Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Dík, já ji ještě neumím poslouchat, ale řekl bych, že jsem větrák neslyšel, u Mana to bylo hodně poznat když sepnul. Když jí natočím studenou, bude se točit ? Man mi dělal to, že se vrtuli sepnul po nastartování a po chvíli si to rozmyslel a vypnul jí, jenže to byl úplně jiný princip.
A co to ruční čerpadlo ? Nevím jak se ten díl na filtru pod pumpičkou jmenuje, předpokládám, že to nasává z té hadičky vedle pumpy a pak to jde do filtru a zpátky k vstřikovacímu čerpadlu. Přemýšlím, jestli koupit do něj jen novou zpětnou klapku, nebo celej ten díl, pumpičku jsme koupili novou hned a vůbec nezabere, přitom ten zpěťák jde profouknout jen jedním směrem, (sice jen pusou jsme to zkoušeli).
Posilovač spojky jsem tady četl jak si poslechnout vrzání, já slyšel jen že si odfoukne, počkáme až se trochu oteplí, máme čas do žní , jen ten čtyrcesťak, co jsi psal, to by znamenalo že jde málo vzduchu do okruhu spojky, jediný jak to poznám je zvedlá sedačka, to je na stejným okruhu a žádnej tlakoměr v tom okruhu není, že ? Jo a spojka podle mě bere hodně nahoře. V Tatře jsem když nepočítám červen seděl naposledy před 26 lety a to byla 148.
Ještě elektrika musím udělat brzdový světla, to už jsme tady řešili. Ale když chci zapnout blinkry, musím nejdřív zapnout varovky do první polohy, jinak nechodí, když to tak zapnu, tak se rozsvítí kontrolka a svítí ať blikám, nebo ne, přitom světýlka venku blikají jak mají, a varovný v druhý poloze taky chodí jak mají, to si myslím není normální. Máte to taky zapojený přes první polohu varovek ? Připadá mi zbytečný mít vypínač na blinkry
A co to ruční čerpadlo ? Nevím jak se ten díl na filtru pod pumpičkou jmenuje, předpokládám, že to nasává z té hadičky vedle pumpy a pak to jde do filtru a zpátky k vstřikovacímu čerpadlu. Přemýšlím, jestli koupit do něj jen novou zpětnou klapku, nebo celej ten díl, pumpičku jsme koupili novou hned a vůbec nezabere, přitom ten zpěťák jde profouknout jen jedním směrem, (sice jen pusou jsme to zkoušeli).
Posilovač spojky jsem tady četl jak si poslechnout vrzání, já slyšel jen že si odfoukne, počkáme až se trochu oteplí, máme čas do žní , jen ten čtyrcesťak, co jsi psal, to by znamenalo že jde málo vzduchu do okruhu spojky, jediný jak to poznám je zvedlá sedačka, to je na stejným okruhu a žádnej tlakoměr v tom okruhu není, že ? Jo a spojka podle mě bere hodně nahoře. V Tatře jsem když nepočítám červen seděl naposledy před 26 lety a to byla 148.
Ještě elektrika musím udělat brzdový světla, to už jsme tady řešili. Ale když chci zapnout blinkry, musím nejdřív zapnout varovky do první polohy, jinak nechodí, když to tak zapnu, tak se rozsvítí kontrolka a svítí ať blikám, nebo ne, přitom světýlka venku blikají jak mají, a varovný v druhý poloze taky chodí jak mají, to si myslím není normální. Máte to taky zapojený přes první polohu varovek ? Připadá mi zbytečný mít vypínač na blinkry
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj.Tam gufero není,pokud tuším je tam silikonový nebo gumový okroužek a teď si nejsem jist jestli jde vyměnit bez rozebrání sestupu,ale kucí ti tu poradí.S tou pumpičkou se mi to nezdá,máš určitě průchozí celý přívod od nádrže a čistý naftový filtr?Jestli ti tam při tom propálení něco nevlítlo.Když pumpičku vyšroubujes a ze spoda dáš prst tak by měla tahat a ucítíš to.Pokud ne je v ní nejspíš v háji okroužek.Pokud tahá tak je chyba na cestě.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Pumpička sama tahá, ale koupili jsme tampro jistotu hned novou. Tahá dokud to nenasadíš na tu "bambuli", filtr nebude nic moc, ale když je ucpanej filtr pruží pumpička na výtlaku a když je ucpaný sání pruží při tahu (aspoň doufám), tahle vůbec netáhne. Pokud jí samotnou ucpeš, palcem tak ji nezmáčkneš, takže drží. Nejspíš to vypadá na zpěťák, nebo někde musí propouštet. Ale když jsme to natočili přes podávací čerpadlo startérem odvzdušnili, dneska holka chytla na otočení.
Re: Poruchy a opravy Tater
Kdyby ti nefungoval zpětnej ventil tak ti zase nafta zteče do nádrže a budeš zavzdušněnnej.Ten filtr bych otevřel a vyčistil,respektive raději vyměnil.Pokud se do pumpičky nedostane nafta,tak moc při pumpování odporovat nebude,bude mít totiž větší prostor na pulzování,než když ji držíš prstem.Takhle je to těžký.Muselo by se to vidět.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
stačí sundat matku a vyměnát okroužek myslím 70x3 nebo tak nějak,doporučuju odmastit a uložit ho silikonu,matka musí být dobře přitažená ke skříni
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Dík nevim, to by mě potěšilo, když jí nebudu muset bourat.
Profi S tou pumpičkou to bylo na prášky, když to čtyřikrát všechno rozděláš, profoukneš, vyčistíš a nic, u toho ti fučí mrazivej vítr na hrb ...., jó filtr pojde stejně, půjdou všechny, teď je to zalitý naftou od podávacího čerpadla a stejně netáhne. Uvidím až natáhnem nové hadičky, (protože to tam hoši pomuchlovali trochu víc ) dáme filtr tak zkusím tu bambuli vyměnit, jak se to jmenuje nevíte ?
Profi S tou pumpičkou to bylo na prášky, když to čtyřikrát všechno rozděláš, profoukneš, vyčistíš a nic, u toho ti fučí mrazivej vítr na hrb ...., jó filtr pojde stejně, půjdou všechny, teď je to zalitý naftou od podávacího čerpadla a stejně netáhne. Uvidím až natáhnem nové hadičky, (protože to tam hoši pomuchlovali trochu víc ) dáme filtr tak zkusím tu bambuli vyměnit, jak se to jmenuje nevíte ?
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Sundáš to víčko(ideál odrazit majzlíkem)Je jen naražený jako čepička a pod ním je gumový okroužek a vyměníš ho.Nic to není.Ale mimo to zkontroloval bych bubny zda ti netečou simerinky náboje Aby si měl klid.když už začala téct tahle gumička.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
Ten další flek na kole je od kočky nebo psa.To vliv na jízdu nemá.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Jo souhlas, stejně půjdou bubny dolů. A chci dát všude nový náplně, abych měl na kolik let pokoj. Poznám nějak, že je spojka zralá na výměnu ? Bere na hoř, ale jde ztuha, tak to nemusí být lamelou, ale abych to nezjistil až v létě až naložím obilí.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Jo, jo, od psa, já si na kola ne.....
Re: Poruchy a opravy Tater
Ten díl se jmenuje - čerpadlo podávací ruční. Na lamelu se podíváš přes kryt spojky - nahoře je gumová krytka a přes ní jde vidět síla obložení lamely. Jestli ti teče i náboj stačí se podívat přes průzory v brzdovém štítu - pokud si nechceš dát do těla a všechno sundávat. Potom už poměřit i bubny jestli nemají velký průměr a vyzkoušet vůli v nábojích.
A ta nafta - vytáhni jehlu z nádrže + průtokové šrouby u nádrže a u hrubého filtru a profoukni je i s pal. vedením. Drží se v nich bordel a nejde nasát. Když budeš pumpovat pod. čerpadlem tak ke konci by jsi měl slyšet vrzat přepadový ventil na vstřikovacím čerpadle jak vrže.
A ta nafta - vytáhni jehlu z nádrže + průtokové šrouby u nádrže a u hrubého filtru a profoukni je i s pal. vedením. Drží se v nich bordel a nejde nasát. Když budeš pumpovat pod. čerpadlem tak ke konci by jsi měl slyšet vrzat přepadový ventil na vstřikovacím čerpadle jak vrže.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Mechoš, jo, jo už jsem ten název našel, měli by tam být dva zpětný ventilky, jeden sací, druhý výtlačný, to bude ten problém pumpička to tahá tam a zpátky. Až se oteplí rozděláme to v klidu znova a uděláme, i to cos říkal, ať máme klid. Bubny půjdou stejně dolů, chci je prohlídnout, odmastit a udělat i to co najdu, spíš jsem měl strach, jestli to neteče, protože je vydřená hřídel. Tak až se prokoušu dál dám vědět. Dík.
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
Honza Karela
pokud tam maš nahodou tyto rychlo spojky zahodit , a výměn za klasické ....
na tlakovém potrubí ještě ok, když vidis že tečou, ale na sací nikdy nepoužíval !!!
Pokud si dal všechno nové i tak to nejde pak, výměn potrubí ktere slouzi na sání - podtlakové .... překontroluj i potrubí v motoru ...
připadne to předělat tak ze das ruční pumpicku hned ke nádrží jak to je na začátku temy na foto ...
pokud tam maš nahodou tyto rychlo spojky zahodit , a výměn za klasické ....
na tlakovém potrubí ještě ok, když vidis že tečou, ale na sací nikdy nepoužíval !!!
Pokud si dal všechno nové i tak to nejde pak, výměn potrubí ktere slouzi na sání - podtlakové .... překontroluj i potrubí v motoru ...
připadne to předělat tak ze das ruční pumpicku hned ke nádrží jak to je na začátku temy na foto ...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: 4215, Bing [Bot] a 59 hostů