Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
...Kolos 8x8 za 35l ? to tak leda z Macochy dolů...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj Pavel,
s BiTurbo, 18t, 70-80km / h to funguje s 35l. Dálnice 90 km / h 40 l. Ale máte pravdu: S větší váhou: ne. S vyšší rychlostí: ne. (Při vyšších rychlostech se však střední převodovka také rychle roztaví), u původního motoru: Nikdy.
Zdravím
Felix
s BiTurbo, 18t, 70-80km / h to funguje s 35l. Dálnice 90 km / h 40 l. Ale máte pravdu: S větší váhou: ne. S vyšší rychlostí: ne. (Při vyšších rychlostech se však střední převodovka také rychle roztaví), u původního motoru: Nikdy.
Zdravím
Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
Nemám důvod tady uměle snižovat spotřebu kolose,měl jsem ho několik let a něco jsem s ním najel.A rozhodně mám změřený že vt co mám teď žere o 25l víc.Mereno normální okresní silnice a ne terén.Takze kolos mi bral 33L a 815 mi bere 58.A ten rozdíl mě samotného osobně překvapil.
Naposledy upravil(a) Tatra VT dne čtv bře 11, 2021 9:12 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Poruchy a opravy Tater
Ono je u 813 čerpadlo dost citlivý,když jsem ho ladil ,tak jsem mu pro zajímavost přidal,cca o 3mm .Když jsem to jel projet tak bych z fleku uvedl do tmy menší obec,a na 9km mi to vzalo skoro 40l nafty,ale jela parádně.Pak to byl víkend ladění a projíždění a nakonec jsem se opravdu dostal na těch 33l(okresní silnice 60-70kmh místy 80kmh,málo kopců).Kdyz byly hodně kopce nebo občas terén tak 38-42.Nikdy jsem s ní nejel těžký terén,tam věřím že si vezme jako všechno ,o hodně víc.
Tak pokud tady žere někomu 815 8x8 VT míň než ta moje,tak šup sem s radama,cim by to mohlo být (černě nekouří).Diiik
Tak pokud tady žere někomu 815 8x8 VT míň než ta moje,tak šup sem s radama,cim by to mohlo být (černě nekouří).Diiik
Re: Poruchy a opravy Tater
Kluci nechci se s váma dohadovat o spotřebě,veškerý dohadování na fóru už mě dávno přestalo bavit.Nevím jakým způsobem jste to měřili,ani jak máte zkalibrovaný tachometry,ale za 38l je problém jezdit s prázdným 16t těžkým Terrnem 8x8 s 8miválcem E3 s 14kvaltovou převodovkou(80Km/h-1300ot.)bez reduktorů.Na 33l jsem se dostal tak s atm. 8mivalcem v T148,ta ale vážila 10,5tuny a max. 50-55km/hod,nebo s Terrnem 6x6 E4 14tikvalt,půl plnej/půl prázdnej,pokud se jezdí někde hodně po rovině do 80ti km/h,ale Kolos? ...VT za 58l víš co jako tam asi jedině v čerpadle-má výkonostní regulátor a spoustu těžkých převodů a diferáků,to u sklopek T1-T815 ve srovnání s T148 ta spotřeba byla taky úplně jinde...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Tyhle debaty o spotřebě Tater doslova žeru. Tatru zpravidla nelze specifikovat jako auto, je to spíše pracovní stroj. Ti co mě tu znají ví že provozuji T815 V12 překopanou z tahače na sklopku. Prapůvodně jsem měl celoroční absolutní spotřebu 55l/100km. Po těžké překopávce naftařiny jsem se dostal na absolutní hodnotu 38l/100km před čtyřmi roky, ale zdůrazňuji že jsem si s tím jezdil jen já sám. Nicméně po čase se projevuje únava materiálu , a původní překopávka už má ztráty a loňská sezona ukázala absolutní výsledek (včetně obou bufíků) 46l. Pravda loni jsem měl docela extrém většinu roku jsem strávil na výstavbě rybníka pro zasněžování jedné z nejvýše položených sjezdovek na Moravě a za dobu co jsem tam byl, se mi nikdy nepovedlo postavit na noc auto tak rovně abych mohl spolehlivě zkontrolovat stav oleje v motoru, prostě kopec jako kráva a rychlou trojku jsem si tam dal asi 3x za celou sezonu. Nicméně rád bych se dopočítal opravdu pravdivé spotřeby u srovnatelné letité 813ctky s měrnou spotřebou 292g/Kwh versus můj také dvanáctiválec s fabrickou spotřebou 260g/Kwh a ještě poníženou přechodem na středotlak a špičky z E3
Naposledy upravil(a) lubossss dne pát bře 12, 2021 7:30 am, celkem upraveno 2 x.
Re: Poruchy a opravy Tater
Ale samozřejmě pokud budu mít auto které nedělá výkon, ale jezdí od srazu na sraz, a hlavně pokud budu měřit spotřebu hevertyčkou, jak nás tu všechny kdysi dávno školil Arktic blahé paměti, tak se bez problému dostanu i pod 30 litrů
PS: Nevíte někdo jak vlastně Arktic skončil? Uchlastal se ve své felicii pickupp jak pašoval cíga z ukrajiny do Maďar a zpět klobásky?
PS: Nevíte někdo jak vlastně Arktic skončil? Uchlastal se ve své felicii pickupp jak pašoval cíga z ukrajiny do Maďar a zpět klobásky?
Re: Poruchy a opravy Tater
No z toho všeho to vypadá že teda 58L je u Vt normální.Jinak u 813 jsem měřil na dotankovani do plné vs kilometry,jelikož nás vždy jelo víc tak počítadlo sedí.U VT Měřín stejným způsobem.Ps: samozřejmě jsem s tím nejezdil ani s jednou , naložený,ne v zimě a taky ne brzda plyn, prostě pianko.Jinak nevím proč by se to mělo nazývat dohady o spotřebě,kolik lidí kteří té spotřebě nevěří 813 mělo,kolik přímo kolose,kolik km a za jakých podmínek s ní najezidlo,dělali ji od šroubku?atd...já ji měl léta a něco najel a opravdu první co mě po pořádaným seřízení mile překvapilo ,že žere oproti legendám tak málo.Samozrejme spousta legend je zalozena na firemní spotřebě . Kamarádovi LIAZ sklopka zrala skoro 80 než ho vyhodily.Nepřišel jsem si sem nic poměřovat jen mě okolo V12biturbo ze zvědavosti zajímá hodně věcí.Ano VT neznám do šroubku a postupně bych chtel,proto si nechám poradit,vyslechnu názory,sám se v tom pohrabu.Ale osobně taky nemám chuť vyvracet někomu svoji letitou zkušenost ohledně kolose.Tak pokud se to někoho dotklo omlouvám se,nebyl to účel dotazů.Tak pěknej den a jinak strojům zdar.
Re: Poruchy a opravy Tater
Luboš.To mě přesně zajímá... také dvanáctiválec s fabrickou spotřebou 260g/Kwh a ještě poníženou přechodem na středotlak a špičky z E3
Řekneš k tomu víc?Stačí postup od A do Z.Jen přesně a do podrobna
Řekneš k tomu víc?Stačí postup od A do Z.Jen přesně a do podrobna
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
t
no colos a jeho převody nejsou určeny na dlouhou rychlou jízdu a se zvýšeným výkonem o to víc!! možná by pomohl kvalitnělší olej než ten doporučený!!!
Re: Poruchy a opravy Tater
Blbě jsem to napsal, 46l jsem měl předloni, převážně bublání na stavbě u bagru, a kombinované návozem štěrků z Hanušovic na Dolní Moravu, tzn, stále do kopce až k pramenům Moravy. No loni to vycházelo kolem 1300l/100km
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
zkuz gasparoviče ten si svoje bi a spotřebu velmi chválí!!Tatra VT píše: ↑čtv bře 11, 2021 8:18 amOno je u 813 čerpadlo dost citlivý,když jsem ho ladil ,tak jsem mu pro zajímavost přidal,cca o 3mm .Když jsem to jel projet tak bych z fleku uvedl do tmy menší obec,a na 9km mi to vzalo skoro 40l nafty,ale jela parádně.Pak to byl víkend ladění a projíždění a nakonec jsem se opravdu dostal na těch 33l(okresní silnice 60-70kmh místy 80kmh,málo kopců).Kdyz byly hodně kopce nebo občas terén tak 38-42.Nikdy jsem s ní nejel těžký terén,tam věřím že si vezme jako všechno ,o hodně víc.
Tak pokud tady žere někomu 815 8x8 VT míň než ta moje,tak šup sem s radama,cim by to mohlo být (černě nekouří).Diiik
Re: Poruchy a opravy Tater
Tatra VT Upravíš držáky trysek (levněji asi vyjde udělat nové) aby jsi osadil do starých hlav novodobé špičky. Samozřejmě jim nemůžeš dát 230atm. ale max 200 s tím že víš že výtlačné elementy půjdou rychle do háje. Novodobé trysky rozpráší naftu na mnohem jemnější kapénky takže dokonaleji hoří a je nižší spotřeba, Záleží kolik najezdíš, mě se tehdy tato investice zaplatila ve spotřebě asi za 2 - 3 měsíce. Někde jsem tady tehdy dával fotokopii co mi tehdy naměřili na STK na emisích. Zkusím tu fotku pohledat.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
s tímto článkem souhlasím a když jezdíš většinou do 3jky tak to ty litry máš zlatý si já myslím!!!lubossss píše: ↑pát bře 12, 2021 12:13 amTyhle debaty o spotřebě Tater doslova žeru. Tatru zpravidla nelze specifikovat jako auto, je to spíše pracovní stroj. Ti co mě tu znají ví že provozuji T815 V12 překopanou z tahače na sklopku. Prapůvodně jsem měl celoroční absolutní spotřebu 55l/100km. Po těžké překopávce naftařiny jsem se dostal na absolutní hodnotu 38l/100km před čtyřmi roky, ale zdůrazňuji že jsem si s tím jezdil jen já sám. Nicméně po čase se projevuje únava materiálu , a původní překopávka už má ztráty a loňská sezona ukázala absolutní výsledek (včetně obou bufíků) 46l. Pravda loni jsem měl docela extrém většinu roku jsem strávil na výstavbě rybníka pro zasněžování jedné z nejvýše položených sjezdovek na Moravě a za dobu co jsem tam byl, se mi nikdy nepovedlo postavit na noc auto tak rovně abych mohl spolehlivě zkontrolovat stav oleje v motoru, prostě kopec jako kráva a rychlou trojku jsem si tam dal asi 3x za celou sezonu. Nicméně rád bych se dopočítal opravdu pravdivé spotřeby u srovnatelné letité 813ctky s měrnou spotřebou 292g/Kwh versus můj také dvanáctiválec s fabrickou spotřebou 260g/Kwh a ještě poníženou přechodem na středotlak a špičky z E3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 75 hostů