Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Díky za rady, jezdím točku 35 km. Půlkou naloženej, zpět po prazdnu, ale nic méně jsem přišel na takovou věc, že se mi točí ventilátor hned po nastartování, vyměnil jsem ERCH a už běží jen tak volně, papír jsem tam dal pod kapotu. Uvidím zítra jak to bude topit. Kolega má stejnou tatru a tomu to topí jak ďas. Musí to i občas vypnout a já klepu kosu. No snad to nějak vychytám a bude klidek.
Re: Poruchy a opravy Tater
omlouvám se za otázku, ale zrovna v detailech se nevyznám... Máme 148 jeřáb a dneska rána a asi smrt motoru (ještě pohledáme)..., ale doporučíte někdo, kde se dá koupit dobrá generálka? A ještě tak trochu asi laický.. T 815 má silnější motor? Dá se to nahradit v 148? Beru při stejném počtu válců. Pokud ano, jaká je komplikace montáže. Děkuji
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Czech - napasovať ide všetko , ale je to zbytočne. Zožeň motor 148, na bazosi ich pár je, výmen na tom olej, kukni vstriky, cerpadlo a zaloz do auta. Máš to bez srania s vecami okolo a za den nemáš čo robit. Jerab toho toľko nenajazdi, viac-menej klepe niekde na stavbe. Pocitam že máš 16,alebo 20. Pokial je to hojka tak o to menšia starosť , tam sa vrti benzinacek a spodok máš len na presun. Investícia za pár korún , t148 je dobry motor , a prdlacku to zere.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Dával jsem tohle i do Technických Témat, ale do Tatry chodí číst hodně uživatelů, tak zkusím i sem.
Desulfatační nabiječka.
Krom jiného se starám o cca 15ks olověných autobaterií 12V180Ah v náklaďácích nakladačích a bagrech a o cca 10ks olověných autobaterií 12V60-90Ah v ostatních strojích. Některé stroje jezdí denně na dvě směny, některé se startují týdně a některé třeba jen 4x za rok. Ty stroje které opouští areál dostanou vždy nové baterky, a do těch co jezdí po dvoře se posouvají ty už použité (na dvoře se natáhne prodlužka a pomůžeme si silnou nabíječkou s funkcí rychlostart) Dnešní akumulátory jsou postavené tak že sice mají obdivuhodný výkon a parametry, ale zpravidla vydrží jen po dobu záruky. Existují ale tzv desulfatační nabíječky, které pomocí impulsů dokáží odstranit sulfátový povlak z olověných desek (sulfátová vrstva na olovu je obdoba rzi na železe) a prodloužit životnost a kapacitu baterií. Ale POZOR nezaměňovat s pulsními nabíječkami gelovek a jiných speciálních baterek, ty mají jinou funkci pulsů. Myslím že tento problém nezajímá pouze mě, ale třeba asi všechny Požárníky, ať už SDH, nebo profi, a vlastně asi všechny kdo se starají o autobaterie v nejrůznějších strojových parcích. Na netu se toho dá najít mraky, ale nechce se mi 5x vyhodit 4000 za fejkové zboží, než trefím na něco co funguje. Máte někdo osobní zkušenost a dokážete poradit osvědčený typ a výrobce?
PS výrobci a distributoři akumulátorů a této možnosti z logických důvodů mlčí.
Desulfatační nabiječka.
Krom jiného se starám o cca 15ks olověných autobaterií 12V180Ah v náklaďácích nakladačích a bagrech a o cca 10ks olověných autobaterií 12V60-90Ah v ostatních strojích. Některé stroje jezdí denně na dvě směny, některé se startují týdně a některé třeba jen 4x za rok. Ty stroje které opouští areál dostanou vždy nové baterky, a do těch co jezdí po dvoře se posouvají ty už použité (na dvoře se natáhne prodlužka a pomůžeme si silnou nabíječkou s funkcí rychlostart) Dnešní akumulátory jsou postavené tak že sice mají obdivuhodný výkon a parametry, ale zpravidla vydrží jen po dobu záruky. Existují ale tzv desulfatační nabíječky, které pomocí impulsů dokáží odstranit sulfátový povlak z olověných desek (sulfátová vrstva na olovu je obdoba rzi na železe) a prodloužit životnost a kapacitu baterií. Ale POZOR nezaměňovat s pulsními nabíječkami gelovek a jiných speciálních baterek, ty mají jinou funkci pulsů. Myslím že tento problém nezajímá pouze mě, ale třeba asi všechny Požárníky, ať už SDH, nebo profi, a vlastně asi všechny kdo se starají o autobaterie v nejrůznějších strojových parcích. Na netu se toho dá najít mraky, ale nechce se mi 5x vyhodit 4000 za fejkové zboží, než trefím na něco co funguje. Máte někdo osobní zkušenost a dokážete poradit osvědčený typ a výrobce?
PS výrobci a distributoři akumulátorů a této možnosti z logických důvodů mlčí.
Re: Poruchy a opravy Tater
Luboši u nás je díky trvalému připojení na konzervátor s nabíječem životnost akumulátorů v autech ani ne dva roky, auta trvale něco živí (radiostanice, nabíječe kapesních radiostanic, ručních svítilen, tabletu a dalších věcí), nabíjecí proud je zejména při návratu od zásahu někdy až 16 A, takže baterky dostávaj neuvěřitelně na prdel... Takže tyhle nabíječky jsme zatím neřešili a obávám se, že by nám ani nepomohly, po dvou letech vyhazujeme zpravidla baterky, kterejm se rozsypaly články...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Lubosu kukaj čo leží na statku vo Švédku, som ti to musel vyfotiť , ten cummins v pozadí má vraj 2500koni Dat to do nejakej Tatry by bola pecka Neskôr pridám aj nejaké videá.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Peťo to je Cummins nebo Deutz? Má to úplně stejné dekle ventilů, jako ten co jsem dnes vyvezl ven z dílny, aby mi nezavazel, protože se mi nevleze do rámu, a nejde kvůli šířce sklopit kabina, chybí mi 8cm, kvůli kterým si ho asi nezastavím, jedině když změním tunel a vnitřní prostor v kabině, a to se mi moc nechce plechařinu nenávidím.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Lubosu - totok je deutz, cummins je hneď za ním. Ako sa vrátim z dovolenky tak hodím nejaké videjka. Takze jedine ho šupnúť ďalej do zadu na ráme, tak ako to mali na Dakarke? To máš V8 či V12?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Já mám 8V biturbo, ale sběrné potrubí sání a výfuku ho moc rozšiřuje. Jestli tam znovu budeš, změř ho v nejširším místě
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahojte mam na vas prosbu, nemate foto z příručky-návodu jaká je výrobcem udávaná oficiálně spotřeba motorového oleje pro T815 10 v rv 90 (idealni T3-929-16)?
co jsem nasel jen pro T3-930-50 (to je 12V turbo v příručkách rv 83 str. 25, tam je 2,8g oleje / kWh)
Diky
co jsem nasel jen pro T3-930-50 (to je 12V turbo v příručkách rv 83 str. 25, tam je 2,8g oleje / kWh)
Diky
Re: Poruchy a opravy Tater
Jenom ať neumřu úplně blbej, k čemu Ti ten tabulkový údaj je? Když máš olej na dolní rysce, musíš ho dolít tabulka netabulka.
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahojte. Tabulkovu spotrebu oleja neviem moja skusenost je taka ze po odjazdeni 10tis.km som dolieval cca 3litre oleja.Tie km boli odjazdene z 90 percent s privesom a je vtom vela hodin aj klepanie na mieste so studenym motorom kedze je to lesovoz a denne ju pouzivam pol hodinku na prekladanie dreva na firme.Nech sa vyjadria aj ostatni tatrovaci ci tie 3litre su vela ci malo.
Re: Poruchy a opravy Tater
Tři litry na deset tisíc? To není vůbec nic . Každý motor si něco vezme, ty tři litry jsou úplně v pohodě. Mám zkušenost že prvních pár tisíc kilometrů po výměně si nevezme skoro nic. Pak už jo.
Ale na rovinu, i kdybych ti tu napsal že je to brutus, vrtal bys do motoru který funguje? Čím víc se do hovna rýpe, tím víc to smrdí. Tři litry oleje na deset tisíc kilometrů je položka za zhruba 100 korun. Nechci si představit kolik bys musel do motoru vrazit, i při případné vyšší spotřebě, a kolik nájezdit aby se ti to vyplatilo
Ale na rovinu, i kdybych ti tu napsal že je to brutus, vrtal bys do motoru který funguje? Čím víc se do hovna rýpe, tím víc to smrdí. Tři litry oleje na deset tisíc kilometrů je položka za zhruba 100 korun. Nechci si představit kolik bys musel do motoru vrazit, i při případné vyšší spotřebě, a kolik nájezdit aby se ti to vyplatilo
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: Poruchy a opravy Tater
vlastně to ani není až taková ekonomická ztráta protože se olej spálí ve válci stejně jako nafta a ta sedmička co tam všichni lejou se dá sehnat za čtyřicet
Re: Poruchy a opravy Tater
Besttracker sa pytal na spotrebu oleja a preto som mu napisal ze ja mam aku skusenost s mojou tatrou.Aj podla mna tie 3litre su az velmi v pohode.Celkovo moja tatra nema vela najazdene.Na strednej a zadnej naprave ma este origo barumky z roku 2005.Po kupe som pre istotu dopredu kupil nove bezdusovky aj s diskami lebo som sa bal ci tie stare pneu nebudu strielat.Bola kupovana od elektrarni kde velmi malo jazdila.Len neviem co jej vyviedli lebo hovorili ze kratko pred predajom bol motor generalkovany za 5tis.eur.Motor ma pekny zvuk.Akurat este experimentujem s tryskami a predstihom.Vlani na emisnej mala pekne hodnoty.Mimochodom do oleja mam pridany aj Metabond truck.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů