Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Samozřejmě, že mýtné se v rozpočtu na auto a v provozních nákladech ztratí a spoustu lidí to neřeší . Záleží, kde bude auto provozováno .... Já stejně jako mara1113 budeme platit za mýto minimum, neb budem jezdit (dokud nebude celoplošné mýto ) po okreskách , po výletech po vlastech českých ( nepředpokládám návštěvu chorvatska V3S M6 ..... )
mara1113 máš fotku té Tvé sanitky ?
mara1113 máš fotku té Tvé sanitky ?
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Asi bude i hůř viz toto:
http://www.os-oscar.cz/mytne-pro-obytne-automobily
Tedy je otázka zda se vůbec vyplatí přestavba když by to nepřineslo úspory a v mém případě kdy mám napsáno v Tp jen ,,nákladní" tak můžu mít naložený co chci, tedy i nástavbu a přitom je to v současný době za stejný náklady na mýto.
http://www.os-oscar.cz/mytne-pro-obytne-automobily
Tedy je otázka zda se vůbec vyplatí přestavba když by to nepřineslo úspory a v mém případě kdy mám napsáno v Tp jen ,,nákladní" tak můžu mít naložený co chci, tedy i nástavbu a přitom je to v současný době za stejný náklady na mýto.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ta M1 je jen pro malá obytná auta a i na větší Tranzit podle karavnistů je třeba platit mýto jako za velkej kamion. To jakmile to překročí i o pár kg 3,5 tuny.
Tedy zatím nechám moje auto v N2 bez jakékoliv přestavby a bez ohledu na mýto. Mám výhodu univerzálního nosiče nástaveb, těch je asi 8 různých variant, a tak přibyde další výměnná a to obytná nástavba. Výhoda je v uchycení nástaveb a jejich rychlá výměna. To díky Agro verzi a tak to pro můj projekt neobnáší papírování s přestavbou.
Zítra jedu s Volvem pro tu nástavbu a připravím si jí jak samostatný výměnný celek. Tím vznikne univerzální auto
Tedy zatím nechám moje auto v N2 bez jakékoliv přestavby a bez ohledu na mýto. Mám výhodu univerzálního nosiče nástaveb, těch je asi 8 různých variant, a tak přibyde další výměnná a to obytná nástavba. Výhoda je v uchycení nástaveb a jejich rychlá výměna. To díky Agro verzi a tak to pro můj projekt neobnáší papírování s přestavbou.
Zítra jedu s Volvem pro tu nástavbu a připravím si jí jak samostatný výměnný celek. Tím vznikne univerzální auto
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: čtv říj 29, 2009 8:46 am
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
M1 nie je len na malé obytné autá, ale aj na obytné autá nad 3,5 t. Moje auto má v TP 11,9t a je zatriedené ako M1. Ale máš pravdu v tom, že elektronické mýto platí každé auto nad 3,5t, bez ohľadu na zatriedenie /okrem Slovenska/. Zatriedenie v TP a mýto sú dve rozdielne veci. Takisto samozrejme potrebujem C vodičák, aj keď jazdím osobným autom M1, ktoré je nad 3,5t. No je to trochu dosť guláš, ale ja som to nevymyslel . Ja sa to len snažím objasniť, v žiadnom prípade ťa neprehováram na prestavbu . Nie je to jednoduché.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Asi by to tak mohlo bejt, M1 zde nemá uvedené váhové omezení atak by to mohlo bejt nad 3,5 tuny.
Našel jsem toto:
Kategorie M
Motorová vozidla základní kategorie M mají nejméně čtyři kola a člení se podle zákona č. 56/2001 Sb. na kategorie:
M1 – vozidla, která mají nejvýše osm míst k přepravě osob (nepočítaje místo řidiče) a víceúčelová vozidla (podmínky pro rozdělení víceúčelových vozidel do kategorií M1 a N1 stanoví vyhláška)
M2 – vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob (nepočítaje místo řidiče) a jejichž nejvyšší přípustná hmotnost nepřevyšuje 5000 kg
M3 – vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob (nepočítaje místo řidiče) a jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 5000 kg
Evropská směrnice 2007/46/ES vozidla kategorie M člení do kategorií M1, M2 a M3 shodným způsobem.
Kategorie terénních vozidel se značí M1G, M2G, M3G.
Podle přílohy 18 vyhlášky č. 341/2002 Sb. se vozidla kategorie M1 označují jako osobní automobil a vozidla kategorií M2 a M3 jako autobus.
Trolejbusy (včetně hybridních trolejbusů, duobusů atd.) by podle obecných definic kategorií měly být považovány zároveň za autobusy i za drážní vozidla, avšak v praxi se v České republice schvalují pouze jako drážní vozidla a registraci a schvalování podle zákona č. 56/2001 Sb. nejsou podrobovány.
Našel jsem toto:
Kategorie M
Motorová vozidla základní kategorie M mají nejméně čtyři kola a člení se podle zákona č. 56/2001 Sb. na kategorie:
M1 – vozidla, která mají nejvýše osm míst k přepravě osob (nepočítaje místo řidiče) a víceúčelová vozidla (podmínky pro rozdělení víceúčelových vozidel do kategorií M1 a N1 stanoví vyhláška)
M2 – vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob (nepočítaje místo řidiče) a jejichž nejvyšší přípustná hmotnost nepřevyšuje 5000 kg
M3 – vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob (nepočítaje místo řidiče) a jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 5000 kg
Evropská směrnice 2007/46/ES vozidla kategorie M člení do kategorií M1, M2 a M3 shodným způsobem.
Kategorie terénních vozidel se značí M1G, M2G, M3G.
Podle přílohy 18 vyhlášky č. 341/2002 Sb. se vozidla kategorie M1 označují jako osobní automobil a vozidla kategorií M2 a M3 jako autobus.
Trolejbusy (včetně hybridních trolejbusů, duobusů atd.) by podle obecných definic kategorií měly být považovány zároveň za autobusy i za drážní vozidla, avšak v praxi se v České republice schvalují pouze jako drážní vozidla a registraci a schvalování podle zákona č. 56/2001 Sb. nejsou podrobovány.
Volvo FL 614.
Tady se to rozjelo...
Tatru mám schválenou od fabriky na N2, ale na M my to prý v žádném případě nemohou dát.
Označení je speciální vozidlo-obytné.
Tím by jsem se měl vyvázat z tachografu.
Co se týká zákazů nákladních vozidle tak to fakt asi neřeším.
Jsou buď nad 3,5t,6t nebo až nad 12t kam bych se měl vejít. a měl bych i strach zda bych se tam kde je zákaz nad 3,5 vešel....
Tatru mám schválenou od fabriky na N2, ale na M my to prý v žádném případě nemohou dát.
Označení je speciální vozidlo-obytné.
Tím by jsem se měl vyvázat z tachografu.
Co se týká zákazů nákladních vozidle tak to fakt asi neřeším.
Jsou buď nad 3,5t,6t nebo až nad 12t kam bych se měl vejít. a měl bych i strach zda bych se tam kde je zákaz nad 3,5 vešel....
Naposledy upravil(a) progranit dne pát lis 07, 2014 7:33 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Podle mě se bere vždy celkova hmotnost vozidla
tak beru zpět: „Zákaz vjezdu vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje vyznačenou mez“ (č. B 13) se u jízdní soupravy vztahuje na jednotlivá vozidla soupravy; je-li značka č. B 13 doplněna dodatkovou tabulkou „Text“ (č. E 12) s nápisem „Jediné vozidlo ... t“, smí do takto označeného úseku vjet vozidlo, jehož okamžitá hmotnost, a jde-li o soupravu, okamžitá hmotnost všech vozidel soupravy, sice přesahuje údaj na značce, nikoliv však údaj na tabulce,
tak beru zpět: „Zákaz vjezdu vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje vyznačenou mez“ (č. B 13) se u jízdní soupravy vztahuje na jednotlivá vozidla soupravy; je-li značka č. B 13 doplněna dodatkovou tabulkou „Text“ (č. E 12) s nápisem „Jediné vozidlo ... t“, smí do takto označeného úseku vjet vozidlo, jehož okamžitá hmotnost, a jde-li o soupravu, okamžitá hmotnost všech vozidel soupravy, sice přesahuje údaj na značce, nikoliv však údaj na tabulce,
Naposledy upravil(a) Kojal dne pát lis 07, 2014 6:36 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: čtv říj 29, 2009 8:46 am
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zákazy sú rôzne, väčšinou nad 3,5t, ale ak je na značke piktogram nákladného auta, na M1 sa to nevzťahuje. T.j. je to značka "zákaz vjazdu nákladným autám nad 3,5t", nie osobným nad 3,5t. Obdobne iné zákazy. A neviem ako je to s víkendovými obmedzením jázd náklaďákov v EU. Snáď by malo pomôcť označenie v TP ako bude mať progranit.
Leninovy saně
Všem pěkný den, Progranite - super práce, už se těším na reportáž z Tunisu...
Jirko, ať v Náchodě dobře nakoupíš, ta IFA s takovou nástavbou bude opravdu expediční... To už si budu muset fakt někde sehnat vojenskou osmikolu bez nástavby, a jestli jednou někdy pojedeme všichni na expedici, budu s mojí Tatrou tvojí Ifu tahat z bláta
No a dvě fotky jednoho krásného expedičního osobního auta foceného přímo u Jiřího z Poděbrad v Praze, a jedna fotka trošku ukradená z Aukra, no ale uznejte sami, je to zřejmě první expediční auto s obytnou nástavbou na světě . No, Progranite, těžká konkurence
Jirko, ať v Náchodě dobře nakoupíš, ta IFA s takovou nástavbou bude opravdu expediční... To už si budu muset fakt někde sehnat vojenskou osmikolu bez nástavby, a jestli jednou někdy pojedeme všichni na expedici, budu s mojí Tatrou tvojí Ifu tahat z bláta
No a dvě fotky jednoho krásného expedičního osobního auta foceného přímo u Jiřího z Poděbrad v Praze, a jedna fotka trošku ukradená z Aukra, no ale uznejte sami, je to zřejmě první expediční auto s obytnou nástavbou na světě . No, Progranite, těžká konkurence
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 hostů