Stránka 174 z 228

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte led 22, 2019 8:09 pm
od Honza Karela
Podle katalogu se ta trubka jmenuje "trubička přívodu vzduchu" nám tam přivádí olej

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte led 22, 2019 11:03 pm
od lubossss
Je to dávno co jsem trubičku přívodu vzduchu a celý arch zahodil, ale jestli se dobře pamatuji končila nějak v prostoru před chladičem oleje, asi ten prostor budeš mít slušně zablitý olejem.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř led 23, 2019 1:30 pm
od Honza Karela
Dík Luboši, brácha když dělal údržbu, tak prý odstředivka na majzlík ...... :( uvidíme až to sundáme myslím si totéž,

ještě prosím tě Luboši, ten tvůj speciál .... http://eshop.svetluska.cz/ventil-elerch-em2-v24, tohle jsem našel, jako erch, chápu to dobře, že tohle je elektromagnetický ventil a je k němu ještě potřeba něco, nějaký olejový ventilek, který ten erch ovládá, podle tý fotky to vypadá jen jako cívka a musí být ještě něco, co otvírá a zavírá olej, ale nikdy jsem to na živo neviděl, jsem mimo ? A pak už chybí jen spínací termostat (viz tvůj popis - pečící trouba), předpokládám erch nemá polohu "trochu", buď ho termostat sepne, nebo ne

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř led 23, 2019 10:39 pm
od lubossss
Erch neznám, nevím jestli má funkci trochu, Lerch , když hlava dosáhne teplotu kterou si zvolíš, roztočí vrtuli, a začne chladit

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř led 23, 2019 10:44 pm
od lubossss
PS : někdy, cca 1995 jsem z tehdejšího Čsad, koupil Liazku, na odstředivku majzlík nestačil, zachránila mě stojanová vrtačka, díra vedle díry, a pak se majzlík dostal ke své celoživotní šanci :lol: :lol: :lol:

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: čtv led 24, 2019 4:17 pm
od Honza Karela
Lubos ... tak jsem to pochopil špatně, když jsem to na minulých stránkách četl, já myslel, že tam máš elektromagnet z Erchu. Co tam teda máš, je mi jasný termostatický spínač z trouby, ten přivede (nebo inverzně přeruší) napájení něčeho, co otvírá olej, co to je ? Je to tak ? Dík !

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: čtv led 24, 2019 4:20 pm
od Honza Karela
Když už jsme u odstředivek, .... před třiceti lety se mi podařilo zapomenout nasadit na odstředivku u HONa víčko a v domnění, že mám údržbu hotovou jsem nastartoval .... vymaloval jsem dílnu motorovým olejem .... :)

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: čtv led 24, 2019 8:13 pm
od lubossss
Pochopil jsi to správně, termostat po dosažení teploty přeruší el obvod. A ventil http://eshop.svetluska.cz/ventil-elerch-em2-v24 , pustí olej do visko spojky čímž roztočí vrtuli. Ten ventil je konstruován tak, že když do něj nejde proud tak nejen když ho ovládá ERCH, nebo termostat, ale i při prasklé pojistce, upadeném drátku a podobně spustí vrtuli na plno, tak jak to máš teď. Ten ventil se šroubuje až do hydrospojky, a dává se místo průtokového šroubu který tam teď máš. Pozor, na té viskospojce je přírubka na tři šroubky, ta se musí pootočit o 120" dírou nahoru. Jedinou nevýhodou je že pokud motor stojí, (je studený ) tak je termostat seplý, a cívka stále bere proud, je sice zanedbatelný, ale po 14 dnech by jsi nenastartoval protože by byly vytlučené baterky, a proto je potřeba se připojit na některou funkci spínanou klíčkem. Vypneš klíček zamkneš káru a obvod je přerušený. V pojistkovnici se nepřipojíš, tam žádný pin ovládaný klíčkem není, nejjednodušeji to vyřešíš že se přidáš do vypínáčku pod kapotou, na spojce, (co ovládá řazení půlek, a posilovač řazení)

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: čtv led 24, 2019 9:24 pm
od Honza Karela
Jasně, teď už to chápu. Dík, tak to bude asi to řešení které u nás přijde. Stejně jsem zvědavý až shodí dekly, proč do té trubičky blije olej. Jinak jsem našel i ruční regulaci, jestli pamatuješ měli to první Karosy(jako doregulaci spínalo se tím trvalé chlazení) a tuším ŠL busy, regulační blok "hydráku", všechno to má jeden problém, že když někdo z nás zblbne a zapomene pootočit ventilem, usmaží motor, ale asi by to řešilo i pomalý rozeběh a skoro nulovou rychlost otáčení při studeném motoru. Jediný a hlavní problém je, že ruční ventil je příliš závislý na elementu mezi sedačkou a volantem ..... :wink:

Takže zatím dík !

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát led 25, 2019 9:33 am
od lubossss
Nulové otáčky při studeném rozběhu viskospojka neumí, tření vrtuli roztočí vždy, sice mnohem menší rychlostí, ale roztočí

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát led 25, 2019 12:50 pm
od prof.i
zdar a sílu.Na 815vt mám problém se startem, v levo na palubce je kontrolka která se rozsvítí když sešlápnu plyn,nastartuju jen na plný plyn s lehkým tůrováním,což mě k smrti ubližuje(vytáčet takhle studený motor).potíž je v tom,že bez plnýho plynu teď v zimě prostě nechytne a když chcípne,trvá i několik minut než se ta kontrolka zase rozsvítí a jde to nastartovat(vše odvzdušněno ani bublinka).pozn.chcípání má na klíček.Co vy na to?

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát led 25, 2019 6:09 pm
od lubossss
Není to kontrolka mazání? Pokud je promrzlý olej, dlouho trvá, než se odtlakuje a znovu vrátí do startovací polohy pístek v startovacím přidavači na konci hřebenové tyče

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát led 25, 2019 8:25 pm
od prof.i
Právě je to tak.Kontrolka mazání to není spíš rozepnutí toho pistku, nebo sepnutí.Spis jestli to opravdu tak dlouho trvá a jestli se fakt startuje pod plným.Dik

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát led 25, 2019 11:55 pm
od pavel 815
Pokud to máš v tomhle počasí venku,tak je to normalní.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: sob led 26, 2019 8:48 am
od prof.i
Ok.to jsem chtěl vědět.Diky