Stránka 1 z 118

EXPEDIČNÍ VŮZ

Napsal: úte bře 30, 2010 6:51 pm
od výletník
Vážení,
nenašel jsem v žádném tématu nikde nic o expedičních vozech, mám na mysli úpravy, výběr vozu, přednosti, toho či onoho, na co si dát pozor atd. Osobně nemám vůůůůbec žádnou zkušenost s nákladníma autama, ale díky výletu, který jsem před pár týdny dokončil, sem se utvrdil v tom, že bych rád postavil pěkné expediční vozidlo, něco jako tento MAN: http://www.ivano.sk/archives/77 ale osobně bych preferoval pochopitelně českou značku, tedy spíše TATRU 4x4. Dotaz tedy zní: jaká Tatra je na tuto přestavbu vhodná? neví někdo o někom kdo něco podobného má a chce se toho zbavit, nějaká stará Tatra z dakaru? a další dotaz: z jakou zákeřností v legislativě by se setkalo kdybych chtěl koupit a v ČR přihlásit tuto tatru? dá se to nějak vyřešit? http://partners.tatra.cz/exter_pr/vp/ne ... 8&jazyk=CZ osobně myslím že by to byl idealní podvozek na expedičku. Dík předem za jaké koli názory, tipy, odkazy, cokoli.

Napsal: úte bře 30, 2010 7:12 pm
od Drak
Nechci ti brát iluze, ale postavit tatru tak, aby byla schopná jezdit po světě stylem, aby jí neusekli značky, nebo neodstavili na podval tě vyjde tak na dobrý 2 miliony. Čtyřkolek je málo, dobrých čtyřkolek ještě míň. Provozem tě tatra zežere. Jestli ale máš dost peněz, tak s chutí do toho.

Napsal: úte bře 30, 2010 7:48 pm
od výletník
takže tvé doporučení?
v tématu o spotřebě sem četl že lehce nad 20 litrů to není problém, unikají mě jiné provozní náklady?

Napsal: úte bře 30, 2010 8:52 pm
od bazilisak
Výletníku , zřejmě bys měl napsat, co od toho čekáš. Kolik osob pojede tím expedičním autem ? Od toho by se to mohlo odvíjet .... Potom , jakými cestami necestami pojedeš ?
Pokud se jedná o takovou TATRU R45 , tak tu můžeš koupit i v provedení E5 , a legislativně jsi bez problému. Ale pokud budeš chtít v nádstavbě vézt další osoby , legislativa Tě sežere - skřín nemůže být vyrobená doma, sedadla - homologace, kotevní ůchyty , skla ( homologované) prostě asi problém........................

Napsal: úte bře 30, 2010 9:09 pm
od výletník
Předpokládám, že by měli býti tři až šest členů posádky. Spíše necestami, proto Tatra a né nějaká dodávka, nebo obytňák. Další sedadla sem předpokládal že by byly v nástavbě, jako to je u klasických obytňáků. Na koleně asi ne, s tím sem počítal, předpokládal sem z nějakou spoluprácí z firmou co s tím má zkušenost a posleze vše zhomologuje, něco jako u prvního odkazu viz víše úprava manu na obytný man

Napsal: úte bře 30, 2010 9:18 pm
od bazilisak
V tom případě já bych volil R55 . Velká kabina, 4 dveře, a v nádstavbě je pořád dost místa . To by se mi líbilo ..... Totiž předpokládám, že by se víc jelo, než stálo a rekreovalo , proto velká kabina a hlavně prostor pro jízdu, nádstavba - ještě ucházející prostor pro spaní a nějaký pobyt, vaření atd.

Napsal: úte bře 30, 2010 10:07 pm
od výletník
teď otázka kde takové auto sehnat v uspokojivém stavu, za přijatelné peníze

Napsal: úte bře 30, 2010 10:26 pm
od výletník
pod otázka: jak vypočítám výšku pneumatiky? tedy kolik centimetrů je vysoká pneu 14 R20 a 16 R20? díky

Napsal: úte bře 30, 2010 10:34 pm
od Karel334
Na MUS v Komořanech bývaly ty tatrabusy 6x6 delší snad více jak agro.To byl obejvák.vykydat ty sedačky zaparkovat u obch.domu ikea nakoupit nábytek a je to hotový.

Napsal: úte bře 30, 2010 10:36 pm
od bazilisak
Mohl bych Ti to zítra změřit, ale u prodejců Michelin je kompletní specifikace ....

Napsal: úte bře 30, 2010 10:43 pm
od výletník
To bys byl moc hodnej, u dvou prodejců Michelin sem byl (Hradec a Mělník) u obou sem čekal asi dvacet minut, furt někam volali a pak řekli že pošlou email, nebo zavolají, dva týdny utekli a nic ....

Napsal: úte bře 30, 2010 11:07 pm
od Filip Závada
Na expedici do končin světa bych volil určitě takové auto, na které jsou v končinách k dostání věci. Takže jako zatvrzelý tatrovák říkám, že já osobně bych Tatru neviděl jako nejlepší řešení, a když už, tak je úplně jedno jestli starou nebo novou, euro někde v Tramtárii asi nikdo neřeší, a vlastně kromě vjezdu do center měst ho neřeší nikdo nikde při soukromé cestě. A protože já jsem o něčem podobném uvažoval, podívat se na Sibiř a dál na Východ, tak bych tu cestu uskutečnil vozem Tatra 148 VNM s nástavbou ala Lambaréné, hlavně z finančních důvodů, smířen s tím, že pokud by se neopravitelně porouchala tak bych jí tam nechal a zpět vlakem. Ale jinak samozřejmě nová Tatrovka by byla dobrá, ale co když něco odejde?? Tatra zrovna neoplývá celosvětovou sítí servisů a prodejen ND. Z tohoto pohledu se mně jeví jako vhodné vozidlo M-B, Man. I podle toho, co vidím jezdit jako expediční vozy.

Napsal: úte bře 30, 2010 11:17 pm
od mirazapletal
No já bych řekl, že ve většině nedostupných končin bude naprosto stejný problém opravit Mana, Tatru nebo Mercedes, protože tam stejně díly mít nebudou. (Vždyď jsme v centu evropy a i tu na díly musíme čekat...) Co se člověk kouká na různé dokumenty, tak většinou tu člověk najde leda tak velmi šikovné místní kováře a na to je lepší jednoduché auto.... a Tatra by se ukovat dala :-) jak se člověku pokadí elektronika, tak místní kovář nepomůže....

Napsal: úte bře 30, 2010 11:21 pm
od Filip Závada
No hodně záleží, kam chce jet. Já osobně bych taky volil jednoduché staré auto, co jede i na palmový olej, bez redukcí v kolech, což je jedna z nejhůře opravitelných věcí v polních podmínkách, a určitě 6x6, 4x4 je málo pro 6 lidí.

Napsal: úte bře 30, 2010 11:24 pm
od škubanek
MAN je dobrej univerzál, ale M-B unimong nejlepší v terenu na expedice(všude sezeneš díly co jsem slišel) a ten slovák s manem zato dal 2,5mil komplet a má v tom automatickou převodovku a obitná čast je v luxusní vybavě.