Stránka 193 z 228

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon říj 21, 2019 11:57 am
od ZZ69
Je to 815. Takže se musí dát dohromady vzduch...

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon říj 21, 2019 6:54 pm
od Honza Karela
Nemusí se dát vzduch, ale musíš vytočit zadní brzdový válce, ... našroubuješ do víčka šroub a kontramatkou stáhneš pružinu, pak to nebude brzdit, popřípadě povolit klíče až na doraz, že nebudou brzdit, pokud to půjde, ale snazší je tam vzduch z poslat nebo traktoru :dance:
Obrázek

Obrázek

když jsem neměl originál, tak jsem tam dal šroubovou tyč a šlo to, ale jen kvůli popojetí bych zkusil povolit na doraz klíče ale seš totálně bez brzd. Totálně znamená vůbec, takže bych s tím nepopojížděl bez tyče ! :arrow:

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon říj 21, 2019 7:15 pm
od Pajtyi
Ak to chce tahat tak je toto riesenie ale ak vlastnym motorom tak bude nefunkcny aj posilovac spojky

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon říj 21, 2019 8:03 pm
od Honza Karela
Jo souhlas, a pokud s tím cukne přes startér s kvaltem zařazeným, tak by to asi chytlo a jelo, ale horší to zastavit, :wall: Může ucpat potrubí rychlospojkou a nafoukat přes nějaký kompresor s regulátorem a je to bez rizika, na popojetí mu vzduch bude stačit.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát říj 25, 2019 9:12 am
od Benďa
Automatická klimatizace
Nemáte někdo zkušenosti s opravou automatické klimatizace u Terrna? Motorek ovládání vyměněn, přes léto v pohodě ale teď na podzim pořád topí i když je nastavena minimální teplota, ovládání zůstane viset v polovině, pořád pouští olej do topení. Po čem jít?

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát říj 25, 2019 4:07 pm
od nalim68
Vyměnit lanko ovládání teploty. U novějších modelů Terrna bylo kratší a nezadírá se tolik. V servisech je opravná sada.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: sob říj 26, 2019 9:33 am
od Benďa
Díky za odpověď, lanko jsem měnil zároveň s motorkem.
Chodí krásně volně.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned říj 27, 2019 8:33 pm
od David29
Euro 5, klasika vzduchem chlazená..
Rozsvěcuje se červená kontrolka motoru, tuším s nápisem CR (hned v tý kontrolce), ví někdo čím by to mohlo bejt? Občas se na chvíli rozsvítí, a po nějaké době zhasne...

Jediný co mě napadá - nemá to spojitost s tou euro 5? Jezdí to často krátký trasy, tak jestli to není jenom tím..

Díky

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon říj 28, 2019 9:00 pm
od pavel 815
David29: zkontroluj konektory na čidlech teploty hlav a čidle teploty oleje,jestli nejsou volné,nebo v nich nedrží drátky jen za izolaci. Pokud by byl problém s katalyzátorem,svítila by žlutá kontrolka druhá zleva.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte říj 29, 2019 5:38 am
od David29
Díky za tip, kouknu.

Oranžová kontrolka druhá zleva (ten výfuk) svítí v moment, kdy auto dlouho stojí chcíplý se zaplým klíčkem. Ale po "restartu" zase zhasne. Což asi nemá (snad) spojitost, a jen to vyhodnotí jako chybu, ten chcíplej motor

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte říj 29, 2019 10:37 pm
od pavel 815
Přesně tak,nemá to s tím nic společného,je to samostatný systém.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: čtv říj 31, 2019 11:24 am
od Benďa
Tak jsem to teď zkoušel,odpojil lanko a dával do krajních poloh. Motorek jde dolů (topení) na doraz ale nahoru (topení vypnuto) jen do půlky. Nenate někdo nejaky tip?

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř pro 04, 2019 7:08 pm
od ZR94
Ahoj chlapy, měl bych prosbu mám Tatru 815 T2 s olejovým topením, které málo topí hadice k radiátoru jsou jenom lehce teplé. Nevíte někdo jak má být nastavené šoupatko na otevírání co je na čerpadle zepředu na motoru? Jsou v něm dvě díry po 90 stupních. Měl jsem to včera rozebrané díry jsou průchozí, ale nevím kterou z hadic to má zavírat. Protože šoupatko jde o 180 stupňů otočit tak nevím jak to má být aby to topilo. Díky za rady.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř pro 04, 2019 10:51 pm
od pavel 815
Nehledej v tom ameriku,na jedné straně je to zavřené,na druhé otevřené...pokud jsou hadice teplé olej tam jde,problém může být v termostatu oleje,(předpokládám,že ERCH ti funguje a větrák se netočí dřív než se motor ohřeje)jestli je to stará 10V atmosféra,(kdysi jsem s ní v zimě jezdíval pod bagrem jen po stavbě a to jsem musel mít pod kombinézou vojenský humusáky a klasickej vaťák nahoře...)pokud nejezdíš naložený trochu ve výkonu,ale jen klapeš na stavbě,navíc máš ještě třeba vyhozený ty kryty z pod motoru,moc ti to topit nebude,nádherně topí až 8V turba a hlavně ty s velkou palubovkou,co mají radiátor uvnitř kabiny,tam už je bufik jen na stání bez nastartovaného motoru...Ještě je taky potřeba zavřít tu recirkulační klapku aby byla z venku zavřená a uvniř nad tunelem otevřená a táhlo to vzduch do topení z kabiny...

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: čtv pro 05, 2019 8:09 pm
od lubossss
Pokud se placatíš na krátko, u jabloně naložíš, u hrušky vysypeš, dej si mezi kapotu a naháňky ventilátoru karton, ale ten déšť rozmočí, takže raději ustřihni tenký plech. Čím víc zvedneš teplotu motoru, tím vic Ti to bude topit, a z laufu míň hulit :D