Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Tak uz dobry.Cely jsem to prevrtal.a mam to z boku.Ale pakarna to svrtat.No je to za mnou.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon bře 31, 2014 12:35 pm
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
přidavač paliva 815
Ahoj.
Řeším problém s velmi nadměrnou kouřivostí u Tatry. Při plném plynu jde startovací dávka, přidavač je ovládaný tlakem oleje (tlak 2-4 atm) ale podle mého pozorování se o něco zadírá (po výměně za nový je situace stejná).
Předpokládám, že regulační tyč by měla z pístku přidavače při ubrání vylézt a pístek by v tu chvíli měl být odtlačen tlakem oleje.....ale když jsem zkusil předělat na ruční ovládání, tak musím říct, že za běhu motoru jde tím pístkem pohnout velmi ztěžka.
Druhá věc které nerozumím je samotná regulační tyč - přepokládal jsem jednu tyčku, ale ve skutečnosti je to trubička s tyčkou uvnitř (při pohledu od sundaného přidavače)....jaký to má význam?
Děkuji
Vojta
Ahoj.
Řeším problém s velmi nadměrnou kouřivostí u Tatry. Při plném plynu jde startovací dávka, přidavač je ovládaný tlakem oleje (tlak 2-4 atm) ale podle mého pozorování se o něco zadírá (po výměně za nový je situace stejná).
Předpokládám, že regulační tyč by měla z pístku přidavače při ubrání vylézt a pístek by v tu chvíli měl být odtlačen tlakem oleje.....ale když jsem zkusil předělat na ruční ovládání, tak musím říct, že za běhu motoru jde tím pístkem pohnout velmi ztěžka.
Druhá věc které nerozumím je samotná regulační tyč - přepokládal jsem jednu tyčku, ale ve skutečnosti je to trubička s tyčkou uvnitř (při pohledu od sundaného přidavače)....jaký to má význam?
Děkuji
Vojta
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
ahojte
Na Tatře 815 euro 2 jsem našel něco jako převodovku (je to mezi 1 a 2 diferenciálem přímo na troubě), což je to na foto?
nema to něco společně s želva - zajíc? , Ale problem je vědci v tom že nejde povolit kontrolní šroub stavu oleje a předpokládám, olej tam asi třeba ....
mám tedy otázku, můžu na kontrolní šroub opatrně prizvárať velkou matici abych to mohl povolit? může tam něco shořet kromě oleje?
diky za reakci
Na Tatře 815 euro 2 jsem našel něco jako převodovku (je to mezi 1 a 2 diferenciálem přímo na troubě), což je to na foto?
nema to něco společně s želva - zajíc? , Ale problem je vědci v tom že nejde povolit kontrolní šroub stavu oleje a předpokládám, olej tam asi třeba ....
mám tedy otázku, můžu na kontrolní šroub opatrně prizvárať velkou matici abych to mohl povolit? může tam něco shořet kromě oleje?
diky za reakci
Re: Poruchy a opravy Tater
besttracker: se želvou to nemá nic společného,ta se řadí v sestupu. Klidně na to navař matku ať to můžeš překontrolovat,má to svoji náplň oleje.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Pokud ta matice neni uplne v kelu,tak hodne poklepat kladivem a povolit pujde.Vzdycky je lepsi se snazit nic neohrivat .Muzes ji taky povolit majzlikem.zasek do strany a klepat ve smeru povolovani.Pak ji vyndanou muzes obrousit,prevarit nebo vymenit.Tak zdar a silu.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 457
- Registrován: pon říj 30, 2017 8:49 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Copak se přihodilo, že sháníš celé dvojče?
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdar chlapi.Jak rozebrat predni naboj na 815.chci vymenit simerinky ale dostal jsem se jen k zadnim.A to jsem jeste musel matici povolit kangem.Vi nekdo nebo nemate nekoho kdo by to udelal?Dik
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
Stahovák asi nemáš takže vyrobit čočku vsadit do náboje, podložit min. ze dvou stran a velkým kladivem vymlátit ven. Nebo 2 pomocníky kteří to podrží a někdo třetí kdo to vybije ven. Potom musíš rozbít (nahřát) spodní ložisko a dostat ho ven. Nachystej si min. 2x ložisko, 2 + 2 gufera, vymezovací podložky,matici, kroužky po kterých jezdí gufera min. zkontrolovat. Vnější kroužky ložisek nabiješ do otoče náboje , spodní ložisko na vařiči nahřeješ, vložíš do náboje a rychle na montuješ spodní ložisko, celou otoč nasadíš na náboj - musí dosednout až "na dno" , otoč naplníš vazelinou a namontuješ zadní ložisko. Nasadíš kroužek po kterých jezdí gufera a pak už jenom podložkami vymezíš vůli a dotáhneš matici. Pokud se nechce točit přidáš podložky.
www.pedros.cz/Tatra/T815_dilenska_prirucka.pdf str.313
www.pedros.cz/Tatra/T815_dilenska_prirucka.pdf str.313
Re: Poruchy a opravy Tater
Mechoz.Diky pustim se do toho a uvidim.Zkousel jsem to vylisovat ale ani se to nehlo.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdar, 15 tunama???? My jsme to v práci vybíjeli vždycky velkým kladivem (barborou). Tu čočku vložíš do té díry kde se vkládá kloubovka a biješ, otoč samozřejmě musí být podložená a ve vzduchu. Jediné co vás drží je to horní ložisko na náboji a dole 2 gufera. Jediné co mě napadá - jestli to ložisko někdo nelepil např. tekutým kovem když byl náboj vychozený a někdo chtěl ušetřit prachy.Už jsem se setkal i s tím že majitel chtěl ty ložiska zavařit . Zkus ještě - vytáhni zadní(horní )gufera a pokud máš autogen tak zkus nahřát nebo vypálit to horní ložisko. Když se to povede tak na náboji zůstane spodní opěrný kroužek, 2 gufera a spodní ložisko.
Raději pohledej dílnu v okolí protože stejně nemáš klíč na dotažení.
Raději pohledej dílnu v okolí protože stejně nemáš klíč na dotažení.
Re: Poruchy a opravy Tater
dilnu v okoli?Ty nebudes z Prahy.Nechci urazet Prazaky protoze jsem taky prazak,ale nejak se nam tu kazi spolecnost.No dost politiky.Zkusim to ohrat jak rikas.Dalsi vec podlozeny to je,az jsem rozmackal kryci plech brzdoveho oblozeni.No necekal jsem .ze to pujde tak blbe.A to uz mne cekaji jen ty naboje a mam slozeny cely podvozek.No holt nejde nic tak hladce jak vypada.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
Jo to jsi uhodl, my v MS kraji musíme ještě makat rukama .
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Kdysi jsem rozebíral náboje na staré kontejnerce a jde to blbě. S 15 tunama nemáš šanci. Prve to bylo ve 2 lidech a 10kg palicí celé dopoledne a po modernizaci vybavení dílny jsem ohýbal trubku pumpy 40 tunového lisu.
Specialisti na náboje v Praze SHS autoservis Hrnčíř na Stodůlkách. Sázka na jistotu
Specialisti na náboje v Praze SHS autoservis Hrnčíř na Stodůlkách. Sázka na jistotu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 9 hostů