Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já jako pošuk doporučím jednu možnost . Výletníku, dej se dohromady s Tatramanem , mají osvědčený expediční automobil, právě přichystaný na sezonu . Sice nemá klimatizaci , ale jinak je to zase hodně velké dobrodružství jet 50 let mladou tatrou. A dobrodružství Ty jistě máš rád.
pon dub 05, 2010 10:56 pm

výletník
Příspěvky: 57
Registrován: úte bře 30, 2010 4:15 pm
Bydliště: Střemy

Příspěvek

Jardo, díky za příspěvek a za názor, k té spotřebě jen chci říct, že nemám osobní zkušenost ze spotřebou Tater a náklaďáků a mnoho lidí říká že se Tatra nedostane pod 60litrů někdo říká 100, někdo říká 30, já fakt nevím a rád bych něco o co se můžu opřít, protože jak sem psal ujeli jsme v Africe 83tisíc kilometrů a jeli spotřeba o 10 litrů vyšší než u druhého, může to udělat z celého rozpočtu navýšení 8000 litrů nafty (cca 200tis Kč) což není málo (tedy pro mě každá kačka dobrá) takže rád bych bral v potaz i spotřebu auta, lépe se počítá kalkulace celého výletu, velikost nádrží atd.
Tatraman: nevím kolik může vážit samotná nástavba na Tatru a 5 tun byl odhad, jak sem psal v Patrolu jsme vezli skoro dvě tuny věcí (váha auta celkem 3500kg) a to je Patrol malé auto, je to jen odhad, podpořený mou zkušeností, budu rád když to bude méně...

toto vše beru jako pro mě velice přínosnou debatu, jaký koli názor je pro mě cenný a za každý děkuji, vše je jak mozajka, puzzle, někdy i zdánlivě "nešikovná" připomínka, se může později ukázat jako velice moudrá nebo podmětná pro jinou přínosnou diskuzi
pon dub 05, 2010 11:05 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

K té spotřebě ta e2 4x4 s 5ti tunama se musí v průměru jak píšeš při 60sáti kilometrové rychlosti tzn. předpokládám jízda po rozbité silnici sem tam terení vložka když to hodně přeženu tak vlést do 40ti litrů u t148 to bude tak nastejno a klasika 815 10tivál tak o 3-5l víc v žádném případě nepočítej s tím že jakékoli auto jiné značky stejné váhové kategorie,pohonu 4x4 a přibližnému objemu motoru na tom bude líp. Tady ty spotřeby co tady čteš 60-120l sou většinou s naloženými8x8 nebo 6x6 v soupravě a v těžkém terénu.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon dub 05, 2010 11:19 pm

PetrP
Příspěvky: 300
Registrován: čtv říj 30, 2008 11:17 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek

Tak jste tady probrali od Mercedesu přes V3s,Ifu......až po Tatru......A co takhle Liaz?Kdysi jezdily jako africabusy,v 80letech na Dakaru si také vedly velice slušně a bez závad.
Je docela blbuvzdorný jednoduchý a mrštný držák s velmi příznivou spotřebou za málo peněz.
Petr.P
úte dub 06, 2010 8:17 am

Uživatelský avatar
T805fan
Příspěvky: 356
Registrován: úte dub 24, 2007 12:33 pm

Příspěvek

No ted jsem tu debatu par dni nesledoval, ale v podstate, pokud chcete jet jenom ve 2, tak jedte nejakym Land Roverem. Pokud chcete stavět expedicni nakladak (nechat vyrobit nástavbu), tak bych souhlasil s Tatramanem - jediny, na čem bych to stavěl je Unimog, coz je prakticky stejna kategorie jako T805, akorat to neni 50. let
stary, ale poridil bych neco tak 20 let staryho - to uz by mohlo byt za solidni cenu a melo by to trochu
lepši životnost, co se materialu týče. Uvahy typu expedicni T815 bych dal uplne k ledu, dnes na to uz opravdu neni doba.

To PetrP: no ona značka LIAZ (byť poněkud "upravená") si dobře vedla i na letošním Dakaru (nikoliv jen v 80. letech), když dokončila závod
jako jediná z českých kamionů a to ještě na celkovém 4. místě :-) (toto dále nerozebírat - patří to do jiného vlákna
úte dub 06, 2010 9:47 am

tatraman
Příspěvky: 400
Registrován: pon led 15, 2007 9:49 am
Bydliště: BM
Kontaktovat uživatele:

expedička

Příspěvek

805FANe , pokud jsi dobře četl, tak te%d jeli s Patrolem, kterej je nízkej a těžkej, takže Defendr je stejná kategorie osobáků - i když pravda podle mě je lepší.
Ještě se vrátím k obytňákům a Unimogu,, v současné době je problém, že každý chce komfort jako v bytě, ale zapomíná, že vše něco váží. A pokud stavíte auto, nesmí se zapomínat na výšku nádstavby a hlavně těžiště, Pokud totiž na Unimoga postaví 3 m nádstavbu, tak je jasné že s těžištěm metr nad zemí se to auto (ale i jiné) bude převracet na bok.
Dnes se dá postavit velice lehká nádstavba z hliníku a přitom by neměla být příliš vysoká. kvůli těžišti,,, Zkuste si někdy dát na osobáka 100 kilo na střechu a projíždějte rychle zatáčku co to s vámi udělá? A teĎ si vemte, že náklaďák má těžiště ještě výš a přejíždí terénní nerovnosti,
úte dub 06, 2010 10:15 am

tatraman
Příspěvky: 400
Registrován: pon led 15, 2007 9:49 am
Bydliště: BM
Kontaktovat uživatele:

Italové

Příspěvek

Prní část, kde ukazují jak je stavěli - ty auta, uvádí Bepe Tenti.
http://www.youtube.com/watch?v=Mi91kdgb ... re=related

Podle mě ty auta jsou moc masivní,ale vzhledem k tomu co projeli,, najdete na jutubu i pokračování www.overland.org

expedice s Iveco Daily 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=JgJ4PSHK ... r_embedded
úte dub 06, 2010 10:36 am

Uživatelský avatar
T805fan
Příspěvky: 356
Registrován: úte dub 24, 2007 12:33 pm

Příspěvek

Ten Land Rover mě napadl, protoze Vyletnik napsal cosi v tom smyslu, ze jeho spolucestovatelka ma 50kg a varianta VS3 proto nepripada v uvahu ... takze to je asi ta zakladni otazka - pro kolik lidi se vlastne hleda to expedicni auto?
úte dub 06, 2010 11:42 am

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ogaři , Výletník jistě nechce jet jeepem . Ani landroverem ... Chce něco většího ...... TRUCK . Hledá radu na TRUCKFORU ...
úte dub 06, 2010 2:56 pm

tatraman
Příspěvky: 400
Registrován: pon led 15, 2007 9:49 am
Bydliště: BM
Kontaktovat uživatele:

expedička

Příspěvek

Tak nezbyde nic jiného než aby Tatra po vzoru Iveca postavila exoediční speciál.. Viděli jste jak makali v Ivecu?? Na míru postavi 4 speciály, jeden znich slooužil jako elektrocentrála.
Teď vážně, mě furt kategorie 10a více tun přijde moc velká
úte dub 06, 2010 6:51 pm

Jenda
Příspěvky: 339
Registrován: pon dub 16, 2007 1:30 pm
Bydliště: Česká Lípa a Praha

Příspěvek

Pánové já vás nechápu, když někdo chce náklaďákem, tak asi ví proč. Nevim proč by tomu měla doba odzvonit, zrovna nedavno jsem v TV viděl pořad, kdy někdo s obytným nakladnim renaultem přejel afriku, tak co ;)
Osobně bych to viděl na 815, protože 148 je sice hezký a spolehlivý auto, ale maximálka na kvalitnějším povrchu ji znevýhodňuje.. Pokud přeci jenom tatru s čumákem a 4x4, tak 137 a dát do toho 148 motor ;) Relativně malá spotřeba a "přemotorovaný".
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Obrázek
úte dub 06, 2010 7:24 pm

Návštěvník

Příspěvek

http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/nak ... ni/7911857
A co třeba tohle? Motor s centrálou můžeš zkusit prodat nějakému zoufalci a když tu šopu vyčistíš
tak to může být docela fajnové bydlení. Teda za předpokladu že ten podvozek zato stojí,
tyhle mašiny ale většinou nemívají moc naběhané :think:
úte dub 06, 2010 9:16 pm

tatraman
Příspěvky: 400
Registrován: pon led 15, 2007 9:49 am
Bydliště: BM
Kontaktovat uživatele:

815 skříň

Příspěvek

jo ale ty spodní bedny by jsi nechal na prvním hrbu, a zboku vidím, že je to nějaká prodejna či co,, to znamená upravit celou kastlu,
úte dub 06, 2010 9:28 pm

PetrP
Příspěvky: 300
Registrován: čtv říj 30, 2008 11:17 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek

Tak začínám pocit,že Tatraman zná úplně vše a pravdu má jen on.Zatím vše jen kritizuje.....a masíruje stále jen svůj názor. :wall: Nic proti Tatramane,ale......
Tak snad jedině Aero minor II to se do 10tun vejde a Elsner s ním projel Afriku tam a zpět.To,ale byl PAN :2d:
Petr.P
úte dub 06, 2010 9:47 pm

výletník
Příspěvky: 57
Registrován: úte bře 30, 2010 4:15 pm
Bydliště: Střemy

další pod otázky

Příspěvek

připomínám otázku, jak je pracné (časově, finančně) upravit T815tku aby bylo možno vytvořit průchod do obytné nástavby a nebyl to průlez 50x50cm, ale v nejlepším případě něco jako je výše v galerii z manem(jestli se nepletu má T815 za kabinou mnoooho věcí které tomu očividně vadí) pochopitelně asi nějaká harmonika na pár úchytů, aby se jednoduše mohla sklopit kabina a jít do motoru. Má s tím někdo zkušenost, nebo nápad?

Pak ještě radu ohledně homologace nástavby, jestli je to obtížné, možné-nemožné, jestli někdo má zkušenosti z homologací? (z homologací obytné části a převedení náklaďáku na obytné auto)

Je nějaký rozdíl u podvozku T815 civilní verze, oprati vojenské? Ptám se na to jestli na použití např 16 R20 nepotřebuje pevnější podvozek něž seriový (diferencialy, převody atd. někdo se někde zmiňoval, že vojsko mělo pevnější podvozky ....)

díky za reakce
úte dub 06, 2010 10:14 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mint a 23 hostů