Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Koukám znovu na to video, a světla dost dobrý, :clap: no je to pět let od přestavby palivové soustavy, a na to, že to byla ráno první fůra, motor studený jak psí čumák, s kouřivostí jsem spokojený :wink:
pon čer 15, 2020 9:34 pm

Uživatelský avatar
mc.imi
Příspěvky: 359
Registrován: sob čer 26, 2010 12:50 pm
Bydliště: Žamberk
Kontaktovat uživatele:

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Zdravím Vás,

Rád bych se vás zeptal na nějaké věci ohledně řady T815 a T815-2

- Kromě motorů Tatra se tuším do nějakých aut (myslím že to byly 8x8 S1) montovaly osmiválcové motory Deutz. Je to tak? Byly to vodníky či vzducháče?

- Jak je to s převodovkami. Byly do vozů montovány jen pětistupňové převodovky nebo i nějaké jiné? Sestup byl vždy dvoustupňový?

Obě otázky se týkají T815/T815-2 ne T815 TERRNo.1

Moc Vám děkuji
Ivoš
*** TATRAweb ***
*** DAKAR Competitors ***
*** TATRA a DAKAR ***
pát čer 19, 2020 6:28 am

Karel334
Příspěvky: 1601
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Zástavba deutz motor E1 byl již v době r95 hodně starý motor který se montoval do vozidel iveco magirus,man armádní verze,lodě a stroje v 80 letech na západě. Vzducháč kovadlina, která nevyžadovala žádný zásah pro svojí spolehlivost. Zřejmě tatra chtěla prodávat na záp.trhy a proto nakupovala tyto motory. Jedno takové auto jsem měl a jezdil jsem s ním 8let.Vše se na to autě časem vyměnilo převodovky,řízení,a pod ,jen ten motor byl sále původní a nevyžadoval žádné opravy.Emisní normou E2 se již deutz nemontoval a převodovka se změnila z 6st (nespolehlivé) na 5 st + u některých modelů ještě želva -zajíc, tz.10 silničních a 10 teréních převodů.Motor deutz vždy roztáčel 6kvalt převodovku kdy 10 st bylo v hlavní př.+ šestý kv. který se řadil v sestupu a byl ještě přepůlený (12 kvaltů) .Při zrušeném omezovači to bylo hodné rychlé 120 km / jak nic .při 90 to točilo 1200ot/min a bylo jedno zda motor točí 1000ot nebo 2000ot stále to jelo na jeden kvalt.bylo to hodně dobrý auto.
pát čer 19, 2020 7:47 am

filip 90
Příspěvky: 6361
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Jj Karel to říká naprosto přesně. Je to vlastně motor, co je třeba v MAN KATu - třeba TADY. Na to jakou to tahá krávu, tak to chodí fakt pěkně.
Jinak teda s Deutzem byly až T815 Euro 1, čili "porevoluční" modely. Do T815 a T815-2 tedy jakoby předrevoluční EURO 0, tam se asi zahraniční motory sériově nedávaly. :think:
Filip Nikl
pát čer 19, 2020 9:46 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Motory Deutz se v Kopřivnici dávaly už i do stoosmačtyřicítek, ale šlo to hlavně na vývoz, tehdejší Dopravní stavby Prostějov stavěly za komárů dálnici v Lybii a měli jich tam hodně. Jak T148 tak i T815-1 Kamarád co tam tehdy byl a jezdil s nimi, na ně dodnes nedá dopustit.
sob čer 20, 2020 8:02 am

Uživatelský avatar
mc.imi
Příspěvky: 359
Registrován: sob čer 26, 2010 12:50 pm
Bydliště: Žamberk
Kontaktovat uživatele:

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Děkuji všem za informace.

V těch 148 s Deutzem byl taky 8válcový vzducháč?

Ivoš
*** TATRAweb ***
*** DAKAR Competitors ***
*** TATRA a DAKAR ***
pon čer 22, 2020 9:43 am

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 505
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Obrázek
pon črc 20, 2020 8:47 pm

Felix
Příspěvky: 56
Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
Bydliště: North-West Germany
Kontaktovat uživatele:

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Ahoj,

Doufám, že toto je to pravé vlákno pro mou otázku: zná někdo dobrý obchod v České republice nebo na Slovensku, kde si mohu koupit závěsy pro středně dlouhou kabinu svého T815-2? Když spím na prkně v kabině, každé ráno svítí slunce na mé hlavě, což se mi nelíbí. :?

Tatra má všude kolem pruty na záclony, ale já jsem příliš hloupá na to, abych si záclony sám vyrobil :wink: a příliš líný na to, abych ženu promluvil, aby pro mě něco udělala. :D V Německu jsou některé obchody, které vyrábějí záclony nákladních vozidel, ale neznají Tatry. Možná dokážou vyrobit záclony na míru, ale já bych raději rád obchod, který už Tatra zná, takže všechno padne okamžitě.

Děkuji za vaší pomoc,
Felix

Obrázek Obrázek

Ahoj,

I hope this is the right thread for my question: does someone know a good shop in Czech republic or Slovakia where I can buy curtains for the medium long cabin of my T815-2? When I sleep on the plank in the cabin, every morning the sun is shining on my head, which I don't enjoy. :?

The Tatra has rods for curtains all around, but I'm too stupid to make curtains myself :wink: and too lazy to talk the woman into making some for me. :D In Germany there are some shops who make truck curtains but they don't know Tatra. They maybe can make curtains to size, but I would rather like a shop who know Tatra already so everything fits instantly.

Thank you for your help,
Felix
pon črc 20, 2020 10:31 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
sob zář 05, 2020 9:55 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Pěkný fotky Lubo,hlavně ty poslední dvě :D
Ta dvojmontáž to je teda síla
ned zář 06, 2020 11:26 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Dvojmontáž balony + úžovka jsem před patnácti roky praktikoval také. Tehdy jsme dělali propoj kanalizace mezi dvěmi dědinami do ČOVky a na trase byla bažina. Ale já měl 445/65-22,5 + 12-20. Byl to trochu pásák ale vyvozil jsem to. Tenhle kluk má sklopku taky překopanou z tahače ale jezdí na 385/65-22,5. Buldozer ho tahal skoro každou fůru tak to zkusil taky a jen na poslední nápravě, ale i tak mu to nešlo. tak to na 14 dní odstavil. Močál už jsme odvozili jsme na skále, už zase s námi jezdí,
ned zář 06, 2020 5:07 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Obrázek
čtv říj 15, 2020 10:51 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Obrázek
BES - běs
čtv lis 26, 2020 4:57 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Jste nahradili nepřekonatelné matýsky moderní technikou, jo? :lol: :lol: :lol:
čtv lis 26, 2020 6:58 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

To je dočasná náhrada za tohle


Obrázek
BES - běs
čtv lis 26, 2020 7:08 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host