Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Pokud je volný cvrček v ráčně stačí vyšroubovat mazničku potužit pružinku přídáním rovné podložky M4 (někdy se musí dát dvě na sebe) a cvrček zase drží jak Kristova víra :lol: :lol: :lol:
stř dub 04, 2012 9:33 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Zbytečně složitý,zajišťovák a je klid :lol:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř dub 04, 2012 9:43 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

A jakpak jsis ten zajišťovák dělal? Řešili jsme podobný problém na klíčích na návěsu,samoštely,a jsou kaput,takže po seřízení vydrží jen chvilku a zase se rozhází,ta mrcha šroubek se furt vrací zpět :roll:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
čtv dub 05, 2012 10:04 am

Karel334
Příspěvky: 1601
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Já seřizovací matici provrtám 4mm vrtákem a na klíč navařím plíšek s dirkou taky 4mm.Vyrobím závlačku nejlépe svařovací drát a prostrčím přez dirky.Je to ok
čtv dub 05, 2012 1:09 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

měl sem to podobně jako Karel334,na čelo hlavy seřizovacího šroubu sem navařil matku M8 a druhou matku na klíč a prostrčil sem jejich dírama 5tku závlačku dlouhou 8 centimetrů,aby stačila při jakýmkoli natočení šroubu...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv dub 05, 2012 9:45 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Já provrtal seřizovací šroub malým vrtákem, na klíč navařil malou matku a po každém seřízení brzdy provleču drát a stáhnu k sobě. Svatý klid...
Před tím se to rozeštelovalo po pár kilometrech. Jak píše Luba hodit tam podložku ale takovou malou sem nenašel a už ani asi hledat nebudu moct, na experimenty došla konečná......
čtv dub 05, 2012 11:12 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D Zdar!
U Lízy a autobusu byli svýho času i ty zvohnutý plechy s tisícihrannou dírou,chycený šroubem k ose klíče.Pak jsem mněl novější páky klíčů,ty měli z druhý strany proti seřizovacímu šneku šroub s kontramatkou.Ten se po seřízení dotáh a vyfestoval šnek proti pohybu.To docela fungovalo.Nejhorší ale je,že se vám ten šnek vomačká,pak to má vůli na obě strany a je to v prdeli.....bud to hůř brzdilo,nebo nedržela ručka.
TTN
pát dub 06, 2012 3:54 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Mě když se toto dělo na vlečce , tak jsem klíč zhodil dolů , přetočil šnekem to kolo na druhou stranu kde to nebylo ojebané a vrátil zpět ....... A zatím je klid...
pát dub 06, 2012 10:59 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D Jojo,takhle to šlo.Ale pak už jsem byl kolem dokola... :D No a navíc se u tý Lízy vzadu ty vůle nastřádaly,v čepu vydličky,v drážkách hřídele klíče,něco na kladkách,něco v tyčce brzdovýho válce.....No muselo se to furt hlídat,voni to rozmezí pro bezvadnej chod spočítali a zapoměli jaksi na vůle vzniklé opotřebením. :D
TTN
ned dub 08, 2012 8:18 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

TTN ony ten blokovací šroubek měly nápravy Rába takže byl nejen na Karosách ale i na Brandýských navěsech a vlečkách osazených rábou a pokud to u Tatry přeženeš s množstvím podložek přidaných pružince pod mazničkou je stejný efekt taky to úplně zablokuješ a při seřizování musíš mazničku o pár závitů povolit a po utažení je to spolehlivě zablokovaný a nepovolí se to ani náhodou :lol: :lol: :lol:
ned dub 08, 2012 8:30 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D To jo,je to vlastně to samý.Proč to tam prostě ty paka nemužou dát rovnou z výroby.Jak jsme se třeba nazlobili když se povolovali,,čůráci" z majleru.Mněl jsem Mercedesa 1617 S3.Tam bylo čůro šestihranný,na něj si navlík kotouček s 6ti hrannou dírou a po obvodě s 3 řadama děr.Na majleru byly nad vývodem 3 díry se závitem.Na kterou to po utežení vyšlo,do tý si prd šroubek a bylo......
TTN
ned dub 08, 2012 9:56 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Mno pamatuju doby kdy duša vydržela víc než čtyři měsíce
Obrázek Obrázek Obrázek :mad: :mad: :mad:
stř dub 11, 2012 6:54 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Lisovaná tma :shock: . Já zrovna zouval 8,25-20 která byla nazutá v roce 1983 a od té doby guma srostla a zvulkanizovala s ráfkem. Ruční síla byla bezcená, přejíždění vysokozdvihem taky, patka HR to taky nezvládla, ale nakonec jsem zvítězil díky horizontální štípačce na dřevo. Vysokozdvihem jsem zvednul celý kolo na řetězu do štípačky a pomocí 16 tun jsem tu zatracenou gumu krásně postupně odtrhnul od ráfku a dílo bylo korunováno úspěchem :D
Jinak používám mastek do gum to pak šetří duše a líp se to zouvá.
Volvo FL 614.
stř dub 11, 2012 8:32 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Podle toho jak ta duša dopadla to odhaduju na čínskou lisovanou tmu :lol: :lol: :lol:
stř dub 11, 2012 9:39 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

lubossss:čert vzal duši,horší je toto :angry:
Obrázek
čtv dub 12, 2012 8:32 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti