Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Filip: co se týče eura, myslel sem že vůbec nemůžeš auto přihlásit, když je to např Euro 2 atd. sám sem nejdříve koukal na V3S, ale určitě by to nemělo takový konfort, jako v Tatře se vzduchovejma vakama na zadku. Ze zkušeností vím, že je lépe připravit auto tak aby se nic nepo… a když se něco poto, tak se vždy vše vyřeší. Jak sem psal, z náklaďákama nemám zkušenost, tak nevím jak moc jsou motory (diferencialy…) spolehlivé u Tatry a jak u ostatních.
Mira: má zkušenost jen souhlasí
Filip: šest lidí je strop o kterém se uvažuje, jinak asi pojedou maximálně 4. CO znamená redukce v kolech? A jaké auto redukco v kolech má? Tohle mě nějak uteklo, je to jako u tereňáků, že když chci zapnout náhon na přední kola musím ho ručně přecvaknout na kole? Staré auto dle mě má nevýhodu v nekvalitních materialech (můj pocit, vy jste zkušenější tak mě opravte) a taky ve spotřebě (můj pocit… ze zkušenosti mého okolí, vím že nová tatra 4x4 na polničce pod 25litrů a 148ka kolem čtyřiceti na té samé, i když pry jeden maník jí tak pošteloval že mu papká patnact, je to možné?)
Škubánek: Unimog je určitě dobrej, ale je to takové skákající velké teréní auto co moc neuveze, ale určitě je to po Tatře druhý favorit
Mira: má zkušenost jen souhlasí
Filip: šest lidí je strop o kterém se uvažuje, jinak asi pojedou maximálně 4. CO znamená redukce v kolech? A jaké auto redukco v kolech má? Tohle mě nějak uteklo, je to jako u tereňáků, že když chci zapnout náhon na přední kola musím ho ručně přecvaknout na kole? Staré auto dle mě má nevýhodu v nekvalitních materialech (můj pocit, vy jste zkušenější tak mě opravte) a taky ve spotřebě (můj pocit… ze zkušenosti mého okolí, vím že nová tatra 4x4 na polničce pod 25litrů a 148ka kolem čtyřiceti na té samé, i když pry jeden maník jí tak pošteloval že mu papká patnact, je to možné?)
Škubánek: Unimog je určitě dobrej, ale je to takové skákající velké teréní auto co moc neuveze, ale určitě je to po Tatře druhý favorit
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
Michelin
14R20 i 16R20 mají stejný průměr 1343,66mm, jen 14ctka je užší o dva palce.pod otázka: jak vypočítám výšku pneumatiky? tedy kolik centimetrů je vysoká pneu 14 R20 a 16 R20? díky
Rozměry jsou popsaný tady:
http://www.rc-trucker.com/photos/michel ... n16R20.doc
Tajné to není, ale nerad bych investoval příliš a naoprak sem si vědom, že nejdůležitější je na expedici se spolehnout na vozítko. Pochopitelně čím vyšší konfort, čím víc precíznější a připravenější vůz a čím vymakanější obytná část tím lepší konfort, jistota atd. Dle mě lze koupit, vybavit a upravit starý náklaďák a připravit ho celkem za 100tis a vyrazit, nebo koupit nový, nechat si udělat novou nástavbu vše vybavit a být v tom jako ten slovák z MANem za čtyři melouny. Nový vůz z novou nástavbou nechci, to mě připadá jako vyhozené prachy, pojízdné vůz před smrtí taky ne, to už sem si zažil, takže nějaký střed, co se týče kvality i peněz. Ale jak říkám, všichni jste tu větší odborníci než já a dokážete to vidět v širších souvislostech, třeba je dobrá voba koupit 4x4 148 nechat jí zgenerálkovat, na to hodit nástavbu a mám levné a spolehlivé obytné auto. hledám nejlevnější a nejspolehlivější variantu, která není limitovaná penězma ale pocitem
No já nejsem žádný odborník ale myslím si že za 100tis. koupíš tak akorát vranu zralou na poslední cestu... a za ty peníze sehnat a zgenerálkovat 148???? neblázni. Překupník nebo bazarista nebude vědět co za to chtít a ještě do toho nacpat peníze
Nevím co s tím chceš procestovat ale jestli chceš bojeschopnou 815 počítej od 300 a výš.... a stejně do toho nasypeš hromadu peněz když to budeš párat
Nevím co s tím chceš procestovat ale jestli chceš bojeschopnou 815 počítej od 300 a výš.... a stejně do toho nasypeš hromadu peněz když to budeš párat
tak tak, odhad začínal u skromného milionu končil za dvouma, opravdu záleží co se vyvrbí, za poloviční tyhle peníze už se dá koupit pěknej Unimog z obytnou nástavbou, ale je to Unimog (lehké auto, bez výrazné síly, možnosti co uveze, a bez konfortní jízdy, ale taky jde). Takže spíše hledám tip na auto co je k mání a na které by se to dalo postavit, asi by se stejně celé muselo zgenerálkovat, nebo alespoň z nějaké části ....
No 100 tis. je opravdu nic. Za to bys tak komplet připravil nějakou pojizdnou dílnu na vejtřasce. Pokud budeš shánět Tatru tak za 100 tis. seženeš nějakou 815 6x6 sklápěčku před zdechnutim ale to bude tak všechno. Pokud budeš chtit starší 815 4x4 tak za prvé se bude blbě shánět protože jich je málo a pak si připrav opravdu nejmíň 300.
-
- Příspěvky: 2877
- Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Já myslím, že tohle je diskuse s dosti protichůdnými tématy. Staré vs. nové, levné vs. drahé. Celkem obecně vzato, kdo uvažuje o nějaké výpravě na větší vzdálenost, tak by měl mít jasno kolik na to má peněz, a podle toho řešit ostatní. Já osobně jsem počítal s náklady na cestu na Dálný Východ Tatrou 148 VNM mezi 2500000 a 3000000, tedy připravit vůz, jídlo zhruba na půl roku pro 5 lidí, provozní záležitosti, poplatky, úplatky, povolení, a nějaká ta rezerva, kdyby něco s tím, že ujedeme zhruba 20-25000 km, počítal jsem 20 kč náklady na 1 km. Třeba by to nestálo nakonec ani polovinu, ale je dobré mít rezervu, lépe se pak řeší případné potíže, které stoprocentně nastanou. A přihlášení?? No staré musíš koupit přihlášené, dovoz musí být přihlásitelný, jinak v tom nevidím problém.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
-
- Příspěvky: 2877
- Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Hlavně Unimog je malé auto. Myslím, že vyloženě expediční auto jen tak nekoupíš, a už vůbec ne u nás. Mám jiný nápad. Co jet dvěma či třemi terénními vozy, třeba Toyota L-C 80?? Pohodlí osobáku, když zapadneš, snáze to vyprostíš, Toyoty jezdí po celém světě, 3 slušné koupíš do milionu a má v základu uzávěry předku i zadku. A pak rychlost, spotřeba atd. A 15 litrů/100km u 148?? Hele, týmy inženýrů stojí za spotřebou cca 5 l u tunového vozu. Tatra váží kolem 10 tun a dalších 20 uveze, takže je jasné, že si z tebe někdo udělal srandu. Je to technicky nemožné.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Spyker
Jukni na tu elekrocentrálu,, kuchmnout vnitřek upravit a nemusela by mít ani moc najeto....
http://www.tipcars.com/applications/a_s ... 0102148000
http://www.tipcars.com/applications/a_s ... 0102148000
nějak si pořád nerozumíme, nebo nedostávám odpovědi na otázku kterou dávám. Mě je jedno kolik to bude stat, já se ptám jen na auto, variantu. Příklad: když budu chtít tereňáka tak rozhodně nové auto od kdoví jaké značky není lepší, než patnáct let starý patrol, nebo Toyota 78. Jak píšu o náklaďákách nemám páru, a nějak sem asi předpokládal, že by tu někdo mohl tušit a mít zkušenost či přehled o náklaďákách, kdo jakou má slabinu atd. nevím u jakých je a není elektronika, nevím jaké má vzduchové pohodlné pérování, netuším kdo má jaký motor. Víc co mě cesta bude stát, jaké budou náklady na co si dát pozor atd.
Bohužel rád bych jel do oblastí kde s teréňákem sotva projedeš, nebo vůbec a nikdy tam nemůžeš mít stejné pohodlí jako v náklaďáku z 16 R20 a pneu perováním.
k unimogu, už upravený se dá pořídit, u nás určitě ne, a za cca 600tis si určitě můžeš koupit unimoga s obytnou nástavbou. Ale je to unimog viz víše
Bohužel rád bych jel do oblastí kde s teréňákem sotva projedeš, nebo vůbec a nikdy tam nemůžeš mít stejné pohodlí jako v náklaďáku z 16 R20 a pneu perováním.
k unimogu, už upravený se dá pořídit, u nás určitě ne, a za cca 600tis si určitě můžeš koupit unimoga s obytnou nástavbou. Ale je to unimog viz víše
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů