Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No co já vim u V12 T1, T2 tak: Spalovací prostor by měl být stejný protože přeplňování je navrženo jako nízkotlaké (asi 0,6 atm) ale "turbo" písty mají menší průměr. Přeci jen tam je větší tepelné zatížení, takže jsou menší kvůli roztažnosti aby se to nezadřelo. Pokud se se tedy na atmosféru V12 dá přeplňování (čímž myslím sériové řešení 2x turbo K36) tak se to bude chovat stejně ale hrozí zadření v zátěži. To platí u nového motoru, pokud je motor již trochu vyběhaný, tak už je to víceméně jedno.
U Euro motorů (což jsou vlastně už jen V8 ) je plnící tlak vyšší a písty jsou jiné. Ale není problém tyto díly použít u V12.
Už jsem o tom mluvil. Ideální řešení je jeden Holset HX 50 co se používá na Ternu. Turbo má Wastegate, takže se dá nastavit přijatelný plnící tlak a turbo tlačí prakticky od nuly. Motor to neničí, výborný zátah už od volnoběhu a známý co to má s tim jezdí už snad 6 let bez problému. Montáž jednoduchá - zadní svod z V8 plus kus roury.
Obrázek
Filip Nikl
ned čer 14, 2015 11:04 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

no ja nevim filipe ten plnící tlak myslim moc neovlivníš u toho obtoku
ned čer 14, 2015 11:13 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

lubossss turba budou přínos tak do 75km v hod dál je to utrpení a ekonomika v háji bych řekl
ned čer 14, 2015 11:20 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

75km/hod používám dvakrát za rok, na jaře když jedu na stavbu, a v zimě když se vracím na dílnu, jinak klapu na trochu zvýšený volnoběh :lol: :lol:
ned čer 14, 2015 11:30 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

jo trochu jsem ňufal po té verzi s dvourychlostním sestupem tak prej to fakt měl nebo má ten týpek jen je to trochu nepohodlný že nafedrovanej se nerozjede na tu velkou řadu do kopce
ned čer 14, 2015 11:33 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

tak to by ti ten wastegate pomohl lubossss lepší spalování díky ohřátýmu vzduchu z turba i při volnoběhu a možná by stačilo jen přidat na čerpadle :wink: takže nic moc náročnýho krouťáček vylepšenej odspodu :wink:
ned čer 14, 2015 11:41 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

nafedrovanej může jet na normální řadu :lol: :lol: nafedrovanej tě nemrzí že to točíš, aspoň motor maže a chladí, ale po lehku tě štve točit to na doraz :cry: :cry:
ned čer 14, 2015 11:44 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

jenže nafedrovanej se dá jet i na velkou řadu ale měl bys myslim zastavit když přeřazuješ a to je ten problém to zastavení v kopci i mírným třeba z provozních duvodů :wink:
ned čer 14, 2015 11:58 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

K tomu ještě lepšímu spalování s wastegate, no nevím nevím , :lol: :lol:
Obrázek
pon čer 15, 2015 12:05 am

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

hezký hodnoty lubossss :D no já myslel za studena že každý turbo vylepšuje spalování jako rychleji ten ohřátý vzduch no je na každým jak si motor vylepší podle své potřeby nikomu nic nenutim každej má svůj styl přece :wink:
pon čer 15, 2015 1:12 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Ty hodnoty bych zřejmě ještě zlepšil i u atmosféry vložením ""by pasu"" mezi výfuk a sání ( odhaduju že trubka o světlosti cca 40mm na obou stranách motoru by dělala divy ) , a taky přepínací klapkou nasávámí teplého vzduchu za studena z motorového prostoru jak to mají T2 :lol: :lol: Nicméně v rozhodování se jestli si chci koupit origo biturbo motor a schovat si ho na půdu za komín, pro strýčka příhodu je ve stejném stádiu jako celý minulý týden :cry: :cry:
pon čer 15, 2015 6:30 am

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

nevim

Příspěvek

No a k čemu tam tedy ten obtok je?
Filip Nikl
pon čer 15, 2015 8:08 am

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

ten max. plnící tlak bude spočítanej už z výroby sílou pružiny před membránou jednou jsem to zkoušel normálně turbo na ponku regulační ventil přes kompresor a ladil jsem ten kloub s tím závitem a otvíral pořád 1,5atm i když jsem ho zašrouboval na doraz ale přidat mu můžeš nějakou man.regulací co se dá koupit ale to ubírání bude asi náročnější no oprav mě asi o tom víš víc než já co to viděl jen tak z rychlíku
pon čer 15, 2015 5:00 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo taklhe si to myslel. Jo to máš pravdu. Ten tlak se mění tuhostí tý pružiny před tou membráno, ale pro turbo servis by neměl být problém tu pružinu vyměnit a upravit otevírací tlak podle požadavku.
Filip Nikl
pon čer 15, 2015 6:33 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

to by šlo :wink:
stř čer 17, 2015 7:04 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů