Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Honza Karela
Příspěvky: 127
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Už to chodí, vadná druhá zpětná klapka v tělese čerpadla, jsou tam dva zpěťáky proti sobě, jeden se otvírá při nasání a druhý při výtlaku a jeden se neuzavřel a pak to ruční pumpička strká jen tam a zpět. Koupil jme to celý nový.

Ještě dotaz k chlazení, vrtule se pořád točí, to znamená rozebrat ten regulační blok pod výfukem, nebo koupit nový ? A zastaví se někdy úplně, nebo jí to unáší, i když je spojka rozepnutá ?
sob pro 22, 2018 4:00 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Honzo konkrétní problém jsi už vyřešil, ale už jsem to tady párkrát popisoval, jestli chceš mít do budoucna klid, zahoď skleničku i s držákem, a ruční pumpu dej místo ní. Sklenička (hrubý čistič) chrání pouze podavací pumpu, ta česká stojí 1 400 a čínská replika 900. vstřikovací čerpalo už je chráněno papírovou vložkou PJ4 . Problém je, že žádná pumpa, ať naftová, olejová ale třeba i domácí vodárna nemá ráda dlouhé sání, a případný odpor na něm. To musel být strašný idiot, ten konstruktér který dal ruční naftovou pumpu u 815 až na konec systému. Když je na konci systému a v systému je netěsnost, přísává se vzduch do nafty, a Ty nevidíš kde. Když je na začátku, tlačí se nafta při ručním pumpování ven, a Ty do pěti vteřin uvidíš kde. Na svých Tatrách, Liazkách i nakladačích jsem to postupně překopal před 10 - 14 roky, a ani jednou jsem nelitoval, ale naopak :wink:
sob pro 22, 2018 9:35 pm

Honza Karela
Příspěvky: 127
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Dík Luboši, koupená nová sklenička, nová ruční pumpa, a nový filtr, taky jsme si říkali, že je to vedení "kravsky" dlouhý. Ještě upřesnění, takže dáš celou ruční pumpu i s filtrem hned za nádrž místo skleničky ? A nevešla by se tam i sklenička a pak i pumpička ? Přeci jen ten hrubý bordel z nádrže to sítko chytí a taky je tam vidět jak je to "zasr..."

A ještě jeden dotaz, v zimně to auto jezdit nebude, takže zimní ohřívání sání nepotřebuju, ti šikulové, co tam dávali ochranný rám přivařili blbě filtr, takže nezapadají gumy do sebe a je na sání mezera. Nejdřív jsme si říkali, že to uřízneme a navaříme správně, ale pak jsem si říkal, jestli potřebuju to sání na střeše ? 148 Měla baňky na blatníkách, u traktorů to máme na čumáku pod kapotou, tak, že by jsme nechali jen ten hrubý filtr (cyklón) na filtru. Man to sice měl taky vytažený nad boudu, ale o kolik se mi víc bude zanášet filtr sání, když to sání bude hned nad filtrem, řekl bych, že v mým provozu by to mělo bohatě stačit. Tím bychom nemuseli uřezávat držák filtru. Stejné je to i se zadním krytem motoru, nepřivařili tam ani ten pant a kryt hodili v podstatě jen na motor, už ti tu tvou Tatru udělali Agro traktorem ? Ohlídej si je, pokud si to neděláš sám. :) A "dělali" na té mé od 28. června, do 12. prosince, je to těžká přestavba ! :!:

A ještě jedna prosba, kdyžtak mi dej do zprávy ať to tady zase neopakuješ, psali jste tady dřív o přepákování spojky a brzdy. Brzda je jasná, tak je další dírka a přehodí se to (?), spojku jste nějak navařovali (tuším) jestli mi to můžeš ještě jednou popsat, popř foto. Dík.
ned pro 23, 2018 12:36 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ona ta sklenička je totiž velmi často zdrojem problémů, přímo ta dosedací plocha v hliníkovém tělese se utahováním prohne do osmičky, a přisává to vzduch. Ta díra se závitem 14x1,5 ta je v pohodě, ale ta druhá když si ji prohlédneš, má na jedné straně materiálu dost, ale naproti jen cca 2mm stěna. ta se zmáčkne, udělá to konus a můžeš měnit hliníkové podložky jednu za druhou. Sítko sice zachytí bordel , ale ten bordel podavací pumpou na vstřikovacím čerpadle projde, ještě jsem s tím tak jak to mám, neměl problém. Sítko je na autě jen na to, aby jsi si ráno zasral ruce naftou, a celou šichtu smrděl jak potkán. Celou tu ruční pumpičku (komplet) vyšrubuj z filtru, a přivodní hadičku dej přímo na vstup do filtru, a pumpičku našroubuj do toho držáku, co Ti zatím drží skleničku. Ono také skákat nahoru na motor kvůli pumpování je taky docela úlet. Jestli si vzpomenu, tak Ti to zítra na dílně nafotím.
ned pro 23, 2018 5:19 pm

Honza Karela
Příspěvky: 127
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahoj pořád řešíme to chlazení, když v tomhle období pojedete s 815, 10-ti válcem bez turba prázdný, tak se vám ručička na teploměru ani nepohne ? Zkusili jsme vyndat podložku, na ventilu (pod výfukem) a vrtule stočí rychleji, ale i s tou podložkou se nám zdá, že se točí zbytečně rychle, čekal bych, že se u studenýho motoru nebude točit skoro vůbec a jak se motor bude ohřívat bude se vrtule točit rychleji ....

Teploměr na kostru funguje, zkoušeli jsme ho nahřívat zapalovačem, tak se pohne. Když nechám teď Tatru na volnoběh, tak se vůbec neohřeje ? To je normální, má to tak být ?


Obrázek

Tady jsem vyfotil ten olejový ventil, snad to bude trochu vidět, ta trubička je tam jen nasunutá a teče, je tam nějaký těsnění, nebo O kroužek ? A je prý nějaký novější způsob regulace teploty ? Je lepší ? Má to cenu ho tam montovat, pokud to vůbec jde ? Chceme koupit ten olejový ventil nový.
stř led 02, 2019 5:54 pm

Honza Karela
Příspěvky: 127
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahoj už jsem tady dohledal ARCH a ERCH, otázka tedy teď zní když tam mám Arch, ten neumí plynulou regulaci motoru ? Pak je motor podchlazený ? Kolik je tedy normální teplota na volnoběh, nebo při jízdě prázdný, některý starší ve fóru fotky se mi nezobrazují.
stř led 02, 2019 7:17 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

V tomhle počasí je normální,že se u T1 poprázdnu teploměr ani nehne,pokud se bez podložky točil rychleji,regulace je funkční,větrák se točí i za studena akorát o něco pomaleji,ale točí.Nezapomeň že teploměr ukazuje teplotu vzduchem chlazené hlavy,něco jiného je teplota oleje např. u T148. Pokud to čidlo neteče moc,tak ho neměň,originál neseženeš a ty polsko-čínské náhražky stojí za hovno,obzvlášť jestli s tím budeš jezdit jen zemědělskou sezónu..a nebo to překopat na Erch.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř led 02, 2019 10:41 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Nebo na LERCH :lol: :lol: :lol:
stř led 02, 2019 10:58 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Když už tak komplet Lubotatru,akorát mám strach aby to stihnul,než začne sezóna... :D
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř led 02, 2019 11:03 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Kdo by mu s tím jezdil, musel by poslat obsluhu ke mě do rychlokursu :lol: :lol:
stř led 02, 2019 11:18 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

A teď chvíli vážně, Honzo naprosto v klidu, můžeš úplně ucpat přívod vzduchu k ventilátoru. Pod hauptnu dávám když se ochladí , plech přes všechny tři průduchy , v tom plechu je díra cca 20x15cm, a bohatě to uchladí . Karton je naprd, když prší, rozmočí se . Teda já tam ten plech mám i v létě, ale jezdím si s tím sám, tak si to pohlídám.
stř led 02, 2019 11:38 pm

Honza Karela
Příspěvky: 127
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Jo, bezva kluci, to jsem potřeboval vědět. Měli jsme strach že mu upečeme čumák, když to zadeklujeme. V zimě to bude jezdit minimálně, tak dekl je ideální, škoda, že to nemá stavitelný žaluzie, byl by klid. Lubošovu super Tatru bych viděl rád :roll: , jenže Morava je z ruky, pojedu do Teplic nad Bečvou začátkem února do lázní, nemáš jí tam někde v okolí ? :)

Teď to jen testujeme, já mám nějaké marodění, lázně a zkoušky, tak se na ní vrhnu až oteplí. Zatím si hraje brácha, ten je víc motorovej specialista, já jsem na kola a zbytek :)
čtv led 03, 2019 7:29 pm

Honza Karela
Příspěvky: 127
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ještě jsem se zapomněl zeptat, ten ARCH teče jen z té přívodní trubky, která je do něj nasunutá, ne šroubovaná, tam přeci musí být nějaké těsnění, přeci se to nenasouvalo do přesného sedla ? Čeká mě "O" kroužek ?
čtv led 03, 2019 7:40 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

ta trubka není na olej je to vlastně takovej pruduch proto je jen nastrčená,gumička co těsní olej je v těle ventilu musíš ho demontovat a rozmontovat :D
čtv led 03, 2019 10:07 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Pokaždé. když jsem ARCH demontoval, nikdy jsem ho nerozmontovat, vždy jsem ho zahodil. :lol: :lol: :lol:
čtv led 03, 2019 10:42 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů