Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: úte bře 02, 2010 9:19 pm
- Bydliště: B.Bystrica
Re: Poruchy a opravy Tater
Chlapi ďakujem za rady....takže nakoniec sme museli dať stiahnut ten novy bubon podotykam origo česky bol do vajca,pakne sme stiahli pripravkom čo sa namontoval na náboj...uz je to o poznanie lepšie,len este trochu pobehame nalozeny z kopca nech si to sadne...a pojdeme na valce som strasne zvedavy ci to uz bude ok...tatru uz mame mesiac bez STK kvôli jednemu kolesu
Re: Poruchy a opravy Tater
A to hned na valcoch nevidel ze je tam aj ovalita? Inak moja tatra sa sprava tak akoby bola ovalita lebo pri brzdeni pri urcitej rychlosti mierne rozkmita volant ale pri merani na STK sa to nepotvrdilo.Este som aj povedal technikovi nech si viac vsima ovalitu a povedal ze tam nieje a brzdi to pekne.
Re: Poruchy a opravy Tater
Peter Gasparovic je to klasika bez redukcie
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: úte bře 02, 2010 9:19 pm
- Bydliště: B.Bystrica
Re: Poruchy a opravy Tater
Pajtyi: praveze ovalitu vobec neukazovalo...akurat velku nesumernost medzi kolesami
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
Lukáš Dobrík
nechcem byt skeptik / pesimista ,ale v reali urcite nespoznas v brzdeny pripustny rozdiel 30% ktory je maximalny tusim .... a ovalitu 20 %
inac keby to bolo na hrane a nevychadzalo to skus pritiahnut -nastavit brzdovy kluc aby trocha brdil na prednej naprave to mas pritiahnute za par sek.
nechcem byt skeptik / pesimista ,ale v reali urcite nespoznas v brzdeny pripustny rozdiel 30% ktory je maximalny tusim .... a ovalitu 20 %
inac keby to bolo na hrane a nevychadzalo to skus pritiahnut -nastavit brzdovy kluc aby trocha brdil na prednej naprave to mas pritiahnute za par sek.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: úte bře 02, 2010 9:19 pm
- Bydliště: B.Bystrica
Re: Poruchy a opravy Tater
Besttracker....no myslis ze sme brzdovy kluc nepritahovali jasne ze ano a nepomohlo.....uz sme aj naboj merali ci neni krivy vsetko je ok
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj,
od žní ta moje stála, teď jsem vyrazil s pšenicí do mlýna a
1) někde utíkal vzduch při zatažené ručce, jsem už nahluchlej, ale řekl bych, že to bylo někde mezi rámem přibližně v místě co mám na rámu hydraulickej rozvaděč .... když jsem ji nechal odbržděnou a nafoukal na plno a pak ji zatahoval tak dlouho, dokud si to nesedlo, tak to dalo pokoj a další den už to neudělala, nevíte někdo, z čeho by to mohlo utíkat, možná bordel, ale spíš bych tipnul ztvrdlý gumičky, protože loni v zimě to na nás zkoušela taky, jen si myslím, že to není vada brzdovýho ventilu v kabině, ale nějakýho nesmyslu na podvozku, pletu se ?
2) nechcípe na klíček, už to dělala,když jsem jí koupil, ale to byl upadlej káblík u cívky. Teď tam káble jsou, vzduch tam jde, když cívku zmáčknu, tak to chcípne. Přemýšlím, jak to změřit, protože tam určitě neteče proud celou dobu a nechci trápit alternátor s vypnutým klíčkem a běžícím motorem. Občas chcípne na klíček, takže to je taková "někdy" závada. Buď je kábl někde cvaklej a nebo je vadná spínací skříňka a nebo je to přes čerpadlo, jako motorovka a je vada tam, a nebo ? Hlavně mi jde o to jak dlouho tam tam teče proud po vypnutí klíčku, a co rozpojí "chcípací" obvod ? Jo a cívka je nová od léta, ale tu zkusím.
3) mám shnilou výfukovou rouru od motorovky k tlumiči, Tatra byla agro T1, předělaná na S3, jsou těch trubek mraky druhů, nebo mám šanci, že když objednám Agro T1, bude to ta moje ? výfuk mám vyvedenej nad boudu.
Dík
od žní ta moje stála, teď jsem vyrazil s pšenicí do mlýna a
1) někde utíkal vzduch při zatažené ručce, jsem už nahluchlej, ale řekl bych, že to bylo někde mezi rámem přibližně v místě co mám na rámu hydraulickej rozvaděč .... když jsem ji nechal odbržděnou a nafoukal na plno a pak ji zatahoval tak dlouho, dokud si to nesedlo, tak to dalo pokoj a další den už to neudělala, nevíte někdo, z čeho by to mohlo utíkat, možná bordel, ale spíš bych tipnul ztvrdlý gumičky, protože loni v zimě to na nás zkoušela taky, jen si myslím, že to není vada brzdovýho ventilu v kabině, ale nějakýho nesmyslu na podvozku, pletu se ?
2) nechcípe na klíček, už to dělala,když jsem jí koupil, ale to byl upadlej káblík u cívky. Teď tam káble jsou, vzduch tam jde, když cívku zmáčknu, tak to chcípne. Přemýšlím, jak to změřit, protože tam určitě neteče proud celou dobu a nechci trápit alternátor s vypnutým klíčkem a běžícím motorem. Občas chcípne na klíček, takže to je taková "někdy" závada. Buď je kábl někde cvaklej a nebo je vadná spínací skříňka a nebo je to přes čerpadlo, jako motorovka a je vada tam, a nebo ? Hlavně mi jde o to jak dlouho tam tam teče proud po vypnutí klíčku, a co rozpojí "chcípací" obvod ? Jo a cívka je nová od léta, ale tu zkusím.
3) mám shnilou výfukovou rouru od motorovky k tlumiči, Tatra byla agro T1, předělaná na S3, jsou těch trubek mraky druhů, nebo mám šanci, že když objednám Agro T1, bude to ta moje ? výfuk mám vyvedenej nad boudu.
Dík
Re: Poruchy a opravy Tater
Vzduch může utíkat kdekoli, ale podle popisu to odhaduji na rychloodbržďovač, nebo tříokruhový brzdič přívěsu. Obojí je dá lehce rozdělat, vyčistit a namazat nějakým kvalitním mazacím tukem (zpravidla to způsobí použití lihu proti zamrzání v kombinaci s delší odstávkou auta).
Alternátoru je jedno jestli máš zapnutý klíček, když nemáš nevytvoří se magnetické pole. Alternátoru pouze vadí pokud vypneš baterky a není žádný odběr, když necháš svítit hlavní světla ani baterie nemusí být zaplé, ale pokud není vůbec žádný odběr, dojde k přebuzení a spálení vinutí
Alternátoru je jedno jestli máš zapnutý klíček, když nemáš nevytvoří se magnetické pole. Alternátoru pouze vadí pokud vypneš baterky a není žádný odběr, když necháš svítit hlavní světla ani baterie nemusí být zaplé, ale pokud není vůbec žádný odběr, dojde k přebuzení a spálení vinutí
Re: Poruchy a opravy Tater
Podle schématu jde proud ze spínačky z kontaktu P(na něm je napětí pouze v poloze stop) přímo na cívku a kostra jde přes tlakový spínač oleje(tlakem sepne).
Nevím jak na tom jsou cívky na 24V, ale ty starý kulatý na 12V jsou dnes složený na sucho, stačí trochu vlhka zoxiduje jádro a už s ním cívka nehne. Pokud je to někde kde k tomu může voda zatuhla cívka klidně i po 2 týdnech. Vyplatí se novou cívku vyšroubovat od toho spodku a promazat ale jde to blbě. Lepší a nesmrtelný jsou ty starý s tou šroubovanou čepičkou na nouzový ovládání. Sundáš tu čepičku a namažeš přímo jádro. Pokud neuhnijou kontakty tak fungujou roky. Taky jsem kolikrát dával starou cívku na novej spodek. Ty nový hranatý nevím jak na tom dnes jsou, ty mě u lízy fungovaly bez problémů, v nich jsem se nevrtal.
Nevím jak na tom jsou cívky na 24V, ale ty starý kulatý na 12V jsou dnes složený na sucho, stačí trochu vlhka zoxiduje jádro a už s ním cívka nehne. Pokud je to někde kde k tomu může voda zatuhla cívka klidně i po 2 týdnech. Vyplatí se novou cívku vyšroubovat od toho spodku a promazat ale jde to blbě. Lepší a nesmrtelný jsou ty starý s tou šroubovanou čepičkou na nouzový ovládání. Sundáš tu čepičku a namažeš přímo jádro. Pokud neuhnijou kontakty tak fungujou roky. Taky jsem kolikrát dával starou cívku na novej spodek. Ty nový hranatý nevím jak na tom dnes jsou, ty mě u lízy fungovaly bez problémů, v nich jsem se nevrtal.
Re: Poruchy a opravy Tater
1. Ventil ruční brzdy dole na šasi,narozdíl od Lubosse mám zkušenost,že jak jednou začnou veškerý tyhle hliníkový vzduchový zařízení propouštět,nebo jinak ,,nefungovat,, jsou jakékoli opravy zbytečné a hlavně krátkodobé,vyměň za nový ORIGO! díl.Největší problém u vzduchu u T1 je rez a bordel kolující v trubkách,to se týká taky cívek,nejčastější závadou u nich je propouštění vzduchu přes odfuk,zadřená nebo spálená cívka je málokdy,narozdíl od hliníkových ventilů atd...často stačí jen vyšroubovat spodní holendr,vytáhnout pružinku,tlačnou kostičku a pístek s gumičkou,všechno vyčistit,vyfoukat,gumičku namazat...hranaté cívky jsou bezproblémové,otázka je co s nima udělá bordel ve vzduchu u starého auta...2. zkontroluj přívod u čidla tlaku oleje,případně samotné čidlo,je zašroubované v přírubě olejového filtru,okruh zhášení motoru drží sepnutý,dokud nepoklesne tlak oleje... u T1 je to někdy problémové zařízení,jak to ten vzduchový váleček necitlivě nárazově zhasíná přes táhla,stává se že vyskočí některý kloubek a když je to ten u čerpadla,rozděláváš horní plechy na motoru,řada T2 zhasínání klíčkem nemá,až Terrno s vysokou palubovkou,tam je váleček až u čerpadla,zavírá naftu i při motorovce a má nastavený časový interval v Erchu... 3. Je toho milion druhů a ještě polsko,čínský náhražky,takže vymontovat a pak objednat, i tak se to tam blbě dává...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj chlapy měl bych prosbu. Koupil jsem Tatru 815 T2 a když začnu brzdit táhne doprava. Na celém autě nové obložení, na přední nápravě stejné kroky a stejně to táhne doprava. Už nevíme co s tím i když krok na pravém kole prodloužím tak je to pořád stejné. Diky za rady.
Re: Poruchy a opravy Tater
Řeš to až na novém obložení trochu pojezdíš, musí se trochu opotřebit a sednout si
Re: Poruchy a opravy Tater
ještě bych zkontroloval brzdovej válec jestli nepropouští
Re: Poruchy a opravy Tater
Jj ""Nevím"" máš pravdu. Kroky předcházení problémům které dělám automaticky každý rok , mě v pokusech o určení závady od stolu občas uniknou. ZR94, první ze všeho vyšroubuj přívodní hadice a nalej do obou vzduchových válců až po vrch jakýkoli velmi řídký olej (motorák, hydrauličák a pod). Je hodně pravděpodobné že budou suché nebo rezavé, obzvlášť jestli někdo naléval do systému protimrazový líh, ale téměř vždy se po promazání po pár dnech rozchodí. A vůbec nic nezkazíš když proliješ i zadní pružiňáky.
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravim vsechny, potreboval bych radu.
Mam Tatru 815 T1 10 valec.
Tlaky ve valcich 27-28. Jeden valec 26. Serizene ventily, nove trysky ve vstrikovacich, serizene na 230. Cerpadlo vstrikovaci po repasi. Olej nezere. A tatra furt kouri do bila. Vetsi predvstrik uz dat nemuzu, uz rechta jak svina.
Poradi nekdo?
Mam Tatru 815 T1 10 valec.
Tlaky ve valcich 27-28. Jeden valec 26. Serizene ventily, nove trysky ve vstrikovacich, serizene na 230. Cerpadlo vstrikovaci po repasi. Olej nezere. A tatra furt kouri do bila. Vetsi predvstrik uz dat nemuzu, uz rechta jak svina.
Poradi nekdo?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 66 hostů