Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
frantisek1 : Pár řádků níž, teď už výš, jsem omyl napravil.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
správná slova!!! km spořeba a debata o ní při tomto druhu práce je jen velmi nepřesné porovnávání ta se má měřit při bez větří na rovině při ustálené rychlosti na nejvyšší rychlost a při správněm celkovém seřízení vozu!!!!
ale pro docílení co nejlepšího spalování paliva a tím i výkonu je důležité rozprašování paliva a čím vyšš otvírací tlak tím lepší rozprašování !! potom vemi dobrá komprese!!! potom předvstřik paliva a jestli správně funguje předsuvník !!!!no a ventily!!!! toto je nejdůležitější pro spalování !!!! a při mrazech studený motor když za celý den neohřeje!!!
Re: Poruchy a opravy Tater
Při mrazech mám normální pracovní teplotu, 140 -180"C
A kompresi velmi lehce poladíš ubráním podložek, ale když to přepískneš tak Ti pístní kroužky mizí před očima.
PS : Když už jsi mi to připomněl, koupím kompresiometr, už hodně dlouho mě nebaví si ho půjčovat.
A kompresi velmi lehce poladíš ubráním podložek, ale když to přepískneš tak Ti pístní kroužky mizí před očima.
PS : Když už jsi mi to připomněl, koupím kompresiometr, už hodně dlouho mě nebaví si ho půjčovat.
Re: Poruchy a opravy Tater
Jen tak na odlehčení,u Mercedesu Across 8x8 500HP se v převodech a nápravách "ztratí" 80 koní výkonu.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
ale pro docílení co nejlepšího spalování paliva a tím i výkonu je důležité rozprašování paliva a čím vyšš otvírací tlak tím lepší rozprašování !! potom vemi dobrá komprese!!! potom předvstřik paliva a jestli správně funguje předsuvník !!!!no a ventily!!!! toto je nejdůležitější pro spalování !!!! a při mrazech studený motor když za celý den neohřeje!!!
Re: Poruchy a opravy Tater
PtrialM To je stará věc, kolem roku 2005 až 2010 jsme se majitelé a provozovatelé starých Tater obávali konkurence z plastikaut (termínus technikus Arcktika, myslím že je to jediné dobré co tu na fóru po něm zbylo) Nicméně časem se ukázalo že třpytivé pozlátko cizích sklopek se už moc netřpytí. Jo byla doba kdy stavoši chtěli jen cizokrajná auta, jasan krásná nablýskaná kára co jezdila po asfaltě do lomu pro štěrk, měla podstatně nižší spotřebu než 20, ale i 30 let stará tatra která nadoraz naložená ""orala"" louku pod lesem. No jenže časem se ukázalo že pokud plastikové auto také oře louku pod lesem, tak jasně řidič nás při žvástech na obědě krmí kecama jak mu to vůbec nežere a jací jsme my tatrováci zaostalci a tupci, jenže pak přijede bencalorka a on po třech dnech natankuje o 80l víc.
Re: Poruchy a opravy Tater
Luboši.A musí se koupit celé trysky z e 3 ?Jak ta úprava držáků probíhá?Musí se sundat hlavy?Na kolik tě to vyšlo?Dík.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Frantisek1 - nejde to porovnať, mam kolos aj 815, ale kolos po ladený a 815 je Ťahač 6x6 s rychlim spodkom a bez redukcii a motor po ladený na viac koníkov. Jooo kolos si na ceste vezné asi 25-30l na 100km, a Ťahač samotný do 20l. V súprave po meste 35-40.
Ale aby 8x8 815 brala viac ako 8x8 813 atm je hlúposť. Obe auta majú reduktory, obe auta zhruba stejnu váhu, obe auta majú stejny rozmer pneu. Kolos 80 ok, 90 už na hrane, 815 90 ok, 813 bude vždy brat viac ako 815.
Ale aby 8x8 815 brala viac ako 8x8 813 atm je hlúposť. Obe auta majú reduktory, obe auta zhruba stejnu váhu, obe auta majú stejny rozmer pneu. Kolos 80 ok, 90 už na hrane, 815 90 ok, 813 bude vždy brat viac ako 815.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
No vidíš Peter,a mě to tak bralo a bere.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
no výrazně nižží spotřebu mají hlavně proti V10 u v8 už třeba tolik né ale je jisté že velmi důležité je opovědné nastavení a seřízení motoru a vsrřikovacího čerpadla a prevetivní kontroly seřízení ale jezdí se dokud to rachotílubossss píše: ↑pát bře 12, 2021 9:58 pmPtrialM To je stará věc, kolem roku 2005 až 2010 jsme se majitelé a provozovatelé starých Tater obávali konkurence z plastikaut (termínus technikus Arcktika, myslím že je to jediné dobré co tu na fóru po něm zbylo) Nicméně časem se ukázalo že třpytivé pozlátko cizích sklopek se už moc netřpytí. Jo byla doba kdy stavoši chtěli jen cizokrajná auta, jasan krásná nablýskaná kára co jezdila po asfaltě do lomu pro štěrk, měla podstatně nižší spotřebu než 20, ale i 30 let stará tatra která nadoraz naložená ""orala"" louku pod lesem. No jenže časem se ukázalo že pokud plastikové auto také oře louku pod lesem, tak jasně řidič nás při žvástech na obědě krmí kecama jak mu to vůbec nežere a jací jsme my tatrováci zaostalci a tupci, jenže pak přijede bencalorka a on po třech dnech natankuje o 80l víc.
tatra má hlavně své přednosti od převodovky dolů díky svojí konstrukcí náprav a jejich zavěšením hlavně 6x6 které dovoluje pohodlnou rychlou jízdu po nerovném a hrbolatém terénu a dlouhou výdrž i starých V10tek!! vím z vastní zkušeosti!! ale vše ostatní se dá nahradit !!
a pokud jde o průchodivost hlubokým terénem tak zemědělský Liaz a V3s jsou o patro výš!!! ale jízda je zdraví nebezpečná!!
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Ale do V10ky namontovat i nejslabší V8 turbo které je i tak výkonnější a přitom ůspornější tak by to bylo hned auto o třídu výš !!! ale jestli se to smělo ???
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Zameniť V10 za V8 turbo je hlúposť. Objem ničím nenahradís . A ešte prerábať V8 ci V10 na turbo, to je úplná zbytočnosť. Ten nárast výkonu nieje až tak veľký, akurát to stojí strašný batoh peňazí.
Tatra VT - mne robil motory p. Kristek z Koprivnice at už na 813, 815, 138 ci 148... Ten borec vie co robí. Nieje to investícia za pár korún, ale každá investícia sa my vrátilo. Je rozdiel jazdiť za 60-70L ci za 30-35 mam to k nemu cez celú republiku a furt sa my to oplatí. Motor do dodávky hodím a frcim. Turba na 815 my tlačia 1,7, nozno 1,9, už si to presne nepamatam, niekde som sem tie hodnoty dával. Nejakú zdechlu V10 ci V8 atm nesmie do baraku, v 815 ma byt V12. V sklopke ten motor iba lechtas, a bude na ňom nižšia spotreba ako u V10.
Vytiahni motor, zavez ho do koprivnice, polož tam batoh peňazí a motor ti tak poladia že budeš fakt spokojný. Nikto iný než Kristek my na motor nesmie siahnuť.
Tatra VT - mne robil motory p. Kristek z Koprivnice at už na 813, 815, 138 ci 148... Ten borec vie co robí. Nieje to investícia za pár korún, ale každá investícia sa my vrátilo. Je rozdiel jazdiť za 60-70L ci za 30-35 mam to k nemu cez celú republiku a furt sa my to oplatí. Motor do dodávky hodím a frcim. Turba na 815 my tlačia 1,7, nozno 1,9, už si to presne nepamatam, niekde som sem tie hodnoty dával. Nejakú zdechlu V10 ci V8 atm nesmie do baraku, v 815 ma byt V12. V sklopke ten motor iba lechtas, a bude na ňom nižšia spotreba ako u V10.
Vytiahni motor, zavez ho do koprivnice, polož tam batoh peňazí a motor ti tak poladia že budeš fakt spokojný. Nikto iný než Kristek my na motor nesmie siahnuť.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Tatra VT tu máš krátke video. Auto 10t, podval stará a ťažká kurva Zremb určite 10t, žeriav cca 14-15t. Rozjazd na malu2, a sam vidíš, že radim hneď
https://youtu.be/0Yy2YgayOM4
https://youtu.be/0Yy2YgayOM4
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Peter.Jo to je všechno hezký,az na ten batoh peněz .
Tak raději chytám rady,co zvládne zaměstnáním dělník s rodinou odpoledne po práci,s batuzkem max se svačinou (to je v reálu vylepšení max kolem 20-30tis) .Samo,mýt plný batoh peněz dám tam písty,válce,hlavy,výstřiky z E3,dva holsety ,mezichladič a bude to jiná písnička.
PS:Hezky ti to jezdí
Tak raději chytám rady,co zvládne zaměstnáním dělník s rodinou odpoledne po práci,s batuzkem max se svačinou (to je v reálu vylepšení max kolem 20-30tis) .Samo,mýt plný batoh peněz dám tam písty,válce,hlavy,výstřiky z E3,dva holsety ,mezichladič a bude to jiná písnička.
PS:Hezky ti to jezdí
Re: Poruchy a opravy Tater
Mám to jako veterána na výlety a srazy v původním hezkém stavu,tak bych v tom vyloženě na oko nerad Tomeckuv motor spíš lehčí úpravy a alespoň spotřebu nebozky kolose
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů