Modeláři, cokoliv potřebujete, pište sem. Snad Vám jiný modelář poradí:-)

Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, Pavel Bíteš

Odpovědět
Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Anonymous píše:Poradíte mi prosím jak jdou šetrně rozebrat modely od IGRY :?: :wink: (jestli teda vůbec jdou...)Ale doufam že jo :lol: Konkrétně myslim Tatru 815 valník 4x4 s předs. kabinou.Chtěl bych to totiž přebarvit na vojenskou :wink: 8) pouštní zbarvení :wink: Tak prosím poraďte :!: :wink:
Já bych to zkusil tenkým odlamovacím nožem a opatrně odřezat od sebe ty slepený části.Při troše štěstí ti nic nepraskne :lol:
úte dub 25, 2006 4:11 pm

1:87

Příspěvek

Olda píše: Technickým lihem to právě teď patlam :lol: měl sem stejnej nápad :lol:
i tak dík
Tak jak to dopadlo :wink: :?:
úte dub 25, 2006 7:55 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

1:87 píše:
Olda píše: Technickým lihem to právě teď patlam :lol: měl sem stejnej nápad :lol:
i tak dík
Tak jak to dopadlo :wink: :?:
No kupodivu to tim lihem jde :lol: ale nechat to v něm ponořený hoďku bych si netrouf, tak jsem to šudlal vatičkou do ucha :lol:
pokračování očistných prací odkládám na neurčito teď když vím že to půjde tak už není kam spěchat :twisted:

ObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
úte dub 25, 2006 8:28 pm

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jj,tim odlamovacím nožem vždycky odendávám sedadla u LIAZek.

Jináč sem neska koupil LIAZ 18.33TBW+skříňový návěs na úpravu.Mitsubishi Pajero Wagon,Praga UV80 SÚS,Tatra 198 S1 na úpravy a T815 s přívěsem na dřevo na drobné úpravy
úte dub 25, 2006 8:51 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Martin-Happy píše:jj,tim odlamovacím nožem vždycky odendávám sedadla u LIAZek.

Jináč sem neska koupil LIAZ 18.33TBW+skříňový návěs na úpravu.Mitsubishi Pajero Wagon,Praga UV80 SÚS,Tatra 198 S1 na úpravy a T815 s přívěsem na dřevo na drobné úpravy
Kolik tě to stálo, si rozbil prasátko :lol:
úte dub 25, 2006 8:52 pm

martin_100
pomocný admin
Příspěvky: 2809
Registrován: stř bře 01, 2006 3:05 pm
Bydliště: beercity

Příspěvek

Olda píše:
Kolik tě to stálo, si rozbil prasátko :lol:
Koho kdo rozbíjel??? BACHA na ústa :twisted: :lol: :lol: :lol:
úte dub 25, 2006 10:29 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

martin_100 píše:
Olda píše:
Kolik tě to stálo, si rozbil prasátko :lol:
Koho kdo rozbíjel??? BACHA na ústa :twisted: :lol: :lol: :lol:

No to sem přesně tušil že se potrefený prasátko ozve :valetsesmihy:
úte dub 25, 2006 10:35 pm

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

1111 Kč.Hezká suma.Jinajk až bude čas,tak budoiu fotky,protože Liaz 100.55 ma prokuchaný zadní okna a Liaz 111.154 má novej přední rám.
stř dub 26, 2006 7:35 am

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Martin-Happy píše:1111 Kč.Hezká suma.Jinajk až bude čas,tak budoiu fotky,protože Liaz 100.55 ma prokuchaný zadní okna a Liaz 111.154 má novej přední rám.
Tolik peněz za takový malinkatý nic a ještě to musíš předělávat aby to k něčemu vypadalo :lol:
stř dub 26, 2006 6:23 pm

Kabi
Příspěvky: 51
Registrován: pát bře 03, 2006 12:20 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště / Liberec

Příspěvek

Olda píše:
1:87 píše:
Olda píše: Technickým lihem to právě teď patlam :lol: měl sem stejnej nápad :lol:
i tak dík
Tak jak to dopadlo :wink: :?:
No kupodivu to tim lihem jde :lol: ale nechat to v něm ponořený hoďku bych si netrouf, tak jsem to šudlal vatičkou do ucha :lol:
pokračování očistných prací odkládám na neurčito teď když vím že to půjde tak už není kam spěchat :twisted:
Oldo, da se v dnesni dobe tento model jeste bezne koupit?
stř dub 26, 2006 8:46 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kabi píše:
Olda píše:
1:87 píše: Tak jak to dopadlo :wink: :?:
No kupodivu to tim lihem jde :lol: ale nechat to v něm ponořený hoďku bych si netrouf, tak jsem to šudlal vatičkou do ucha :lol:
pokračování očistných prací odkládám na neurčito teď když vím že to půjde tak už není kam spěchat :twisted:
Oldo, da se v dnesni dobe tento model jeste bezne koupit?
No kdybych to věděl ,tak bych nedřel tu barvu z tohohle fialovýho neřáda dolů a šel si ho koupit :lol:
Ale třeba na nějaký burze ,nebo na netovejch aukcích bys možná uspěl :roll:
stř dub 26, 2006 9:02 pm

Uživatelský avatar
Zdeněk
Příspěvky: 98
Registrován: stř bře 01, 2006 9:22 am
Bydliště: Plzeň

Kvalita modelů

Příspěvek

Zdravím a dostal jsem se po delší době na diskuzi k modelům na K-Reportu a tam našel katalog modelů TT a HO.
- Katalog modelů je pěkný,ale je tam jedna věc k opravení,která je zásadní.U modelů Škoda706RT(trambus)je fotka"paskvilu",který má představovat spíš řadu MT(nová kabina,ale dlouhý vzduchojem na podvozku z provedení RT).Spíš by tam měla být fotka modelu RT,který je ale taky nedokonalý(má sice masku kabiny s vodorovným"křídlem"a 4 světly vepředu,ale špatné disky kol,které mají mít tzv.trilexy-hvězdicovité náboje kol).Jinak na auta RT se později dávaly i kabiny MT(jako je na fotce),ale podvozek by měl mít trilexy a pod čelním oknem vidět hrdlo chladící kapaliny(MT ho mělo schované pod dvířky jako u té šedé kabiny).Fotky rozdílů mezi typy RT a MT jsou na www.liaz.cz nebo www.liaztrucks.com v galeriích RT a MT.
- Jinak souhlasím s článkem o modelech aut LIAZ z Peček,která jsou hodně nepovedená.Připomínají opravdu KAMAZy nebo v něčem Pragy UV,ale s hodně velkou dávkou fantazie"lízy".Ale je vidět,že i domácí výrobci(IGRA)a zahraniční(Permot)si s"dotažením"modelů hlavy moc"nelámou".Nejlepším modelem z Igry(pokud jde o nákladní auta)je asi T815,kde toho k dodělání je hodně málo.Na druhé straně(pokud jde o povedenost-spíš nepovedenost)je právě LIAZ.Ne proto,že by model nebyl tvarově podobný skutečnému"náklaďáku",ale chybí preciznost provedení.Např.kabina má jen čelní okno a okna ve dveřích(z nejen mně neznámého důvodu nejsou další boční okna a zadní okno),chybí prolisy na zadní stěně kabiny,podvozek taky není moc povedený(zvláštní tvary nádrží na naftu a vzduchojemů)a ani výlisek interieru není moc dobrý.Další modely jsou"něco mezi",pokud jde o kvalitu.Např.Avia má rovné čelní okno(místo zaobleného jako např.u LIAZu)a divné jsou i vzduchojemy a palivové nádrže,Tatry 138 a 148 mají kabinu taky"šitou horkou jehlou"(stejně jako u LIAZu chybí boční a zadní okna a prolisy na zadní stěně kabiny,divné jsou i korby S3,vzduchojemy,palivové nádrže,interier,...).
- Jak bylo napsáno v recenzi modelů LIAZů z Peček(kde forma stála 300000,- Kč),co do jejich vzhledu,tak třeba Igra vzhled +- dodržuje,ale zase"pokulhává"v autentičnosti.Od několika lidí jsem slyšel,že forma na vstřikování plastu(jaké používá Igra)stojí okolo půl milionu!Myslím,že by při tak vysoké ceně formy trocha preciznosti neškodila.Když jdou do kabiny udělat 3 okna,jaký problém je ve 3 zbývajících?Nebo u Avií,Pragovek V3S a T815 jdou udělat prolisy na zadní stěně kabiny(vcelku zdařile),tak proč toto nejde udělat i u kabiny LIAZu?Stejná"nepečlivost"platí i u nejnovějšího typu tahače a valníku,který má představovat nejnovější řadu 300 s maxi kabinou.Kabina je ale stejně odbytá jako u předchozí řady 100 a přitom rozdíl mezi jejich výrobou je přes 10 let!První "lízy"tahače totiž byly k vidění už v roce 1989,takže tam by se třeba určitá nepovedenost ještě dala třeba omluvit,ale v současnosti?A to už ani nemluvím např.o tom,jak Igra dává nástavby(kolikrát dost nepovedené)na podvozky aut,přičemž taková auta nikdy nejezdila.Nebo českou Avii"naroubovala"na německý MAN a francouzský Renault a Saviem,které sice používaly kabiny tvarově podobné Aviím(nejen kvůli licenci fnacouzského SAVIEMu,jejímž koupením začala výroba těchto aut v Letňanech),ale lišící se v detailech,ale hlavně úplně jiné podvozky!!Takže takhle udělám jeden podvozek a"práskám"desítky(kolikrát nesymslných)nástaveb bez toho,jestli předloha tohoto modelu někdy tak vůbec vypadala!
- Ještě něco málo k tahačům LIAZ s krátkými kabinami.Je pravda,že tahače měly většinou střední kabinu,ale opravdu existovaly i krátké"sklápěčkové)kabiny u řady 300(předposlední řada)a ta jak dvouosé,tak tříosé.Pravda je,že jich bylo vyrobeno několik málo kusů,takže kvůli tomu nejspíš vznikl názor,že neexistovaly.
- Mějte se hezky a přeji co nejvěrnější modely s co nejmenším množstvím detailů k dodělání.
Zdeněk.
pát dub 28, 2006 9:09 am

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Plně souhlasím se vším okolo Igry.LIAZy 300 sou o malinko lepčí,ale stejně pozadu.tatru 815 jako by vyrobil někdo jiný.Zejména mě překvapilo sklápění kabiny,což nemá ani jedna Herpa co mam(Kdysi sem ale měl Eurocargo,a to mělo sklápění.Návíc Chci Herpu nasadit na podvozek jednoho vrakoidního Wikinga,takže taky bude sklápění
pát dub 28, 2006 10:09 am

Uživatelský avatar
Zdeněk
Příspěvky: 98
Registrován: stř bře 01, 2006 9:22 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Nějak jsem se"rozkecal"a zapomněl jsem adresu.Tak na ty modely je to www.volny.cz/nex/auta a jsou tam osobní i nákladní.
Hezký víkend(i když asi bude stát za ho...),ale aspoň nás to"nepotáhne"ven a bude čas na modely a další"užitečné"věci a koníčky.ZR.
pát dub 28, 2006 12:00 pm

martin
Příspěvky: 78
Registrován: ned bře 05, 2006 7:42 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

teda koukal jsem na tu stránku co tu psal Zdeněk a musím říct že ty Tatry (myslím 815) jsou hnus :roll: I když se třeba najde někdo kdo bude nesouhlasit :D
pát dub 28, 2006 12:58 pm

Odpovědět

Zpět na „MODELY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů