Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

To co máš v polici je lepší, ale je seřízené podle starých norem, Rozdíl až tak velký nebude, ale dalo by si s ním trochu kouzlit
sob bře 04, 2017 10:59 am

kajko
Příspěvky: 112
Registrován: pát čer 15, 2012 8:28 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

lubossss a ako dopadol ten pokus s zavareným presuvníkom, osvedčilo sa to?
pon bře 06, 2017 10:33 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Kajko, já tehdy tou úpravou nesledoval až tak změnu motoru, ale ten přesuvník tekl, a zasekával se. Zdá se že motor zabírá z ještě nižších otáček, ale dokud nedosáhnu 120"C , tak trochu bíle pokuřuje, ale byl boj naladit předvstřik, když jsem to nastavil stroboskopem na 24" tak to strašně hulilo bílý kouř, pak jsem na stavbách 3x ubíral, a teď to běží vcelku dobře
úte bře 07, 2017 8:02 pm

Felix
Příspěvky: 56
Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
Bydliště: North-West Germany
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahoj,

does anyone know which function has this valve? Its in the oil circuit of my T3A-930-60 engine, se the red part in the drawings below. I cannot find it in any parts list, even though it has a number 420 534 30 44 in the aluminim cast that looks very much like a tatra parts number. What puzzles me is, that two lines of the valve are connected. It's not properly mounted and the oil lines are in bad positions so my question is if the engine needs this valve at all and if can take it away?

Ví někdo, jakou funkci má tento ventil? Jeho v olejovém okruhu mého motoru T3A-930-60, SE červenou část v níže uvedených obrázcích. Nemohu ho najít v libovolném seznamu dílů, i když to má řadu 420 534 30 44 ve aluminim obsazení, který vypadá velmi podobně jako číslo Tatra dílů. Co mě mate je, že jsou připojeny dva řádky ventilu. Není to správně nasazené a olejové potrubí ve špatných pozic, takže moje otázka je, pokud motor potřebuje tento ventil vůbec a pokud si vzít to pryč?

Obrázek

Obrázek

S pozdravem,
Felix
čtv bře 09, 2017 3:03 pm

Michal8
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 19, 2016 11:03 am
Bydliště: Slovensko

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Prosim o radu ako je ovladana cievka na prepínanie klapky tepleho a studeneho vzduchu pri vzduchovom filtry na T 2. Stale je totiz pod prudom aj ked je motor zohriaty cize klapku neprepne. Viem ze to riadi ERCH len ci dake čidlo nieje vadne. Vetrak sa normalne zapne aj vypne sam. Dakujem :-)
stř bře 15, 2017 7:52 am

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Je to propojené s větrákem,pokud větrák funguje,musí fungovat aji cívka,jedině,že by se v tom někdo vrtal...nezapomeň,že to funguje obráceně,na cívky větráku a sání jde proud při studeném motoru,po dosažení cca 155-165 stupňů ERCH proud odpojí a cívky se vypnou(je to tak kvůli případné poruše aby jelo chlazení pořád)...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř bře 15, 2017 10:33 pm

Michal8
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 19, 2016 11:03 am
Bydliště: Slovensko

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

pavel 815 píše:
stř bře 15, 2017 10:33 pm
Je to propojené s větrákem,pokud větrák funguje,musí fungovat aji cívka,jedině,že by se v tom někdo vrtal...nezapomeň,že to funguje obráceně,na cívky větráku a sání jde proud při studeném motoru,po dosažení cca 155-165 stupňů ERCH proud odpojí a cívky se vypnou(je to tak kvůli případné poruše aby jelo chlazení pořád)...
Ano viem ze to tak funguje. Ja som cievku ani vzduchovy valcek tam nemal. Zrejme od vyroby to tam nedali zrejme auto malo ist na vyvoz do teplejsich krajov:-D. Ale kabel na cievku bol pripravený a skryty pri palivovom filtry. Aj na vzduch bola predpriprava zablendovane T ecko. No urcite ze sa niekto v tom mohol aj niekedy sprtat. Keby bol vadny snimac teploty oleja ako by sa to spravalo? Ale to by aj vetrak isiel asi stale.
čtv bře 16, 2017 10:45 am

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Pokud je vadné nebo odpojené některé čidlo teploty oleje a hlav válců,jede chlazení naplno a svítí kontrolka ERCH.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv bře 16, 2017 9:55 pm

Michal8
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 19, 2016 11:03 am
Bydliště: Slovensko

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

pavel 815 píše:
čtv bře 16, 2017 9:55 pm
Pokud je vadné nebo odpojené některé čidlo teploty oleje a hlav válců,jede chlazení naplno a svítí kontrolka ERCH.
Tak moze byt chyba aj v riadiacej jednotke erchu?
pát bře 17, 2017 10:40 am

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Může,ale spíš prohlédni kabeláž,jsou tam spoje ve předu pod haubnou,pod tím plechem nad páčkou plynu ty svorkovnice často tam bývá problém,taky z řídící jednotky vede svazek levým prahem a když tam někdo nepoučený svařuje je to taky hned...odšroubuj si svazek z Erchu a ,,prozvoň,, kabel od filtru,jestli je v tom šroubovacím konektoru někde...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pát bře 17, 2017 10:17 pm

Michal8
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 19, 2016 11:03 am
Bydliště: Slovensko

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

pavel 815 píše:
pát bře 17, 2017 10:17 pm
Může,ale spíš prohlédni kabeláž,jsou tam spoje ve předu pod haubnou,pod tím plechem nad páčkou plynu ty svorkovnice často tam bývá problém,taky z řídící jednotky vede svazek levým prahem a když tam někdo nepoučený svařuje je to taky hned...odšroubuj si svazek z Erchu a ,,prozvoň,, kabel od filtru,jestli je v tom šroubovacím konektoru někde...
Kable su v poriadku.. Ja tam prúd mam na cievke len je tam vzdy..pri ohriatom motore ten prud nevypne na cievku..
sob bře 18, 2017 12:18 am

besttracker
Příspěvky: 331
Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
Bydliště: Honolulu

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahojte
po rozebráni a vyčištění hrubého palivového filtru, se hladina nafty snížila o + - 2 cm pod vrchní okraj (jako je na foto), čim to je způsobeno? vyměněny obě těsnicí gumičkou 2x dáváne nové ...... (motor jde, i v kopci nevypadal žeby měl mělo nafty .....) děkuji za reakci
Obrázek
:-)
ned bře 26, 2017 10:20 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

To neřeš, časem se při různém poskakování auta vzduch sám vtáhne a odvzdušní
pon bře 27, 2017 7:44 am

tomike840
Příspěvky: 167
Registrován: čtv led 05, 2012 5:30 pm
Bydliště: Rimavská Sobota

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Obrázek
Ahojte, chcem sa opýtať na co sluzu tento cap na prevodovke , mne sa totižto volne kruti a vidieť ze stade presakujem olej, mozem čakať nieco ze sa pokazi, alebo ked ho vytiahnem ci mi spadne nejaka oska alebo niečo podobné...
čtv bře 30, 2017 10:36 am

besttracker
Příspěvky: 331
Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
Bydliště: Honolulu

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

drži neco v převodovce
i nahoře i dole mas taky jistý .Když jsem měl zlomeny ten vrchní se nedaly řadit rychlosti
:-)
čtv bře 30, 2017 2:14 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 hostů