Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 624
- Registrován: ned čer 07, 2009 2:08 pm
- Bydliště: Mšené-lázně
- Kontaktovat uživatele:
Fotografie a videa nejen nadměrných nákladů - www.davidkralik.cz nebo www.youtube.com/c/davidkralik1979
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: úte úno 09, 2016 9:07 pm
- Bydliště: Přelouč
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: ned dub 10, 2011 9:43 am
- Bydliště: Hungary
Lifting a car with spreader bars in the centre of Budapest.
Film about the lifting:
https://youtu.be/l8e8N2AdQ9Y
Film about the lifting:
https://youtu.be/l8e8N2AdQ9Y
- Avia_Furgon
- Příspěvky: 50
- Registrován: ned dub 27, 2014 12:40 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mannesmann a Liebher na T 815 v roce 1989.
Zdar páni, ve svém starém "wanderbuchu" mám fotografie z Mezinárodního strojírenského veletrhu Brno v roce 1989. Čili dva měsíce před převratem. Fotil jsem to jako kluk Praktikou na kinofilm. Z důvodu malého možného odstupu od objektu je druhý obrázek poskládaný ze 3 fotografií (jakože panorama).
Ještě mám tuším z roku 1981 diapozitiv s nádhernou světle zelenou T 148 s míchačkou Stetter s dvouramenným pásovým dopravníkem. Na ja, ale najít ty diáky...
Za mým mladých let se valila propaganda ze všech stran, znáte to, třeba v Dikobrazu na předposlední stránce vždycky byly obrázky, jak třeba Reagan s nakreslenou vlajkou na klobouku objímá Thatcherovou a má přitom v ruce nůž... Jako -náctiletý kluk jsem pak v Brně vůbec nechápal, jak je možné, že jsou na Tatrách ty imperialistické nástavby třídních nepřátel.
Ještě mám tuším z roku 1981 diapozitiv s nádhernou světle zelenou T 148 s míchačkou Stetter s dvouramenným pásovým dopravníkem. Na ja, ale najít ty diáky...
Za mým mladých let se valila propaganda ze všech stran, znáte to, třeba v Dikobrazu na předposlední stránce vždycky byly obrázky, jak třeba Reagan s nakreslenou vlajkou na klobouku objímá Thatcherovou a má přitom v ruce nůž... Jako -náctiletý kluk jsem pak v Brně vůbec nechápal, jak je možné, že jsou na Tatrách ty imperialistické nástavby třídních nepřátel.
- Avia_Furgon
- Příspěvky: 50
- Registrován: ned dub 27, 2014 12:40 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pár technických otázek k autojeřábům Tatra.
Potřebuji si vyjasnit pár technických otázek k autojeřábům Tatra, prosím o Vaše názory.
1. Montáž protizávaží na autojeřáb s příhradovým výložníkem, třeba T 111 nebo T 148. Jak se tam to závaží, které je normálně uložené za kabinou, nandá? Nebyly by fotky?
2. Navíjení lana na autojeřábu s příhradovým výložníkem, třeba T 111 nebo T 148. Tam se lano navíjí osminásobně na soustavu kladek, posouvaných hydraulickým válcem. Jako klukovi mi to strašně vrtalo hlavou, proč - vždyť se musí vyvinout čtyřnásobná síla oproti tíze na háku na dvou lanech... Dnes si myslím, že to je zkrátka z důvodu unifikace dílů, prostě typově stejný hydraulický válec zvedá výložník i natahuje lano. Když to zvedne výložník s řekněme šestinásobnou pákou, tak proč ne lano. Byly už vůbec tenkrát nějaké hydromotory?
3. Přenos mechanického výkonu z podvozku do otočné nástavby. Třeba teleskopické autojeřáby na T 148, myslím si správně, že jsou poháněny motorem podvozku? Jak se přenáší mechanický výkon a vůbec ovládání, kabely, elektrika do nástavby, když ta nástavba se otáčí vůči podvozku? To je pro mě dosud nepochopené sci-fi. Ta nástavba se může vrtět o 360 stupňů furt pryč, nebo je otoč omezená?
1. Montáž protizávaží na autojeřáb s příhradovým výložníkem, třeba T 111 nebo T 148. Jak se tam to závaží, které je normálně uložené za kabinou, nandá? Nebyly by fotky?
2. Navíjení lana na autojeřábu s příhradovým výložníkem, třeba T 111 nebo T 148. Tam se lano navíjí osminásobně na soustavu kladek, posouvaných hydraulickým válcem. Jako klukovi mi to strašně vrtalo hlavou, proč - vždyť se musí vyvinout čtyřnásobná síla oproti tíze na háku na dvou lanech... Dnes si myslím, že to je zkrátka z důvodu unifikace dílů, prostě typově stejný hydraulický válec zvedá výložník i natahuje lano. Když to zvedne výložník s řekněme šestinásobnou pákou, tak proč ne lano. Byly už vůbec tenkrát nějaké hydromotory?
3. Přenos mechanického výkonu z podvozku do otočné nástavby. Třeba teleskopické autojeřáby na T 148, myslím si správně, že jsou poháněny motorem podvozku? Jak se přenáší mechanický výkon a vůbec ovládání, kabely, elektrika do nástavby, když ta nástavba se otáčí vůči podvozku? To je pro mě dosud nepochopené sci-fi. Ta nástavba se může vrtět o 360 stupňů furt pryč, nebo je otoč omezená?
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Avia_Furgon
1,Ak vydrzis do buduceho tydna vse ofotim krok za krokom.
2,Na prihradakoch kde bolo lano navyjane cez piest ziadne celustove brzdy neboli. Na AD 060 (V3S), AD 070 ( 111,148), AB 063 (138 + 148 nadstavba pohanana motor boxer 4V,alebo motorom Skoda 1202-3), AD 100 ( Skoda 706 tam uz bola brzda ma lanovom navijaku) zavazie sa vysuvalo do zadu hydraulicky a pohon od motora auta. Az novsie typy AD 080 (V3S) a AD 125 (tatra 813 4x4) a pozdejsie AD 160 AD 200 (T148 + T815) a AD 28 )T815 mali pisty na zvedani a bubny z brzdami na lano,ktorrym sa zvedalo bremeno.
A hydromotory uz samozrejme boli, ovladal si ich pakami z kabiny jerabnika
3,Mozes sa vrtiet do nekonecna. Opat, ak vydrzis do pristiho tejdne vse ti ofotim.
1,Ak vydrzis do buduceho tydna vse ofotim krok za krokom.
2,Na prihradakoch kde bolo lano navyjane cez piest ziadne celustove brzdy neboli. Na AD 060 (V3S), AD 070 ( 111,148), AB 063 (138 + 148 nadstavba pohanana motor boxer 4V,alebo motorom Skoda 1202-3), AD 100 ( Skoda 706 tam uz bola brzda ma lanovom navijaku) zavazie sa vysuvalo do zadu hydraulicky a pohon od motora auta. Az novsie typy AD 080 (V3S) a AD 125 (tatra 813 4x4) a pozdejsie AD 160 AD 200 (T148 + T815) a AD 28 )T815 mali pisty na zvedani a bubny z brzdami na lano,ktorrym sa zvedalo bremeno.
A hydromotory uz samozrejme boli, ovladal si ich pakami z kabiny jerabnika
3,Mozes sa vrtiet do nekonecna. Opat, ak vydrzis do pristiho tejdne vse ti ofotim.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 23 hostů