Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Ušetřit tím že budu vymejšlet co naleju za sračku místo nafty? Pak to bude hulit jak kdoví co a smrdět, to budou mít okolo radost... A použitou H - nikdy ta má většinou v sobě nakondenzováno vody až moc.... Ani v kamnech na olej to hořet nechtělo.
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
mikki
nenapsal si aku tatru / motor mas
odporucam stiahni si Katalog ND Tatra 815 tusim tady :
a kopec podobnych otazok vycitas z katalogu
lidé jsou neni věštkyně ze jaký motor máš ...
si koukni na svém motoru aky mas ... T3-928....., T3-929..., .... ?
a kukni do katalogu ci maji stejne cisla, a odpoved mas za 5 min zjištěnou
nenapsal si aku tatru / motor mas
odporucam stiahni si Katalog ND Tatra 815 tusim tady :
Kód: Vybrat vše
https://ulozto.sk/!SCmzhtVX/katalog-nd-tatra-815-rar
lidé jsou neni věštkyně ze jaký motor máš ...
si koukni na svém motoru aky mas ... T3-928....., T3-929..., .... ?
a kukni do katalogu ci maji stejne cisla, a odpoved mas za 5 min zjištěnou
Re: Poruchy a opravy Tater
Ten katalóg mám, je fajn, ale chýbajú tam varianty s motormi V12 2xturbo (T3-930), ako mám ja a je to katalóg od roku 1989, čiže už T2 a ja mám T1. Viete mi niekto teda povedať, či sú tie piesty/valce/hlavy na V8/V10/V12 (atm., T1) rovnaké ako na V12 2x turbo? Prípadne kde by som to ešte mohol zistiť. Dík.
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj,
T3-930 cylinder heads are exchangeable from turbo to non turbo. (There are different versions with no valve shaft gasket, gasket on outlet or gasket on both valves, but the function should be the same)
T3-930 pistons/cylinders have different tolerance (turbo has more tolerance) so you can not use non turbo pistons for turbo engine.
Which engine number do you have? T3-930-51 and T3A-930-60 for example are both V12 twin turbo but different engines with different parts.
Aircooled regards,
Felix
Ahoj,
T3-930 hlavy válců jsou vyměnitelné z turbo na non turbo. (Existují různé verze bez ventilu hřídel těsnění, těsnění na výstupu nebo těsnění na obou ventily, ale funkce by měla být stejná)
T3-930 písty/válce mají různé tolerance (turbo má více tolerance), takže nelze použít non turbo písty pro turbo motor.
Které číslo motoru máš? T3-930-51 a T3A-930-60 například jsou oba V12 twin turbo, ale různé motory s různých částí.
Aircooled jde o,
Felix
T3-930 cylinder heads are exchangeable from turbo to non turbo. (There are different versions with no valve shaft gasket, gasket on outlet or gasket on both valves, but the function should be the same)
T3-930 pistons/cylinders have different tolerance (turbo has more tolerance) so you can not use non turbo pistons for turbo engine.
Which engine number do you have? T3-930-51 and T3A-930-60 for example are both V12 twin turbo but different engines with different parts.
Aircooled regards,
Felix
Ahoj,
T3-930 hlavy válců jsou vyměnitelné z turbo na non turbo. (Existují různé verze bez ventilu hřídel těsnění, těsnění na výstupu nebo těsnění na obou ventily, ale funkce by měla být stejná)
T3-930 písty/válce mají různé tolerance (turbo má více tolerance), takže nelze použít non turbo písty pro turbo motor.
Které číslo motoru máš? T3-930-51 a T3A-930-60 například jsou oba V12 twin turbo, ale různé motory s různých částí.
Aircooled jde o,
Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
Ok, thank you.
And what about used pistons and cylinders (good condition but used) from non-turbo engines?
It should have more tolerance due to working over some years.
And what about used pistons and cylinders (good condition but used) from non-turbo engines?
It should have more tolerance due to working over some years.
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
Re: Poruchy a opravy Tater
Turbo písty jsou sice osoustružené na o fous menší průměr, ale mohou tam být, netěsní píst, ale pístní kroužky. A černě aloxovaný píst pro turbo je mnohem kvalitnější. Mám to v 12V atmosféra už dlouho , a olej to nežere. Při výměně naleju 30l a po 10 000km vypustím cca 24l bez jediného dolévání
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím pánové, potřeboval bych poradit. Mám terrno E4, nejde mi zařadit vyšší řada (5.,6. rychlost) když řadím ze 4-ky na 5-ku rychlost jako by ji tam dostanu, ale když poustim spojku slyším jak se točí nějaké ozubené kolo prez zuby. Dělá to i když zkusím ze 4-ky na 6-ku. 10x za sebou tam zařadím v pohodě, ale pak třeba 5x ji tam nemůžu dostat. Nevím si už rady zkoušel jsem poštelovat klouby pod kabinou na řadičce, ale byla tam nepatrná změna takže soudím, že to tím asi nebude. Díky moc za rady. Jirka
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj Lubossss. Uz mi to dnes asi dobre nemysli {13 h sichty v konciacej robote}, asi som to celkom dobre nepochopil. Mozem teda dat na turbo V12 aj piest a valec z atmosfery? Pouzite, ale v dobrom stave.
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
Re: Poruchy a opravy Tater
Yuri: s kloubkama a šaltpákou to nemá nic společného,5. a 6. je vlastně 3. a 4. s přeřazenou velkou řadou v sestupu,tu řadí vzduch na základě signálu z čidla na převodovce. To co popisuješ je potřeba ihned řešit,prvně zkontrolovat vzduchový řadič a el.ovládání,pokud tam nic nenajdeš,bude nějaký problém na soukolí,řadící objímce,nebo vidličce v sestupu-v jeho horní části(hlavní převodovku ven z auta a sundat horní dekl sestupu)pokud s tím budeš dál jezdit,něco se ulomí,spadne to dolů a vylágruješ sestup kompletně(celé auto rozebrat,roztrhnout rouru,sestup na G.O. a máš to hned za dvě kila...)takže neváhej a hned to řeš,pokud už není pozdě...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Odpovím za Luboše, můžeš ale může se to zadírat. Turbo motor je víc tepelně namáhaný proto mají písty větší vůli.
Re: Poruchy a opravy Tater
red bill , předběhl jsi mě ale respekt, evidentně uvažuješ logicky
No není rok 1984 kdy tento motor vzniknul , oleje jsou dnes na úplně jiné kvalitě, já bych se toho nebál, ale Mikky , se tady zatím prezentoval snahou o úsporu čehokoli za cenu čehokoli, nebude lakomý koupit pořádný olej? Proto jsem nechtěl reagovat.
No není rok 1984 kdy tento motor vzniknul , oleje jsou dnes na úplně jiné kvalitě, já bych se toho nebál, ale Mikky , se tady zatím prezentoval snahou o úsporu čehokoli za cenu čehokoli, nebude lakomý koupit pořádný olej? Proto jsem nechtěl reagovat.
Re: Poruchy a opravy Tater
Na oleji nezáleží není problém to umazat. Problém je "bobtnání" pístů. U jetýho motoru ta pravděpodobnost zadření bude menší né-li nulová. Nový bude záležet jak vyjdou vůle.V dobách kdy se houfně přidávalo turbo na vylítaný UŘ1 je mrak traktorů který to přežily a pak vím o několika který po pár km zakukaly na válcích. Známý dokonce drbnul na rovině prázdný traktor.
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Hey Mikki,
i checked the workshop manual, the pistons have tree tolerance classes A, B and C. You can find the letter on top of the piston. Maybe you can find some marks for tolerance class on the cylinder, but they are not always marked:
A = 0.131 - 0.153 mm
B = 0.130 - 0.151 mm
C = 0.127 - 0.146 mm
For non tube you use 'A' piston with 'A' cylinder. For turbo you use 'B'-piston with 'A'-cylinder (Or 'C' piston with 'B' cylinder). So if you have a used piston from non turbo that is marked as 'B' and is is within the tolerance field 'C' (0.127 - 0.146) due to wear out you can use them for turbo as well (Same for a piston marked as 'A' and thats in the 'B' tolerance field).
Maximum allowed play of cylinder and piston is 0.35mm which is way more than the tolerance field so I guess a used non turbo piston/cylinder will be suitable for turbo engines. But you only know if you measure. And there is the question: How to measure 0.002mm piston diameter? I guess it's better to buy new piston and cylinder for approx 110€/a set which are better quality which will save oil usage and fuel consumption than buying something that can measure µm on a piston...
Aircooled regards,
Felix
Ahoj Mikki,
ověřil jsem si dílenská příručka, pistons mají strom tolerance tříd A, B a C. můžete najít dopis na horní části pístu. Možná, můžete najít nějaké známky pro toleranční třída na válec, ale ne vždy jsou označeny:
A = 0.131 - 0.153 mm
B = 0.130 - 0.151 mm
C = 0.127 - 0.146 mm
Pro non trubice použití " A "píst" A " válec. Pro turbo používáte " B "-píst s " A "-válec (Nebo " C "píst" B " válce). Takže pokud máte použit píst z non turbo, který je označen jako " B "a je v rámci tolerančního pole" C "(0.127 - 0.146) z důvodu opotřebení můžete je použít pro turbo stejně (Stejné pro píst označen jako " a "a to v" B " tolerančního pole).
Maximální povolené hrát válec a píst je 0,35 mm, což je mnohem více, než toleranční pole tak, myslím, že používají non turbo píst/válec bude vhodný pro turbo motory. Ale jen vědět, jestli budete měřit. A tam je otázka: Jak měřit 0.002 mm průměr pístu? myslím, že je lepší koupit nový píst a válec za cca 110€/sada, které jsou lepší kvality, které vám ušetří ropy, využití a spotřebě paliva, než kupovat něco, co lze měřit µm na píst...
Aircooled jde o,
Felix
i checked the workshop manual, the pistons have tree tolerance classes A, B and C. You can find the letter on top of the piston. Maybe you can find some marks for tolerance class on the cylinder, but they are not always marked:
A = 0.131 - 0.153 mm
B = 0.130 - 0.151 mm
C = 0.127 - 0.146 mm
For non tube you use 'A' piston with 'A' cylinder. For turbo you use 'B'-piston with 'A'-cylinder (Or 'C' piston with 'B' cylinder). So if you have a used piston from non turbo that is marked as 'B' and is is within the tolerance field 'C' (0.127 - 0.146) due to wear out you can use them for turbo as well (Same for a piston marked as 'A' and thats in the 'B' tolerance field).
Maximum allowed play of cylinder and piston is 0.35mm which is way more than the tolerance field so I guess a used non turbo piston/cylinder will be suitable for turbo engines. But you only know if you measure. And there is the question: How to measure 0.002mm piston diameter? I guess it's better to buy new piston and cylinder for approx 110€/a set which are better quality which will save oil usage and fuel consumption than buying something that can measure µm on a piston...
Aircooled regards,
Felix
Ahoj Mikki,
ověřil jsem si dílenská příručka, pistons mají strom tolerance tříd A, B a C. můžete najít dopis na horní části pístu. Možná, můžete najít nějaké známky pro toleranční třída na válec, ale ne vždy jsou označeny:
A = 0.131 - 0.153 mm
B = 0.130 - 0.151 mm
C = 0.127 - 0.146 mm
Pro non trubice použití " A "píst" A " válec. Pro turbo používáte " B "-píst s " A "-válec (Nebo " C "píst" B " válce). Takže pokud máte použit píst z non turbo, který je označen jako " B "a je v rámci tolerančního pole" C "(0.127 - 0.146) z důvodu opotřebení můžete je použít pro turbo stejně (Stejné pro píst označen jako " a "a to v" B " tolerančního pole).
Maximální povolené hrát válec a píst je 0,35 mm, což je mnohem více, než toleranční pole tak, myslím, že používají non turbo píst/válec bude vhodný pro turbo motory. Ale jen vědět, jestli budete měřit. A tam je otázka: Jak měřit 0.002 mm průměr pístu? myslím, že je lepší koupit nový píst a válec za cca 110€/sada, které jsou lepší kvality, které vám ušetří ropy, využití a spotřebě paliva, než kupovat něco, co lze měřit µm na píst...
Aircooled jde o,
Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdar. Tak už aj tu je zo mňa strýko Držgroš...Od hydrauliky ako palivo som upustil, práve som auto dokončil, založený použitý piest s bočnými kanálmi na mazanie (ktoré tiež možno vytvoria kus vôle), vymenené všetky oleje (Lubossss - dal som nové ) a filtre, spojka, naftárina. Trochu som pridvihol tlak oleja na šupátku za vačkou (studené 6 kPa, znesie to aj viac?) beží to pekne, uvidíme v prevádzke. Auto nebude ťahať príves, naložené väčšinou dolu kopcom z doliny, prípadne po rovine, stúpania málo. Aj na V10 som si držal teplotu max. do 160 stupňov, pokiaľ to udržím aj pri tomto motore mohla by byť pravdepodobnosť pridretia toho piestu ešte menšia. Auto pofotím a prilepím sem nejaké foto, nech sa Vám pochválim. Zatiaľ dík za rady.
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
Re: Poruchy a opravy Tater
to: pavel 815
Dík za radu, bohužel než jsem dojel na dílnu tak se mi asi podařilo zlomit polovinu vidličky co prehazuje velkou radu v sestupu, ale naštěstí se to vyhlo všem ozubení. Problém byl nakonec asi v blokovacích ventilech jelikož oba propousěly takže to jednou šlo zařadit a jednou ne.
Dík za radu, bohužel než jsem dojel na dílnu tak se mi asi podařilo zlomit polovinu vidličky co prehazuje velkou radu v sestupu, ale naštěstí se to vyhlo všem ozubení. Problém byl nakonec asi v blokovacích ventilech jelikož oba propousěly takže to jednou šlo zařadit a jednou ne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti