Stránka 5 z 118

Napsal: ned dub 04, 2010 9:35 pm
od Filip Závada
Čonkine :mad: :!: , co jsi tím chtěl říct, že tam je T 148? To jako že to je auto na pár kilometrů?? Koukni na Lambaréné, a to byla o poznání horší T 138..

Napsal: ned dub 04, 2010 9:53 pm
od T613
A co T810? :)

Napsal: ned dub 04, 2010 10:06 pm
od Filip Závada
A nebo V3S.. Pokud nikam nespěcháš a nevadí ti nepohodlí, tak čím jednodušší auto tím lépe.

Napsal: ned dub 04, 2010 10:53 pm
od výletník
o V3S jsem přemýšlel, pohodlí nikdy moc na cestách není, ale čím větší je, tím lépe. Navíc když sem načítal opravdové ovace na V3Sku, která v terénu je stále špičkové auto, mě zaujala zkušenost jednoho reportera, který popisoval, že v těžkém terénu trochu vadí absence posilovače a že spolujezdec musí často pomáhat při řízení a vzhledem k tomu že má přítelkyně má kolem padesáti kilo a nemá moc velkou sílu tak sem to zavrhl (-:
jinak sem VS3 potkal v Kamerunu a celou řadu tatrovek většinou 148 v Angole, KOngu, Nigerii .... potkal sem v Angole čecha co má autodopravu a jeho nastoupená "jednotka" čítá pouze Tatry ...

Napsal: ned dub 04, 2010 10:58 pm
od výletník
nějaké jeho "video"
http://www.youtube.com/watch?v=HZJDqjDAc-4

na obhajobu 148

Napsal: ned dub 04, 2010 11:08 pm
od mirazapletal
No náhrada za V3S je Tatra810, moderní kabina, motor renault, víceméně luxus moderního vozu, není to tak velké jako T815 ale zas větší než Unimog. Jediná nevýhoda je, že zatím v civilu moc neodzkoušeno.

http://www.ason.cz/images/t180.jpg

Napsal: ned dub 04, 2010 11:20 pm
od nomerad
810: a už se ani moc zkoušet nebude. V rozvojovém plánu Tatry, který se soustředí na subdodavatelskou výrobu podvozků s rourou, se s tímto jednorázovým projektem pro AČR dále nepočítá.

Napsal: ned dub 04, 2010 11:39 pm
od výletník
to vypadá mile,
teď jestli se to dá sehnat? za jakou cenu? jak je to odzkoušené atd.

expedice

Napsal: pon dub 05, 2010 10:08 am
od tatraman
Nemyslím, že unimog je slabej. Osobně jsem na tom viděl dost nástaveb cestovatelských, používají to armády, je to vlastně armádní stroj, čili to nemůže být špatný.
Co se týče vyhrabávání se z písku nebo bahna - to se to stane s jakým koliv autem, který má kola. čím větší auto, tím hůře se potom vyhrabává, pokud nemáš naviják, Ten ovšem musí být ale zase někam ukotvit.
Co se týče srovnábí osobního expedičního a náklaďáku. To je nebe a dudy. Nezapomeň že osobák má nosnost cca 1,5 t, a hlavně svetlou výšku cca do 30 cm. U náklaďáků na tomhle začínáš. Tím pádem se mění i průchodnost a to radikálně. Dnes bych opravdu asi stavěl na Unimogu. Nehledě na to že mercedesy jsou v Africe zastoupeny.



Vtípek na závěr: Tak kupte T810 :-)

pro PetrP

Napsal: pon dub 05, 2010 10:16 am
od tatraman
Ano máš pravdu, kapitám ručí za loď i posádku. Ale za 20 let co sleduji výpravy a cestování se vše radikálně změnilo.

Napsal: pon dub 05, 2010 10:59 am
od Filip Závada
Ono se sluší připomenout, že Unimogů je více typů, ale pokud můžu za sebe tak třeba Praga UV 80 projede prázdná hodně, naložená, to už je horší, auto skřípe, kroutí se, nebudí dojem důvěry. Takže Unimoga ano, ale s lehkou nástavbou a toho největšího co se vyrábí nebo vyráběl. Jinak Unimog je původně ZEMĚDĚLSKÝ STROJ.

Napsal: pon dub 05, 2010 11:32 am
od výletník
Na cestě jsme byly s Patrolem, auto naložené, se všema náplněma mělo 3500kg autíčko trpělo, několikrát prasknul rám, několikrát (5x mrtvé tlumiče ....) Unimoga sem viděl hodněkrát v terénu a je opravdu mrštný atd. viděl sem ho v terénu i s nástavbou, naloženého a přirovnal bych to k neobratnému chrobákovy z batohem na zádech, který v extrému neměl sílu aby vyjel, se převracel, neměl stabilitu ....
No na Unimoga sem moc po africe neviděl servisů a když sem potkal v Namibii jednoho těžaře co nedal na Unimoga dopustit, říkal že je to super auto, do te doby než na něj začneš kupovat náhradní díly, jeden tlumič ho v africe stojí cca 30.000kč (nevím kolik stojí tady, a kolik stojí tlumiče na ostatní náklaďáky, tak je to možná normoš)
Jinak když budu od oka počítat a vemu že nástavba bude k tuně, k tomu nádrže na naftu cca 1000 litrů, pak pitnou a užitkovou vodu z nádobama taky tuna (300litrů pitné a 300 užitkové) nějaké vybavení, bagáš, zásoby až šest lidí, rámy, rezervy tak odhadem tu máme 5 až 6 tun (hrubý odhad) nákladu a z osobní zkušenosti si myslím že auto v terénu je dobré zatížit tak na 70% a né na 130%,

Napsal: pon dub 05, 2010 12:00 pm
od roadtrain
možná to tady je ale jako inspirace http://www.unicat.net/en/pics/VXL16HD-2.html
jsem si dovolil půjčit doufám že se nikdo nebude zlobit

Napsal: pon dub 05, 2010 12:07 pm
od gugýto
Mááázec 8)

Napsal: pon dub 05, 2010 12:26 pm
od david
Zajímavá debata a přiznám se výletníkovi, že než nahodil odkaz na jeho cestopis, myslel jsem, že jde o někoho, kdo má velké oči a velké plány, ale shoří při prvním kroku k realizaci (omlouvám se, ale ve svém okolí mám takových lidí několik). Nicméně po letmém prolítnutí cestopisu vidím, že asi opravdu tušíte o co jde.

A zatím bych měl jen jednu poznámku: pokud jde o výkon - aby auto bylo mrštné a dostatečně silné, asi bych vynechal z výběru (levnou a jednoduchou) Pragu V3S, zvláště pokud i Unimog budí pocit málo výkoného vozidla, tak potom bych V3Sku posadil ještě o stupeň níže. (Odborníci mě kdyžtak opraví, nezapírám,že s V3S jsem jako jeden z později narozených už neměl tu čest jet, bohužel).
A upřímně řečeno, na výběr je tolik variant, že nevím nevím, jakou cestou bych se pustil a jsem rád, že tohle nemusím řešit:-) Jednoduché starší vozidlo (něco vojenského třeba jako zmíněná Tatra148?), nebo nějakou střední třídu (třeba nějaký Unimog?), nebo nějakou moderní "úspornou" a pohodlnou voňavku (T810, Unimog, MAN?) za kotel peněz? Každá varianta má svý + i - . Každopádně ať to dopadne jakkoliv, těším se na reporty z expedice!