Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
No tak tak když je to jedno tak třeba takle. Zavolej do Tatry ať ti postavěj auto: Podvozek 4x4 rozvor 4,5 metru, hasičská 4 dveřová kabina, kola 14R20 s dofukama, měchy na všech nápravách, V8 turbo 440 koní, převodovka 10-ti kvalt se želvou. Pak zavolej někam do nějaký nástavbářský firmy (třeba KOV Velim) vyspecifikuj jim požadavky na nástavbu a oni ti to vyroběj a osaděj. Samozřejmě byste si základní náhradní díly vezli s sebou ale moc kazit by se to nemělo. Asi by to bylo drahý jako blázen ale mohlo by to fungovat. Ostatní co byste doporučily jinýho když nezáleží na rozpočtu?
Ano, to je varianta na kterou sem přišel i sám a nechal si udělat kalkulace. Teď se jen snažím pídit po tom, zda zrovna na tomto portále, není někdo kdy by přišel na lepší, levnější variantu, protože mě to připadá jako zbytečně vyhozené peníze. Třeba někomu ne, ale mě ano, když nebude zbití tak budiž, ale proč neušetřit?
A co takhle Diamola http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=3458&start=150
taky sem se na něco podobného koukal. uprava takového vozu by tedy spočívala v nějaké konstrukci na zadku na kterou by se posadila nástavba? daly by se na tohle auto posadit 14 R20? jo a ty věcičky za kabynou, dalo by se to přeskupit, aby se poté dalo proběhnout z kabiny do nástavby? díky za odpovědi
Jinak k těm pneumatikám, 14R20 a 16R20 se samozřejmě liší i průměrem - 14palců na šířku pneumatiky a 14 palců na výšku boku a podobně u šestnáctky - nejjednodušší způsob výpočtu 2x16 + 20" a 2x14 + 20" = 16 je cca o 10 cm vyšší. Ovšem pozor, jedná se o rozměry v nezatíženém stavu.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Kup diamolku a postav z toho druhou filharmonii, náhradních dílů se do ní vejde dost:
http://www.loprais.cz/loprais/rubriky/v ... ce3_1v.jpg
http://www.loprais.cz/loprais/rubriky/v ... ce3_1v.jpg
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Já myslím že mu jde o dobrý poměr užitná hodnota/cena. Člověk vždycky chce za své peníze co nejvíc, Loprais má na doprovody také zgenerálkované Tatry a né nové- udělají stejnou službu, vydrží a stojí polovic. Co jsem vídal v inzertních časopisech, tak jsou firmy schopné zgenerálkovat Tatry do posledního šroubku a rovnouu je i přestavět, prodloužit rozvor, zastavět jiný motor, dát jinou kabinu, teď jen poradit, která firma je jak schopná a solidní. Ona nová Tatra vyjde počítám na 2-2,5mil., když koupít Tatru za 300000 a za milion ji nechám zgenerálkovat a přestavět, mám milion ušetřený.
A technická ke kabině - pokud jde o průchod do nádstavby, tak ten jsem moc často neviděl, problémem zavání to že je kabina sklopná a systém utěsnění, ikdyž kdybych to měl řešit, tak je Tatra idealní, protože se vůči nádstavbě prakticky nekroutí. Nechápu jak to udělali u toho Mana, když kabina vůči nádstavbě lítá o 3Ocm. A taky jde o praktičnost, v klasické kabině je motorový tunel tak vysoký, že by se přes něj dozadu stejně špatně lozilo. Jiné by to bylo u zmiňované dlohé hasičské kabině se 4 dveřmi, tam už v zadu motor není, rovná podlaha a průchod by byl pohodlný. Navíc pokud by se zvýšila střecha, bylo by to luxusní. Se zvýšením střechy by mohli pomoci i v Pony spacích nádstavbách, dost často se dnes používají i jako "maxi"kabiny kdy se střecha vyřeže. A napadla mě i možnost která sice nevím kolik by měla výhod, ale dnešní kabiny s lůžkem jsou o nějakých 10-20 cm delší než třeba na Diamolu co jsem sem dával a ikdyž jsem to neměřil, tak si myslím, že v kabině po vyhození lůžka musí být dost místa na další dve sedadla, podobně jako ve starých trambusech.
A technická ke kabině - pokud jde o průchod do nádstavby, tak ten jsem moc často neviděl, problémem zavání to že je kabina sklopná a systém utěsnění, ikdyž kdybych to měl řešit, tak je Tatra idealní, protože se vůči nádstavbě prakticky nekroutí. Nechápu jak to udělali u toho Mana, když kabina vůči nádstavbě lítá o 3Ocm. A taky jde o praktičnost, v klasické kabině je motorový tunel tak vysoký, že by se přes něj dozadu stejně špatně lozilo. Jiné by to bylo u zmiňované dlohé hasičské kabině se 4 dveřmi, tam už v zadu motor není, rovná podlaha a průchod by byl pohodlný. Navíc pokud by se zvýšila střecha, bylo by to luxusní. Se zvýšením střechy by mohli pomoci i v Pony spacích nádstavbách, dost často se dnes používají i jako "maxi"kabiny kdy se střecha vyřeže. A napadla mě i možnost která sice nevím kolik by měla výhod, ale dnešní kabiny s lůžkem jsou o nějakých 10-20 cm delší než třeba na Diamolu co jsem sem dával a ikdyž jsem to neměřil, tak si myslím, že v kabině po vyhození lůžka musí být dost místa na další dve sedadla, podobně jako ve starých trambusech.
v Australii si postavili na Tatře takový autobus
http://www.hzskoprivnice.wbs.cz/TATRY-s ... 8.jpg#foto
http://www.hzskoprivnice.wbs.cz/TATRY-s ... 8.jpg#foto
Lopraisovic "Filharmonie" není Diamol. Ten má rozvor 4090 mm a V12 2x turbo motor. Tohle je podvozek valníku pro MKD s rozvorem 4500 mm a V8 Turbo motorem což je daleko vhodnější.
No takže postup je jasnej: Sehnat nějakou starší Tatru 4x4 jako základ a pak si jí přestavět podle potřeby. Asi to bude nejlepší řešení. Postavit se dá opravdu cokoliv sice to neni expediční ale speciál taky. Tohle byl taky kdysi Diamol http://www.svoboda-cz.cz/?cap=5488
No takže postup je jasnej: Sehnat nějakou starší Tatru 4x4 jako základ a pak si jí přestavět podle potřeby. Asi to bude nejlepší řešení. Postavit se dá opravdu cokoliv sice to neni expediční ale speciál taky. Tohle byl taky kdysi Diamol http://www.svoboda-cz.cz/?cap=5488
Expedička
Nechci vám kazit radost, zkusím to probrat popořadě.
1) homologovat auto je otázka s posádkou na korbě je problém pokud vím, poslední co jsem viděl je tatrabus 4x4 ,
2) jezdíme s T 805 už 20 let a je čím dál horší sehnat posádku, která by táhla za jeden provaz,(není čas, pak peníze) dnes je levnější sednout na letadlo, než vyrazit na 2 měsíce na cestu
3) I v Mongolsku už jsou asfaltové silnice a derou se i do vnitrozemí
4) čím větší auto, a více lidí dohromady, tím více to vzbuzuje rozruch mezi místními obyvateli
5) Bohužel doba automobilových cestovatelů s nákladními auty skončila v minulém století
6) ještě zpět k autu. chystáš se na jednu cestu? na více cestu? počítáš s návratností? kolik lidí se bude podílet na práci, na financích?
1) homologovat auto je otázka s posádkou na korbě je problém pokud vím, poslední co jsem viděl je tatrabus 4x4 ,
2) jezdíme s T 805 už 20 let a je čím dál horší sehnat posádku, která by táhla za jeden provaz,(není čas, pak peníze) dnes je levnější sednout na letadlo, než vyrazit na 2 měsíce na cestu
3) I v Mongolsku už jsou asfaltové silnice a derou se i do vnitrozemí
4) čím větší auto, a více lidí dohromady, tím více to vzbuzuje rozruch mezi místními obyvateli
5) Bohužel doba automobilových cestovatelů s nákladními auty skončila v minulém století
6) ještě zpět k autu. chystáš se na jednu cestu? na více cestu? počítáš s návratností? kolik lidí se bude podílet na práci, na financích?
já myslim že asi nejlepší by bylo udětat jako tatru kolem světa,stejná konfigurace,nejlíp sehnat T2 po GO s nízkým motorovým tunelem,dát na ní turbo,pneu 18 R 22,5 obout do continentálú-ty dělají pěknej drapák-.modernější vybavení nástavby a spolehlivější auto neseženeš,a stejnak s jiným autem výc neprojedeš.vozidlo je jednoduchý,nenáročný na udržbu a pohodlnější než zbytek světa na perech
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů