Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3230
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Trneček:
Světovou premiéru měl tento návěs na výstavě Autostrada Polska minulý týden v Kielcách. Je to další vývoj bezrámového návěsu z minulého roku:
http://www.kh-kipper.pl/pl/firma/aktual ... 6/wpis/629
http://www.kh-kipper.pl/pl/oferty-specjalne/produkt/17
https://www.youtube.com/watch?v=wRY9WDY9dPg
https://www.youtube.com/watch?v=Lp_jTav5I0k

Zde nový typ návěsu, který je trošku hybridní konstrukci mezi bezrámovou verzi z USA a klasickým evropským rámovým návěsem:
https://www.youtube.com/watch?v=tOiI-dSSgJ0
http://www.kh-kipper.pl/pl/firma/aktual ... 7/wpis/658

Výhody asi 3:
- plynulé rozsypání materiálu na tenkou vrstvu
- odtlačení prázdného tahače od hromady
- se zvednutým návěsem mnohem lepší obratnost = zkrácená vzdálenost mezi tahačem a návěsem

Nevýhody:
- konstrukčně a výrobně náročný rám návěsu
- nevhodný tvar předního čela návěsu = bude se tam lepit hlína apod.

Aby šlo zjistit jestli to má ekonomickou výhodu vůči std. sklápěcímu návěsu, musela by být někde váha prázdného návěsu a cena, což jsem nikde nenašel.
Tatra + MAN = Superstroj!
pát kvě 19, 2017 8:22 pm

chomyz
Příspěvky: 483
Registrován: stř pro 27, 2006 4:18 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Safky:
tak jsem studoval tu Slovenskou novelizaci předpisů kterou uvádíš u zmínky o povolení 10-kolek v SK a těch zajímavostí je tam dost...
Např. zvýšení povolené hmotnosti pásového vozidla z 18t (jako v ČR) na 32t (jako v DE), zavedení tolerance přetížení na nápravu o 6% u sypkého materiálu (při dodržení celkové hmotnosti), vyjmutí přečnívající délky nedělitelného předmětu až 1,4m z měření celkové délky tahače s návěsem (tedy lze převážet 15m trámy bez nadrozměru), přidání varianty tříčlánkové soupravy se 2 návěsy, ale hlavně - pokud jsem to správně pochopil, tak zvýšili povolenou u 2-osých vozidel na 19,5t?? To se má týkat autobusů a náklaďáků s alternativními pohony (v souladu s novelizací evropského předpisu), ale tak jak to mají v té novelizaci psáno na SK tak to vypadá, že to aplikují na všechny 2-osé náklaďáky vzadu na vzduchu a s dvojmontáží? Nevíš o tom něco? Díky
pát kvě 26, 2017 1:57 pm

Safky
Příspěvky: 3230
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to chomyz:
U 2-osých aut/autobusů jsem to pochopil stejně jako ty, 19 t měli autobusy povolené už dříve a v rámci EU je ve Francii povolené 19 t už dlouho, v NL jde u 4x2 až 20,5 t, asi se pomalu začínají zvedat povolené váhy vozidel, protože nejsou řidiči co by s tím jezdili ... Finsko má už myslím 76 tun, Dánsko 56 tun ...
Tatra + MAN = Superstroj!
pát kvě 26, 2017 4:34 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host