Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Tak než torzku demontovat z drážek tak si raději pohrej s brýlemi, pokud máš dlouhé tak dej kratší(auto se zvedne), origo brýle jsou tuším 3 rozměry. Někdy jsme brýle rozřezali a svařili na rozměr který nám vyhovoval. Zkontroluj kameny, čep torzky a brýle jestli nejsou vymačkané. Jak to složíš tak auto chce trochu pohoupat. Každopádně bez autogenu, velkého kladiva, pevných nervů a dobrých svalů se neobejdeš
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte zář 28, 2010 8:11 pm
- Bydliště: Janovce
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím Vás. Som tu nováčik a neviem či moja otázka tuna patrí. Chcel by som Vás poprosiť o radu alebo nejaké návrhy na opravu. Mám problém na tatre 815 s rúrou. Praskla mi rúra medzi zadnými nápravami. Presnejšie praskla pri poslednej náprave. Viete mi poradiť čo sa s tým dá robiť? Dá sa to vôbec nejako opraviť? Zvariť to alebo musím vymeniť celu rúru? Je to lesozvoz s rukou vzadu. Môžem to teraz v takom stave používať? Mechanik mi tvrdil že sa to dá zvariť a vraj ani to nemusím vyberať vonku. Ale ta rúra je vyosena a opiera sa o ti šruby.
Za odpovede a rady vám ďakujem.
Za odpovede a rady vám ďakujem.
Re: Poruchy a opravy Tater
Nevím jak moc přesně se ti podaří zavařit rouru do osy...
Před asi 15 lety jsem to řešil a nakonec koupil rouru z vrakoviště. Na rouru, mezi otvory pro šrouby, vyvařil trojúhelníky a od té doby roura nepraskla. Drží dodnes. Teď už praská jen rám
Před asi 15 lety jsem to řešil a nakonec koupil rouru z vrakoviště. Na rouru, mezi otvory pro šrouby, vyvařil trojúhelníky a od té doby roura nepraskla. Drží dodnes. Teď už praská jen rám
Re: Poruchy a opravy Tater
Jestli je to vyosené,je jenom otázka času kdy se to ve vnitř začne šmelcovat,(pokud se tom dřív nezlomí)zavařit roura jde,ale chce to srovnat a to se ti asi na autě nepodaří,no a když to budeš kvůli tomu trhat,je lepší to rovnou vyměnit...Každopáně bych s tím už nejezdil,je potřeba to řešit...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
zdravim , chcel by som sa opytat ci by mi niekto vedel poradit ako vybrat posilovac riadenia bez toho aby sa musel vybrat motor , t815agro ...
Re: Poruchy a opravy Tater
Vyčepuj čep na páce převodky řízení pod nárazníkem.Vyčepuj kulový čep z rámu áčka pod motorem (tam to někdy nejde tak ho tam nech a vytoč ze závitu tu pístnici z čepu,( je to pakárna na ruce)Vyčepuj servo z paroží a jdeš s tím ven přes nárazník i s tou tyčí co jsi vyčepoval z převodky řízení .Lepší sundat nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
U agra nárazník vůbec nezavazí. Ten čep v rámu jde blbě, ale jde vždy, zbytek, jak píše Karel . Když budeš posilovač měnit výměnným fondem, nezapomeň že máš balony, a musíš mít posilovač s pístnicí s větším průměrem, pokud tam dáš obyč, máš reálnou šanci na příští olympiádě získat medaili za vzpírání
Re: Poruchy a opravy Tater
Ďakujem pekne za rady páni, pustime sa do toho...
Re: Poruchy a opravy Tater
To mě pobavilo a zároveň přimělo k zamyšlení. Jde zaměnit klasický posilovač za ten s větší pístnicí? Pokaždé, když lezu do Máňy, přijdu si, že s tím může jezdit jen Rambo
Re: Poruchy a opravy Tater
Ono to není jen v pístnici.Hodně dělá taky čerpadlo a když se tam dá opravdu nové, tak je to dost znát i na malé pístnici.Další otázka jsou promazávání čepů a široké pneu .Je ale pravda, že 148 byla o třídu výše ve volantě.
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj,
I also had a hard time to get out the ball joint under the engine. But then I used this tool, it's very easy, two hits with a hammer and it's out:
Také jsem měl těžký čas dostat se z kulového kloubu pod motor. Ale pak jsem použít tento nástroj, je to velmi jednoduché, dvě rány kladivem a je to venku:
It works so good under the engine because the axle has a big mass so you have a good counter weight for the hammer.
Funguje to tak dobře pod motor, protože nápravy má velkou hmotnost, takže budete mít dobrou počítadlo hmotnosti pro kladivo.
Then you can "repas" the cylinder and put it back easily.
Pak můžete "repas" válců a dát je zpět snadno.
All the best,
Felix
I also had a hard time to get out the ball joint under the engine. But then I used this tool, it's very easy, two hits with a hammer and it's out:
Také jsem měl těžký čas dostat se z kulového kloubu pod motor. Ale pak jsem použít tento nástroj, je to velmi jednoduché, dvě rány kladivem a je to venku:
It works so good under the engine because the axle has a big mass so you have a good counter weight for the hammer.
Funguje to tak dobře pod motor, protože nápravy má velkou hmotnost, takže budete mít dobrou počítadlo hmotnosti pro kladivo.
Then you can "repas" the cylinder and put it back easily.
Pak můžete "repas" válců a dát je zpět snadno.
All the best,
Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
Co se týče toho čerpadla, je to nejen o tlaku, originální čerpadlo dává 16l a to je pro silnější posilovač málo, dával jsem si čerpadlo 24l je to opravdu velký rozdíl, ale musíš si to doma sám dořešit na koleně,Velešínská čerpadla této velikosti mají stejnou přírubu i hřídel, ale musíš vyřešit regulační ventil, buď použiješ vnější čelo z původního čerpadle, nebo lepší varianta je Tkus na hadice, a externí pojišťovák , třeba zetory UŘ I mají vhodný
Re: Poruchy a opravy Tater
Kopirovane citovane z Noviniek v Tatre Lubossss ''terna tlačím nárazníkem před sebou, ale kdyby se mi povedlo snížit spotřebu ještě níž,,
Porad ako by sme to mohli dosiahnut aj my na tych nasich 10 hrncoch, a ja by som radsej potrapil vsetky konkurencne znacky
Porad ako by sme to mohli dosiahnut aj my na tych nasich 10 hrncoch, a ja by som radsej potrapil vsetky konkurencne znacky
Re: Poruchy a opravy Tater
Tomike : výkon motoru a hlavně spotřeba je daná z menší části jeho stavem, ale hlavně typem vstřikovacího čerpadla. Nevýhodou v našem případě (mám na mysli motory T1 a T2 ať už 10 nebo 12V ) je příliš stará konstrukce bloků vstřikovacích čerpadel. Proto mě okamžitě zaujalo, že Tatra se v spolupráci s Motorpalem pokouší i pro tyto 12válcové motory o nový typ vstřikovacích čerpadel. Pokud bude vyráběno pro tyto motory vysokotlaké čerpadlo, otevřou se nové možnosti. Osazovat starý typ čerpadla novodobými elementy je problematické, a je na úkor životnosti těch čerpadel.Sám tyto pokusy dělám, ale výsledek předem je neznámý, proto si netroufnu nikomu radit jak na to, nerad bych aby mi pak někdo nadával že to byla špatná investice. Všeobecně platí, že čím větší tlak v tryskách, tím dokonaleji palivo shoří, a zužitkuje se , přeměnit naftu na černý kouř není ekonomické, jenže ten větší tlak musí to čerpadlo umět vyvinout dlouhodobě, a to je u starého typu velký problém. A v době kdy motorpal začal pro Liazy, Avie Zetory dělat novější typy čerpadel , Tatra přestala 10a 12V motory vyvijet, u osmiválců se modernizace naftařiny povedla, a stejnou cestou by šlo vylepšit i naše motory, ale na koleně se to dělá hodně špatně, a tovární řešení neexistuje
Re: Poruchy a opravy Tater
Vdaka za info, tak si este kus pockam, ale aspon zatial skusim prehodit jedno cerpadlo, ja mam momentalne stym nižším tlakom a jedno cerpadlo s vyssim tlakom mam v polici, dam ktomu vysokotlake trisky a to budu prdy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů