Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tak než torzku demontovat z drážek tak si raději pohrej s brýlemi, pokud máš dlouhé tak dej kratší(auto se zvedne), origo brýle jsou tuším 3 rozměry. Někdy jsme brýle rozřezali a svařili na rozměr který nám vyhovoval. Zkontroluj kameny, čep torzky a brýle jestli nejsou vymačkané. Jak to složíš tak auto chce trochu pohoupat. Každopádně bez autogenu, velkého kladiva, pevných nervů a dobrých svalů se neobejdeš :D
stř úno 15, 2017 8:50 pm

rastik615az
Příspěvky: 3
Registrován: úte zář 28, 2010 8:11 pm
Bydliště: Janovce

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zdravím Vás. Som tu nováčik a neviem či moja otázka tuna patrí. Chcel by som Vás poprosiť o radu alebo nejaké návrhy na opravu. Mám problém na tatre 815 s rúrou. Praskla mi rúra medzi zadnými nápravami. Presnejšie praskla pri poslednej náprave. Viete mi poradiť čo sa s tým dá robiť? Dá sa to vôbec nejako opraviť? Zvariť to alebo musím vymeniť celu rúru? Je to lesozvoz s rukou vzadu. Môžem to teraz v takom stave používať? :( Mechanik mi tvrdil že sa to dá zvariť a vraj ani to nemusím vyberať vonku. Ale ta rúra je vyosena a opiera sa o ti šruby.
Za odpovede a rady vám ďakujem. :D
Obrázek
pon úno 27, 2017 9:47 pm

cech555
Příspěvky: 23
Registrován: stř led 11, 2017 5:50 pm
Bydliště: Lhotky

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Nevím jak moc přesně se ti podaří zavařit rouru do osy...
Před asi 15 lety jsem to řešil a nakonec koupil rouru z vrakoviště. Na rouru, mezi otvory pro šrouby, vyvařil trojúhelníky a od té doby roura nepraskla. Drží dodnes. Teď už praská jen rám :)
pon úno 27, 2017 10:06 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Jestli je to vyosené,je jenom otázka času kdy se to ve vnitř začne šmelcovat,(pokud se tom dřív nezlomí)zavařit roura jde,ale chce to srovnat a to se ti asi na autě nepodaří,no a když to budeš kvůli tomu trhat,je lepší to rovnou vyměnit...Každopáně bych s tím už nejezdil,je potřeba to řešit...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon úno 27, 2017 10:09 pm

tomike840
Příspěvky: 167
Registrován: čtv led 05, 2012 5:30 pm
Bydliště: Rimavská Sobota

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

zdravim , chcel by som sa opytat ci by mi niekto vedel poradit ako vybrat posilovac riadenia bez toho aby sa musel vybrat motor , t815agro ...
úte úno 28, 2017 5:19 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Vyčepuj čep na páce převodky řízení pod nárazníkem.Vyčepuj kulový čep z rámu áčka pod motorem (tam to někdy nejde tak ho tam nech a vytoč ze závitu tu pístnici z čepu,( je to pakárna na ruce)Vyčepuj servo z paroží a jdeš s tím ven přes nárazník i s tou tyčí co jsi vyčepoval z převodky řízení .Lepší sundat nárazník.
úte úno 28, 2017 9:01 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

U agra nárazník vůbec nezavazí. Ten čep v rámu jde blbě, ale jde vždy, zbytek, jak píše Karel . Když budeš posilovač měnit výměnným fondem, nezapomeň že máš balony, a musíš mít posilovač s pístnicí s větším průměrem, pokud tam dáš obyč, máš reálnou šanci na příští olympiádě získat medaili za vzpírání
úte úno 28, 2017 9:56 pm

tomike840
Příspěvky: 167
Registrován: čtv led 05, 2012 5:30 pm
Bydliště: Rimavská Sobota

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ďakujem pekne za rady páni, pustime sa do toho...
stř bře 01, 2017 7:16 pm

cech555
Příspěvky: 23
Registrován: stř led 11, 2017 5:50 pm
Bydliště: Lhotky

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

To mě pobavilo a zároveň přimělo k zamyšlení. Jde zaměnit klasický posilovač za ten s větší pístnicí? Pokaždé, když lezu do Máňy, přijdu si, že s tím může jezdit jen Rambo :)
stř bře 01, 2017 7:32 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ono to není jen v pístnici.Hodně dělá taky čerpadlo a když se tam dá opravdu nové, tak je to dost znát i na malé pístnici.Další otázka jsou promazávání čepů a široké pneu .Je ale pravda, že 148 byla o třídu výše ve volantě.
čtv bře 02, 2017 7:10 am

Felix
Příspěvky: 56
Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
Bydliště: North-West Germany
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahoj,

I also had a hard time to get out the ball joint under the engine. But then I used this tool, it's very easy, two hits with a hammer and it's out:

Také jsem měl těžký čas dostat se z kulového kloubu pod motor. Ale pak jsem použít tento nástroj, je to velmi jednoduché, dvě rány kladivem a je to venku:

Obrázek

It works so good under the engine because the axle has a big mass so you have a good counter weight for the hammer.

Funguje to tak dobře pod motor, protože nápravy má velkou hmotnost, takže budete mít dobrou počítadlo hmotnosti pro kladivo.

Obrázek

Then you can "repas" the cylinder and put it back easily.

Pak můžete "repas" válců a dát je zpět snadno.

All the best,
Felix
čtv bře 02, 2017 9:30 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Co se týče toho čerpadla, je to nejen o tlaku, originální čerpadlo dává 16l a to je pro silnější posilovač málo, dával jsem si čerpadlo 24l je to opravdu velký rozdíl, ale musíš si to doma sám dořešit na koleně,Velešínská čerpadla této velikosti mají stejnou přírubu i hřídel, ale musíš vyřešit regulační ventil, buď použiješ vnější čelo z původního čerpadle, nebo lepší varianta je Tkus na hadice, a externí pojišťovák , třeba zetory UŘ I mají vhodný
čtv bře 02, 2017 2:25 pm

tomike840
Příspěvky: 167
Registrován: čtv led 05, 2012 5:30 pm
Bydliště: Rimavská Sobota

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Kopirovane citovane z Noviniek v Tatre Lubossss ''terna tlačím nárazníkem před sebou, ale kdyby se mi povedlo snížit spotřebu ještě níž,,
Porad ako by sme to mohli dosiahnut aj my na tych nasich 10 hrncoch, a ja by som radsej potrapil vsetky konkurencne znacky
čtv bře 02, 2017 11:02 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tomike : výkon motoru a hlavně spotřeba je daná z menší části jeho stavem, ale hlavně typem vstřikovacího čerpadla. Nevýhodou v našem případě (mám na mysli motory T1 a T2 ať už 10 nebo 12V ) je příliš stará konstrukce bloků vstřikovacích čerpadel. Proto mě okamžitě zaujalo, že Tatra se v spolupráci s Motorpalem pokouší i pro tyto 12válcové motory o nový typ vstřikovacích čerpadel. Pokud bude vyráběno pro tyto motory vysokotlaké čerpadlo, otevřou se nové možnosti. Osazovat starý typ čerpadla novodobými elementy je problematické, a je na úkor životnosti těch čerpadel.Sám tyto pokusy dělám, ale výsledek předem je neznámý, proto si netroufnu nikomu radit jak na to, nerad bych aby mi pak někdo nadával že to byla špatná investice. Všeobecně platí, že čím větší tlak v tryskách, tím dokonaleji palivo shoří, a zužitkuje se , přeměnit naftu na černý kouř není ekonomické, jenže ten větší tlak musí to čerpadlo umět vyvinout dlouhodobě, a to je u starého typu velký problém. A v době kdy motorpal začal pro Liazy, Avie Zetory dělat novější typy čerpadel , Tatra přestala 10a 12V motory vyvijet, u osmiválců se modernizace naftařiny povedla, a stejnou cestou by šlo vylepšit i naše motory, ale na koleně se to dělá hodně špatně, a tovární řešení neexistuje
pát bře 03, 2017 8:09 am

tomike840
Příspěvky: 167
Registrován: čtv led 05, 2012 5:30 pm
Bydliště: Rimavská Sobota

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Vdaka za info, tak si este kus pockam, ale aspon zatial skusim prehodit jedno cerpadlo, ja mam momentalne stym nižším tlakom a jedno cerpadlo s vyssim tlakom mam v polici, dam ktomu vysokotlake trisky a to budu prdy :D
sob bře 04, 2017 8:13 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 hostů