Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

frantisek1 : Pár řádků níž, teď už výš, jsem omyl napravil. :)
pát bře 12, 2021 7:09 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

lubossss píše:
pát bře 12, 2021 7:08 pm
Na spotřebu má samozřejmě velký vliv kolik vážíš, prázdný mám v lomech v okolí 10 700 - 10 900 . Potom samozřejmě naftařina, stav celého podvozku, jak se vrací klíče atd atd. A myslím že vcelku dost spotřebu ovlivní i LERCH.

Obrázek

Obrázek

správná slova!!! km spořeba a debata o ní při tomto druhu práce je jen velmi nepřesné porovnávání ta se má měřit při bez větří na rovině při ustálené rychlosti na nejvyšší rychlost a při správněm celkovém seřízení vozu!!!! :housle: :housle: :housle: :dance: :dance: :dance: :clap: :clap: :clap:

ale pro docílení co nejlepšího spalování paliva a tím i výkonu je důležité rozprašování paliva a čím vyšš otvírací tlak tím lepší rozprašování !! potom vemi dobrá komprese!!! potom předvstřik paliva a jestli správně funguje předsuvník !!!!no a ventily!!!! toto je nejdůležitější pro spalování !!!! :dance: :dance: :housle: :housle: a při mrazech studený motor když za celý den neohřeje!!!
pát bře 12, 2021 8:14 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Při mrazech mám normální pracovní teplotu, 140 -180"C :wink:
A kompresi velmi lehce poladíš ubráním podložek, ale když to přepískneš tak Ti pístní kroužky mizí před očima. :(

PS : Když už jsi mi to připomněl, koupím kompresiometr, už hodně dlouho mě nebaví si ho půjčovat.
pát bře 12, 2021 8:30 pm

PtrialM
Příspěvky: 1583
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Jen tak na odlehčení,u Mercedesu Across 8x8 500HP se v převodech a nápravách "ztratí" 80 koní výkonu. :cry:
pát bře 12, 2021 9:40 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tatra VT píše:
pát bře 12, 2021 8:40 am
Luboš.To mě přesně zajímá... také dvanáctiválec s fabrickou spotřebou 260g/Kwh a ještě poníženou přechodem na středotlak a špičky z E3
Řekneš k tomu víc?Stačí postup od A do Z.Jen přesně a do podrobna :D
ale pro docílení co nejlepšího spalování paliva a tím i výkonu je důležité rozprašování paliva a čím vyšš otvírací tlak tím lepší rozprašování !! potom vemi dobrá komprese!!! potom předvstřik paliva a jestli správně funguje předsuvník !!!!no a ventily!!!! toto je nejdůležitější pro spalování !!!! :dance: :dance: :housle: :housle: a při mrazech studený motor když za celý den neohřeje!!!
pát bře 12, 2021 9:51 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

PtrialM To je stará věc, kolem roku 2005 až 2010 jsme se majitelé a provozovatelé starých Tater obávali konkurence z plastikaut (termínus technikus Arcktika, myslím že je to jediné dobré co tu na fóru po něm zbylo) Nicméně časem se ukázalo že třpytivé pozlátko cizích sklopek se už moc netřpytí. Jo byla doba kdy stavoši chtěli jen cizokrajná auta, jasan krásná nablýskaná kára co jezdila po asfaltě do lomu pro štěrk, měla podstatně nižší spotřebu než 20, ale i 30 let stará tatra která nadoraz naložená ""orala"" louku pod lesem. No jenže časem se ukázalo že pokud plastikové auto také oře louku pod lesem, tak jasně řidič nás při žvástech na obědě krmí kecama jak mu to vůbec nežere a jací jsme my tatrováci zaostalci a tupci, jenže pak přijede bencalorka a on po třech dnech natankuje o 80l víc. :D :D :D
pát bře 12, 2021 9:58 pm

Tatra VT
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 03, 2021 12:29 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Luboši.A musí se koupit celé trysky z e 3 ?Jak ta úprava držáků probíhá?Musí se sundat hlavy?Na kolik tě to vyšlo?Dík.
sob bře 13, 2021 6:59 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Frantisek1 - nejde to porovnať, mam kolos aj 815, ale kolos po ladený a 815 je Ťahač 6x6 s rychlim spodkom a bez redukcii a motor po ladený na viac koníkov. Jooo kolos si na ceste vezné asi 25-30l na 100km, a Ťahač samotný do 20l. V súprave po meste 35-40.

Ale aby 8x8 815 brala viac ako 8x8 813 atm je hlúposť. Obe auta majú reduktory, obe auta zhruba stejnu váhu, obe auta majú stejny rozmer pneu. Kolos 80 ok, 90 už na hrane, 815 90 ok, 813 bude vždy brat viac ako 815.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned bře 14, 2021 1:49 pm

Tatra VT
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 03, 2021 12:29 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

No vidíš Peter,a mě to tak bralo a bere.
ned bře 14, 2021 5:04 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

lubossss píše:
pát bře 12, 2021 9:58 pm
PtrialM To je stará věc, kolem roku 2005 až 2010 jsme se majitelé a provozovatelé starých Tater obávali konkurence z plastikaut (termínus technikus Arcktika, myslím že je to jediné dobré co tu na fóru po něm zbylo) Nicméně časem se ukázalo že třpytivé pozlátko cizích sklopek se už moc netřpytí. Jo byla doba kdy stavoši chtěli jen cizokrajná auta, jasan krásná nablýskaná kára co jezdila po asfaltě do lomu pro štěrk, měla podstatně nižší spotřebu než 20, ale i 30 let stará tatra která nadoraz naložená ""orala"" louku pod lesem. No jenže časem se ukázalo že pokud plastikové auto také oře louku pod lesem, tak jasně řidič nás při žvástech na obědě krmí kecama jak mu to vůbec nežere a jací jsme my tatrováci zaostalci a tupci, jenže pak přijede bencalorka a on po třech dnech natankuje o 80l víc. :D :D :D
no výrazně nižží spotřebu mají hlavně proti V10 u v8 už třeba tolik né ale je jisté že velmi důležité je opovědné nastavení a seřízení motoru a vsrřikovacího čerpadla a prevetivní kontroly seřízení ale jezdí se dokud to rachotí :( :( :(

tatra má hlavně své přednosti od převodovky dolů díky svojí konstrukcí náprav a jejich zavěšením hlavně 6x6 které dovoluje pohodlnou rychlou jízdu po nerovném a hrbolatém terénu a dlouhou výdrž i starých V10tek!! vím z vastní zkušeosti!! ale vše ostatní se dá nahradit !!

a pokud jde o průchodivost hlubokým terénem tak zemědělský Liaz a V3s jsou o patro výš!!! ale jízda je zdraví nebezpečná!! :) :) :) :)
ned bře 14, 2021 11:04 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ale do V10ky namontovat i nejslabší V8 turbo které je i tak výkonnější a přitom ůspornější tak by to bylo hned auto o třídu výš !!! ale jestli se to smělo ??? :think: :think: :think: :think:
ned bře 14, 2021 11:25 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zameniť V10 za V8 turbo je hlúposť. Objem ničím nenahradís 😉. A ešte prerábať V8 ci V10 na turbo, to je úplná zbytočnosť. Ten nárast výkonu nieje až tak veľký, akurát to stojí strašný batoh peňazí.

Tatra VT - mne robil motory p. Kristek z Koprivnice at už na 813, 815, 138 ci 148... Ten borec vie co robí. Nieje to investícia za pár korún, ale každá investícia sa my vrátilo. Je rozdiel jazdiť za 60-70L ci za 30-35😉 mam to k nemu cez celú republiku a furt sa my to oplatí. Motor do dodávky hodím a frcim. Turba na 815 my tlačia 1,7, nozno 1,9, už si to presne nepamatam, niekde som sem tie hodnoty dával. Nejakú zdechlu V10 ci V8 atm nesmie do baraku, v 815 ma byt V12. V sklopke ten motor iba lechtas, a bude na ňom nižšia spotreba ako u V10.
Vytiahni motor, zavez ho do koprivnice, polož tam batoh peňazí a motor ti tak poladia že budeš fakt spokojný. Nikto iný než Kristek my na motor nesmie siahnuť.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon bře 15, 2021 7:09 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tatra VT tu máš krátke video. Auto 10t, podval stará a ťažká kurva Zremb určite 10t, žeriav cca 14-15t. Rozjazd na malu2, a sam vidíš, že radim hneď

https://youtu.be/0Yy2YgayOM4
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon bře 15, 2021 7:14 pm

Tatra VT
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 03, 2021 12:29 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Peter.Jo to je všechno hezký,az na ten batoh peněz 😁.
Tak raději chytám rady,co zvládne zaměstnáním dělník s rodinou odpoledne po práci,s batuzkem max se svačinou (to je v reálu vylepšení max kolem 20-30tis)😉 .Samo,mýt plný batoh peněz dám tam písty,válce,hlavy,výstřiky z E3,dva holsety ,mezichladič a bude to jiná písnička.
PS:Hezky ti to jezdí
pon bře 15, 2021 8:00 pm

Tatra VT
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 03, 2021 12:29 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Mám to jako veterána na výlety a srazy v původním hezkém stavu,tak bych v tom vyloženě na oko nerad Tomeckuv motor 😁spíš lehčí úpravy a alespoň spotřebu nebozky kolose😁
pon bře 15, 2021 8:07 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů