Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
výletník
Příspěvky: 57
Registrován: úte bře 30, 2010 4:15 pm
Bydliště: Střemy

Příspěvek

Filip: co se týče eura, myslel sem že vůbec nemůžeš auto přihlásit, když je to např Euro 2 atd. sám sem nejdříve koukal na V3S, ale určitě by to nemělo takový konfort, jako v Tatře se vzduchovejma vakama na zadku. Ze zkušeností vím, že je lépe připravit auto tak aby se nic nepo… a když se něco poto, tak se vždy vše vyřeší. Jak sem psal, z náklaďákama nemám zkušenost, tak nevím jak moc jsou motory (diferencialy…) spolehlivé u Tatry a jak u ostatních.

Mira: má zkušenost jen souhlasí

Filip: šest lidí je strop o kterém se uvažuje, jinak asi pojedou maximálně 4. CO znamená redukce v kolech? A jaké auto redukco v kolech má? Tohle mě nějak uteklo, je to jako u tereňáků, že když chci zapnout náhon na přední kola musím ho ručně přecvaknout na kole? Staré auto dle mě má nevýhodu v nekvalitních materialech (můj pocit, vy jste zkušenější tak mě opravte) a taky ve spotřebě (můj pocit… ze zkušenosti mého okolí, vím že nová tatra 4x4 na polničce pod 25litrů a 148ka kolem čtyřiceti na té samé, i když pry jeden maník jí tak pošteloval že mu papká patnact, je to možné?)

Škubánek: Unimog je určitě dobrej, ale je to takové skákající velké teréní auto co moc neuveze, ale určitě je to po Tatře druhý favorit
úte bře 30, 2010 11:46 pm

Uživatelský avatar
Hanys
RC-TRUCKER
Příspěvky: 467
Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Michelin

Příspěvek

pod otázka: jak vypočítám výšku pneumatiky? tedy kolik centimetrů je vysoká pneu 14 R20 a 16 R20? díky
14R20 i 16R20 mají stejný průměr 1343,66mm, jen 14ctka je užší o dva palce.

Rozměry jsou popsaný tady:
http://www.rc-trucker.com/photos/michel ... n16R20.doc
stř bře 31, 2010 9:30 pm

výletník
Příspěvky: 57
Registrován: úte bře 30, 2010 4:15 pm
Bydliště: Střemy

Příspěvek

moc díky za rozměr, takže poměr cena výkon je asi vhodnější 14 R20... nebo je nějaká idalnější pneu do extremního terénu než ta michelinka?
stř bře 31, 2010 9:47 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Kolik do toho hodláš vložit pokud to není tajné?
stř bře 31, 2010 10:05 pm

výletník
Příspěvky: 57
Registrován: úte bře 30, 2010 4:15 pm
Bydliště: Střemy

Příspěvek

Tajné to není, ale nerad bych investoval příliš a naoprak sem si vědom, že nejdůležitější je na expedici se spolehnout na vozítko. Pochopitelně čím vyšší konfort, čím víc precíznější a připravenější vůz a čím vymakanější obytná část tím lepší konfort, jistota atd. Dle mě lze koupit, vybavit a upravit starý náklaďák a připravit ho celkem za 100tis a vyrazit, nebo koupit nový, nechat si udělat novou nástavbu vše vybavit a být v tom jako ten slovák z MANem za čtyři melouny. Nový vůz z novou nástavbou nechci, to mě připadá jako vyhozené prachy, pojízdné vůz před smrtí taky ne, to už sem si zažil, takže nějaký střed, co se týče kvality i peněz. Ale jak říkám, všichni jste tu větší odborníci než já a dokážete to vidět v širších souvislostech, třeba je dobrá voba koupit 4x4 148 nechat jí zgenerálkovat, na to hodit nástavbu a mám levné a spolehlivé obytné auto. hledám nejlevnější a nejspolehlivější variantu, která není limitovaná penězma ale pocitem
stř bře 31, 2010 10:16 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

No já nejsem žádný odborník ale myslím si že za 100tis. koupíš tak akorát vranu zralou na poslední cestu... a za ty peníze sehnat a zgenerálkovat 148???? neblázni. Překupník nebo bazarista nebude vědět co za to chtít a ještě do toho nacpat peníze :roll:
Nevím co s tím chceš procestovat ale jestli chceš bojeschopnou 815 počítej od 300 a výš.... a stejně do toho nasypeš hromadu peněz když to budeš párat
stř bře 31, 2010 10:24 pm

výletník
Příspěvky: 57
Registrován: úte bře 30, 2010 4:15 pm
Bydliště: Střemy

Příspěvek

tak tak, odhad začínal u skromného milionu končil za dvouma, opravdu záleží co se vyvrbí, za poloviční tyhle peníze už se dá koupit pěknej Unimog z obytnou nástavbou, ale je to Unimog (lehké auto, bez výrazné síly, možnosti co uveze, a bez konfortní jízdy, ale taky jde). Takže spíše hledám tip na auto co je k mání a na které by se to dalo postavit, asi by se stejně celé muselo zgenerálkovat, nebo alespoň z nějaké části ....
stř bře 31, 2010 10:32 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No 100 tis. je opravdu nic. Za to bys tak komplet připravil nějakou pojizdnou dílnu na vejtřasce. Pokud budeš shánět Tatru tak za 100 tis. seženeš nějakou 815 6x6 sklápěčku před zdechnutim ale to bude tak všechno. Pokud budeš chtit starší 815 4x4 tak za prvé se bude blbě shánět protože jich je málo a pak si připrav opravdu nejmíň 300.
stř bře 31, 2010 10:36 pm

výletník
Příspěvky: 57
Registrován: úte bře 30, 2010 4:15 pm
Bydliště: Střemy

Příspěvek

jak sem psal, spíš to stojí na tom že auto není, než na penězích, proto spíš lovím rady kde sehnat, jaké, výhody nevýhody modelů atd
stř bře 31, 2010 10:41 pm

škubanek
Příspěvky: 310
Registrován: úte zář 01, 2009 12:03 am
Bydliště: Beřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A co takhle zgenerálkovat IFU 4x4 projede hodně a uveze dost,a už jsem jich i dost vyděl na internetu a psaly o ní dobře, jen to pohodly v té kabině :?
stř bře 31, 2010 11:24 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já myslím, že tohle je diskuse s dosti protichůdnými tématy. Staré vs. nové, levné vs. drahé. Celkem obecně vzato, kdo uvažuje o nějaké výpravě na větší vzdálenost, tak by měl mít jasno kolik na to má peněz, a podle toho řešit ostatní. Já osobně jsem počítal s náklady na cestu na Dálný Východ Tatrou 148 VNM mezi 2500000 a 3000000, tedy připravit vůz, jídlo zhruba na půl roku pro 5 lidí, provozní záležitosti, poplatky, úplatky, povolení, a nějaká ta rezerva, kdyby něco s tím, že ujedeme zhruba 20-25000 km, počítal jsem 20 kč náklady na 1 km. Třeba by to nestálo nakonec ani polovinu, ale je dobré mít rezervu, lépe se pak řeší případné potíže, které stoprocentně nastanou. A přihlášení?? No staré musíš koupit přihlášené, dovoz musí být přihlásitelný, jinak v tom nevidím problém.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
čtv dub 01, 2010 12:42 am

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hlavně Unimog je malé auto. Myslím, že vyloženě expediční auto jen tak nekoupíš, a už vůbec ne u nás. Mám jiný nápad. Co jet dvěma či třemi terénními vozy, třeba Toyota L-C 80?? Pohodlí osobáku, když zapadneš, snáze to vyprostíš, Toyoty jezdí po celém světě, 3 slušné koupíš do milionu a má v základu uzávěry předku i zadku. A pak rychlost, spotřeba atd. A 15 litrů/100km u 148?? Hele, týmy inženýrů stojí za spotřebou cca 5 l u tunového vozu. Tatra váží kolem 10 tun a dalších 20 uveze, takže je jasné, že si z tebe někdo udělal srandu. Je to technicky nemožné.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
čtv dub 01, 2010 12:54 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Jak to napsal Filip, stejně bych to napsal i já...
BES - běs
čtv dub 01, 2010 1:47 am

Spyker
Příspěvky: 236
Registrován: úte říj 23, 2007 7:32 pm

Spyker

Příspěvek

Jukni na tu elekrocentrálu,, kuchmnout vnitřek upravit a nemusela by mít ani moc najeto....
http://www.tipcars.com/applications/a_s ... 0102148000
čtv dub 01, 2010 8:13 am

výletník
Příspěvky: 57
Registrován: úte bře 30, 2010 4:15 pm
Bydliště: Střemy

Příspěvek

nějak si pořád nerozumíme, nebo nedostávám odpovědi na otázku kterou dávám. Mě je jedno kolik to bude stat, já se ptám jen na auto, variantu. Příklad: když budu chtít tereňáka tak rozhodně nové auto od kdoví jaké značky není lepší, než patnáct let starý patrol, nebo Toyota 78. Jak píšu o náklaďákách nemám páru, a nějak sem asi předpokládal, že by tu někdo mohl tušit a mít zkušenost či přehled o náklaďákách, kdo jakou má slabinu atd. nevím u jakých je a není elektronika, nevím jaké má vzduchové pohodlné pérování, netuším kdo má jaký motor. Víc co mě cesta bude stát, jaké budou náklady na co si dát pozor atd.
Bohužel rád bych jel do oblastí kde s teréňákem sotva projedeš, nebo vůbec a nikdy tam nemůžeš mít stejné pohodlí jako v náklaďáku z 16 R20 a pneu perováním.
k unimogu, už upravený se dá pořídit, u nás určitě ne, a za cca 600tis si určitě můžeš koupit unimoga s obytnou nástavbou. Ale je to unimog viz víše
Obrázek
čtv dub 01, 2010 10:01 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů