udělat na míru, páč na Tatrách sem ji viděl jen na krátkých kabinách.... Ale kluci jsou šikovní a určo vy asi něco vyrobili :-) A do tehle zvýšené budeš dávat klimu do toho prostoru kam patří? Je to jedna z věcí dobře vymyšlených, protože tam netrčí nahoru a je chráněná. To by u Pony asi nešlo....
pát zář 26, 2014 6:43 pm

progranit
Příspěvky: 359
Registrován: ned led 26, 2014 4:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Dělali tu nástavbu a umí to, klimu řeším zatím do origo prostoru do budoucna uvidíme...
sob zář 27, 2014 4:04 am

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Jirka Novák
Jak jsi napsal....nabouchat tam numera a nazdááárrrr!!!Já tyhle věci takhle řešil a řeším od devadesátejch let.Když si byrokrat bez šajnu o praxi vymejšlí ptákoviny,tak je poteba se bránit. :D A jak tu někdo psal o těch Nažidlech-podstatnější pro toho magora co to tam vyvalil asi u soudu bylo že snad neměl ani déčko a školení.Ale myslím si že nejpodstatnější je,zda někoho zabiješ či zraníš.Jestli jsi ho rozmačkal nárazníkem bez homologace nehraje asi potom už žádnou roli.Navíc když si od někoho pujčíš auto a má stk,nejsi povinnej bejt nějakým odborníkem a prolejzat po autě a hledat néjaký éčka.Rozhodujou hlavně důsledky tvejch chyb a činů. :D
pamatuju doby kdy byrokrat rozhod,že neexistuje při stáni na silnici pouštět 4blinkry(přesto že to už všechny tuzemský automobilky montovali),rozhod že nesmíš uhnout najíždějícímu vozidlu do levýho pruhu(dálnice,dvoupruhy),že nesmíš na nákladáku vzadu přidat ještě pár stoplamp(takže bylo lepší když odešla žárovka za jízdy,aby tam nesvítilo nic),že auto co přijíždí na kruhák má přednost zprava před tím co po něm jede,že je vraždou mít za oknem přídavný brzdový světla(dneska to serou na všechny auta),že nesmíš mít na autě nic s ostrou hranou(proto měl např.Mates,T148 asi 42 vyjímek za trčící kliky,houkačky,vlečný oko atd),že nesmíš mít na autě barevný kombinace,natož nějaký berušky a puntíky,že si nesmíš přidělat zadní mlhovku(pak jí najednou museli mít všichni a hned),6e musíš mít vestu a kdejakej cajk v lékárničce(ale hasičák přestal bejt povinná výbava-skříplýho raněnýho v autě nech klidně uhořet zaživa),prostě něúrekom pičovin jak říkají bratři Slováci :D
Tak co od nich člověk může čekat?Zapojit um a zdravej rozum,poradit si po svým..... :D
TTN
sob zář 27, 2014 7:05 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Přesně jak píšeš na hrubej pytel hrubou záplatu. A učel světí prostředky. Na netu jsou naštěstí k dispozici fotky štítků i homologační listy ke stažení a tak se dá super improvizovat když byrokrat nemá rozum.
Volvo FL 614.
sob zář 27, 2014 10:06 am

progranit
Příspěvky: 359
Registrován: ned led 26, 2014 4:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak a problém je vyřešen....
Ještě my Jirka Novák do PM napíše kde:-)
sob zář 27, 2014 12:13 pm

progranit
Příspěvky: 359
Registrován: ned led 26, 2014 4:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Pokračujeme brzdami:

ObrázekvObrázekvObrázek Obrázek
Montáž tlumičů:

Obrázek Obrázek Obrázek
A vzduchařina:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pon zář 29, 2014 7:36 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

progranit : z toho co jsem tady v tvých příspěvcích četl a viděl mi vyplývá že děláš vše pro to aby tvé auto bylo maximálně spolehlivé :lol: :lol: :lol: v tom případě zahoď ten čtyřcesťák do šmelcu a vyrob si tohle
Obrázek Obrázek Obrázek
pon zář 29, 2014 8:35 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

lubossss:než montovat opravenej čtyřcesťák tak je možná lepší si vyrobit aparát dle Tvojí licence,ale nový je nový,toho bych se nebál.Ten pár let vydrží.
pon zář 29, 2014 9:46 pm

progranit
Příspěvky: 359
Registrován: ned led 26, 2014 4:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Vím že čtyřcestný ventil je nejslabší místo, ale je tak slabé,když je nový?
Jinak to vypadá zajímavě a je to námět...
pon zář 29, 2014 9:47 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 21 hostů