Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
lubossss
Děkuji za tvou odpověď
na e2 je prasklé 4.tý list, když počítám při rozebrání urcite bude třmen ko neboť šrouby budou tak zahlédl že při povolování se něco podělal a bude třeba nový to je + - 15000KC + list 5000 KC av skladu na válí 13 listové pero z t2 -ků i 12listove z T148 tak uvažuji zda se to vyplatí / jestli je to vlastní možné tam montovat .....
abych to tam den snažil dostat a pak po naloženým zjistil že je to na h ...... o
nebo hned objednat nový třmen + list
Děkuji za tvou odpověď
na e2 je prasklé 4.tý list, když počítám při rozebrání urcite bude třmen ko neboť šrouby budou tak zahlédl že při povolování se něco podělal a bude třeba nový to je + - 15000KC + list 5000 KC av skladu na válí 13 listové pero z t2 -ků i 12listove z T148 tak uvažuji zda se to vyplatí / jestli je to vlastní možné tam montovat .....
abych to tam den snažil dostat a pak po naloženým zjistil že je to na h ...... o
nebo hned objednat nový třmen + list
Re: Poruchy a opravy Tater
Rozebíral jsem jak třmeny na 148,813 i 815 a nikdo je nerozebíral od výroby.Zarezle že jsem šrouby musel upálit.Ale u všech jsem nakonec měnil jen ty šrouby.Trmen a pera byly po opisování ok.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
hikebob: přítlačák si dal nový,nebo opravený? na jedné 815 nám to dělal opravený přítlačák,za studena 15sekund a jak se to v létě ohřálo,rval se tam kvalt přes zuby natvrdo...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Bestraker: nepamatuju si přesně tu sílu těch listů,ale pokud se nemýlím T148 měla 14ti listová péra 18mm-ty se dají po úpravě na požadovanou délku použít do pomocných svazků King frame.T2-148 měla 12ti listová péra 20mm stejná s T815,T2-815 má 13ti listová péra 20mm-tím pádem o 20mm vyšší třmeny.Nevím jak je to u E2,protože je máme všechny s King frame,musíš změřit výšku třmenu,jestli to jde zaměnit...Ale je jednodušší vyměnit ten jeden list,už jsem to tady popisoval, nejjednodušší je zarezlé šrouby upálit hned u hlavy,vymlátit listy a na upálené konce navařit matky a pak tahat šrouby ven,když na ně netlačí listy péra,jde to mnohem líp a taky to upalování,navařování je v závitech uvolní,šrouby by se stejně měly pokaždé měnit,při ceně třmenu,jsou šrouby zanedbatelná položka...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím všechny Tatrováky.
Může mě někdo poradit, podle čeho poznám o jaký typ motoru jde? Jde mě o otvírací tlaky vstřikovačů. Jedny se mají otvírat při 170 a jinší při 230, pokud je na motoru nějaké označení E8, to nemůžu nikde najít.......
A další rada by byla jak nastavit vstřikovací čerpadlo? motor kouří do bíla a smrdí po nespálené naftě a taky moc netáhne. Tlaky jsem měřil 24 -25. Když dám rychle plný plyn, tak nezadýmí černě.
Děkuji Pavel
Může mě někdo poradit, podle čeho poznám o jaký typ motoru jde? Jde mě o otvírací tlaky vstřikovačů. Jedny se mají otvírat při 170 a jinší při 230, pokud je na motoru nějaké označení E8, to nemůžu nikde najít.......
A další rada by byla jak nastavit vstřikovací čerpadlo? motor kouří do bíla a smrdí po nespálené naftě a taky moc netáhne. Tlaky jsem měřil 24 -25. Když dám rychle plný plyn, tak nezadýmí černě.
Děkuji Pavel
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Trysky jsou podle typu vstřikovacího čerpadla a podle toho jsou i tlaky na tryskach.
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdarec, k těm vstřikům, pokud máš na čerpadel, v tom dlouhém čísle na štítku zhruba v půlce velké písmeno K, je tlak těch 170, pokud S, je tlak 230.
Pokud motor kouří bíle, přidej mu fóra.
Pokud motor kouří bíle, přidej mu fóra.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: Poruchy a opravy Tater
Disma, postrádám typ motoru, ale předpokládám že píšeš o T1 nebo T2 a asi 10V. Začal bych teplotou motoru, provozní teplota je 140 - 180"C Pokud to máš studené, tak každý motor kouří bíle, a smrdí po nespálené naftě. Pokud máš teplotu v pořádku, máš buď zasraný naftový filtr, nebo unavenou podavací pumpu, nebo pozdní vstřik
Re: Poruchy a opravy Tater
dizma typ motoru najdeš na bloku u posledního válce ( u odstředivky ), označení vstřik. čerpadla je na boku čerpadla, dej ty čísla a v práci mám tabulku s osazením čerpadlo, regulátor, vstřiky, předvstřik tak bych Ti to zkopíroval a poslal na SZ. Dílenskou příručku na T815 najdeš na netu pokud se v tom budeš chtít vrtat
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj, jak moc velkej problém je vytočit tu matku nahoře pod korbou na maileru ? Chystám se shodit korbu a je tam matice s jen mělkými dírkami jako na důlčík, tak si myslím, že přizvednout korbu, podložit, ale nechat mailer našponovanej a pak kladivo, nějakou kulatinu a vymlátit (teda vyšroubovat), kdyby se mailer povolil a nebyl našponovanej, půjde to hůř, pletu se ? Tohle jsem nedělal, pamatuju tu matku a měsíčky na 148, znám ty pružiny co jsou na bss, nebo asi i u agrovky, ale tohle jsem nerozdělával. Dík.
Re: Poruchy a opravy Tater
Pokud předchůdce nebyl línej a namazal na zmiňované matce závity, jsi o krok blíž k úspěchu
Jestli to dali před tebou na sucho, tak je to pak peklo. Určitě korbu mailerem mírně prizvednout, ale ne moc, aby si ti nezavřel prostor mezi pístem a korbou z jedné strany, nešlo by ti točit dokola, a pokud jsou dírky v matce alespoň trochu použitelný, udělej si na to klíč, něco ve stylu povolování matky na kotouči v úhlové brusce.
Když se mi povedlo matku po experovi přede mnou vyoperovat, nechal jsem ji nazinkovat a do matky udělal nové návrty v poloze vrcholů šestiúhelníka, máš pak víc možností jak nasadit klíč.
Jestli to dali před tebou na sucho, tak je to pak peklo. Určitě korbu mailerem mírně prizvednout, ale ne moc, aby si ti nezavřel prostor mezi pístem a korbou z jedné strany, nešlo by ti točit dokola, a pokud jsou dírky v matce alespoň trochu použitelný, udělej si na to klíč, něco ve stylu povolování matky na kotouči v úhlové brusce.
Když se mi povedlo matku po experovi přede mnou vyoperovat, nechal jsem ji nazinkovat a do matky udělal nové návrty v poloze vrcholů šestiúhelníka, máš pak víc možností jak nasadit klíč.
Re: Poruchy a opravy Tater
Mám k té matce přivařený kousek plocháče, cca 30 x 4 x 60 nejdřív klepu do plocháče kladivem a až to jde lehčeji, točím za něj rukou
Re: Poruchy a opravy Tater
Bývá tam zajišťovací podložka s jazýčkem na 6tku šroubek a pak se modli,někdy to jde po chvilce rukou,někdy to musíš rozpálit švajcem...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
chlapci dotaz: Tatra 148 sklopka,takto rachoti v diferaku. co to je? poloos, diferak?
https://m.youtube.com/watch?v=O2xFKD2zd ... e=youtu.be
https://m.youtube.com/watch?v=O2xFKD2zd ... e=youtu.be
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Tohle poloosa nebude. Tady dělá problém většinou ložisko na hrušce. Povolí a hruška zajíždí do druhého soukolí. Na vršku máš na 27klic zátky, sundej je a mrkni dovnitř. Ještě můžeš vypustit olej ale jestli to teprve takhle chytá tak tam nic nebude. Sundej zátky, posvit dovnitř a uvidíš. Můžeš zkusit přes tu zatku zatlačit hrušku nazpět, pokud bude volná, máš viníka.
Edit, ještě mě napadlo, když točíš nna druhou stranu tak je to zticha? Potom je to určitě vyjetá hruška. Na jednu stranu zajíždí dovnitř, na druhou ji soukolí odtlačí.
Edit, ještě mě napadlo, když točíš nna druhou stranu tak je to zticha? Potom je to určitě vyjetá hruška. Na jednu stranu zajíždí dovnitř, na druhou ji soukolí odtlačí.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů