Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 2349
- Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
- Bydliště: Brünn
- Kontaktovat uživatele:
a když už jsme u toho v hokně byla debata, že když se jede k požáru tak se houká jako hoří hoří a když k bouračce tak prej jinak? ja si myslim že je to typem houkačky ty novodobý houkaj stejně
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
Hynku, pěkný video, dovolím si zařadit do vlákna k příslušné značce
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Čonkin: Moje video to není, když s na youtube dáš hasiči holešovice, vyplivne to Volvo víckrát.
karel slezák: Hasičská auta mají umět dle vyhlášky tři tóny - WAIL (dlouhý kolísavý tón), YELP (krátký kolísavý tón) a HI-LO (kvarta = hóó-říí) a jaký houká záleží na strojníkovi nebo veliteli, podle toho kdo má v tom kterém autě v dosahu ovládací krabičku, není v tom žádné pravidlo... Většina z nás strojníků v Praze mění tón těsně před křižovatkou nebo když dojíždíme kolonu, ze zkušenosti to upozorní víc řidičů...
karel slezák: Hasičská auta mají umět dle vyhlášky tři tóny - WAIL (dlouhý kolísavý tón), YELP (krátký kolísavý tón) a HI-LO (kvarta = hóó-říí) a jaký houká záleží na strojníkovi nebo veliteli, podle toho kdo má v tom kterém autě v dosahu ovládací krabičku, není v tom žádné pravidlo... Většina z nás strojníků v Praze mění tón těsně před křižovatkou nebo když dojíždíme kolonu, ze zkušenosti to upozorní víc řidičů...
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: pon srp 01, 2011 10:44 am
- Bydliště: Kadaň
No, s těmi tóny nemáš Hynku pravdu. Každý tón má svou funkci, dokonce při představení Tesly AZD 530 bylo v jednom z auto moto revue (?) seznámení motoristické veřejnosti s novými tóny VRZ a jejich vysvětlení. Bohužel ho nikde nemůžu najít. Zapátral jsem na internetu a vysvětlení jednotlivých tónů je v podstatě takové, jaké si já pamatuju z toho pořadu. Wail (kvílení) základní tón, používá se nejčastěji. Yelp (ňafání) v hustém provozu a nebo před křižovatkou. Hi-Lo (High and Low) se používá zejména v pomalu popojížděcí a nebo stojící koloně vozidel tak, aby nenervoval ostatní řidiče. Je ze všech tónů nejméně účinný a v některých státech USA už se nepoužívá. Zcela určitě to není Ho-Ří, to ti Amíci, kteří to vymysleli, vůbec neznají.
Proti zlu zlem, ale nestat se grázlem!
Ano, ale je to skutečně kvarta, čili ho-ří. A tohle vysvětlení z AMR jsem taky slyšel, ale je to podle mě v současnosti nesmysl, tohle už dneska nikdo neví... Přepínám to v reálu jak se mi to hodí. Když jede víc aut najednou, na každém to máme většinou puštěné jinak, aby bylo jasné, že jede víc aut... A nejlepší stejně byla elektronická Q siréna, tedy extrémně dlouhý tón, který byl na mojí T613 když slopužila u JSDH Praha 11...
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: pon srp 01, 2011 10:44 am
- Bydliště: Kadaň
To je ale právě ten největší omyl. To prostě ho-ří není ani omylem, i když to silně připomíná. Má své jméno i funkci, nejnižší frekvenci, je nejméně slyšitelný. Už od prvních AZD funguje logikcy rychlé přepínání pouze mezi prvním a druhým tónem. A AZD je v podstatě pouze kopie. Q siren výborný, ale nevím, jestli u nás lze (myslím ten, co připomíná rotační sirénu). A co se týká jízdy více aut najednou, tak máš pravdu, že je lepší, aby každý houkal jiným tónem. Tady je problém třeba se žebříky ze státní zakázky, kdy jsou ty Metzy standardně vybaveny FS sirénou dokonce na čtyři tóny, ale zapojen do ovladačky je jen jeden. Omlouvám se za OT.
Edit. Mám na mysli u nás nejrozšířenější typy sirén. Ale teď jsem slyšel sanitku, která po Wail a Yelp měla něco, co frekvencí silně připomínalo klasické Ho-ří.
Edit. Mám na mysli u nás nejrozšířenější typy sirén. Ale teď jsem slyšel sanitku, která po Wail a Yelp měla něco, co frekvencí silně připomínalo klasické Ho-ří.
Proti zlu zlem, ale nestat se grázlem!
Môj koráb
Mám otázku na tu prítomných tatrovákov. Nakoľko TATRU pilotujem len nejaký rok tak nemám ešte všetko dôsledne vychytané tak mám zopár otázok. TATRA 815 PR2 CAS-32 rok 87 - repas 2014.
Prvá otázka sa týka kúrenia - topení. Na to že to ma dosť veľky bufik to podľa mna topí dosť mizerne. Minule som šiel ráno vonku bolo zhruba -12 stupnov. Tatra topila kým stála na mieste ale akonáhle som už šiel to topiť prestalo a zamrzali mi okná zdnuka. Otázka čo robím zle ? Treba založiť do masky dečku abo karton ? Pomože to ?
Dalšia otázka - na tatre sa nedá prepnúť prúdenie teplého vzduchu od motora do kabíny ? teda Tatra topí iba s bufikom ?
Dalšia otázka sa týcha vzduchu . . . Fučí mi vzduch cez protimrazovú pumpu . . pomôže odstránenie pumpy ? (na Š706 som mal pumpu nefunkčnú lieh som davkoval priamo do vzduchojemov)
Volant sa pri vytočení a jazde dopredu sam nevracia do neutralnej polohy . . . je to normalne ? teda je to spôsobené balónovými pneu ?
A možno trochu blbá otázka . . .tatra nemá na vzduchových vankúšoch nejaké tlakové vyrovnávanie pri náklone ?
Aktuálny problém vyžaduje aktuálne riešenie . . .
Všetko je možné. Dosiahnuť "nemožné" trvá len o čosi dlhšie.
Inteligentný človek je nútený občas sa opiť, aby mohol komunikovať s idiotmi naokolo
Všetko je možné. Dosiahnuť "nemožné" trvá len o čosi dlhšie.
Inteligentný človek je nútený občas sa opiť, aby mohol komunikovať s idiotmi naokolo
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Tatra má jen bufíka, odstraň filtr mezi nádržkou a čerpadlem topení většinou to bývá ono. Jinak by to chtělo asi zkontrolovat dodávku nafty a dávku paliva za pumpičkou.
Protimrazová pumpa je v dnešní době záležitost na jednu sezonu, vyměnit, nebo nahradit vysoušečem např. Knorr LA 8028 a máš to i s regulátorem.
Nevracení volantu dělají skutečně balony.
Proti naklánění byly některé cisterny vybaveny mechanickými stabilizátory zadních náprav, vzduchové zařízení není.
Protimrazová pumpa je v dnešní době záležitost na jednu sezonu, vyměnit, nebo nahradit vysoušečem např. Knorr LA 8028 a máš to i s regulátorem.
Nevracení volantu dělají skutečně balony.
Proti naklánění byly některé cisterny vybaveny mechanickými stabilizátory zadních náprav, vzduchové zařízení není.
Ďakujem za rady. Čo sa toho nakláňania týka upresním že ak stojím bokom na naklonenej rovine a odpúšťavam vodu z cisterny tak sa ta potvora klopí na tú nižšiu stranu a ja mam strach aby neľahla na bok tak som vtedy nohou znižoval tlak v mechoch na vyššej strane. A to ma zaujímalo či niekotré tatry nemajú nejaké automatocké vyrovnávanie alebo take nieco
Aktuálny problém vyžaduje aktuálne riešenie . . .
Všetko je možné. Dosiahnuť "nemožné" trvá len o čosi dlhšie.
Inteligentný človek je nútený občas sa opiť, aby mohol komunikovať s idiotmi naokolo
Všetko je možné. Dosiahnuť "nemožné" trvá len o čosi dlhšie.
Inteligentný človek je nútený občas sa opiť, aby mohol komunikovať s idiotmi naokolo
...podvozek na měchách..nemá při stání vůbec žádný projevy negativních náklonů...stojí tak jak zastaví..nějak navíc se nenaklání...ba naopak při této cisterně mě napadá že když se voda při poloprázdný bečce přelije samosebou na tu stranu kde je jakoby nakloněná, dojde k většímu odklonu kol (zaboření pod nástavbu). . na té zatížené straně. .tím se polohový ventil přestaví do polohy..plnění a začne přifukovat měchy......to.samé nastane na té odlehčené straně kde začne ale.obráceně nastavený polohový ventil (směrem dolu)..vypouštět měchy..tím.dojde k vyrovnávání podvozku...ale pozor ne do vodorovné polohy...jen tak aby měli prostě kola stejnej uhel odklonu....to znamená že vlivem toho že tím ventylem polohovým protéká jen omezené množství vzduchu, má jistou setrvačnost a dobu potřebnou k dorovnání...a může tak vzniknout jev že se moc naklání na jednu stranu....
..každopádně skontrolovat jestli to nejni přehozený jak psali chlapi....tzn. levý polohový ventil ovládá pravé měchy...a obráceně
...a nebo do kříže všelijak....už jsem tyto matlaniny viděl a pomáhal odstraňovat...podobný neduhy...i na ternu kde jsou jenom 4měchy na dvě nápravy to bylo rozdrbaný do kříže. ..a auto jezdilo jak šulin nastranu..jednou tak podruhý jinak...jestě jsem s kýmsi mluvil a on mi řek že to je takhle lepší do zatáček...apod...no strašný...
..každopádně skontrolovat jestli to nejni přehozený jak psali chlapi....tzn. levý polohový ventil ovládá pravé měchy...a obráceně
...a nebo do kříže všelijak....už jsem tyto matlaniny viděl a pomáhal odstraňovat...podobný neduhy...i na ternu kde jsou jenom 4měchy na dvě nápravy to bylo rozdrbaný do kříže. ..a auto jezdilo jak šulin nastranu..jednou tak podruhý jinak...jestě jsem s kýmsi mluvil a on mi řek že to je takhle lepší do zatáček...apod...no strašný...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 hostů