Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Radenie poliek zabezpecuje na vrchu prevodovky nakzvana "kaplnka" ak sa nemylim.Tu cast je pomerne lahke prehodit ak je zvrchu pristup.
Re: Poruchy a opravy Tater
Půlky jsou na převodovce. V sestupu se řadí redukce nebo 6... Mně jde jen o to jestli se tam dá nahlídnout bez většího rozebírání co se tam skutečně stalo.
Re: Poruchy a opravy Tater
V řazení půlek problém není ale nebyl jsem u auta zatím, jen se to řešilo po tel. Na celou jede, z půlky je neutrál... Já předpokládám vorvaný zuby, nešel synchron... Jde mi o to jestli to vlastní řazení půlek jde sundat bez kuchnutý převodovky aby tam nebylo nějaký zajištění.
Re: Poruchy a opravy Tater
Pokud je to T1 nebo T2 tak jde, (novější almary neznám), ale než to začneš kuchat, ujisti se že jde z obou elektromag, cívek plný tlak, a že pístek řazení může chodit do krajních poloh že neblbne tlaková kulička a podobně. Ten synchron je téměř nesmrtelný,
Re: Poruchy a opravy Tater
Je to T1 to jsem zapoměl zmínit. V plánu je všechno projít. Půlky normálně fungovaly, jen synchron je po smrti, už asi dost dlouho. V létě to nějak blblo a pak zase začlo fungovat, podrobnosti nevím, letos jsem s ní skoro nejezdil. Já při půlení vyřazoval jinak to byly strašný mordy, ostatní to asi moc neřešili... Takže předpokládám, že postupně sjelo zuby až se kolo protočilo v objímce...
Jinak převodovky T1 a T2 jsou záměnný nebo je tam nějaký rozdíl? Co synchon a nesynchron? Tam je nějaký rozdíl okolo řazení? Nebo je úplně jedno jaká špajska by se tam případně nacpala pokud by se musela měnit?
Jinak převodovky T1 a T2 jsou záměnný nebo je tam nějaký rozdíl? Co synchon a nesynchron? Tam je nějaký rozdíl okolo řazení? Nebo je úplně jedno jaká špajska by se tam případně nacpala pokud by se musela měnit?
Re: Poruchy a opravy Tater
Synchron s posilovačem měly aji některé T1(tahač,valník...) pasuje to a ,,hrb,, jde sundat z každé,aji z nejnovější 14/210. Přehoď to celý a je...akorát bych prvně vypustil olej,jestli tam neplavou ty utrhaný zuby,nebo kusy objímky apod...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Synchronní převodovka má jinou délku řadící tyče ale jdou použít i mezi sebou. Pokud chceš prohodit jen kapličku půlek tak to bych nedoporučoval. Ty bloky převodovky a kapličky jsou frézované proti sobě. Když už tak prohoď soukolí ale skříně nechej původní na sebe uzpůsobené.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: Poruchy a opravy Tater
Poradí někdo?Máme 4x4 auto původ suska.Momentálně sklápěč.Dříve to asi byl tahač.Jde o to že auto se zataženou ruční brzdou se při nakládání rozcapí jak prase a po odbrzdění je to docela doba než se srovná.Je to tak správně,nebo se má dofukovat měch i při zabržděném stavu?
Nebyl by problém namontovat dvoupist kompresor,ale zase je tam klima, která tam vadí.
Nebyl by problém namontovat dvoupist kompresor,ale zase je tam klima, která tam vadí.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Popino, rozcapi sa keď vrci? Alebo dáš rúčku a zdechnes to, bagrak ta naloží a zase to nazvejknes a odbrzdis?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Kolik ti to fouká? Nemáš nekde únik vzduchu? Vem si jarovou vodu a přejdi všechny ventily, měchy, spoje...
Může být taky špatný čtyřcesťák. Někteří kluci si domontovávali ještě jeden bojler skrz měchy, ale to bylo spíš na 6kolách.
Může být taky špatný čtyřcesťák. Někteří kluci si domontovávali ještě jeden bojler skrz měchy, ale to bylo spíš na 6kolách.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: Poruchy a opravy Tater
Ano rozcapí se při nastartovaným autě.Fouka na 9atm.Nejspíš je to někde jinak napojený než má být,ale kde?
Re: Poruchy a opravy Tater
Běž od těch ventilů co hlídají výšku měchů po hadicích dopředu a uvidíš kam je to připojeno na tlak.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Benda - ja to tak mam, extra na vankúše a teraz dorobím ešte extra na spojku.
Nemôže to byť tak, že pri zatiahnuté rucke, ti nepôjde tlak do mechov a ako rúčku povolis, tlak tam znovu ide? Skus nakladať auto bez ručnej brzdy s navrcanim motorom. Mne sa tatra rozcapi keď nevrcim a nakladá na podvale.
Nemôže to byť tak, že pri zatiahnuté rucke, ti nepôjde tlak do mechov a ako rúčku povolis, tlak tam znovu ide? Skus nakladať auto bez ručnej brzdy s navrcanim motorom. Mne sa tatra rozcapi keď nevrcim a nakladá na podvale.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Jo, zkus to co říká Peter nalož bez ručky. Protože pokud bys to měl zapojený za ručkou, teda napájený z větve, která plní pružinový válce od ruční brzdy, znamenalo by to, že ani ráno když nastartuješ a nafoukáš celý auto nezvednou se měchy ani o nic, dokud nepovolíš ručku. Je to ráno rozcaplý dokud nepovolíš ručku ? Jestli to ráno měchy s ručkou zvedne a při nakládce ne tak to bude zajímavý hledat.
Jestli to ráno prázdný se zataženou ručkou není rozcapený tak si myslím, že s tím ručka nemá nic společnýho jen jí holce dýl trvá, než se zvedne, a pak máš buď málo vzduchu k dispozici a nebo přicpaný ventilky, zkus nechat zataženou ručku vem za ventilek rukou a mělo by být slyšet nebo vidět jestli nafukuje měchy, tedy nevím jak tam jsou ventilky udělaný, ale předpokládám, že to jde stejně jako u té mojí.
Ale možná zkus oblíbený tip Luboše "čtyřcesťák" já ho dával před měsícem a od tý doby měchy kupodivu líp drží a mám v úmyslu přes zimu dát na radu a zbavit se této zrádné součástky.
Jestli to ráno prázdný se zataženou ručkou není rozcapený tak si myslím, že s tím ručka nemá nic společnýho jen jí holce dýl trvá, než se zvedne, a pak máš buď málo vzduchu k dispozici a nebo přicpaný ventilky, zkus nechat zataženou ručku vem za ventilek rukou a mělo by být slyšet nebo vidět jestli nafukuje měchy, tedy nevím jak tam jsou ventilky udělaný, ale předpokládám, že to jde stejně jako u té mojí.
Ale možná zkus oblíbený tip Luboše "čtyřcesťák" já ho dával před měsícem a od tý doby měchy kupodivu líp drží a mám v úmyslu přes zimu dát na radu a zbavit se této zrádné součástky.
Re: Poruchy a opravy Tater
Ano když budu nakládat auto odbržděný tak se měchy dorovnávají,ale to bohužel nejde pořád stát odbržděný, většinou kopec.Proč by do nich nemohl jít tlak při zabrždění, odbrzdění??
Auto se přes noc ,ani za 14dni nerozcapí.
Auto se přes noc ,ani za 14dni nerozcapí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů