Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, Pavel Bíteš
Tahle kola byl opravdu velkej přešlap. Vůbec nevim, přoč se do nich vlastně výrobce pouštěl. Původní byly sice o něco větší (gumy, který se daly vyměnit), zato ale vypadaly mnohem líp. Když šly potom do výroby hasičský RTHP a prototyp RTS, který měly přední náhon, nechal odlít i verzi "bez předku", který maj sice hrubší vzorek, ale rozměrově i tvarově zatím vycházej nejlíp. Ty co má na RTTN Pozoun jsou fakt hrozný. Jak vzorek, tak i náboje. Už jednou jsem na MF psal, že je nikdy nepoužiju. Jediná snad stavebnice, kam vkládá výrobce ty hezčí, je samotnej podvozek bez nástavby, a tušim, že i ty poslední sklápěčky. Nezbývá, než doufat, že se výrobce poučí, a pro příště se takovým chybám vyhne.
Ahoj všem.
Hugo :
Je to přesně tak, jak to popsal šachťák. Jsem už několik let zaregistrovaný i na německém fóru a tam prezentuju své modely, podobně jako tady. Jen s tím rozdílem, že tam ukazuju i postup stavby a všechny předělávky daného modelu. Shodou okolností ted´ dodělávám svou soupravu Š706 RTC, kterou už mají šachťák i jiní dávno za sebou. A v podobném duchu se začli vést otázky i u Němců, kterým se nepozdávala kabina od MM Brno a stáli si za svou starou od Permotu. To mě donutilo k tomu, že jsem jim tam vložil pár fotek obou kabin k porovnání a myslím, že nyní už je to všem jasné ...
Použil jsem nákresy z knihy LIAZ od pana Václavíka. Jsou patrně v měřítku 1/72, což ale vůbec nevadí. Neměl jsem doma originál kabinu od Permotu a tak jsem pro srovnání použil její nepovedenou překopávku na model PRAGA S5 T-TN, kterou jsem kdysi koupil v Praze na burze.
Jinak má šachťák pravdu i v tom, že největším problémem jsou právě ty okna a speciálně to čelní. Sám s tím mám problém, protože je opravdu dost utopené a "kazí" tak dojem z celkového provedení kabiny. Zatím s tím bojuju, protože si netroufám udělat tak, jak se to povedlo právě šachťákovi ... Kola Trilex taky nejsou ideální, ale já použil ty s tím hrubším vzorkem, tak snad to bude ve výsledku lépe vypadat ...
Jsem rád, že tyhle modely z naší historie vznikají. Sám občas na některém drobně vypomůžu, takže dobře vím, kolik času a práce to obnáší. A jelikož je podkladů čím dál méně, tak se občas stane, že jsou na modelech nepřesnosti. Ale pokud to není totálně "zprasený" kousek, tak je to zase na druhou stranu výzva pro modeláře aby mu vdechl život ...
Každopádně jsem taky jako mnoho jiných modelářů použil před léty modely od Permotu a dvě překopané Š706 mám dodnes doma. Vedle té současné od MM Brno působí tyto "706-tky" poněkud "jinak", ale na začátky mého modelaření v 1/87 rád budu vzpomínat ...
Tady ještě něco málo fotek, jak se dá s trochou úsilí a leptů překopat starý model od Permotu ...
Stavba :
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... A1koda+706
Výsledek :
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=166&t=55221
Stavba :
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... A1koda+706
Výsledek :
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=166&t=62407
P.S. Těší mě, že jsou i tyhle diskuze, které slušnou formou dokážou posunout naše hobby tím správným směrem ...
Tony
Hugo :
Je to přesně tak, jak to popsal šachťák. Jsem už několik let zaregistrovaný i na německém fóru a tam prezentuju své modely, podobně jako tady. Jen s tím rozdílem, že tam ukazuju i postup stavby a všechny předělávky daného modelu. Shodou okolností ted´ dodělávám svou soupravu Š706 RTC, kterou už mají šachťák i jiní dávno za sebou. A v podobném duchu se začli vést otázky i u Němců, kterým se nepozdávala kabina od MM Brno a stáli si za svou starou od Permotu. To mě donutilo k tomu, že jsem jim tam vložil pár fotek obou kabin k porovnání a myslím, že nyní už je to všem jasné ...
Použil jsem nákresy z knihy LIAZ od pana Václavíka. Jsou patrně v měřítku 1/72, což ale vůbec nevadí. Neměl jsem doma originál kabinu od Permotu a tak jsem pro srovnání použil její nepovedenou překopávku na model PRAGA S5 T-TN, kterou jsem kdysi koupil v Praze na burze.
Jinak má šachťák pravdu i v tom, že největším problémem jsou právě ty okna a speciálně to čelní. Sám s tím mám problém, protože je opravdu dost utopené a "kazí" tak dojem z celkového provedení kabiny. Zatím s tím bojuju, protože si netroufám udělat tak, jak se to povedlo právě šachťákovi ... Kola Trilex taky nejsou ideální, ale já použil ty s tím hrubším vzorkem, tak snad to bude ve výsledku lépe vypadat ...
Jsem rád, že tyhle modely z naší historie vznikají. Sám občas na některém drobně vypomůžu, takže dobře vím, kolik času a práce to obnáší. A jelikož je podkladů čím dál méně, tak se občas stane, že jsou na modelech nepřesnosti. Ale pokud to není totálně "zprasený" kousek, tak je to zase na druhou stranu výzva pro modeláře aby mu vdechl život ...
Každopádně jsem taky jako mnoho jiných modelářů použil před léty modely od Permotu a dvě překopané Š706 mám dodnes doma. Vedle té současné od MM Brno působí tyto "706-tky" poněkud "jinak", ale na začátky mého modelaření v 1/87 rád budu vzpomínat ...
Tady ještě něco málo fotek, jak se dá s trochou úsilí a leptů překopat starý model od Permotu ...
Stavba :
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... A1koda+706
Výsledek :
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=166&t=55221
Stavba :
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... A1koda+706
Výsledek :
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=166&t=62407
P.S. Těší mě, že jsou i tyhle diskuze, které slušnou formou dokážou posunout naše hobby tím správným směrem ...
Tony
No vida. Takový parády. Do koček teda nedělám, ale ta benziňácká liazka se opravdu povedla. Je první, kterou vidím postavenou. No a souprava Š706 MTC s vlekem taky nevypadá zle, jen nějak neni doražená kabina na pravý straně. Doufam, že to tam máš nasazený jen tak na sucho a doražení teprv proběhne. Jinak by to kazilo (doslova ku...lo) dojem z jinak moc pěkně postavenýho modelu.
Pravda. Ani jsem si těch drobností nevšimnul. Zaujalo mě spíš, jak čistě máš vše sestaveno a ahlavně nastříkáno. Potěšila mě třeba maska chladiče na liazce, u které většinou modeláři nebarví její okolí a dolepujou ji až po nastříkání nenabarvenou. Taky jsem si všimnul, že jsi na dveře vyrobil ještě nápis "Benzina národní podnik", který bohužel v obtizcích zcela chybí. To je smysl pro detail, který se zas tak často nevidí. Možná bych ještě být tebou trochu hrábnul do patiny. Podle všeho stejně i tyhle kousky asi vsadíš do kolejiště a tam, pokud se nepletu, jezdí různě patinovaný vlaky, tak tam čistá a neodřená auta můžou působit trochu "svítivě". To je ale každýho věc. Takže držim palce a přeju mnoho zdaru do další činnosti.
pozoun :
Parádní sestavy! Závidím ti to tempo i čas, který na to máš ...
šachťák :
Sklenář je stará Herpa. Dal by se použít i od AWM, ale je o něco modernější.
A to Jumbo je staré rakouské Roco. Přiznám se, že jich mám taky pár nakoupených po různých aukcích a burzách. Dají se dobře upravit na naše potřeby ...
Tony
Parádní sestavy! Závidím ti to tempo i čas, který na to máš ...
šachťák :
Sklenář je stará Herpa. Dal by se použít i od AWM, ale je o něco modernější.
A to Jumbo je staré rakouské Roco. Přiznám se, že jich mám taky pár nakoupených po různých aukcích a burzách. Dají se dobře upravit na naše potřeby ...
Tony
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů