Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
Obuty máme Omskhina Tyrex, což je guma podobná Kamě. O náhradě uvažujeme proto, že rejdy všech osmi kol vypadají, hlavně z legislativního pohledu, dost nereálné. V tuto chvíli opravdu řešíme jen technickou realizovatelnost. A právě ty Tyrexy, stejně jako Kamy, v rozměru 425/85 R21 jsou širší než původní 15,00 R21 a kola první nápravy při plném rejdu škrtají o listová pera. Změnou za 14,00 R20 chceme mimo jiné docílit i většího rejdu. Druhý důvod nasazení tohoto rozměru je vyšší nosnost. Konstrukčně uvažujeme s maximální možnou celkovou hmotností 32t a při použití Tyrexů nebo Kamy to vychází přesně na nosnost gumy (4t), takže bez jakékoliv rezervy. Vzhledem k nerovnoměrnému rozložení hmotnosti na jednotlivá kola v provozu u Tatrovácké koncepce by bylo výhodnější použití pneumatik s vyšší nosností a to v rozměru 14,00 R20 splňují kromě Michelinů XZL i Continentaly HCS. Ano, jsou cenově úplně někde jinde, ale na druhou stranu se dají sehnat i jeté 50 - 70 % vzorku do 10 tis i s ráfkem. Vzhledem k našemu nájezdu 500 km / rok je i toto řešení přijatelné. Určitě nebudeme měnit hned, ta změna se dá udělat až bude auto hotové a podaří se na to sehnat peníze. Do té doby tam budou zcela jistě Tyrexy. Co se týká zatáčení všech náprav, tak určitě to nepotřebujeme při vyšších rychlostech, jde hlavně o to proplést se v chatových osadách a tam se jede doslova krokem. Takže i řešení zatáčení všech kol, řekněme s limitací 30 km/hod je pro nás dostatečné.
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
Kvůli nájezdu 500km ročně chcete dělat takovou přestavbu?
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
Obávám se že bez elektroniky to s omezením rychlosti asi moc nepůjde. Jedna zatáčecí náprava na sedmičce stojí komplet příplatkově skoro 10.000 éček, to je rána... Co se týká jeté gumy, tu bych na hasičský auto v životě neobul, nikdy nevíš, co zažila a kdy bouchne... Sedm let je tak maximálně životnost gumy na hasičském autě, pak už začínají být dost problémové, směsi jsou dělané tak, že po téhle době už jsou tvrdé jak šutr a dost se prodlužuje brzdná dráha, dost se to teď u HZS napříč kraji řeší...
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
Hasičská auta dobrovolných hasičů nemají velké nájezdy. Většinu zásahů máme na území Obce, tedy do vzdálenosti 3 km. Nejvíc najezdíme při výcviku a kondičních jízdách. Dalším specifikem je vysoký počet motohodin, auto stojí na místě zásahu a čerpá vodu zpravidla při středních otáčkách motoru. Je dobře, že se HZS zabývá pneumatikami na zásahových vozech, řidiči u HZS toho najezdí hodně pod majáky a o situace na hraně nikdy není nouze - tam se pak každý centimetr na brzdné dráze hodí. Můj sen je mít jedno bytelné auto, které nám bude maximálně vyhovovat a potom klidně pořeším i ty gumy. Vím, že je to opravdu důležitý faktor v bezpečnosti, ale v tuto chvíli je to opravdu předčasné - jak je psáno výše - gumy stárnou a smysl je bude mít finálně vyřešit až bude auto na výjezdu. Jinak to omezení rychlosti by šlo udělat (možná) třeba tak, že zatáčení všech kol by šlo aktivovat pouze při zařazené terénní redukci. Každopádně by to ale znamenalo mít oddělené ovládání zatáčení předku a zadku, nešlo by to spojit pevně tyčí.
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
Jojo, přesně tímhle směrem se ubíraj moje myšlenky - podle mě by to asi nebyl problém vyřešit hydraulikou... A asi by nemusel být úplně problém to omezit třeba zařazením maximálně třeba dvojky nebo trojky nejakým dobře umístěným spínačem. A samozřejmě pak nějaký zámek na to zadní řízení, hydraulika sama o sobě by to asi nemusela podržet...
Co se hydrauliky týká, tak bych se směle obrátil zde na fóru na Lubossse - jeho kousky s HONama jsou legendární, třeba by dokázal nějaký šikovný řešení vymyslet.
Co se hydrauliky týká, tak bych se směle obrátil zde na fóru na Lubossse - jeho kousky s HONama jsou legendární, třeba by dokázal nějaký šikovný řešení vymyslet.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte úno 01, 2011 5:49 am
- Bydliště: Valašsko
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
AD Pepik
Asi bych uměl najít konstrukční řeěení. Podobný projekt jsem měl rozpracovaný. V případě zájmu více na astanek@stanek-tatra.cz
Asi bych uměl najít konstrukční řeěení. Podobný projekt jsem měl rozpracovaný. V případě zájmu více na astanek@stanek-tatra.cz
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
Mlaďoši, gůgliči a podobní, máte někdo nebo umíte najít tech. rys roury osmikoly ( nechce se mi to od pasu malovat celé ) ? Zajímá mě pouze pohled shora. Dvě jednoduchá , levná a funkční mechanickohydraulická řešení bych asi měl.
PS : Při průměru kol o kterých uvažujete, nepotkají se pneu spolu? Ta vzdálenost mezi třetí a čtvrtou nápravou je hodně malá a větší pneu o sebe téměř dřou, v rejdu se vzdálenost ještě zmenší.
PS : Při průměru kol o kterých uvažujete, nepotkají se pneu spolu? Ta vzdálenost mezi třetí a čtvrtou nápravou je hodně malá a větší pneu o sebe téměř dřou, v rejdu se vzdálenost ještě zmenší.
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
luboss: podívám se po obrázách.
Add zadní rozvor - při použití druhého předního dvojčete dozadu tam bude stejný rozvor jako je vepředu a to je 1650 mm, vzadu je na vojákovi standardně 1450 mm. Civil má 1320 mm. Takže tam bych problém neviděl, když tedy kluci použijou dozadu přední dvojče.
Add zadní rozvor - při použití druhého předního dvojčete dozadu tam bude stejný rozvor jako je vepředu a to je 1650 mm, vzadu je na vojákovi standardně 1450 mm. Civil má 1320 mm. Takže tam bych problém neviděl, když tedy kluci použijou dozadu přední dvojče.
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
Předpokládám že jen rozšroubí víka, vymění pevné nápravy za natáčecí, pokud by použili celé dvojče z jiné osmikoly, nebudou jim pasovat délky hřídelí do sestupky, respektive do mezinápravového diferáku, a ty hřídele se budou muset individuálně vyrobit
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988
Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
Mozna by se hodilo i toto pdf: https://dspace.vsb.cz/bitstream/handle/ ... sequence=1
ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988
Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988
Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
lubosss: V tom případě se při zatáčení ty kola potkaj. Musí dát rozvor z předku, ostatně proto tam o 20 cm větší než vzadu byl...
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
lubossss: Když použijou přední spojovací díl i s hřídelí, tak by jim to mělo sedět do stávající roury, co jde od sestupu dozadu.
Ten přední spojovací díl stejně musí použít, protože přední péra jsou od kol dál než ty zadní kvůli rejdu.
Ten přední spojovací díl stejně musí použít, protože přední péra jsou od kol dál než ty zadní kvůli rejdu.
Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )
To by asi mělo jít, ale výrazně se zvětší délka podvozku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů