Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Hasičské Tatry
Na hmyzocykl pořádnou trumpetuuu
co neodhodí nárazník odfoukne klakson
co neodhodí nárazník odfoukne klakson
Bude jich vice !!!
Offroad Trucks Australia are excited and proud to announce that we will be supplying our Tatra 4x4 range (815-2 crew and 815-7 single cabs) to the WA Department of Fire and Emergency Services (DFES), for the current "4.4 Broadacre" fleet replacement.
https://www.facebook.com/offroadtrucksaustralia/
Offroad Trucks Australia are excited and proud to announce that we will be supplying our Tatra 4x4 range (815-2 crew and 815-7 single cabs) to the WA Department of Fire and Emergency Services (DFES), for the current "4.4 Broadacre" fleet replacement.
https://www.facebook.com/offroadtrucksaustralia/
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Milan Dermek
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Terra THT
https://www.instagram.com/p/B_Mgsa3BWSn/
Odkaz na instagram ...
Tatra Terra CAS 20 THT Políčka ..
SDH Drásov ..
Odkaz na instagram ...
Tatra Terra CAS 20 THT Políčka ..
SDH Drásov ..
Naposledy upravil(a) TATRA8X8 dne úte dub 21, 2020 10:20 pm, celkem upraveno 1 x.
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Re: Hasičské Tatry
Už se nemůžu dočkat nového vyprošťováka.
Re: Hasičské Tatry
Bude to stejněj sráč jako AV-20 jen o kousek větší Ale hezký to asi bude, no
Re: Hasičské Tatry
Proč sráč?
Re: Hasičské Tatry
Zeptej se na stanicích kde to maj. Neslyšel jsem na to od nich jediný slušný slovo. Nic to nezvedne, nikam to nedosáhne a když to chtěj zapatkovat, musek kolem toho běhat kolem dokola jak idioti... Měla to být auta s hydraulickou rukou, která má výrazně lepší parametry, ale to by tehdy nesměl bejt někdo zaháčkovanej v ČKD... Měli jsme v práci AV-30, horší vyprošťovák neexistuje na světě, říkali jsme, že zapoměli mezi trojku a nulu dát tečku, protože přesně tolik to skutečně zvedlo. Naprosto nechápu, proč si ZÚ nechává postavit vyprošťovák s jeřábem, kterej větišnu svý nosnosti sežere to extrémně těžký rameno. Budu vypisovat pro nás teď vyprošťovák a bude tam ruka, na základu nosnost 25 tun, na 20 metrech ještě 2,7 tuny... Tohle bude rádo, že to na deseti metrech zvedne osobák...
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Hasičské Tatry
To máš těžký, dle norem EU budou stroje stále nepohodlnější a složitější. To patkování je zrovna příklad, stará V3S měla páky na straně řidiče na celý jeřáb. Nyní dle EU musíš na pohyb opěry vidět. Vyprošťovák s rukou má své pro i proti , tak jako jeřáb. Například ruka je vždy pružnější- tzn. pokud dostaneš břemeno do pohybu, tak se vlivem průhybu ruky zastaví o něco déle(dále) po uvolnění ovladače než u jeřábu. Další věcí je patkovací šíře. S rukou budou hasiči zabírat celou dálnici a nebojím se říci i protisměr. To se mohu posrat, když jezdím kolem auta ve škarpě půl dne a po příjezdu hasičů tito místo zastavení za sebou na krajnici a případně v pravém pruhu, postaví 3 auta vedle sebe. Podotýkám, že vozidlo bylo na kolech, zamčené a opuštěné(shodou okolností ve stejném místě jako ty kanály, ale v protisměru). Chápu, když musí vyprošťovat, nebo umístit vrtulník, ale na zasypání skvrny, čekání na odtah a podobné drobnosti Stejně jsme národ čumilů a kolemjedoucí pojedou krokem, aby si to prohlédli
TERRA THT 6X6
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Re: Hasičské Tatry
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Re: Hasičské Tatry
tatrák pája: Ale no to má páku u každý nohy, nemá je to sdružený aspoň do jednoho místa. A proč bych s rukou zabíral i protisměr? Patkuju na tu stranu, kam jeřábuju, ne? na druhou vysunu jen na krátko... Jeřáb má drtivě víc proti, naštěstí máme u nás rozum a budeme kupovat vyprošťovák s opravdu velikou rukou, nikoli s jeřábem. A pokud dostaneme finace, koupíme si i 40 t jeřáb, ale rozhodně to nebude zastaralej klump z ČKD...
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Hasičské Tatry
Hynku, na jeřábech různých výrobců pracuji více než 20 roků. Ruky jsem vyzkoušel také různé a čím novější, tím složitější. Velkou ruku(60tm) musíš rozložit celou, protože si snímá stabilitu podle zatížení protilehlé opěry (Gonzales by vysvětlil lépe) Výhoda je větší nosnost při naloženém autě, ale nevýhoda je ta patkovací základna. Jinak ČKD umí také ruku, dokonce ji dodali snad hasičům. Je pravda, že na manipulaci a posouvání,rovnání a šikmé tahy je ruka lepší. S tím patkováním nás čeká automatické ustavování, zatím je u plošin. A to je potom radost postavit to v terénu, když nejprve musí odlehnout kola od země a potom se začne vyrovnávat a na konec zjistí, že má krátké pístnice a požaduje opakování a tak stále dokola (plošina Cela)
Zlaté staré stroje
Zlaté staré stroje
Re: Hasičské Tatry
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Re: Hasičské Tatry
Velkou ruku sice ČKD dodalo, ale je to jakejsi tureckej zgarb Hidrokon, který ČKD pokud vím jenom dodalo (nevím, zda prováděli montáž na podvozek, to bych kecal), je to na pětinápravovém Actrosu, samo o sobě je to nadměr, a jezdí v Hlučíně na Záchranném útvaru HZS, je to neskutečná megaobluda... To co teď chceme kupovat, tomu stačí jedna strana, software navíc umí konečně do nosnosti započítat jako protiváhu i aktuální váhu samotného auta, to je celkem novinka, rok a půl starý plzeňský vyprošťovák, kterým jsme se při psaní technické specifikace inspirovali, to ještě neumí... Jako vyprošťovák AV fakt nebrat... Dokonce kluci, co měli na stanicích dřív starou AV-14 říkaj, že byla lepší jak AV-20...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 hostů