Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Tak s tema papirama je to tak nejak zajimave! Asi se vsadilo nato ze kdyz Tatra pojede do Ruska tak uz bude nedohledatelna! A ono sup ho, a mas ji tady znova!
A s tim ruskym objednavanim dilu, tak toto ze poslali alespon foto srotu, tak i to je alespon nejake priblizeni toho co chce! Nekdy to je fakt dilo, kdyz ti do telefonu kokta, a popisuje jak to asi zhruba muze vypadat to co potrebuje! U toho ma tatru ktera ma nejakych 25 let a uz sam pan buh vi ze za tu dobu kdo tam co nastrkal, predelal, a pod.
A s tim ruskym objednavanim dilu, tak toto ze poslali alespon foto srotu, tak i to je alespon nejake priblizeni toho co chce! Nekdy to je fakt dilo, kdyz ti do telefonu kokta, a popisuje jak to asi zhruba muze vypadat to co potrebuje! U toho ma tatru ktera ma nejakych 25 let a uz sam pan buh vi ze za tu dobu kdo tam co nastrkal, predelal, a pod.
Dnes jsem kromě ježdění kterého díky počasí moc nebylo pokračoval v přetěsňování motoru T-815 T1. Nedávno se tu řešilo v sekci E1-E2 jak se dá pomoci spojce proti "zasekávání", popř. těžkému chodu spojky. Díky to mu že mám teď motor venku tak jsem tuto operaci dělal protože oproti normálu je ke všemu lepší přístup a navíc nemusím odpojovat kardan který už odpojený je Prvně je potřeba vymontovat spojkovou hřídel,ta fotka se mi někde ztratila ale je vidět na konci jak to vypadá sešroubované.Poté vyčistit drážku do které patří mazivo.
Já jsem zrovna při jednom měnil i ložisko s gufero kroužky, proto sem dávám i návod na jejich výměnu. Prvně je potřeba sejmout horní víčko. Vzhledem k tomu že se mi toto "rozjelo" už na motoru, což se může stát a je to v pořádku tak sem dávám až demontáž segrovky aby každý viděl co ho pod víčkem čeká .
Je dobré si přejít veškeré dosedací plochy které můžou být vydřené, vzhledem k tomu že vymezují ložisko se pak může stát že bude mít spojková hřídel vůli směrem do a ven z motoru.
Poté co jste vše vyčistily a překleply gufero kroužky je dobré jejich břity stejně tak i vnitřek namazat vazelínou a můžete vnější víčko nasadit na hřídel
Narazit promazané ložisko,segrovku a nasadit vnitřní víčko po kterém chodí spojkové ložisko. Pohlídejte si vzájemnou polohu mazacích kanálků, svádí to je namontovat proti zajištění vodícího trnu vypínacího ložiska.
Já si pak mažu vnitřní víčko po kterém chodí ložisko grafitovou vazelínou, stejně tak natlačím vazelínu do vybraného místa v ložisku (je to detailně vidět na druhém obrázku). Spojka pak půjde líp- to mě naučil můj kamarád profík automechanik, za což mu dík! (Půjde líp pokud samozřejmě není závada jinde např.v přidřených pákových převodech, v posilovači, v přidřené vypínací vydličce či v nedostatečném tlaku vzduchu do spojkového posilovače).
Nasazení spojkové hřídele zpět na skříň spojky. Všimněte si zajištění vodícího čepu a polohy mazničky. Jak jsem psal, svádí to namontovat na sebe ale to by bylo špatně! Někdo tu psal že přimazává drážky spojkového hřídele, já to nedělám. Myslím si že by se pak do nich chytal prach ze spojkové lamely a celá operace je pak spíše kontraproduktivní ale jak kdo chce.
Na konec dotánutí na skříň spojky.
Finito
Já jsem zrovna při jednom měnil i ložisko s gufero kroužky, proto sem dávám i návod na jejich výměnu. Prvně je potřeba sejmout horní víčko. Vzhledem k tomu že se mi toto "rozjelo" už na motoru, což se může stát a je to v pořádku tak sem dávám až demontáž segrovky aby každý viděl co ho pod víčkem čeká .
Je dobré si přejít veškeré dosedací plochy které můžou být vydřené, vzhledem k tomu že vymezují ložisko se pak může stát že bude mít spojková hřídel vůli směrem do a ven z motoru.
Poté co jste vše vyčistily a překleply gufero kroužky je dobré jejich břity stejně tak i vnitřek namazat vazelínou a můžete vnější víčko nasadit na hřídel
Narazit promazané ložisko,segrovku a nasadit vnitřní víčko po kterém chodí spojkové ložisko. Pohlídejte si vzájemnou polohu mazacích kanálků, svádí to je namontovat proti zajištění vodícího trnu vypínacího ložiska.
Já si pak mažu vnitřní víčko po kterém chodí ložisko grafitovou vazelínou, stejně tak natlačím vazelínu do vybraného místa v ložisku (je to detailně vidět na druhém obrázku). Spojka pak půjde líp- to mě naučil můj kamarád profík automechanik, za což mu dík! (Půjde líp pokud samozřejmě není závada jinde např.v přidřených pákových převodech, v posilovači, v přidřené vypínací vydličce či v nedostatečném tlaku vzduchu do spojkového posilovače).
Nasazení spojkové hřídele zpět na skříň spojky. Všimněte si zajištění vodícího čepu a polohy mazničky. Jak jsem psal, svádí to namontovat na sebe ale to by bylo špatně! Někdo tu psal že přimazává drážky spojkového hřídele, já to nedělám. Myslím si že by se pak do nich chytal prach ze spojkové lamely a celá operace je pak spíše kontraproduktivní ale jak kdo chce.
Na konec dotánutí na skříň spojky.
Finito
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Já jen dodám: pro ty kdo mají tvrdou spojku a vyzkoušeli vyměnit všechno od válečku až po posilovač a nepomůže ani tohle promazání tak vyměňte vypínací vidličku včetně její hřídele. Ikdyž se nezdá špatná ani zadřená může být problém zde......můj případ kdy po její výměně svatý pokoj
Dá se vytáhnout i přes ten odvětrávací kryt spojky akorát je potřeba trochu vybrousit "prdel" aby prolezla ven
Dá se vytáhnout i přes ten odvětrávací kryt spojky akorát je potřeba trochu vybrousit "prdel" aby prolezla ven
Pak jsem si hrál s přetěsňováním chladiče a jeho držáku. Fotky sem nedávám protože je to činnost o demontáži spousty plíšků rozvodu vzduchu a navíc jsem měl motor venku. Pochybuju že by měl někdo chuť kvůli tomuhle vyhazovat motor, i když jednou jsem to dělal i na namontovaném motoru a je to fakt o držku! Dostat se na ty spodní šrouby držáku chladiče je tak pro těžce gumového Spidermana. Tak jen tak pro představu
To Michal, někdy je dost boj to vybouchat ven i když je ta "prdel" (skříň spojky) venku ale jak jsem psal. Tohle platí pokud není závada jinde, tak jak jsme o tom mluvili v sekci E1.E2.
To Arktik: Mě to baví
To Michal, někdy je dost boj to vybouchat ven i když je ta "prdel" (skříň spojky) venku ale jak jsem psal. Tohle platí pokud není závada jinde, tak jak jsme o tom mluvili v sekci E1.E2.
To Arktik: Mě to baví
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Tom@s Benda:
Tak je to videt! Ja zase nejak nejsem milovnik oprav, takze kdyz si neco spravuju tak to musi bit nouzova oprava na silnici. Jinak ne! Ono je to dano i tim ze kdyz mam auto v oprave, tak ja ten cas vyuziju jinou cinnosti ktera mne donese jine penize nez ta oprava! Na te tatre opravim uplne vse, ale nejak s toho nejsem nadsenej kdyz nahodou neco se vysere!
Tak je to videt! Ja zase nejak nejsem milovnik oprav, takze kdyz si neco spravuju tak to musi bit nouzova oprava na silnici. Jinak ne! Ono je to dano i tim ze kdyz mam auto v oprave, tak ja ten cas vyuziju jinou cinnosti ktera mne donese jine penize nez ta oprava! Na te tatre opravim uplne vse, ale nejak s toho nejsem nadsenej kdyz nahodou neco se vysere!
Ahoj Tome v rámci prvního pokusu o vložení fota tobě a všem zasílám detail výřezu v hliníkovém obalu spojkového koše v místě přesně nad kardanem je obdélníkový nálitek kde je materiál zesílený tam flexou udělám výřez (jsou to 2 minutky zdržení)a tímto otvorem pak při kompletaci spojky krásně vidím na nasazení vypínací vidličky na plošky vypínacího ložiska
Ahoj nedávno jsem tu po ostatních přispěvovatelích loudil radu jak docílit u 13ti listového péra které způsobilo brutální náklon zadních kol jak to aspoň trochu eliminovat abych neničil pneu jednostraným ojetím jedna z rad zněla prohodit pořadí listů první na poslední minulý týden jsem to přeházel a dnes poprve vyzkoušel pokud to zůstane v těch sklonech co dnes na zkušebce jsem spokojen teď popis prací:
2xpůvodní stav pak vymezovací vidlička a její demontáž
zvednout auto aby se uvolnily podkovy ty potom vyháčit a auto položit pérama na podložky aby se uvolnily třmínky po jejich demontáži zvednout auto a poodnést aby byl volný přístup k pérům
Péro rozšroubovat případné zalomené šrouby zaříznout pak k nim přivařit něco na vytočení závitníkem vyčistit závity a na původně předposledním listu nabrousit úkos aby sedl do klece
do klece pak seskládat listy 2-13 a pak 1 pokud se Vám nechce k lisu něčím listy stlačit aby jste chytli závit pak někde ukrást 3m lešeňovku a dorvat šrouby "na krev" nachystat sestavená péra aby se nad ně dalo nadjet a spustit na ně auto
po spuštění auta zajistit péra třmínkama zvednout auto nasadit podkovy spustit auto dát vymezovací vidličky zajít na šatnu umejt si ruce kuřáci si mohou zapálit alkoholici si mohou otevřít pivko je kurevsky zasloužené
2xpůvodní stav pak vymezovací vidlička a její demontáž
zvednout auto aby se uvolnily podkovy ty potom vyháčit a auto položit pérama na podložky aby se uvolnily třmínky po jejich demontáži zvednout auto a poodnést aby byl volný přístup k pérům
Péro rozšroubovat případné zalomené šrouby zaříznout pak k nim přivařit něco na vytočení závitníkem vyčistit závity a na původně předposledním listu nabrousit úkos aby sedl do klece
do klece pak seskládat listy 2-13 a pak 1 pokud se Vám nechce k lisu něčím listy stlačit aby jste chytli závit pak někde ukrást 3m lešeňovku a dorvat šrouby "na krev" nachystat sestavená péra aby se nad ně dalo nadjet a spustit na ně auto
po spuštění auta zajistit péra třmínkama zvednout auto nasadit podkovy spustit auto dát vymezovací vidličky zajít na šatnu umejt si ruce kuřáci si mohou zapálit alkoholici si mohou otevřít pivko je kurevsky zasloužené
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: pát říj 15, 2010 10:09 pm
- Bydliště: jižní Morava
Skutečně zasloužené pivo, zvládnul-li jsi to za jeden den .
Zeptám se: obdobnou opravu jsme dělali na T148, na jednom peru bylo popraskaných několik listů, na druhém se utrhaly šrouby z klece. Po výměně vadných dílů za nové se mi zdá že auto více sedí na zadku. Ptal jsem se už v příslušném tématu jak moc jim sedí jeřáb a hodnoty byly zhruba stejné. Jenže to měření je značně neobjektivní, protože mi bylo změřena vzdálenost od vrchu kola po spodek blatníku (roli hraje výška vzorku a jistě i mnoho dalších věcí). Rád bych se tedy zeptal, jestli je to možné (jestli se mi to jen nezdá) a případně co jsme udělali špatně. Obě strany auta čapí zhruba stejně. Díky
Zeptám se: obdobnou opravu jsme dělali na T148, na jednom peru bylo popraskaných několik listů, na druhém se utrhaly šrouby z klece. Po výměně vadných dílů za nové se mi zdá že auto více sedí na zadku. Ptal jsem se už v příslušném tématu jak moc jim sedí jeřáb a hodnoty byly zhruba stejné. Jenže to měření je značně neobjektivní, protože mi bylo změřena vzdálenost od vrchu kola po spodek blatníku (roli hraje výška vzorku a jistě i mnoho dalších věcí). Rád bych se tedy zeptal, jestli je to možné (jestli se mi to jen nezdá) a případně co jsme udělali špatně. Obě strany auta čapí zhruba stejně. Díky
To už bych tam tu tyč nechal Každopádně dobrý postřeh s těma šroubama z palic. Jinak jsi si musel dobře máknout. Já když vyhazuju péra tak je tahám bokem paleťákem a auto si podšpalkovávám ale dělám to na zemi, né na kanále. Je fakt že když máš dobrou destu tak se to asi vyplatí i takhle, blbě se dostávají podkovy do uložení per pokud není celé auto v luftě a heverem to mastit nahoru je pakec. Akorát bych měl strach že mi to spadne když s tím budu popojíždět. Jestli to pomohlo tak to nebyla zbytečná práce, notabene když Ti pomáhal Chřipka
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Suky a 51 hostů