Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

To ti ale Erch nepomůže,pokud Arch spíná jak má tak tam rozdíl nebude.Erch je lepší v tom že ti přesněji hlídá teplotu jak Arch ale co se týká podchlazení v zimě tak s tím asi nic neuděláš (máš přepnuté sání na zimu? Ještě je dobré zakrýt nasávání vzduchu do chlazení) . Ten ventilátor se unáší jak s Archem tak s Erchem a ochlazuje ti motor úplně stejně. Než překopávat za zhruba desítku (informace odtud z fóra) tak tam radši dej buďto opravený Arch nebo bych vyzkoušel i ten od Dvorníka (jak jsem o něm psal v tom odkazu), zatím jsem na něj negativní zkušenost neslyšel,pravda ale je že pozitivní taky ne tuž suď buh. Myslíš že jsou ty Archy špatné? Poznáš to podle toho že ti hned po nastartování běží ventilátor naplno,tzn když vytočíš studený motor tak hned zpívá jak 148 (lidově zvaná vysavač :D ). Pokud to někomu přehřívalo motor tak se vyhazuje ta podložka na boku pod šroubkem na 10 klíč. U nás jezdila jednu zimu Tatra na navážení taky s vyřazeným archem, taky to nechával ráno klápat na volnoběh pod bagrem aby to dobil a nezdálo se mi že by to nějak akutně dýmilo. Ale jak jsem psal, měl zatáhlé sání na zimu a před ventilátorem kus papndeklu.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
ned říj 30, 2011 7:46 pm

Štolfa V.
Příspěvky: 574
Registrován: ned říj 05, 2008 8:22 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Lubossss: když to tak pozoruju tak mix s hydrem se zahřeje na volnoběh líp jak bez něj.
ned říj 30, 2011 8:07 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Jsem Vláďo přesvědčen že jo pokud není arch na tvrdo a vrtule neběží naplno okamžítě po nastartování :mad: :mad: :mad:
ned říj 30, 2011 8:13 pm

Axon22
Příspěvky: 48
Registrován: pon říj 22, 2007 3:25 pm

Aj ja sem neco hodim

Příspěvek

Tak vam sem aj ja pridam malu opravu na nasej masine dufam ze sa vam fotky budu pacit aj ked nejsu nejak extra kvalita lebo je to fotene telefonom.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
P.S.: dufam ze som to sem dobre vlozil. :lol:
stř lis 02, 2011 8:31 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hlavně nezakrývat masku dečkou!!!! Zakryjte si pusu rukou a zkuste bežet pár desítek metrů!!! To se dělá jen v extrémních mrazech, ne tady, kde je celou zimu kolem nuly přes den.. Já co se týká 148 tak jezdím léto zima bez chladiče oleje a teploměr oleje mi neukazuje - není potřeba, zajímá mě tlak oleje, vzduchu, dobíjení a tachometr a na trasách do 15 km to stejně není šance ohřát víc jak na 90 na oleji. A když něco tak u 148 to člověk ihned pozná podle čichu že se "něco" v motoru děje. A u 815 co sem měl AV 14 tak tam ARCH fungovala v pohodě, přesně do kopce sepnula a po rovině sem slyšel, jak "rozepnula" ventilátor, hlavy mezi 130-180, ať bylo léto nebo zima. A ten kouř?? Máš v cajku všechny vstřiky?? A co čerpadlo?? A potom, jak dlouhej tam máš vejfuk?? Možná ti na volnoběh ukapává vstřik a ty hned řešíš chlazení, co vymýšlel tým inženýrů několik let prošlo to desetitisíce km zkoušek, já bych nic nepředělával, až se ti "chytí" píst budeš "přemýšlet" kde se stala chyba!! Nech to hulit, zkontroluj vstřikování a jezdi!!! Maximálně si udělej izolaci výfuku, ale to je dost pracný, ale viděl jsem to a bylo zčásti po problému.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
čtv lis 03, 2011 3:50 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Lubosss

Příspěvek

Hodne OT ale nema ta tvoja samodomo zdvizka podvozoh z DH 112?? Podla fotky my to tak pride... :?:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv lis 03, 2011 8:34 am

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Filipe, trošku to tvoje přirovnání kulhá, to by jsi musel zakrýt sání do motoru abys na tom byl stejně :wink: . Jinak jsem jezdil s dečkou na T1 asi tři zimy a nebyl problém. Měl jsem dečku přes celý předek auta s otevíráním přívodu k ventilátoru, jezdil jsem s vlekem a nebyl jedinný problém (a to mi Arch fungoval). Když bylo teplej tak jsem si přiotevřel sání k ventilátoru, to nepopírám ale většinou (a to se u nás jezdí tak max do -5) to bylo zadělané.Auto šlo líp vytopit (netáhlo mi tolik do kabiny a měl jsem udělané topení od výfuku) a nepřehřívalo se. On ten ventilátor si nasaje i tak dost luftu. U auta pod bagrem bych se o tom vůbec nebavil,tam bys to snad vůbec nezahřál. Je fakt že jezdíme točky do nějakých 20ti km a nazpět povětšinou prázdní ale kdo to umí tak tomu jde "uvařit" motor i na pár kilometrech :D . Jinak nevýhoda dečky je že jde hodně slyšet ventilátor :wink: :D . Na 148 co jsme měli na navážení byly taky celou zimu dečky. Ona T-148 chladí furt, tam Arch není. Chladiče byly taky zavřené (častá chyba kluků co to neznali byla že nechali přes noc otevřený chladič a ráno po nastartování kdy jde do něj ztuhlý olej to ten chladič neunesl a začal téct).
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
čtv lis 03, 2011 3:56 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak jasně, pokud někdo nemá v hlavě molitanovou drť tak si tam dečku dát může, ale o to víc musí sledovat teplotu motoru.. Znalým netřeba vysvětlovat, neznalým zbytečné vysvětlovat... Koneckonců patentky na dečku jsou na maskách od výroby.. Jo a u 815 ta deka přes celej předek samzřejmě dost pomáhá aby netáhlo do kabiny, i když já měl od topení i v největších mrazech takovou výheň že jsem si musel otevírat tu náporovou klapku pod maskou a okno abych se neuvařil..
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
čtv lis 03, 2011 5:20 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Jasně, ten "motor z Migu" jak tady někdo psal (možná i ty) tu malou kabinu vytopí jedna radost :D. Já jsem měl přidělané topení od výfuku (někde v T-815 jsou fotky) aby to topilo tak jsi potřeboval zahřátý motor což sice v soupravě nebyl problém ale sraly mě ty výkyvy mezi naloženým a prázdným. Takhle to krásně drží teplotu.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
čtv lis 03, 2011 5:30 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Peter Gasparovič: všímavej kluk pochvala za postřeh pouze jsem překopal pojezd na citlivější hydropojezd a zvětšíl rejd kvůli mánévrovatelnosti :lol: :lol: :lol:
Filip Závada:trochu mě Filipe překvapuješ víš když budu jezdit v polabské nížině u Kolína kde největší kopec je mimoúrovňový nájezd na dálnici tak nejenže taky nebudu potřebovat funkční teploměr ale dokonce ani motor tam u Vás bych si vystačil se dvěma párami ""Kladrubáků""tady u nás kousek od betonárky máme kopeček kde na necelých 3km nastoupáš 660m nadmořské výšky a takových míst je tady i jinde v republice dost a nevím jak ty ale my je jezdíme takzvaně na teploměr tzn. jedeš sleduješ budík a ačkoli motor na to výkonem má stejně postupně řadíš abys to neuštval a to často i o kvalt a půl zrovna tak tvrzení o tom jak tým inženýrů vymýšlel ARCH víš kdyby ten ARCH byl po těch desetitisících km zkoušek fungoval jak by bylo pro motor potřebné tak by další tým inženýrů nemusel vymýšlet ERCH :lol: :lol: :lol: A názor nech to hulit no to je bomba ten dým je tak studenej že leze po laufu dolů a jak stojím u ovládání například u čerpání anhylevelu což je minimálně hodina tak přes slzy v očích z toho smradu nevidím do násypky :mad: :mad: :mad:
čtv lis 03, 2011 7:11 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Ahoj máte někdo zkušenosti s přetěsněním čepu vloženého kola sestupu u staré T1 musí almara úplně pryč nebo stačí povyjet na šteftech??? případně rozměry gumiček :lol: :lol: :lol: i když vzhledem k datumu a blížícímu se konci sezony pro sklopky přemýšlím o tom že první tatra co jsem si koupil měla pod sestupem pověšenou vaničku uříznutou z umělohmotnýho kanystru :lol: :lol: :lol:
čtv lis 10, 2011 7:05 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Zdarec, ten čep jsem nikdy takhle nepřetěsňoval ale jestli už budeš mít almaru odpojenou tak bych ji vytáhnul úplně. Jestli máš navíc vymontovat čerpadlo už není taková práce a zrovna bych si vyměnil gufero a těnící gumičky. Jsem si říkal že jak budu na svém autě vytahovat almaru tak si udělám kohouty na zavírání hydrauliky abych ji nemusel příště vypouštět. To samozřejmě nevyšlo no tak to možná udělám příště :-) Na rozměry gumiček se ti podívám, teď jsem doma se zákeřnou rýmečkou :-)
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
pát lis 11, 2011 10:29 am

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Výměna převodky řízení

Příspěvek

Zdravím, měl jsem dnes telefonát s jedním kamarádem ohledně výměny a vymezení kříže na skříňce tak už to sem dám celé.
První si musíte vydělat segrovky na kříži
ObrázekObrázek
Pak si podložit volant aby jste měli dost místa na operace okolo převodky. Pěkně na to sedí šrouby co stahují převodku k rámu ale většinou na to člověk zapomene kam je dal a pak mu jeden chybí :-)
ObrázekObrázek
Pak vytáhnout závlačku a povolit matku páky řízení, páku srazit, je na konusu tak to půjde hůř.
ObrázekObrázek
Povolit a vyšrubovat čtyři šrouby které drží převodku na rámu
ObrázekObrázek
Převodku sundat
ObrázekObrázek
Všiměte si vybrání na tisícihranu na hřídeli páky řízení,do tohoto vybrání se pak musíte trefit pákou.
Obrázek
Namontovat převodku, matky zajistit závlačkama.
Obrázek
Nasadit kříž volantové hřídele. Doporučuju změřit si rozměr segrovek a podle toho si upravit rozměr na volantové hřídeli a na protikusu na převodce. Spousta řidičů totiž maže křížek řízení tak vehementně až si volantovou hřídel popř. protikus roztáhne a domečky na křížku pak chodí do stran. Ten křížek se totiž při tlaku mazacího tuku který tam cpete dekalamitkou popř. mazacím lisem chová jako pístnice a to usazení roztahuje.Na křížek si nasaďtete segrovky a tento pak nasunete do ok, naklepete domečky a zajistíte segrovkama.
ObrázekObrázek
Na hřídeli páky řízení jsem ukazoval vybrání pro páku, protikusem na páce se musíte trefit do hřídele, nasunout páku na hřídel, zatáhnout (fest) a zajistit závlačkou.
ObrázekObrázekObrázek
Doplnit olej (já tam liju motorák) a namazat křížek - jak jsem psal, netlačit to tam silou!
ObrázekObrázek
Na staré převodce jde pěkně vidět šroub na seřizování vůle. Po povolení kontramatky se vůle zmenšuje povolováním a zvětšuje dotahováním, na to pozor. Já to dělám tak že (kola musejí být v přímém směru) že si šroub úplně povolím čímž je nulová vůle a o jednu šestinu (60 stupňů) dotáhnu. Tím by měla být ustavená optimální vůle. Je lepší si to ale vyzoušet při jízdě.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Benďa dne pát lis 11, 2011 1:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
pát lis 11, 2011 11:44 am

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Abych trošku upřesnil to vymezení vůle, což je vlastně důvod proč to sem celé dávám tak jsem upravil obrázek.

Obrázek
Tohle je ta vzdálenost kterou je potřeba si změřit a přenést ji na vydličku.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
pát lis 11, 2011 11:53 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Tome!

:thumbud: velice pekne!!! :lol:
pát lis 11, 2011 11:56 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů