Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Jardo, díky za příspěvek a za názor, k té spotřebě jen chci říct, že nemám osobní zkušenost ze spotřebou Tater a náklaďáků a mnoho lidí říká že se Tatra nedostane pod 60litrů někdo říká 100, někdo říká 30, já fakt nevím a rád bych něco o co se můžu opřít, protože jak sem psal ujeli jsme v Africe 83tisíc kilometrů a jeli spotřeba o 10 litrů vyšší než u druhého, může to udělat z celého rozpočtu navýšení 8000 litrů nafty (cca 200tis Kč) což není málo (tedy pro mě každá kačka dobrá) takže rád bych bral v potaz i spotřebu auta, lépe se počítá kalkulace celého výletu, velikost nádrží atd.
Tatraman: nevím kolik může vážit samotná nástavba na Tatru a 5 tun byl odhad, jak sem psal v Patrolu jsme vezli skoro dvě tuny věcí (váha auta celkem 3500kg) a to je Patrol malé auto, je to jen odhad, podpořený mou zkušeností, budu rád když to bude méně...
toto vše beru jako pro mě velice přínosnou debatu, jaký koli názor je pro mě cenný a za každý děkuji, vše je jak mozajka, puzzle, někdy i zdánlivě "nešikovná" připomínka, se může později ukázat jako velice moudrá nebo podmětná pro jinou přínosnou diskuzi
Tatraman: nevím kolik může vážit samotná nástavba na Tatru a 5 tun byl odhad, jak sem psal v Patrolu jsme vezli skoro dvě tuny věcí (váha auta celkem 3500kg) a to je Patrol malé auto, je to jen odhad, podpořený mou zkušeností, budu rád když to bude méně...
toto vše beru jako pro mě velice přínosnou debatu, jaký koli názor je pro mě cenný a za každý děkuji, vše je jak mozajka, puzzle, někdy i zdánlivě "nešikovná" připomínka, se může později ukázat jako velice moudrá nebo podmětná pro jinou přínosnou diskuzi
K té spotřebě ta e2 4x4 s 5ti tunama se musí v průměru jak píšeš při 60sáti kilometrové rychlosti tzn. předpokládám jízda po rozbité silnici sem tam terení vložka když to hodně přeženu tak vlést do 40ti litrů u t148 to bude tak nastejno a klasika 815 10tivál tak o 3-5l víc v žádném případě nepočítej s tím že jakékoli auto jiné značky stejné váhové kategorie,pohonu 4x4 a přibližnému objemu motoru na tom bude líp. Tady ty spotřeby co tady čteš 60-120l sou většinou s naloženými8x8 nebo 6x6 v soupravě a v těžkém terénu.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
No ted jsem tu debatu par dni nesledoval, ale v podstate, pokud chcete jet jenom ve 2, tak jedte nejakym Land Roverem. Pokud chcete stavět expedicni nakladak (nechat vyrobit nástavbu), tak bych souhlasil s Tatramanem - jediny, na čem bych to stavěl je Unimog, coz je prakticky stejna kategorie jako T805, akorat to neni 50. let
stary, ale poridil bych neco tak 20 let staryho - to uz by mohlo byt za solidni cenu a melo by to trochu
lepši životnost, co se materialu týče. Uvahy typu expedicni T815 bych dal uplne k ledu, dnes na to uz opravdu neni doba.
To PetrP: no ona značka LIAZ (byť poněkud "upravená") si dobře vedla i na letošním Dakaru (nikoliv jen v 80. letech), když dokončila závod
jako jediná z českých kamionů a to ještě na celkovém 4. místě (toto dále nerozebírat - patří to do jiného vlákna
stary, ale poridil bych neco tak 20 let staryho - to uz by mohlo byt za solidni cenu a melo by to trochu
lepši životnost, co se materialu týče. Uvahy typu expedicni T815 bych dal uplne k ledu, dnes na to uz opravdu neni doba.
To PetrP: no ona značka LIAZ (byť poněkud "upravená") si dobře vedla i na letošním Dakaru (nikoliv jen v 80. letech), když dokončila závod
jako jediná z českých kamionů a to ještě na celkovém 4. místě (toto dále nerozebírat - patří to do jiného vlákna
expedička
805FANe , pokud jsi dobře četl, tak te%d jeli s Patrolem, kterej je nízkej a těžkej, takže Defendr je stejná kategorie osobáků - i když pravda podle mě je lepší.
Ještě se vrátím k obytňákům a Unimogu,, v současné době je problém, že každý chce komfort jako v bytě, ale zapomíná, že vše něco váží. A pokud stavíte auto, nesmí se zapomínat na výšku nádstavby a hlavně těžiště, Pokud totiž na Unimoga postaví 3 m nádstavbu, tak je jasné že s těžištěm metr nad zemí se to auto (ale i jiné) bude převracet na bok.
Dnes se dá postavit velice lehká nádstavba z hliníku a přitom by neměla být příliš vysoká. kvůli těžišti,,, Zkuste si někdy dát na osobáka 100 kilo na střechu a projíždějte rychle zatáčku co to s vámi udělá? A teĎ si vemte, že náklaďák má těžiště ještě výš a přejíždí terénní nerovnosti,
Ještě se vrátím k obytňákům a Unimogu,, v současné době je problém, že každý chce komfort jako v bytě, ale zapomíná, že vše něco váží. A pokud stavíte auto, nesmí se zapomínat na výšku nádstavby a hlavně těžiště, Pokud totiž na Unimoga postaví 3 m nádstavbu, tak je jasné že s těžištěm metr nad zemí se to auto (ale i jiné) bude převracet na bok.
Dnes se dá postavit velice lehká nádstavba z hliníku a přitom by neměla být příliš vysoká. kvůli těžišti,,, Zkuste si někdy dát na osobáka 100 kilo na střechu a projíždějte rychle zatáčku co to s vámi udělá? A teĎ si vemte, že náklaďák má těžiště ještě výš a přejíždí terénní nerovnosti,
Italové
Prní část, kde ukazují jak je stavěli - ty auta, uvádí Bepe Tenti.
http://www.youtube.com/watch?v=Mi91kdgb ... re=related
Podle mě ty auta jsou moc masivní,ale vzhledem k tomu co projeli,, najdete na jutubu i pokračování www.overland.org
expedice s Iveco Daily 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=JgJ4PSHK ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=Mi91kdgb ... re=related
Podle mě ty auta jsou moc masivní,ale vzhledem k tomu co projeli,, najdete na jutubu i pokračování www.overland.org
expedice s Iveco Daily 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=JgJ4PSHK ... r_embedded
expedička
Tak nezbyde nic jiného než aby Tatra po vzoru Iveca postavila exoediční speciál.. Viděli jste jak makali v Ivecu?? Na míru postavi 4 speciály, jeden znich slooužil jako elektrocentrála.
Teď vážně, mě furt kategorie 10a více tun přijde moc velká
Teď vážně, mě furt kategorie 10a více tun přijde moc velká
Pánové já vás nechápu, když někdo chce náklaďákem, tak asi ví proč. Nevim proč by tomu měla doba odzvonit, zrovna nedavno jsem v TV viděl pořad, kdy někdo s obytným nakladnim renaultem přejel afriku, tak co
Osobně bych to viděl na 815, protože 148 je sice hezký a spolehlivý auto, ale maximálka na kvalitnějším povrchu ji znevýhodňuje.. Pokud přeci jenom tatru s čumákem a 4x4, tak 137 a dát do toho 148 motor Relativně malá spotřeba a "přemotorovaný".
Osobně bych to viděl na 815, protože 148 je sice hezký a spolehlivý auto, ale maximálka na kvalitnějším povrchu ji znevýhodňuje.. Pokud přeci jenom tatru s čumákem a 4x4, tak 137 a dát do toho 148 motor Relativně malá spotřeba a "přemotorovaný".
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/nak ... ni/7911857
A co třeba tohle? Motor s centrálou můžeš zkusit prodat nějakému zoufalci a když tu šopu vyčistíš
tak to může být docela fajnové bydlení. Teda za předpokladu že ten podvozek zato stojí,
tyhle mašiny ale většinou nemívají moc naběhané
A co třeba tohle? Motor s centrálou můžeš zkusit prodat nějakému zoufalci a když tu šopu vyčistíš
tak to může být docela fajnové bydlení. Teda za předpokladu že ten podvozek zato stojí,
tyhle mašiny ale většinou nemívají moc naběhané
815 skříň
jo ale ty spodní bedny by jsi nechal na prvním hrbu, a zboku vidím, že je to nějaká prodejna či co,, to znamená upravit celou kastlu,
další pod otázky
připomínám otázku, jak je pracné (časově, finančně) upravit T815tku aby bylo možno vytvořit průchod do obytné nástavby a nebyl to průlez 50x50cm, ale v nejlepším případě něco jako je výše v galerii z manem(jestli se nepletu má T815 za kabinou mnoooho věcí které tomu očividně vadí) pochopitelně asi nějaká harmonika na pár úchytů, aby se jednoduše mohla sklopit kabina a jít do motoru. Má s tím někdo zkušenost, nebo nápad?
Pak ještě radu ohledně homologace nástavby, jestli je to obtížné, možné-nemožné, jestli někdo má zkušenosti z homologací? (z homologací obytné části a převedení náklaďáku na obytné auto)
Je nějaký rozdíl u podvozku T815 civilní verze, oprati vojenské? Ptám se na to jestli na použití např 16 R20 nepotřebuje pevnější podvozek něž seriový (diferencialy, převody atd. někdo se někde zmiňoval, že vojsko mělo pevnější podvozky ....)
díky za reakce
Pak ještě radu ohledně homologace nástavby, jestli je to obtížné, možné-nemožné, jestli někdo má zkušenosti z homologací? (z homologací obytné části a převedení náklaďáku na obytné auto)
Je nějaký rozdíl u podvozku T815 civilní verze, oprati vojenské? Ptám se na to jestli na použití např 16 R20 nepotřebuje pevnější podvozek něž seriový (diferencialy, převody atd. někdo se někde zmiňoval, že vojsko mělo pevnější podvozky ....)
díky za reakce
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mint a 23 hostů