Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
No plynová lednice nefunguje když není rovně, kompresorové je to jedno.
Proč to nevím,asi bezpečnost, něco tam hoří a musí to hořet ve správné poloze.
Rozměry topení nevím, nehledal jsem je. Koupím ho a namontuji kam se vejde. Prostor kde má být je hooodně velký, bude tam i klima saphir a všechny rozvody k oboum zařízením...
Váhu záchodu neznám a ani jsem ji neřešil.....
Proč to nevím,asi bezpečnost, něco tam hoří a musí to hořet ve správné poloze.
Rozměry topení nevím, nehledal jsem je. Koupím ho a namontuji kam se vejde. Prostor kde má být je hooodně velký, bude tam i klima saphir a všechny rozvody k oboum zařízením...
Váhu záchodu neznám a ani jsem ji neřešil.....
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Pozor u té lednice, já mám absorbční a proto je odolná vybracím, náklonům i přetížení. Je to dáno principem a jediná nevýhoda je vyšší proudové zatížení při provozu na elektriku. Původní vydržela 20 let v provozu.
Na plyn funguje i v náklonu díky absorbční funkci a plamínek je jako u karmy na volnoběh před zapálením hořáku.
Kompresorová bytové je zcela nevhodná díky pružně uloženýmu kompresoru a ten se dokáže urvat jen na trase D1 Praha -Brno. To maj karavanisti ověřený. Ne nadarmo je u lenice s kompresorem napsáno v návodu že po převozu a manipulaci je nutno tři hodiny necht lednici v klidu a nechat ustáli olej a chladivo v systému.
Na plyn funguje i v náklonu díky absorbční funkci a plamínek je jako u karmy na volnoběh před zapálením hořáku.
Kompresorová bytové je zcela nevhodná díky pružně uloženýmu kompresoru a ten se dokáže urvat jen na trase D1 Praha -Brno. To maj karavanisti ověřený. Ne nadarmo je u lenice s kompresorem napsáno v návodu že po převozu a manipulaci je nutno tři hodiny necht lednici v klidu a nechat ustáli olej a chladivo v systému.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Mám ty info z karavanových for, protože absorbční lednice jsou 4x dražší než kompresorový tak bylo dost experimentů. Je to dáno zcela jiným chladivem které v absorbčních nemůže trpět vibracema a dále je výhoda ve třech zdrojích napájení.
Možná je rozdíl v terénu, kde LKW jede pomalu a citlivě bez velkých rázů- nejede Dakar. Kdežto děravá a hrbolatá dálnice způsobí díky rychlosti a pravidelným kmitům vážnější škody. Dokáže zlikvidovat i rámy vozidel.
Možná je rozdíl v terénu, kde LKW jede pomalu a citlivě bez velkých rázů- nejede Dakar. Kdežto děravá a hrbolatá dálnice způsobí díky rychlosti a pravidelným kmitům vážnější škody. Dokáže zlikvidovat i rámy vozidel.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: čtv říj 29, 2009 8:46 am
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
K tej chladničke-
mám 190 l Waeco http://marine.dometicgroup.com/de/produ ... e_5933.php
Je to chladnička pre lode, alebo karavany, je odolná voči náklonom, nárazom a pod., má relatívne nízku spotrebu elektriny, hlavne oproti absorbčným. A čo je dôležité, nemusí mať na chladenie otvor von /prach, piesok/. Myslím, že na tieto účely nie je vymyslené nič lepšie. Má to drvivá väčšina expedičákov. Určite by som neexperimentoval s nejakou kuchynskou.
K tomu odtrhnutiu chlaničky, nebolo to na asfalte, ale na Khaburabat pase na začiatku PamirHighway, dosť som tam vletel zadným kolesom do jamy, ale chladničke sa nič nestalo, len sa vytrhla z uchytenia.
k tomu WC, zdanlivo je výhoda toho tvojho systému s nádržou, tiež som nad tým uvažoval, ale v praxi je problém s vyprázdňovaním. Jasné, niekde v tajge v Rusku je to jedno, ale ak chceš jazdiť aj v civilizácii, je to problém nájsť vhodné miesto. Chemické wc je praktickejšie, tú kazetu vyleješ aj na bežnom odpočívadle. A pokiaľ viem, aj do takéhoto wc sa dáva chémia, inak to po pár dňoch dosť zaváňa . Radšej viac kaziet /ja mám tri/ a je to praktickejšie.
mám 190 l Waeco http://marine.dometicgroup.com/de/produ ... e_5933.php
Je to chladnička pre lode, alebo karavany, je odolná voči náklonom, nárazom a pod., má relatívne nízku spotrebu elektriny, hlavne oproti absorbčným. A čo je dôležité, nemusí mať na chladenie otvor von /prach, piesok/. Myslím, že na tieto účely nie je vymyslené nič lepšie. Má to drvivá väčšina expedičákov. Určite by som neexperimentoval s nejakou kuchynskou.
K tomu odtrhnutiu chlaničky, nebolo to na asfalte, ale na Khaburabat pase na začiatku PamirHighway, dosť som tam vletel zadným kolesom do jamy, ale chladničke sa nič nestalo, len sa vytrhla z uchytenia.
k tomu WC, zdanlivo je výhoda toho tvojho systému s nádržou, tiež som nad tým uvažoval, ale v praxi je problém s vyprázdňovaním. Jasné, niekde v tajge v Rusku je to jedno, ale ak chceš jazdiť aj v civilizácii, je to problém nájsť vhodné miesto. Chemické wc je praktickejšie, tú kazetu vyleješ aj na bežnom odpočívadle. A pokiaľ viem, aj do takéhoto wc sa dáva chémia, inak to po pár dňoch dosť zaváňa . Radšej viac kaziet /ja mám tri/ a je to praktickejšie.
Tak dnes jsme dnes měřili odklony kol pro nástavbu aby jsme věděli kolik budou dovnitř zasahovat. Toto je maximum výkyvu náprav, jsou na dorazech....
Ta fotka je ale hrozná:-)
A k chemickému WC: nenašel jsem dost velké tak abych neměl pocit ze kdyz si jdu sednout nevymáchám si v něm zadek a ostatní příslušenství
Ta fotka je ale hrozná:-)
A k chemickému WC: nenašel jsem dost velké tak abych neměl pocit ze kdyz si jdu sednout nevymáchám si v něm zadek a ostatní příslušenství
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
Výkyv
progranit:
nevím, jak to přesně funguje v měřítku 1:1, ale na RC modelu tatry jde polonáprava výše v případě že druhá je dole.
To znamená, že pokud ji postavíš takto na dorazy, nejsou polonápravy v maximální výchylce nahoru. Ale jen se opřely o sebe vnitřní dorazy?
Lépe to objasní obrázek, kresba dole:
nevím, jak to přesně funguje v měřítku 1:1, ale na RC modelu tatry jde polonáprava výše v případě že druhá je dole.
To znamená, že pokud ji postavíš takto na dorazy, nejsou polonápravy v maximální výchylce nahoru. Ale jen se opřely o sebe vnitřní dorazy?
Lépe to objasní obrázek, kresba dole:
Ahoj Progranite,
jeste jsem sem nepsal, tak se nezname.
Tvuj projekt s respektem sleduju. Vim, co znamena davat do kupy starou Tatrovku.
Navic sam jsem si postavil campervan pro dobrodruzstvi po Evrope....takze chapu tvou motivaci.
Otazka ke zdvihum tatrovackyho sasi. O kolik ti klesne ram, kdyz mas nafoukano tak, ze jsou polonapravy vodorovne a a kdyz ti to sedi na dorazech ????
Diky
jeste jsem sem nepsal, tak se nezname.
Tvuj projekt s respektem sleduju. Vim, co znamena davat do kupy starou Tatrovku.
Navic sam jsem si postavil campervan pro dobrodruzstvi po Evrope....takze chapu tvou motivaci.
Otazka ke zdvihum tatrovackyho sasi. O kolik ti klesne ram, kdyz mas nafoukano tak, ze jsou polonapravy vodorovne a a kdyz ti to sedi na dorazech ????
Diky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů